• Nummero 2! Klaag lekker verder iedereen.

    Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oké serieus hoe ironisch:
    Al ongeveer 2 jaar menstruatie problemen en na de blood moon word ik eindelijk weer fatsoenlijk ongesteld x'D


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    AroonCat schreef:
    Oké serieus hoe ironisch:
    Al ongeveer 2 jaar menstruatie problemen en na de blood moon word ik eindelijk weer fatsoenlijk ongesteld x'D


    Haha ;'D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mijn onderrug mag me totaal niet meer, tenminste zo voelt het als ik zit. De buikpijn ook al kwam ie met vlagen is gelukkig weg.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    Mijn onderrug mag me totaal niet meer, tenminste zo voelt het als ik zit. De buikpijn ook al kwam ie met vlagen is gelukkig weg.


    Ik heb deze periode de eerste keer zo'n last van mijn rug gehad, dat ik mij niet meer om kon draaien in de nacht. Ik lig altijd op mijn buik, met mijn rechterbeen opgetrokken. Ik kon mijn hele been niet meer bewegen door de pijn in mijn onderrug. Lag ik dan met pijn. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar de rest van de dag nog super veel last gehad.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    LittleOwlet schreef:
    (...)

    Ik heb deze periode de eerste keer zo'n last van mijn rug gehad, dat ik mij niet meer om kon draaien in de nacht. Ik lig altijd op mijn buik, met mijn rechterbeen opgetrokken. Ik kon mijn hele been niet meer bewegen door de pijn in mijn onderrug. Lag ik dan met pijn. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar de rest van de dag nog super veel last gehad.


    Ik heb ook wel eens last van mijn onderrug ook al ben ik niet ongesteld, ik ga gewoon op mijn rug liggen voor een aantal minuten totdat de pijn weg trekt. Die paar minuten zijn wel pijnlijk, want de pijn word erger, maar daarna voelt het gewoon beter. En misschien heb ik ook meer last doordat ik een nieuwe fiets heb, want als ik had gefietst dan voelde ik de volgende ochtend in mijn rug.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Ik heb ook wel eens last van mijn onderrug ook al ben ik niet ongesteld, ik ga gewoon op mijn rug liggen voor een aantal minuten totdat de pijn weg trekt. Die paar minuten zijn wel pijnlijk, want de pijn word erger, maar daarna voelt het gewoon beter. En misschien heb ik ook meer last doordat ik een nieuwe fiets heb, want als ik had gefietst dan voelde ik de volgende ochtend in mijn rug.

    Dat op mijn rug liggen hielp echt niet op dat moment. Kon alleen op mijn zij liggen ;'D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Aaaargh. Mijn moeder heeft maar een half doosje tampons meegenomen vrijdag en dat is gewoon lang niet genoeg, maar ze kan pas dinsdag weer langskomen. Dus dat betekent dat ik voor overdag moet overgaan op maandverband en dat vind ik zo naar omdat ik dan altijd het idee heb dat ik aan het doorlekken ben.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    LittleOwlet schreef:
    (...)
    Dat op mijn rug liggen hielp echt niet op dat moment. Kon alleen op mijn zij liggen ;'D


    Dat is heftig. Ik heb een keer krampen gehad helemaal onder in mijn buik en ik wist niet hoe ik moest gaan liggen om het beter aan te kunnen. Dat was overdag, maar ik kon gelukkig op bed gaan liggen, want dat was echt heftig. Normaal heb ik de laatste tijd wel buikpijn voordat ik ongesteld word, maar dat was echt tien keer zo erg. Ik ben heel blij en dankbaar dat ik dat niet elke maand heb.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Dat is heftig. Ik heb een keer krampen gehad helemaal onder in mijn buik en ik wist niet hoe ik moest gaan liggen om het beter aan te kunnen. Dat was overdag, maar ik kon gelukkig op bed gaan liggen, want dat was echt heftig. Normaal heb ik de laatste tijd wel buikpijn voordat ik ongesteld word, maar dat was echt tien keer zo erg. Ik ben heel blij en dankbaar dat ik dat niet elke maand heb.


    Ik kan de buikpijn wel goed opvangen. Ik ga heel hard op mijn onderbuik drukken en dan een soort van puffen ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Dat is heftig. Ik heb een keer krampen gehad helemaal onder in mijn buik en ik wist niet hoe ik moest gaan liggen om het beter aan te kunnen. Dat was overdag, maar ik kon gelukkig op bed gaan liggen, want dat was echt heftig. Normaal heb ik de laatste tijd wel buikpijn voordat ik ongesteld word, maar dat was echt tien keer zo erg. Ik ben heel blij en dankbaar dat ik dat niet elke maand heb.

    Dit was voor mij iedere maand op de eerste dag vanaf mijn elfde, waardoor ik op mijn veertiende aan de pil ben gegaan. Ik slikte maximale hoeveelheden pijnstillers wat dan 10 minuten (na inwerken van de pijnstiller) zorgde voor een iets doffere pijn dan normaal en ben meerdere keren gaan hyperventileren door de pijn. Ik word dan ook zo pissig van de mensen die zeggen dat de pil niet meer vergoed zou mogen worden door de zorgverzekering. First of all, dat wordt maar vergoed tot mijn 21e. Secondly, al was er geen mogelijkheid voor mij om zwanger te worden, dan nog zou ik elke dag hormonen in mijn lijf stoppen om niet zo naar te worden. Ik functioneer gewoon niet meer zonder dit medicijn.


    From these ashes, I will rise

    Ik heb het idee dat ik sinds het gebruiken van de pil, die ik denk ik sinds mijn 17de slik, minder last heb van bloedverlies dan voordat ik de pil gebruikte.
    En oh, wat hou ik ervan om zelf te kunnen bepalen wanneer ik ongesteld word.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Dat heb ik inderdaad ook! Tampons zijn überhaupt nauwelijks meer mogelijk, terwijl eerder iedere 2 uur normale tampon verwisselen heel normaal was. Om nog maar niet te spreken over hoeveel minder puistjes ik heb.


    From these ashes, I will rise

    Tampons? Brrr. Never ever.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Cantabile schreef:
    (...)
    Dit was voor mij iedere maand op de eerste dag vanaf mijn elfde, waardoor ik op mijn veertiende aan de pil ben gegaan. Ik slikte maximale hoeveelheden pijnstillers wat dan 10 minuten (na inwerken van de pijnstiller) zorgde voor een iets doffere pijn dan normaal en ben meerdere keren gaan hyperventileren door de pijn. Ik word dan ook zo pissig van de mensen die zeggen dat de pil niet meer vergoed zou mogen worden door de zorgverzekering. First of all, dat wordt maar vergoed tot mijn 21e. Secondly, al was er geen mogelijkheid voor mij om zwanger te worden, dan nog zou ik elke dag hormonen in mijn lijf stoppen om niet zo naar te worden. Ik functioneer gewoon niet meer zonder dit medicijn.


    Daarom ben ik dankbaar dat ik dat niet heb. Dan heb ik liever dat ik wat heviger (voor mijn gevoel) vloei dan zoveel pijn iedere maand. En die mensen weten blijkbaar niet hoe fijn het kan zijn als oplossing voor mensen zoals jij die het nodig hebben om "normaal" de periode van je ongesteld door te komen.


    Physics is awesome

    LittleOwlet schreef:
    Tampons? Brrr. Never ever.


    Dat heb ook een hele tijd gehad, maar nu ben ik er toch wel van overtuigd dat ze handig zijn.


    Physics is awesome