• Nummero 2! Klaag lekker verder iedereen.

    Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    AroonCat schreef:
    Andere mensen hier die gewoon ziek worden wanneer ze ongesteld zijn? Als in overgeven, diaree, zweten, buikkramp alsof je doodgaat? Zo ja, hoe dealen jullie ermee?


    Ik heb één oplossing en dat is gewoon 1-2 uur voordat je de krampen zou moeten krijgen al flink aan de pijnstillers gaan en dan gewoon slapen (of in ieder geval liggen). Dat is ook echt meteen mijn enige oplossing, zodra ik de deur uit moet voor iets houdt het daar ook op bij mij lol. Dan wordt het als een zombie strompelen over straat.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AroonCat schreef:
    Andere mensen hier die gewoon ziek worden wanneer ze ongesteld zijn? Als in overgeven, diaree, zweten, buikkramp alsof je doodgaat? Zo ja, hoe dealen jullie ermee?


    Yep lol dat was ik, in de eerste twee dagen moest ik high op de pijnkillers op bed liggen standaard, want anders was er ook een hoog risico dat ik flauw zou vallen (mijn pijntolerantie is... Slecht).

    Destijds dealde ik ermee door twee 400 mg ibuprofens te nemen zodra ik het eerste bloed zag en dan iedere keer als ze uitgewerkt waren er eentje bij te nemen. Nu ben ik veel te tolerant voor veel pijnstillers, yay.

    Minipil was voor mij de oplossing, nu bloed ik alleen voor 20 dagen lang (geen grapje) per cyclus maar de klachten zijn zoooo veel minder, ik heb zeer milde krampen, geen koorts meer en mijn humeur lijdt er niet onder. Ik vind het het wel waard


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    JufAnk schreef:
    Mijn darmen reageren vooral voordat ik ongesteld word vrij heftig op mijn menstruatie, op alle hormonen en zo. Dat blijkt normaal te zijn, dus dat is sowieso niet zo heel raar. Verder heb ik vaak de eerste dag of eerste twee dagen last van mijn buik en/of rug, maar daarna is het klaar. Ik gebruik verder geen anticonceptie of zo.


    Dat heb ik dus ook, dat mijn darmen vooral voordat ik ongesteld werd blijkbaar op de hormonen reageren. Ik las dus ook laatst dat het een van de symptomen van ongesteldheid kan zijn.

    Meestal heb ik voordat ik ongesteld word ook last van mijn buik. Een soort opgeblazen gevoel, soms is het pijnlijk en soms voelt het gewoon ongemakkelijk. Voorheen kon ik ook niet zo lang op mijn benen staan vanwege mijn rug, want die was dan niet blij met me.

    Hoe lang is jouw cyclus als ik vragen mag?


    Physics is awesome

    Ik bloed best wel lang. Ik ben de laatste zondag van mei ongesteld geworden en gisteren bloedde ik nog steeds een beetje. :'D Bij mij vaak wel een week. Het is is dan niet veel, maar het is er wel. Ach, na zoveel jaar ben ik nog steeds onregelmatig, lol.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Dat is inderdaad lang. Zo lang heb ik het niet, maximaal vier of vijf dagen. Maar meestal begint het s'avonds en die dag tel ik dan ook mee. Bij mij is het in het begin meestal hevig en de laatste dag is het zo van, het is over maar toch net niet helemaal.

    Ik ben ook heel lang onregelmatig geweest en de laatste tijd ben ik regelmatiger aan het worden. Dus misschien word jij in de toekomst ook nog wel regelmatiger.


    Physics is awesome

    Ik kon gisternacht niet in slaap komen door mijn krampen totdat ik eindelijk rond half twee ofzo een ibuprofen heb genomen. :(


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Ik kon gisternacht niet in slaap komen door mijn krampen totdat ik eindelijk rond half twee ofzo een ibuprofen heb genomen. :(

    Ey same. Ik geloof dat mn lichaam inmiddels gewend is geraakt aan de pil of zo want ik werd vanochtend wakker met krampen waar ik van moest overgeven en ik bloedde echt veel meer in één nacht dan gewoonlijk

    dus of ik ben stervende, of ik heb mijn oude ongesteldheid weer terug, joepie


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik ben gestopt met mijn pil en holy shit hoe veel beter ik me mentaal voel? Niet dat ik het zo lang vol ga houden want als het goed is over 2 weken is het weer zo ver..


    Spinning around, I'm weightless.

    ^Ik had voor het eerst geen krampen dus ik heb misschien per ongeluk met een van jullie geruild (Patholoog/Wiarda), oeps.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik mag van geluk spreken dat ik zo regelmatig ben en dat ik bijna geen last heb van krampen. Helaas is het bij mij zeker een week totdat het helemaal weg is, maar gelukkig is het aan het eind niet meer zo hevig. Zit nu op dag 7 dus ben er zo goed als weer van af voor deze maand ^^


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Dacht ik dus eindelijk regelmatiger te worden, maar dat is nu dus ook voorbij. Het lijkt ook heviger te zijn dan de keren hiervoor. Misschien komt het door het warme weer.


    Physics is awesome

    Ik heb de voorlaatste keer pil doorgeslikt en ben afgelopen week weer 'gewoon' ongesteld geworden. Nu heb ik zaterdag m'n eerste pil van de strip weer ingenomen, maar heb ik echt tot en met dinsdag nog gebloed (kleine beetjes maar). Nu heb ik vooral 's nachts nog steeds heel veel last van buik- en rugpijn, maar ik zou niet weten waar dit van zou komen. Alleen omdat ik de pil de voorlaatste keer heb doorgeslikt? Dat heb ik al zo vaak gedaan. Bluh.


    Ik ben gestopt met mijn medicatie omdat het toch niet hielp en nu eindelijk weer eens ongesteld geworden op de ‘verwachte’ datum. Ik ga echt helemaal dood van de buikpijn maar gelukkig heb ik geen plannen deze week


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik kom ook even binnenvallen
    meisjes, ik dacht altijd dat ik de ongelukkige kiddo was met een heavy flow, dus ik nam altijd mijn pil twee maand door zodat ik ze minder vaak moest hebben
    maar ik merkte dat ik echt super neerslachtig was van de pil, dus ik ben er compleet mee gestopt en niet alleen voel ik me ook stukken beter maar ik heb ook gewoon veel minder ongesteld? wel nog altijd even lang (7 dagen rip) maar echt no joke, zoveel minder! I didn't know it was possible but i love it
    ik heb nu wel veel meer acne plots door die wisselende hormonen, dus als iemand daar tips voor heeft? Ik heb het voornamelijk op mijn schouders namelijk :'( alsof ik terug de pubertijd in ben haha

    Also, heeft iemand hier ook last van irritatie van maandverband en tampons? Ik probeer nu 100 procent katoenen maandverbanden en daardoor heb ik nu geen last meer, maar tampons yikes dat brandt :') Ik hoop dat ik niet de enige ben haha


    A to the Z

    Heeft er iemand ervaring met een inwendige echoscopie??? Ik ben alsnog doorverwezen naar de gynaecoloog en die wilt me testen voor het PolyCysteus Ovarium Syndroom... Lekker als maagd, een staaf in je schede...


    « The "earth" without "art" is just "eh." »