• Hallo allemaal,

    sinds een paar maanden werden mijn buikklachten erger, tot ik ze dagelijks had. Ik besloot te stoppen met het eten van lactose, en dat werkt. Blijkbaar ben ik dus intolerant geworden voor lactose..

    Lactose zit blijkbaar echt in heel veel producten. Zeker in West Europa en Amerika. In andere delen van de wereld zijn ze helemaal niet zo van het toevoegen van melk en dus lactose. Hier zit het uiteraard alle gewone zuivelproducten zoals yoghurt en vla en zachte kazen (niet in harde kaas!), in sommige kipfilet broodbeleg, bijna alle soorten koekjes, veel soorten sauzen voor bij het avondeten, in sate saus.. Dus ik ben nu elke verpakking aan het bekijken voor ik iets ga eten.

    Mijn vraag is of er hier nog meer mensen zijn met lactose intolerantie en hoe gaan jullie hiermee om? Zijn jullie al wat vaardiger in wat je wel en niet mag eten??

    Groetjes, Emma

    Ik heb sinds een tijd dat ik ook geen melk meer recht uit het pak kan drinken. Ik heb dat een paar keer met buikkrampen gedaan - omdat ik niet door had dat het daardoor kwam, maar nu weet ik wel beter. Maar tot nog toe kan ik wel gewoon producten eten en drinken waar het in verwerkt zit. Dus ik duim dat het gewoon daarbij blijft.
    Hoewel, vifit kan ik niet drinken. Na twee keer proberen ben ik daar maar mee gekapt haha.

    Lactose intolerant hierzo! Het duurde een tijdje voordat ik door had wat ik wel en niet kon verdragen. Ik weet nu mijn limiet, dus ik kan gewoon producten eten waarin lactose of melk in verwerkt zit. Ik kan eigenlijk geen melk, yoghurt en andere zuivelproducten eten. Een stukje chocolade gaat dan weer wel. Ik loop ook altijd rond met lactase pillen voor de zekerheid ^^.


    Seasons will change, but I shall remain

    Aventia schreef:
    Lactose intolerant hierzo! Het duurde een tijdje voordat ik door had wat ik wel en niet kon verdragen. Ik weet nu mijn limiet, dus ik kan gewoon producten eten waarin lactose of melk in verwerkt zit. Ik kan eigenlijk geen melk, yoghurt en andere zuivelproducten eten. Een stukje chocolade gaat dan weer wel. Ik loop ook altijd rond met lactase pillen voor de zekerheid ^^.

    Ik geloof dat ik , zeker atm, heel gevoelig ben voor lactose.
    Hoe gaat dat met die lactase pillen? Ik begreep op een andere site dat je dan nog steeds last kan hebben van een opgeblazen buik bijv, maar dat je alleen minder misselijk bent. Dat had iemand anders althans. Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd.

    Het gezin waarbij regelmatig moet oppassen bestaat uit vier lactose intolerante personen, haha. Zij hebben hun levensstijl daar helemaal op aangepast en weten ondertussen precies wat ze niet // wel aankunnen, dus ik denk dat het echt een kwestie is van goed kijken en onthouden zodat je weet waar je alle dingen kan halen. Zij kunnen bijvoorbeeld vrijwel alles gewoon eten, omdat ze overal een vervanger voor hebben gevonden (speciale melk, bijvoorbeeld). Voor de kinderen vinden ze regelmatig chips zonder lactose (meestal naturel), koekjes (zoals negerzoenen en speculaas) en broodbeleg (soort schuddebuikjes, alleen dan van de Aldi). Pure chocolade mogen ze ook, dus dan kopen ze hagelslag en chocoladepasta van pure chocolade.

    Het is in het begin wel even zoeken, maar je komt er uiteindelijk wel uit!


    Krullie schreef:
    (...)
    Ik geloof dat ik , zeker atm, heel gevoelig ben voor lactose.
    Hoe gaat dat met die lactase pillen? Ik begreep op een andere site dat je dan nog steeds last kan hebben van een opgeblazen buik bijv, maar dat je alleen minder misselijk bent. Dat had iemand anders althans. Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd.

    Het gaat goed met de lactase pillen! Als de dosis juist is (meestal een pil per glas melk), heb ik totaal geen last als ik een melkproduct eet. Meeste mensen die daarna nog last hebben zijn vaak gevoeliger of hebben een lagere dosis in genomen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Lactose-intolerant hier, maar ben dat al sinds mijn geboorte. Het is opletten en alles negeren waar melk of weipoeder of alles wat ook maar met melk te maken heeft in zit. Dus ingredientenlijsten bekijken en dat vooral ook zelf doen. Anderen hebben daar toch minder zicht op hoe goed ze hun best ook doen. Ik heb er inmiddels een getraind oog in x'D
    'Wordt verwerkt in een fabriek waar ook melk wordt verwerkt', is een lange periode ook een probleem geweest, dan is het pas leuk. Dan is het echt alleen maar groente en fruit meer wat je mag zo ongeveer. Met shoppen in de supermarkt heb ik er niet zo veel last van, ik eet veel en ik eet gevarieerd en de hoeveelheid snacks die ik naar binnen werk zou misschien wel minder mogen, maar ik vind vooral uit eten gaan lastig. Overal wordt in restaurants kaas oid bijgevoegd, niet normaal.
    Om eerlijk te zijn word ik altijd een beetje moe van 'dan slik je er toch pillen voor'. Het is geen wondermiddel. Daarnaast waarom moet ik pillen gaan slikken om koekjes te kunnen eten? Of mee te kunnen eten met het avondeten? Hoe moeilijk is het om met deze afwijking rekening te houden?
    Persoonlijk hoop ik nog op een hype voor lactosevrij eten zoals er was met glutenvrij.


    Time to tip the scales!

    Ik zelf niet maar mijn beste vriendinnetje wel. Zij kwam er nu na 22 jaar eindelijk achter toen haae buik zo opgeblazen was dat ze haar schoenen niet meer kon zien xD dus nu weet ze het haha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Mijn zus is veganistisch dus mt want ik ben nu even te lui om een lang bericht te typen.
    Iig ik doe zo goed mogelijk mee en leef al ruim twee jaar volledig zonder dierlijke producten, dus ook zonder lactose (overigens word je ook lactose intolerant als je het heel lang niet binnen krijgt dus het zou heel goed kunnen dat wij her nu ook zijn haha)
    Zonder lactose leven vind ik trouwens heel gemakkelijk en er wordt naar mijn gevoel, zwaar overdreven over dat het moeilijk of onmogelijk zou kunnen. Imao, die mensen kijken niet verder dan hun neus lang is


    i wanna die with you once or twice.