• Hey mensen,
    Kan iemand mij even overtuigen wrm een maatschappij profiel toch wel geweldig is?
    Ik zit nu in 4 gymnasium met een Economie en maatschappij profiel, Een natuur profiel viel gelijk af, want ik ben bagger slecht in scheikunde en wiskunde.
    Maar ik kan geen enkele leuke beroepen verzinnen die je er mee zou kunnen doen.

    Dus weet iemand gave banen die mogelijk zijn met een maatschappij profiel?
    en liefst niet waarbij je de hele dag op een stoel zit en met laptop voor je neus ofzo.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Semiramis schreef:
    Er zijn echt heel veel studies die je kan doen met een maatschappij profiel, alleen dus van die beta dingen en gezondheids dingen niet. Dus over banen hoef je nog lang niet na te denken. Op dit moment gaat het puur om interesse.


    Veel paramedische opleidingen kun je vaak alsnog doen overigens! Ik ga nu ook een paramedische opleiding doen met alleen C&M.


    The truth is out there.

    Thanks allemaal! Fijn om te weten dat er nog zoveel mogelijkheden zijn!


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Zhang schreef:
    Boi hecht alsjeblieft geen waarde aan je profiel wat betreft je baankeuze want dat heeft echf helemaal niets met elkaar te maken // je kan gewoon worden wat je wil, met welk profiel dan ook.

    * Note: voor sommigen beroepen zal je wellicht een extra cursus // tussenjaar moeten doen omdat je daarvoor bijvoorbeeld per se biologie gehad moet hebben, maar honest: ALLES kan.

    Dit dus, ze maken er een veel grotere deal van dan het daadwerkelijk is. Kies het pakket met de vakken die jou het meeste liggen. Daarbij, als je bvb niets met natuurkunde hebt, is de kans heel groot dat je straks toch geen vervolgopleiding in die sector gaat kiezen.


    ars moriendi

    Joi schreef:
    (...)

    Veel paramedische opleidingen kun je vaak alsnog doen overigens! Ik ga nu ook een paramedische opleiding doen met alleen C&M.


    Ooh nou helemaal perfect! Opties genoeg dus, geen zorgen, topic maakster!


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik ben eerlijk gezegd nooit iets tegengekomen waar ik een ander profiel voor had moeten hebben, en ik had cultuur en maatschappij. Maar zoals eerder gezegd, als er iets is wat je echt wil is er vaak wel iets te regelen. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    En mocht je toch nog iets willen doen met natuurkunde of scheikunde als ingangseis, kan je dat prima inhalen als je een tussenjaar neemt. Ik weet het fijne er niet van, maar een vriendin van mij heeft dit gedaan en nu komt ze alsnog prima mee met de studie.


    Stenenlikker