• Sommige van jullie zullen het wel weten, maar ik heb sinds kort twee konijntjes en ik ben in love. Het zijn zulke poppies dat ik ze graag met jullie wil delen.

    Het gaat om een dwergkonijntje genaamd Rikki en een konijntje genaamd Yuki. Yuki werd verkocht als dwergkonijn, maar ik denk eerder dat het een hollandertje is. Uiteindelijk gaan ze samen wonen, maar Rikki moet eerst van zijn mannelijkheid afgeholpen worden. Kuch. Dus, foto's. Bereid u voor.
    Het zijn zulke popjes. Het is adorable.
    Hebben jullie ook konijntje? Feel free to leave some pics.

    Rikki


    Yuki



    look at the stars, look how they shine for you;

    Ja, het was een rex ja. Al is dat niet de mijne, maar ik kwam de foto tegen en die had ik toen bewaard om op te zoeken welk ras ze waren. Maar hier als voorbeeldje.
    Maar die andere (op pagina een staat ze) was ook een rex, zelfs haar zusje, maar die leek er echt totaal niet op! Dus dat verschilt nog wel eens.

    En over de vaccinaties;
    Mijn tweede lichting konijnen waren na een jaartje ziek geworden en overleden, maar toen wisten we nog niet dat je ze moest enten... daarna wel gedaan dus


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Histoire schreef:
    Wat een timining. Die foto. (;
    Ik zat al te kijken van is dat van een website of zijn dat haar konijnen. Wat professioneel gefotografeerd! (;
    Hele goede foto's. Je konijnen zijn echt schattig. (:
    Hebben ze een hok, of lopen ze altijd echt zo gewoon in je huis rond. Dat heb ik namelijk nog nooit gezien!


    Hahaha lief, dankje.
    Momenteel hebben we twee hokken in de gang staan. Het is de bedoeling dat ze uiteindelijk samen naar de tuin verhuizen met een grote ren enzo, maar voor nu gaat dat nog niet, want het mannetje moet nog geholpen worden en we willen zeker zijn dat er niet nog een winter komt, omdat we ze uit de dierenwinkel hebben en ze eigenlijk niets gewend zijn qua kou en buiten zitten.
    In principe zitten ze dus beiden in hun eigen hok, maar ik laat ze er wel ieder dag een tijd uit, zodat ze door de gang en de keuken kunnen crossen. (We hebben ze trouwens in de gang staan, omdat we in de woonkamer een houtkachel hebben, waardoor het altijd heel warm is in de woonkamer en we willen ze juist klaarmaken om naar buiten te gaan en ze niet aan de warmte van huis laten wennen.)


    look at the stars, look how they shine for you;

    En hoe gaan ze met elkaar om eigenlijk? Of houdt je ze in huis lopend ook helemaal apart van elkaar?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Sterrennacht schreef:
    (...)

    Hahaha lief, dankje.
    Momenteel hebben we twee hokken in de gang staan. Het is de bedoeling dat ze uiteindelijk samen naar de tuin verhuizen met een grote ren enzo, maar voor nu gaat dat nog niet, want het mannetje moet nog geholpen worden en we willen zeker zijn dat er niet nog een winter komt, omdat we ze uit de dierenwinkel hebben en ze eigenlijk niets gewend zijn qua kou en buiten zitten.
    In principe zitten ze dus beiden in hun eigen hok, maar ik laat ze er wel ieder dag een tijd uit, zodat ze door de gang en de keuken kunnen crossen. (We hebben ze trouwens in de gang staan, omdat we in de woonkamer een houtkachel hebben, waardoor het altijd heel warm is in de woonkamer en we willen ze juist klaarmaken om naar buiten te gaan en ze niet aan de warmte van huis laten wennen.)



    Mijn kleine zus haar cavia en konijn staan ook binnen in de winter. Het is inderdaad maar erg om ze buiten te steken als het vriest. Je konijnen zijn wel erg tam dan. Als ons konijn zou worden losgelaten in de gang dan denk ik dat we hem niet gemakkelijk zouden kunnen pakken. Goed dat ze niet krabbelen en bijten.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Mijn kleine zus haar cavia en konijn staan ook binnen in de winter. Het is inderdaad maar erg om ze buiten te steken als het vriest. Je konijnen zijn wel erg tam dan. Als ons konijn zou worden losgelaten in de gang dan denk ik dat we hem niet gemakkelijk zouden kunnen pakken. Goed dat ze niet krabbelen en bijten.


    Ja, ze zijn erg tam en ook vrij makkelijk weer te pakken. Rikki heeft helaas nogal scherpe nageltjes en heeft allebei mijn handen nogal toegetakeld, maar dat was meer mijn fout, omdat ik mijn hand niet snel genoeg onder zijn pootjes had.


    look at the stars, look how they shine for you;

    aarsvogel schreef:
    En hoe gaan ze met elkaar om eigenlijk? Of houdt je ze in huis lopend ook helemaal apart van elkaar?


    Gisteren heb ik een expirement gedaan en Yuki in de ren gezet, terwijl Rikki aan de buitenkant van de ren in de gang liep. Ze gingen eigenlijk heel lief met elkaar om. Ze waren beiden erg enthousiast en ze waren gewoon aan het snuffelen. Ik was positief verrast.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Histoire schreef:
    (...)

    Mijn kleine zus haar cavia en konijn staan ook binnen in de winter. Het is inderdaad maar erg om ze buiten te steken als het vriest. Je konijnen zijn wel erg tam dan. Als ons konijn zou worden losgelaten in de gang dan denk ik dat we hem niet gemakkelijk zouden kunnen pakken. Goed dat ze niet krabbelen en bijten.


    Als je ze in de zomer buiten hebt, is het prettiger om ze in de winter ook buiten te hebben. Ze maken in de zomer namelijk ook al een wintervacht aan en als ze dan opeens in de winter weer op 21 graden zitten, zijn ze helemaal in de war en hebben ze het heel erg warm. Tenminste, dat is wat ik altijd gehoord heb. Óf altijd binnen, óf altijd buiten/in de schuur als het echt heel hard vriest (-10).


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Als je ze in de zomer buiten hebt, is het prettiger om ze in de winter ook buiten te hebben. Ze maken in de zomer namelijk ook al een wintervacht aan en als ze dan opeens in de winter weer op 21 graden zitten, zijn ze helemaal in de war en hebben ze het heel erg warm. Tenminste, dat is wat ik altijd gehoord heb. Óf altijd binnen, óf altijd buiten/in de schuur als het echt heel hard vriest (-10).


    Ooh dat wist ik niet. Bij mij staan ze in een soort van stal. Het is iets minder warm dan de temperatuur van binnen en koeler. Hopelijk is dat ook nog goed. (;
    Ik wil niet dat ze verhitten.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ooh dat wist ik niet. Bij mij staan ze in een soort van stal. Het is iets minder warm dan de temperatuur van binnen en koeler. Hopelijk is dat ook nog goed. (;
    Ik wil niet dat ze verhitten.


    Ja, dat lijkt me ook wel goed! zolang de ruimte niet verwarmt is. (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Wij gaan er overigens van uit dat mijn konijn gestolen is.
    Ik ben diep teleurgesteld in de mensheid :S


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ooh dat wist ik niet. Bij mij staan ze in een soort van stal. Het is iets minder warm dan de temperatuur van binnen en koeler. Hopelijk is dat ook nog goed. (;
    Ik wil niet dat ze verhitten.


    Als je er geld voor hebt, kun je ook ice pods kopen. Dat zijn koelelementen voor konijnen, bij de opvang zie ik er veel van genieten, haha.



    aarsvogel schreef:
    Wij gaan er overigens van uit dat mijn konijn gestolen is.
    Ik ben diep teleurgesteld in de mensheid :S

    Ugh, dat is wel echt naar. Was dat ook rond deze tijd? Je zal maar net weer zien dat er iemand een paashaas nodig had...
    Het is misschien geen vergelijking, maar met moederdag is er een bloemenmandje uit onze voortuin gejat. Gewoon zo'n standaard mandje van de intratuin. Ik snap dat je mams blij wilt maken, maar koop alsjeblieft je eigen cadeau :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    aarsvogel schreef:
    Wij gaan er overigens van uit dat mijn konijn gestolen is.
    Ik ben diep teleurgesteld in de mensheid :S

    Awh nee! Wat naar...


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    AriChibi schreef:
    (...)

    Als je er geld voor hebt, kun je ook ice pods kopen. Dat zijn koelelementen voor konijnen, bij de opvang zie ik er veel van genieten, haha.


    Een flesje water in de koeling leggen werkt ook prima (:


    Het was inderdaad rond deze tijd ja, maandag was ze weg 😔

    [ bericht aangepast op 30 maart 2018 - 9:54 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Mijn konijntje Reomi is helaas vanmorgen overleden 😞


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    InMyBlood schreef:
    Mijn konijntje Reomi is helaas vanmorgen overleden 😞


    Ahhw, wat rot! Wat vervelend voor je 😔


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.