• Voor mijn vervolgopleiding moet ik een motivatiebrief schrijven. Echter, nu ben ik iemand die nooit echt in touch is met zijn intrinsieke motivatie. Voor deze opleiding kom ik niet verder als motivatie dan "de rest was slechter" en "de vakken zien er wel cool uit". Uiteraard is dit niet alles waarom ik voor die opleiding ga, want jaaa dat zou slecht zijn (maar wel waar lol). Maar er is intrinsieke motivatie aanwezig waarom die vakken er cool uit zien etc, maar ik weet dat niet te verwoorden. Dus help? En als ik dat weet te benoemen. Kan iemand mij vertellen wat een goed formaat zou zijn voor een motivatiebrief. Wat zijn de regels. Hoe lang moet dat ongeveer zijn? Wat moet er allemaal in staan? Moet je bijvoorbeeld ook vertellen over wat je tot nu toe hebt gedaan of hoe je tot hier bent gekomen qua interesse en studiekeuzes, of is dat irrelevant?
    Dus please, als iemand ooit eens een motivatiebrief heeft moeten schrijven, of hier meer over weet, zou je me alles kunnen vertellen svp? (flower)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat toevallig! Ik moet ook een motivatiebrief schrijven voor een positie als student-adviseur, als ik die baan volgend schooljaar wil hebben. ^^ Ik heb gegoogeld en ik ben op een site, vacature.com of zo, uitgekomen. Ik heb twee pdf's aangevraagd met daarin een voorbeeld en uitleg over het schrijven van een brief en je cv, al gaat het in die twee meer over oprechte banen dan opleidingen. Maar misschien kunnen ze helpen? (:

    Hij mag niet langer zijn dan één pagina, en ik denk dat je juist interesse en nieuwsgierigheid op moet wekken. Als je dus iets schrijft van zeven pagina's, zullen ze het echt niet lezen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oh, vorige week heb ik er ook nog een gestuurd!

    Zelf heb ik in mijn motivatiebrief gezet wat ik later met/door de vervolgopleiding zou willen gaan doen, waarom ik ervoor koos vanaf mijn huidige opleiding en interesses, en vervolgens wat over welke vakken me interessant leken of welke dingen ik er graag uit zou willen leren. De reden waarom je precies voor die universiteit/hogeschool kiest is ook belangrijk. Bij mij is de studie nergens anders gegeven, maar als je iets weet te zeggen over specifieke vakken of pakweg goede studieplekken op die locatie helpt dat ook altijd!

    Op het laatste heb ik ook de reden voor mijn studievertraging nog uitgelegd, aangezien dat bij mij van toepassing was, maar dat hoeft niet echt per se. Vond ik alleen netjes :Y)

    [ bericht aangepast op 7 april 2018 - 20:27 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Uhh wat is je vervolgopleiding xD dan kan ik meer meenemen zegmaar

    [ bericht aangepast op 7 april 2018 - 20:49 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Zelf heb ik er genoeg moeten schrijven voor banen en één tip die ik nog weet is dat er niet teveel zinnen met 'ik' moeten beginnen. Ook inderdaad niet gelijk alles weggeven. Probeer jezelf een beetje te promoten en kom enthousiast over. Ook hoef je niet teveel woorden te gebruiken wanneer je dit zelf niet nodig vindt, of wanneer dat gewoonweg niet veel extra toevoegt; blijf jezelf.


    26 - 02 - '16

    Qua opleidingen en solliciteren heb ik ervaring. Ik houd altijd 1 a4tje aan. Moet je nagaan dat zij er een 30tal moeten lezen dan wil je het kort krachtig maar duidelijk hebben.

    Zelf schreef ik altijd mijn ervaring qua werk mijn visie en mij als persoon waarom ik denk dat ik daar word aangenomen

    Voor school zou ik dit aanpassen naar i teresse van vakken, hoe jij studeert/ werkt, en waarom jij hiervoor moet worden aangenomen

    Probeer niet te vaak hetzelfde in meerdere zinnen te zeggen en houd het kort en krachtig. Zelf stel ik mij ook voor in de intro en wat mijn interesses zijn

    Zo ging ik solliciteren voor agrarisch kinderdagverblijf dus dan is van belang dat ik leiding op scouting ben en graag buiten ga wandelen. Dit laat zien dat ik van buiten zijn houdt, niet erg vind om vies te worden, mij graag voor een ander inzet en ik ervaring heb met kinderen in een zeer brede zin. Dus op een slimme manier jezelf promoten.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan