• Show me your best drawings!
    And maybe Imma need some tips<3



    Watvoor stiften/potloden gebruiken jullie en hoe zien jullie tekeningen er daarmee dan uit??
    Ik ben onlangs begonnen aan Waterverf aangezien mijn stiften gewoon niet het gewenste resultaat geven..
    Laatst heb ik een schetsboek gekocht en ik wil toch wel weer echt wat kunnen tekenen daarin, alleen wil ik ook een keer kleur kunnen gebruiken zonder dat het de hele tekening lelijk maakt.. In YouTube filmpjes zie ik alcoholbased stiften gebruikt worden, en die blenden echt super mooi! Net waterverf.. maar zijn die in nederland te koop? Of is er een next-best-thing out there somewhere??

    Also!
    Show me you best drawings! Vind het super leuk om andermans tekeningen te zien, kijken wat een ander kan wat ik (nog) niet kan!
    Misschien kunnen we allemaal wat van elkaar leren, toch? (:

    Hier alvast een paar creaties van mij..

    Een tijdje geleden ben ik na een enorme pauze weer begonnen met tekenen, dus mijn skills zijn

    wat downgraded, al frustreerd mij het meeste dat ik mijn tekeningen gewoon net wat minder mooi vind wanneer ik kleur begin te gebruiken, potlood word streperig evenals stift en stift kan ik gewoon niet mooi blenden, word meteen heel cartoony..

    [ bericht aangepast op 15 april 2018 - 21:08 ]


    Little do you know

    Ik gebruik Polychromos kleurpotloden



    En ben pas begonnen met waterverf



    En ik heb cheap-ass alcohol markers. Die van aliexpress, want copic markers zijn het beste, maar heel duur en deze pennen vond ik een goedkoop, goed alternatief. Copic markers en een iets goedkoper, maar nog steeds duur, alternatief zijn wel in Nederland te koop. Anders raad ik je aan gewoon van aliexpress te kopen. Voor dat geld, en zeker om het uit te proberen, zijn ze heel chill!


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    ^ Holy dat is zo schattig oml


    obsessive rage






    Ik teken alles digitaal met een wacom tablet in photoshop.

    [ bericht aangepast op 16 april 2018 - 14:43 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Jullie tekeningen zijn echt allemaal zo mooi! Ik vind het wel leuk om eens een artist-topic te hebben hier op Q! Let's share our experiences!

    Eerst even je vraag beantwoorden @ topicstarter:

    Watvoor stiften/potloden gebruiken jullie en hoe zien jullie tekeningen er daarmee dan uit??
    ... In YouTube filmpjes zie ik alcoholbased stiften gebruikt worden, en die blenden echt super mooi! Net waterverf.. maar zijn die in nederland te koop? Of is er een next-best-thing out there somewhere?

    Volgens mij bedoel jij markers! Ik teken daar heel erg veel mee en heb een ervaring met markers!
    Zelf gebruik ik wanneer ik traditional teken met kleur volgend materiaal:
    - faber castell kleurpotloden (dit zijn mijn favoriete, maar ik kan derwent kleurpotloden ook aanraden!)
    - markers: mijn favoriete manier om te kleuren. Dat zijn die alcohol based stiften waarmee je een mooie blend kan krijgen!
    Ik heb zelf volgende merken ervaring mee: Copic sketch marker, Spectrum noir Marker, Letraset/Winsor and Newton Marker (dit zijn dezelfde, letraset is opgekocht door W&N). Klik de spoiler als je geïnteresseerd bent in een uitleg over markermerken haha

    Ik ben eigenlijk heel blij met mijn winsor and newton markers. Die hebben een brede punt en een kleine bulletpunt. Ik vind dat heel fijn voor gedetailleerd werk. Heel veel mensen zweren bij copics en de brushtip, maar die vind ik persoonlijk iets minder fijn omdat ik gewoon gedetailleerd werk en de hoeveelheid inkt niet echt kan doseren of zo? Ik heb twee copics gekocht in huidskleuren omdat ik die heel vaak gebruik en omdat je wel vullingen kan kopen voor copics, dus dat is zuiniger dan de winsor and newtons. Het is een persoonlijke voorkeur. Persoonlijk vind ik het niet erg om bij W&N markers vaker te herkopen, want dan heb je stevige nieuwe puntjes haha. Plus de colorless blender punten verslijten ook wel als je ze heel vaak gebruikt en dan is het gewoon handig dat je direct een nieuwe koopt omdat de inkt toch op is. Ik koop mijn copics op dekwast.nl (maar vergelijk zeker met andere websites, want dekwast is niet altijd de goedkoopste prijs) maar bestel eigenlijk als het kan vooral op vanbeekart.nl Die zijn echt superklantvriendelijk, goedkoopste prijs en hebben regelmatig kortingen! Ik heb al mijn markers daar gekocht voor 2 euro per stuk (nu staan ze aan 2,49). Ik heb van de winsor and newton markers trouwens ook alle kleuren (ze hebben er 200+ of zo, dus ja daar heb ik flink wat aan uitgegeven maar ik teken er oprecht zo graag mee en als je ze goed opbergt en bewaart drogen ze echt niet uit. Ze doen het nog altijd super goed na 2 jaar dus ze zijn zuinig genoeg). Als je kleurswatches wilt ten opzichte van elkaar, geef dus maar een gil!
    Ik verkies dus de winsor and newton markers zeker boven de copics, maar ik zou zeggen om even een aantal markermerken uit te testen die binnen je budget vallen en dan te sparen voor kleuren van dat bepaalde merk. De spectrum noir markers zou ik niet aanraden. Ze hebben ook brush tips maar in slechte kwaliteit, dus die rafelt als een vilten punt. De copic brushtips zijn buigbaar en van een soort materiaal dat het niet kan rafelen of zo. Voor de prijs krijg je dus wel echt kwaliteit! Alleen hervullen is wel een messy bedoening, aangezien de inkt best wel kan plakken (ik hervul ze door de inkt te druppelen op een van de puntjes en dan zuigt die dus de inkt op, maar als je morst heb je dus dat plakkerige)


    Wat betreft het delen van mijn eigen tekeningen!
    Ik teken zelf dus met marker, maar ik schets de laatste tijd ook heel vaak traditioneel om het dan digitaal in te kleuren. Dat vind ik een fijne techniek, maar ik vind mijn wacom bamboo tekentablet niet echt fijn. Ik ben nu aan het sparen voor een ipad pro, apple pencil en procreate. Heel veel tekenaars zijn daarvan tevreden en ik wil ook heel graag proberen tekenen op een scherm, maar een cintiq is me net wat te duur en een ipad is nog multifunctioneel dus dat kan ik nog goed praten. Plus het apple pencil is blijkbaar een hele goede tool omdat het echt werkt als een potlood. Maar voorlopig doen we het dus nog met de wacom bamboo en photoshop, haha


    ^Deze heb ik dus geschetst en digitaal ingekleurd met photoshop + wacom bamboo


    ^oh nee deze tekening is al van mei vorig jaar geleden en moet ik nog altijd afwerken haha maar ik ben bang dat ik het nu ruïneer
    Bij deze ben ik begonnen met rembrandt pastels om de grote lagen kleur te leggen. Ik vind potloodstrepen nooit mooi. Ik kan echt niet goed kleuren zonder strepen, ook al gebruik ik doezelaars om de strepen te blenden en te vervagen! Wat ik dus doe is eerst in pastel kleuren, dat dan uitblenden met mijn vingers en dan daarover kleuren met mijn faber castell potloden. En dan dat potlood ook wat vervagen met doezelaars. Het is veel heen en weer gaan tussen die twee als ik zoiets doe.

    Voor tekeningen met marker verwijs ik eigenlijk naar mijn instagram (ik heb die foto's niet op mijn laptop om up te loaden atm)
    Deze is bijv. een met marker, white gelpen (en de lijnen die je ziet waren grafietpotlood onder de marker)
    Pas op, bloot lichaam warning haha
    https://www.instagram.com/p/BRn-v4bATOP/?taken-by=pixielisje

    Mijn stijl is eigenlijk echt heel hard aan het veranderen vergeleken met wat je ziet op mijn instagram, trouwens. Ik teken nu meer en mijn stijl evolueert mee hahaha


    A to the Z

    @Spunlay
    Jouw teken stijl is echt super gaaf!

    @Hooverphonic
    Wauw, dat jij gewoon met zoveel verschillende materialen zoiets moois op papier kunt zetten..
    Wat houden pastelpotloden precies in en hoe voelen ze aan met tekenen? Zijn ze zachter oid?

    @Necessity
    Dat paard omy, iets wat ik letterlijk mijn hele leven al probeer maar waar ik telkens weer keihard in Fail: Vacht tekenen.... ik kan dat echt niet, als ik zo'n filmpje op YouTube bekijk lijkt het zo makkelijk en dan doe ik het na en poef, het zijn gewoon strepen, heh

    @Pelekai
    Polychromos potloden? Wat zijn dat precies voor potloden en hoe zijn die anders van andere potloden? Je eerste tekening is echt super prachtig!
    En die tweede tekening lijkt gewoon digitaal zo goed is ie geblend ;o
    De laatste is al helemaal geweldig met de stiften van alieexpress... ik had daar ook een keer pennen gekocht en die doen het ook nog steeds super goed (:
    Misschien moet ik me daar maar aan wagen!

    @Pixielisje
    Ja als er iets is wat ik super vervelend vind dan zijn het wel strepen... En als je dat niet wil met potlood moet je eigenlijk zo hard drukken dat je je vingers en potlood bijna breekt en dan nog hopen dat er geen strepen blijven :')
    Super handig.. ik haat inkleuren met de potloden die ik nu heb, daarom wilde ik over naar stiften.. Nu heb ik stiften van iemand gekregen maar die blenden niet in elkaar over dus ook die maken alles ook zo enorm streperig.. bah. Tekenen is daardoor gewoon niet leuk meer en ik ben het zat om constant mijn depressieve plaatjes te tekenen in zwart wit, wil mijn kleurboek kunnen laten zien aan mensen en dat er dan wat kleur in zit ofzo hahah.

    Trouwens dat stukje over de markers die je hebt geschreven zijn heel nuttig geweest! Echt bedankt, ik ga zeker eens kijken op die shops voor een paar simpele kleuren die je veel gebruikt om even te testen! (:


    Little do you know

    Revenger schreef:
    Ohhhh ik zou echt willen dat ik kon tekenen


    Ik ben ooit begonnen met een stokpaardje en het word met de tekening steeds meer een echt paard, dus het is vooral super veel oefenen en creativiteit+fantasie hebben denk ik (:


    Little do you know

    Een aantal van mijn tekeningen; sommigen zijn behoorlijk oud, sommigen zijn behoorlijk nieuw >.<
    Ik vind het nog steeds super jammer dat alles zwart wit is, op 1 na mar dat zijn enkel de ogen.
    Aangezien ik toch het gevoel heb dat die tekeningen zoveel meer zullen spreken wanneer er kleur in komt..








    [ bericht aangepast op 17 april 2018 - 19:48 ]


    Little do you know

    Dank je!

    Ik wil in mijn nieuwe bullet journal (vanaf september) een soort 'hoofdpersonage' gebruiken/tekenen. Niet meer losse thema's, maar één 'verhaal'-lijn als het ware. Een reis van het personage van een jaar lang. Het personage wordt dan een dier. En ik wil heel graag een hondje gebruiken, maar ik kan geen honden tekenen... Konijntjes wel en die zijn ook superschattig, maar ik ben zelf niet echt van de konijnen... aan de andere kant is zo'n klein cute konijntje wel heel aesthetic. Hmmm. Hoe zouden jullie een cartoon-like hondje tekenen? Een puppy, dan.


    oi, suzy

    Mijn nieuwe Instapost op mijn instagram art account: Ardyn Izunia / Ardyn Lucis Caelum uit Final Fantasy XV c:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Voor mijn tekeningen had ik eens een topic geopend — alleen zijn die erg oud.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    PluviophiIe schreef:

    @Pelekai
    Polychromos potloden? Wat zijn dat precies voor potloden en hoe zijn die anders van andere potloden? Je eerste tekening is echt super prachtig!
    En die tweede tekening lijkt gewoon digitaal zo goed is ie geblend ;o
    De laatste is al helemaal geweldig met de stiften van alieexpress... ik had daar ook een keer pennen gekocht en die doen het ook nog steeds super goed (:
    Misschien moet ik me daar maar aan wagen!


    Bedankt!

    Polychromos potloden zijn oil-based potloden in plaats van wax-based, zoals de 'normale' kleurpotloden, zeg maar. Hiermee kan je heel goed blenden, en vaagt het niet uit als je er overheen veegt. De potloden zijn water-afstotend en ze worden gemaakt met de hoogste kwaliteit pigment. Deze potloden zijn ook heel sturdy en gaan jarenlang mee.
    Ze zijn dan ook ontzettend duur, maar het is, vind ik, de investering dubbel en dwars waard!

    Hier staat een hele uitgebreide uitleg over wat deze potloden zijn en hoe je ze gebruikt, mocht je verder geïnteresseerd zijn!

    [ bericht aangepast op 18 april 2018 - 15:27 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Oke ik kan dus echt totaal niet tekenen, maar ik verveelde me dus heb ik dit getekend en dit is sowieso het mooiste wat ik ooit getekend hebt oml.


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Spunlay schreef:
    Dank je!

    Ik wil in mijn nieuwe bullet journal (vanaf september) een soort 'hoofdpersonage' gebruiken/tekenen. Niet meer losse thema's, maar één 'verhaal'-lijn als het ware. Een reis van het personage van een jaar lang. Het personage wordt dan een dier. En ik wil heel graag een hondje gebruiken, maar ik kan geen honden tekenen... Konijntjes wel en die zijn ook superschattig, maar ik ben zelf niet echt van de konijnen... aan de andere kant is zo'n klein cute konijntje wel heel aesthetic. Hmmm. Hoe zouden jullie een cartoon-like hondje tekenen? Een puppy, dan.


    Ik zou zoeken naar een stijl die jij makkelijker vind, bijvoorbeeld iets als Chibi ofzo, en dan je eigen draai eraan geven, want Chibi vind ik persoonlijk super schattig en ook weer heel persoonlijk omdat je er zelf vanalles bij kan bedenken (:


    Little do you know

    Sof schreef:
    Oke ik kan dus echt totaal niet tekenen, maar ik verveelde me dus heb ik dit getekend en dit is sowieso het mooiste wat ik ooit getekend hebt oml.


    Superveel oefenen(Mits je het leuk vind natuurlijk!) en dan kom je er wel, want als dit iets is wat jij gewoon zomaar even getekend heb is het best goed! Je hebt een eigen stijl, het hoeft niet op een foto te lijken (dat lukt mij ook nooit lol) om mooi te zijn, gewoon iets unieks neerzetten en dan is het al mooi!

    [ bericht aangepast op 18 april 2018 - 20:01 ]


    Little do you know

    Pelekai schreef:
    (...)

    Bedankt!

    Polychromos potloden zijn oil-based potloden in plaats van wax-based, zoals de 'normale' kleurpotloden, zeg maar. Hiermee kan je heel goed blenden, en vaagt het niet uit als je er overheen veegt. De potloden zijn water-afstotend en ze worden gemaakt met de hoogste kwaliteit pigment. Deze potloden zijn ook heel sturdy en gaan jarenlang mee.
    Ze zijn dan ook ontzettend duur, maar het is, vind ik, de investering dubbel en dwars waard!

    Hier staat een hele uitgebreide uitleg over wat deze potloden zijn en hoe je ze gebruikt, mocht je verder geïnteresseerd zijn!


    Ahh, duur natuurlijk weer haha, nja misschien ook net zoals de markers iets om een keertje wat in te investeren! (:
    Het klinken sowieso als goede potloden die het zeker waard zijn!


    Little do you know