• Show me your best drawings!
    And maybe Imma need some tips<3



    Watvoor stiften/potloden gebruiken jullie en hoe zien jullie tekeningen er daarmee dan uit??
    Ik ben onlangs begonnen aan Waterverf aangezien mijn stiften gewoon niet het gewenste resultaat geven..
    Laatst heb ik een schetsboek gekocht en ik wil toch wel weer echt wat kunnen tekenen daarin, alleen wil ik ook een keer kleur kunnen gebruiken zonder dat het de hele tekening lelijk maakt.. In YouTube filmpjes zie ik alcoholbased stiften gebruikt worden, en die blenden echt super mooi! Net waterverf.. maar zijn die in nederland te koop? Of is er een next-best-thing out there somewhere??

    Also!
    Show me you best drawings! Vind het super leuk om andermans tekeningen te zien, kijken wat een ander kan wat ik (nog) niet kan!
    Misschien kunnen we allemaal wat van elkaar leren, toch? (:

    Hier alvast een paar creaties van mij..

    Een tijdje geleden ben ik na een enorme pauze weer begonnen met tekenen, dus mijn skills zijn

    wat downgraded, al frustreerd mij het meeste dat ik mijn tekeningen gewoon net wat minder mooi vind wanneer ik kleur begin te gebruiken, potlood word streperig evenals stift en stift kan ik gewoon niet mooi blenden, word meteen heel cartoony..

    [ bericht aangepast op 15 april 2018 - 21:08 ]


    Little do you know

    Spunlay schreef:
    Met waterverf



    Omg, wauw. Alsof ik serieus vanuit een Blokhutje op een berg naar beneden kijk zo dat prachtige uitzicht in. Wauw.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.



    Een van de eersten, (nog met mijn oude teken tablet)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    En nog eentje ^^


    oi, suzy

    AAAA Ik ben zo trots op mijzelf (banana)

    [ bericht aangepast op 25 april 2018 - 15:21 ]

    ScribbleTheFox schreef:
    AAAA Ik ben zo trots op mijzelf (banana)



    Leuk! Als er 2 dingen zijn waar ik moeite mee heb is het pixel art en gif's xD
    Waarmee heb je dit gemaakt?


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    AroonCat schreef:
    (...)

    Leuk! Als er 2 dingen zijn waar ik moeite mee heb is het pixel art en gif's xD
    Waarmee heb je dit gemaakt?


    Ik heb een base gebruikt (weet de usernaam even niet meer)
    Heb hem vervolgens ingekleurt op Procreate en hem laten bouncen door het gedeelde bij te poten weg te knippen en frame voor frame hem ietsje naar beneden schuiven.

    ScribbleTheFox schreef:
    (...)

    Ik heb een base gebruikt (weet de usernaam even niet meer)
    Heb hem vervolgens ingekleurt op Procreate en hem laten bouncen door het gedeelde bij te poten weg te knippen en frame voor frame hem ietsje naar beneden schuiven.


    Ah, zo xD
    met welk programma heb je m' ge-exporteert naar gif dan?


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    AroonCat schreef:
    (...)

    Ah, zo xD
    met welk programma heb je m' ge-exporteert naar gif dan?


    https://ezgif.com/maker

    ScribbleTheFox schreef:
    (...)

    https://ezgif.com/maker


    Oooooh, dat moet ik eens uitproberen, thanks!


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    Pixielisje schreef:
    Heeft iemand dat hier ook dat je gewoon niet kan wennen aan digitaal tekenen? Ik heb een tekentablet zonder scherm en ik kan daar echt niet aan wennen.
    Heb wel al eens tekenen met scherm uitgetest en dat vond ik wel heel leuk en fijn, daarom spaar ik nu voor een ipad pro!
    Een cintiq vind ik net wat buiten mijn budget gaan (een heel stuk lol) en ik ben meer een hobbytekenaar ook dus ik denk dat een ipad mij meer gaat liggen
    Iemand hier ervaring met de twee?
    of iemand die me tegenspreekt en echt aanraadt van een wacom monitortablet te kopen ipv een ipad om redenen?


    Zo, ik zie dit laat, maar ik kreeg dit gevoel dus toen ik van mijn kleine laptopscherm overging op mijn grote pc monitor. Die twee schelen al snel 20 cm in diameter en de resolutie van mijn laptop is ook een stuk kleiner dan van mijn monitor. Het werkoppervlak van mijn tablet kwam daardoor voor mijn gevoel niet over met mijn grote scherm (als je een grote beweging wilt maken, moet je uitzoomen omdat de maximale grootte van een lijn over de tablet gewoon te klein is vergeleken met het scherm). Als ik teken met mijn pc is her dus ook een slordige boel met scheve lijnen en heel veel ctrl-z-werk, terwijl ik op mijn (nu dode) laptop een stuk beter tekende.

    Heb je ook een grotere schermloze tablet geprobeerd? Ik wou namelijk precies door dat gebeuren een grotere Wacom halen, maar ik voel niet echt de noodzaak omdat de mijne wel gewoon nog werkt en grotere maten net iets te duur zijn voor iets wat ik zo nu en dan gebruik. Tegenwoordig heb ik ook niet echt de tijd meer voor tekenen en gebruik ik het vooral om troep na te kijken (over pdf'jes schrijven etc) of voor pixel art waar de resolutie niet uitmaakt.

    Als de iPad (pro) echter goed werkt of zo, ga ik daar wellicht ook naar kijken. Ik wou sowieso nog een tablet om comfortabeler op te typen in de trein enzo. Aangezien ik veel thuis werk en dus geen laptopspecifieke functies nodig heb, vind ik een nieuwe laptop daardoor zonde :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.



    Ook digitaal getekend,


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Zo, ik zie dit laat, maar ik kreeg dit gevoel dus toen ik van mijn kleine laptopscherm overging op mijn grote pc monitor. Die twee schelen al snel 20 cm in diameter en de resolutie van mijn laptop is ook een stuk kleiner dan van mijn monitor. Het werkoppervlak van mijn tablet kwam daardoor voor mijn gevoel niet over met mijn grote scherm (als je een grote beweging wilt maken, moet je uitzoomen omdat de maximale grootte van een lijn over de tablet gewoon te klein is vergeleken met het scherm). Als ik teken met mijn pc is her dus ook een slordige boel met scheve lijnen en heel veel ctrl-z-werk, terwijl ik op mijn (nu dode) laptop een stuk beter tekende.

    Heb je ook een grotere schermloze tablet geprobeerd? Ik wou namelijk precies door dat gebeuren een grotere Wacom halen, maar ik voel niet echt de noodzaak omdat de mijne wel gewoon nog werkt en grotere maten net iets te duur zijn voor iets wat ik zo nu en dan gebruik. Tegenwoordig heb ik ook niet echt de tijd meer voor tekenen en gebruik ik het vooral om troep na te kijken (over pdf'jes schrijven etc) of voor pixel art waar de resolutie niet uitmaakt.

    Als de iPad (pro) echter goed werkt of zo, ga ik daar wellicht ook naar kijken. Ik wou sowieso nog een tablet om comfortabeler op te typen in de trein enzo. Aangezien ik veel thuis werk en dus geen laptopspecifieke functies nodig heb, vind ik een nieuwe laptop daardoor zonde :')


    Ik heb een kleine wacom bamboo small en een 17 inch scherm laptop, dus misschien dat het daaraan wel ligt dat ik niet kan wennen. Ik heb eigenlijk altijd met die kleine tablet getekend, dus zou niet weten of een maat groter dan beter werkt of niet voor me.
    Maar sowieso vind ik op een scherm wel fijn om te tekenen dus ik weet niet echt wat te doen mmm
    wel een interessante opmerking, ik ga er even wat meer rond opzoeken!


    A to the Z

    Omy, iedereen die nog foto's heeft geplaatst van tekeningen, echt wauw! Super mooi!
    Ik vind het trouwens echt leuk hoe actief dit topic is en blijft, had ik niet verwacht haha (:


    Little do you know

    Ik heb een ''meet the artist'' meme gedaan.

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Ik heb een kleine wacom bamboo small en een 17 inch scherm laptop, dus misschien dat het daaraan wel ligt dat ik niet kan wennen. Ik heb eigenlijk altijd met die kleine tablet getekend, dus zou niet weten of een maat groter dan beter werkt of niet voor me.
    Maar sowieso vind ik op een scherm wel fijn om te tekenen dus ik weet niet echt wat te doen mmm
    wel een interessante opmerking, ik ga er even wat meer rond opzoeken!

    Ik heb weer wat rondgesnuffeld en XP-PEN schijnt ook een heel goed merk te zijn (goedkoper dan Wacom en niet minder in kwaliteit). Ik heb ze niet zelf gebruikt, maar in reviews op Youtube lijken ze het prima te doen. Huion is volgens mij ook een goedkoper merk dat ik door veel artists gebruikt zie worden.

    [ bericht aangepast op 27 april 2018 - 20:21 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.