• Show me your best drawings!
    And maybe Imma need some tips<3



    Watvoor stiften/potloden gebruiken jullie en hoe zien jullie tekeningen er daarmee dan uit??
    Ik ben onlangs begonnen aan Waterverf aangezien mijn stiften gewoon niet het gewenste resultaat geven..
    Laatst heb ik een schetsboek gekocht en ik wil toch wel weer echt wat kunnen tekenen daarin, alleen wil ik ook een keer kleur kunnen gebruiken zonder dat het de hele tekening lelijk maakt.. In YouTube filmpjes zie ik alcoholbased stiften gebruikt worden, en die blenden echt super mooi! Net waterverf.. maar zijn die in nederland te koop? Of is er een next-best-thing out there somewhere??

    Also!
    Show me you best drawings! Vind het super leuk om andermans tekeningen te zien, kijken wat een ander kan wat ik (nog) niet kan!
    Misschien kunnen we allemaal wat van elkaar leren, toch? (:

    Hier alvast een paar creaties van mij..

    Een tijdje geleden ben ik na een enorme pauze weer begonnen met tekenen, dus mijn skills zijn

    wat downgraded, al frustreerd mij het meeste dat ik mijn tekeningen gewoon net wat minder mooi vind wanneer ik kleur begin te gebruiken, potlood word streperig evenals stift en stift kan ik gewoon niet mooi blenden, word meteen heel cartoony..

    [ bericht aangepast op 15 april 2018 - 21:08 ]


    Little do you know

    PluviophiIe schreef:
    (...)

    Ahh, duur natuurlijk weer haha, nja misschien ook net zoals de markers iets om een keertje wat in te investeren! (:
    Het klinken sowieso als goede potloden die het zeker waard zijn!


    Markers en potloden zijn ook zeker combineerbaar!
    Ik leg vaak basiskleuren met markers omdat de kleuren heel fel zonder strepen zijn en kleur er dan wat over met potloden om schaduwen te doen en de kleuren dieper te maken met veel dimensie (kan ook met marker en potlood alleen elk afzonderlijk, maar de combo is ook heel leuk om te doen!)


    A to the Z

    O my god, ik ben echt zo trots op dit stuk.
    Het is een redraw van een ouder werkje, maar helaas kan ik hem nergens meer vinden D:

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Markers en potloden zijn ook zeker combineerbaar!
    Ik leg vaak basiskleuren met markers omdat de kleuren heel fel zonder strepen zijn en kleur er dan wat over met potloden om schaduwen te doen en de kleuren dieper te maken met veel dimensie (kan ook met marker en potlood alleen elk afzonderlijk, maar de combo is ook heel leuk om te doen!)


    Jaa dit deed ik met mijn stiften ook wel! Of de lijnen met stift en dan met potlood inkleuren, geeft ook wel een leuk effect bij cartoony tekeningen (:

    @ScribbleTheFox Heel gave art! (:


    Little do you know



    Snelle schets omdat ik zin had in iets schattigs


    oi, suzy

    PluviophiIe schreef:
    @Necessity
    Dat paard omy, iets wat ik letterlijk mijn hele leven al probeer maar waar ik telkens weer keihard in Fail: Vacht tekenen.... ik kan dat echt niet, als ik zo'n filmpje op YouTube bekijk lijkt het zo makkelijk en dan doe ik het na en poef, het zijn gewoon strepen, heh

    Ik weet ook nog steeds niet hoe ik het doe :'D Ik doe maar wat en langzaam maar zeker begin ik er wat meer tevreden over te zijn haha.
    Misschien leuk om te zien: dezelfde referentiefoto, met twee jaar tijd ertussen. Oefening baart toch een beetje kunst ofzo :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    @Pluviophile, ik vind je tekeningen leuk! Je hebt erg mooi kleurgebruik en door die kleuren door elkaar te gebruiken, heeft het best wat structuur ^^
    Als ik je een tip mag geven met je zwart/wit tekeningen (zo niet, dan negeer je dit maar even :p) : probeer wat meer contrast te gebruiken en schaduwen te creëren. Het is nu wat ‘flat’, zeg maar. Die boom bijvoorbeeld is echt super gaaf met een echt een super mooi structuur, maar hij is wel plat. Door de zijkanten donkerder te maken, kan je toch een wat ronder effect creëren (:


    @Spunlay, wat zijn die ontzettend schattig zeg! Met welke materialen werk je? Iets van waterverf en inkt ofzo?

    @Hooverphonic, heel erg gaaf! Hoe krijg je die kleuren bij zowel aquarel als acryl zo mooi geblend? Het loopt echt in elkaar over zonder vlekkerig te zijn. Wat is het geheim?

    @Scribblethefox, wat ontzettend schattig!

    @Aventia, heel erg gaaf! Je voelt de textuur haast, en die kleuren… I love it!

    @Arichibi, ik vind het leuk ^^

    @Inktkip, ik vind ze heel gaaf, zeker qua kleurgebruik. Je hebt die kleuren zo mooi geblend gekregen, het ziet er echt heel natuurlijk uit!

    @Pelekai, HOE DAN? En dat ook nog met de hand? Ik vind het superknap. Ze zijn echt heel gaaf (en heel schattig)!

    Goed, en nu heb ik even geen tijd meer om persoonlijke reacties te geven (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    @Pluviophile
    Pastelpotloden zijn inderdaad wat zachter, en je kan ze ‘uitvegen’ zeg maar. Ik vind het heel erg fijn werken, je moet alleen uitkijken voor vegen maken, en later je tekening fixeren.

    @Necessity
    Ik schilder heel erg in “laagjes” en ik gebruik bij aqryl heel weinig water. (eigenlijk schilder ik praktisch droog). Bij aquarel is het vooral heel erg oefenen omdat je daarbij water MOET gebruiken en optijd moet afdeppen en ik heb dat ook nog niet volledig onder de knie. :p Aquarel is 70% timing haha

    OT:
    Kijk eens wat ik heb gekocht 😱🙈
    Heb in geen jaren digitaal getekend dus ben ontzettend benieuwd. Mijn vorige tablet was echt mijn maatje en werkt na 8 jaar nog steeds. Maar niet voldoende om volledige tekeningen mee te maken (de laatste paar jaar heb ik alleen tekeningen ermee bewerkt) dus spannend hoe dit zal gaan 😱

    Zijn er hier mensen die veel digitaal tekenen met nog wat tips en tricks? 😇


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Necessity schreef:
    @Spunlay, wat zijn die ontzettend schattig zeg! Met welke materialen werk je? Iets van waterverf en inkt ofzo?


    Met waterverf onder andere, maar ook met Sakura microns (dat zijn fineliners) en af en toe ook met gelpennen.
    Ik wil echter ook nog eens wat proberen met de wateroplosbare Tombows. Daar kun je schijnbaar ook mooie dingen mee maken.


    oi, suzy

    @Hooverphonic vooral heel veel oefenen! Digitaal tekenen voelt toch weer anders dan traditioneel, en naar mijn ervaring voelt iedere tablet ook weer anders, dus wees vooral niet gedemotiveerd als het de eerste keer niet gaat zoals je wilt. De feeling komt heel snel!
    Verder qua tips en tricks ligt het er heel erg aan wat je wilt tekenen of course. : )

    [ bericht aangepast op 21 april 2018 - 18:51 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Heeft iemand dat hier ook dat je gewoon niet kan wennen aan digitaal tekenen? Ik heb een tekentablet zonder scherm en ik kan daar echt niet aan wennen.
    Heb wel al eens tekenen met scherm uitgetest en dat vond ik wel heel leuk en fijn, daarom spaar ik nu voor een ipad pro!
    Een cintiq vind ik net wat buiten mijn budget gaan (een heel stuk lol) en ik ben meer een hobbytekenaar ook dus ik denk dat een ipad mij meer gaat liggen
    Iemand hier ervaring met de twee?
    of iemand die me tegenspreekt en echt aanraadt van een wacom monitortablet te kopen ipv een ipad om redenen?


    A to the Z

    Wow, ik ben een paar uur bezig maar het schiet niet bepaald op. Ik moest eerst opnieuw Adobe Illustrator uitvinden voordat ik überhaupt kon gaan tekenen. Maar damn, ik was vergeten hoe perfectionistisch ik altijd word van digitaal tekenen omdat je ieder lijntje kan perfectioneren en het niet heel erg spontaan werkt of zo. :/ Maar goed, blijven oefenen en eraan wennen, denk ik. :p

    @pixielisje, ik heb dus net een Wacom pro paper nieuw gekocht, waar je eerst je schets op papier kan maken, die digitaliseert ie dan met een paar drukken op de knop. Misschien is dat een goede middenweg? Al hing daar ook wel een prijskaartje aan. :')


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Wow, ik ben een paar uur bezig maar het schiet niet bepaald op. Ik moest eerst opnieuw Adobe Illustrator uitvinden voordat ik überhaupt kon gaan tekenen. Maar damn, ik was vergeten hoe perfectionistisch ik altijd word van digitaal tekenen omdat je ieder lijntje kan perfectioneren en het niet heel erg spontaan werkt of zo. :/ Maar goed, blijven oefenen en eraan wennen, denk ik. :p

    @pixielisje, ik heb dus net een Wacom pro paper nieuw gekocht, waar je eerst je schets op papier kan maken, die digitaliseert ie dan met een paar drukken op de knop. Misschien is dat een goede middenweg? Al hing daar ook wel een prijskaartje aan. :')


    Oh, daar heb ik eigenlijk nog nooit naar gekeken!
    Ik ken wel de wacom inkling die ook zo van dat principe was maar die werkte blijkbaar niet echt super want die wordt ook niet meer verkocht denk ik.
    Maar ja dan is het toch nog altijd de bedoeling om digitaal te kleuren met behulp van een monitor van je laptop of zo, toch?
    Dus dan zit je weer met dat tekenen en recht voor je uitkijken?
    Daar zit bij mij namelijk een beetje het probleem, die cordinatie gaat mij niet zo goed af. Vind het echt niet aangenaam zo. Ik ben wel iemand die echt meedraait met de lijn als ik teken haha, misschien ligt het daaraan. Ik draai mijn papier echt en mijn hoofd ook (zit ook heel dicht tegen mijn papier aan). Niet echt de meest denderende tekenhouding haha


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Oh, daar heb ik eigenlijk nog nooit naar gekeken!
    Ik ken wel de wacom inkling die ook zo van dat principe was maar die werkte blijkbaar niet echt super want die wordt ook niet meer verkocht denk ik.
    Maar ja dan is het toch nog altijd de bedoeling om digitaal te kleuren met behulp van een monitor van je laptop of zo, toch?
    Dus dan zit je weer met dat tekenen en recht voor je uitkijken?
    Daar zit bij mij namelijk een beetje het probleem, die cordinatie gaat mij niet zo goed af. Vind het echt niet aangenaam zo. Ik ben wel iemand die echt meedraait met de lijn als ik teken haha, misschien ligt het daaraan. Ik draai mijn papier echt en mijn hoofd ook (zit ook heel dicht tegen mijn papier aan). Niet echt de meest denderende tekenhouding haha


    Ik raad je aan voor de Ipad te gaan, maar dan niet de Ipad pro.
    Die is namelijk veel duurder met weinig verschil tussen andere Ipads.
    Ik teken zelf op een Ipad 5, die kost rond de 380 euro.
    Hij draait gewoon op de nieuwste IOS en is dan ook de nieuwste Ipad, op de pro na.
    Het probleem met Apple is wel dat je bij de Ipad pro geen pen erbij krijgt, die moet je los kopen, wat wel weer een extra 100 gaat kosten. (Erg duur, ik weet het)
    Dus als je een Ipad 5 met pen koopt, ben je rond de 480 kwijt (+ Tekenprogramma, ik raad je Procreate aan, die kost 10 euro en je behoud hem permanent)
    Terwijl je bij een Ipad pro met pen al rond de 700-1200 kan zitteen.

    Edit: Blijkbaar werkt de Apple Pen alleen op de Pro, maar dan raad ik je echt de Hahakee iPad Stylus aan.

    Trouwens, ik wilde nog even mijn nieuwste werkje laten zien, waar ik echt trots op ben ^^


    [ bericht aangepast op 21 april 2018 - 22:41 ]

    ScribbleTheFox schreef:
    (...)

    Ik raad je aan voor de Ipad te gaan, maar dan niet de Ipad pro.
    Die is namelijk veel duurder met weinig verschil tussen andere Ipads.
    Ik teken zelf op een Ipad 5, die kost rond de 380 euro.
    Hij draait gewoon op de nieuwste IOS en is dan ook de nieuwste Ipad, op de pro na.
    Het probleem met Apple is wel dat je bij de Ipad pro geen pen erbij krijgt, die moet je los kopen, wat wel weer een extra 100 gaat kosten. (Erg duur, ik weet het)
    Dus als je een Ipad 5 met pen koopt, ben je rond de 480 kwijt (+ Tekenprogramma, ik raad je Procreate aan, die kost 10 euro en je behoud hem permanent)
    Terwijl je bij een Ipad pro met pen al rond de 700-1200 kan zitteen.

    Edit: Blijkbaar werkt de Apple Pen alleen op de Pro, maar dan raad ik je echt de Hahakee iPad Stylus aan.

    Trouwens, ik wilde nog even mijn nieuwste werkje laten zien, waar ik echt trots op ben ^^




    Ik zie je tekening niet? :(

    En dat weet ik zeerzeker! Maar zoals je zegt gaat de apple pencil niet op andere ipads en ik hoor echt van iedereen dat als je wilt tekenen op een ipad, dat je best gewoon dat geld investeert in de pro en het potlood omdat die echt ontwikkeld zijn om samen te werken en voor het tekenen. Ik heb momenteel een ipad air 2 (die is echt niet geschikt voor tekenen) en daar zou ik wel een stylus voor kunnen kopen, maar dan zitten er veel andere problemen op helaas. De pro heeft ook palm rejection enzo normaal, echt voor tekenen ontwikkeld gewoon. Ik investeer dan liever die paar honderden euro's meer in iets wat wel ontwikkeld is voor hetgeen waarvoor ik het wil gebruiken. Dus ik twijfel dan eerder tussen een ipad of een echte wacom cintiq maar als je dan kijkt dan zit met de cintiq in dezelfde prijsklasse (de goedkopere cintiqs) maar zit je vast aan je laptop/pc. Je hebt wel de goede programmas en bij ipads zit je vast met apps, maar ja. Ik ben niet echt een professioneel tekenaar. Ik wil ooit wel comics maken, maar dan kan ik alsnog een combinatie maken denk ik en kleuren met mijn bamboo want kleuren kan ik wel makkelijker. Een ipad pro kan je dan ook nog gebruiken voor schoolwerk en notities en zo lijkt mij, dus dan kan ik die euro's wel wat goedpraten haha
    (lol ik ben mijzelf hier zo een monoloog aan het geven haha)
    Nee, maar ik snap wel echt jouw suggestie! Ik heb er ook heel diep naar gekeken maar toch lijkt mij een pro kopen dan de beste optie.
    Sowieso met procreate, zoals je zegt is die app echt super!


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Ik zie je tekening niet? :(

    En dat weet ik zeerzeker! Maar zoals je zegt gaat de apple pencil niet op andere ipads en ik hoor echt van iedereen dat als je wilt tekenen op een ipad, dat je best gewoon dat geld investeert in de pro en het potlood omdat die echt ontwikkeld zijn om samen te werken en voor het tekenen. Ik heb momenteel een ipad air 2 (die is echt niet geschikt voor tekenen) en daar zou ik wel een stylus voor kunnen kopen, maar dan zitten er veel andere problemen op helaas. De pro heeft ook palm rejection enzo normaal, echt voor tekenen ontwikkeld gewoon. Ik investeer dan liever die paar honderden euro's meer in iets wat wel ontwikkeld is voor hetgeen waarvoor ik het wil gebruiken. Dus ik twijfel dan eerder tussen een ipad of een echte wacom cintiq maar als je dan kijkt dan zit met de cintiq in dezelfde prijsklasse (de goedkopere cintiqs) maar zit je vast aan je laptop/pc. Je hebt wel de goede programmas en bij ipads zit je vast met apps, maar ja. Ik ben niet echt een professioneel tekenaar. Ik wil ooit wel comics maken, maar dan kan ik alsnog een combinatie maken denk ik en kleuren met mijn bamboo want kleuren kan ik wel makkelijker. Een ipad pro kan je dan ook nog gebruiken voor schoolwerk en notities en zo lijkt mij, dus dan kan ik die euro's wel wat goedpraten haha
    (lol ik ben mijzelf hier zo een monoloog aan het geven haha)
    Nee, maar ik snap wel echt jouw suggestie! Ik heb er ook heel diep naar gekeken maar toch lijkt mij een pro kopen dan de beste optie.
    Sowieso met procreate, zoals je zegt is die app echt super!


    https://img00.deviantart.net/d6bc/i/2018/111/8/9/3b9f0873_48c5_46fd_a329_b036f4cfd314_by_scribblethefox-dc9gar0.png
    Ik kan het wel begrijpen though, alleen is mij altijd aangeleerd dat je als tekenaar moet leren werken met wat je hebt.
    Ik ken mensen die prachtige werken in MS Paint maken met de muis, puur omdat ze geen geld hebben, dus gaan ze improviseren.
    Daarbij is de Ipad Air 2 prima voor tekenen, alleen als jij dat niet fijn vind dan begrijp ik het wel hoor.
    Maar het is altijd maar net wat jij wilt en als jij graag de Ipad Pro wilt gebruiken, dan zal ik je niet stoppen. (-: