• Show me your best drawings!
    And maybe Imma need some tips<3



    Watvoor stiften/potloden gebruiken jullie en hoe zien jullie tekeningen er daarmee dan uit??
    Ik ben onlangs begonnen aan Waterverf aangezien mijn stiften gewoon niet het gewenste resultaat geven..
    Laatst heb ik een schetsboek gekocht en ik wil toch wel weer echt wat kunnen tekenen daarin, alleen wil ik ook een keer kleur kunnen gebruiken zonder dat het de hele tekening lelijk maakt.. In YouTube filmpjes zie ik alcoholbased stiften gebruikt worden, en die blenden echt super mooi! Net waterverf.. maar zijn die in nederland te koop? Of is er een next-best-thing out there somewhere??

    Also!
    Show me you best drawings! Vind het super leuk om andermans tekeningen te zien, kijken wat een ander kan wat ik (nog) niet kan!
    Misschien kunnen we allemaal wat van elkaar leren, toch? (:

    Hier alvast een paar creaties van mij..

    Een tijdje geleden ben ik na een enorme pauze weer begonnen met tekenen, dus mijn skills zijn

    wat downgraded, al frustreerd mij het meeste dat ik mijn tekeningen gewoon net wat minder mooi vind wanneer ik kleur begin te gebruiken, potlood word streperig evenals stift en stift kan ik gewoon niet mooi blenden, word meteen heel cartoony..

    [ bericht aangepast op 15 april 2018 - 21:08 ]


    Little do you know

    Hij zegt nog altijd 'not found' bij deviantart. Staat hij wel openbaar? :o
    En ja nee, dat standpunt begrijp ik wel. Ik zeg ook niet dat het helemaal niet gaat
    Ik ben gewoon van mening: er bestaat iets op de markt dat meer aansluit bij mijn preferences, dus waarom zou ik het dan niet proberen?
    Ik word altijd pisnijdig als ik mijn wacom bamboo gebruik haha, dus dan is het ontspannen tekenen weg haha


    A to the Z

    Necessity schreef:
    @Pluviophile, ik vind je tekeningen leuk! Je hebt erg mooi kleurgebruik en door die kleuren door elkaar te gebruiken, heeft het best wat structuur ^^
    Als ik je een tip mag geven met je zwart/wit tekeningen (zo niet, dan negeer je dit maar even :p) : probeer wat meer contrast te gebruiken en schaduwen te creëren. Het is nu wat ‘flat’, zeg maar. Die boom bijvoorbeeld is echt super gaaf met een echt een super mooi structuur, maar hij is wel plat. Door de zijkanten donkerder te maken, kan je toch een wat ronder effect creëren (:


    Heb je echt gelijk in, zoals ik met het hart met de kettingen een beetje heb gedaan.
    Alleen ik ben nog steeds een beetje aan het leren en oefenen hoe dat precies allemaal werkt, je moet een punt vinden waar het licht vandaan komt en overal moet die schaduw aanwezig zijn etc..
    Vond ook het stukje 'water' bij de boom niet mooi omdat ik het te hoog in de tekening heb geplaatst waardoor je geen diepte ziet helaas. Het lijkt bijna een muurtje oid haha. Maar ja, altijd nog plaats om te leren ;p

    En tips zijn altijd welkom, ik hou daar echt van. Iemand anders kijkt toch heel anders naar dingen als jij en iedereen heeft zn eigen manieren van werken etc en zo kun je toch wat meer bijleren (:


    Little do you know

    Ik probeer een Siren/Mermaid te tekenen maar heb geen idee wat ik precies met het haar en de staart aan moet... halve tekening..
    Let trouwens niet op de handen, is echt níét mijn sterkste punt, meer mn zwakste ;D

    [ bericht aangepast op 22 april 2018 - 14:21 ]


    Little do you know

    PluviophiIe schreef:
    Ik probeer een Siren/Mermaid te tekenen maar heb geen idee wat ik precies met het haar en de staart aan moet... halve tekening..
    Let trouwens niet op de handen, is echt níét mijn sterkste punt, meer mn zwakste ;D



    Die handen zijn echt 100x beter dan de handen die ik teken, lmao.

    ScribbleTheFox schreef:
    (...)

    Die handen zijn echt 100x beter dan de handen die ik teken, lmao.


    hahah, tja reference fotos gebruiken en beetje natekenen, closeup zien ze er minder uit tho


    Little do you know

    @Pluviophile, als je wilt kan ik proberen een redline te maken? ^^

    Okay, na heel wat uren zitten aanklooien heb ik maar besloten om gewoon te gaan schilderen zoals ik ook zou doen op normaal papier. Ik werkte voorheen altijd super skeer in gimp, en ik heb nu Adobe Illustrator en damn, ik moet het wiel opnieuw uitvinden.
    Dus, alles in 1 laag en alleen de pentool gebruikt hahaha :') Maar holy wat werkt m'n tablet fijn :o





    edit:
    En... toch nog wat aangepast

    [ bericht aangepast op 23 april 2018 - 0:43 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    @Pluviophile, als je wilt kan ik proberen een redline te maken? ^^


    Een redline? Wat bedoel je daarmee ^^'
    Heb de tekening gister afgemaakt maar hij is echt enorm gefaald, ik kleur niks meer in voor ik goede potloden of stiften heb :')
    Lijkt op een kleurplaat voor kids nu hahaha rip

    Die schildering is echt mooi gelukt, alleen persoonlijk vind ik de eerste versie mooier (:

    [ bericht aangepast op 23 april 2018 - 12:37 ]


    Little do you know

    Ik heb het aquarellen weer opgepakt x)


    oi, suzy

    http://arooncat.deviantart.com is waar ik al mijn tekeningen op zet, voorbeeldjes:




    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    Necessity schreef:
    Zoals beloofd een aantal van mijn tekeningen c:


    Grafiet


    Wat gepruts met oostindische inkt


    Waar ik momenteel mee bezig ben, ook met grafiet.


    Wat super mooi is dit, zeg!


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    AroonCat schreef:
    http://arooncat.deviantart.com is waar ik al mijn tekeningen op zet, voorbeeldjes:






    AAAAHHH, EEN MEDE FURRY :0

    Ik teken meestal gewoon in zwart-wit, met potlood of met permanent markers. Toevallig heb ik een paar weken geleden stiften van de Action gekregen die heel fijn zijn om mee te kleuren en maar 1 euro kosten. Deze stiften zijn heel fijn en laten geen lelijke strepen achter. Nu ben ik dus weer begonnen met tekenen in kleur. Dat deed ik voorheen liever niet, vanwege de lelijke strepen die de meeste stiften achterlaten. Helaas heb ik de tekening die ik met de stiften van de Action gemaakt heb nog niet gescand, dus die kan ik hier (nog) niet laten zien.

    Hier een paar van mijn favoriete tekeningen:


    Dracula


    Demon


    Adolf Hitler

    En deze tekeningen vind ik ook best goed gelukt, al zeg ik het zelf:


    Zelfhaat gevisualiseerd


    Vergane soldaat. (Eén van de weinige tekeningen in kleur. Gemaakt met kleurpotlood)

    Sjeez, Frederick, wat kan jij prachtig tekenen zeg! Wauw. Hier eentje jaloers.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Met waterverf


    oi, suzy