• Show me your best drawings!
    And maybe Imma need some tips<3



    Watvoor stiften/potloden gebruiken jullie en hoe zien jullie tekeningen er daarmee dan uit??
    Ik ben onlangs begonnen aan Waterverf aangezien mijn stiften gewoon niet het gewenste resultaat geven..
    Laatst heb ik een schetsboek gekocht en ik wil toch wel weer echt wat kunnen tekenen daarin, alleen wil ik ook een keer kleur kunnen gebruiken zonder dat het de hele tekening lelijk maakt.. In YouTube filmpjes zie ik alcoholbased stiften gebruikt worden, en die blenden echt super mooi! Net waterverf.. maar zijn die in nederland te koop? Of is er een next-best-thing out there somewhere??

    Also!
    Show me you best drawings! Vind het super leuk om andermans tekeningen te zien, kijken wat een ander kan wat ik (nog) niet kan!
    Misschien kunnen we allemaal wat van elkaar leren, toch? (:

    Hier alvast een paar creaties van mij..

    Een tijdje geleden ben ik na een enorme pauze weer begonnen met tekenen, dus mijn skills zijn

    wat downgraded, al frustreerd mij het meeste dat ik mijn tekeningen gewoon net wat minder mooi vind wanneer ik kleur begin te gebruiken, potlood word streperig evenals stift en stift kan ik gewoon niet mooi blenden, word meteen heel cartoony..

    [ bericht aangepast op 15 april 2018 - 21:08 ]


    Little do you know

    AriChibi schreef:
    (...)
    Ik heb weer wat rondgesnuffeld en XP-PEN schijnt ook een heel goed merk te zijn (goedkoper dan Wacom en niet minder in kwaliteit). Ik heb ze niet zelf gebruikt, maar in reviews op Youtube lijken ze het prima te doen. Huion is volgens mij ook een goedkoper merk dat ik door veel artists gebruikt zie worden.


    Mmm, daar ga ik eens naar kijken! Huion kende ik al
    sowieso moet ik daar wel wat research omtrent doen
    Ik ben niet aangenomen voor een studentenbaantje dus dat plan voor een ipad pro kan ik wel laten zitten #huilen
    even kijken naar wat budgetvriendelijkere opties dan maar


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Mmm, daar ga ik eens naar kijken! Huion kende ik al
    sowieso moet ik daar wel wat research omtrent doen
    Ik ben niet aangenomen voor een studentenbaantje dus dat plan voor een ipad pro kan ik wel laten zitten #huilen
    even kijken naar wat budgetvriendelijkere opties dan maar


    Owh damnit, dat is echt balen. :/
    Wat me trouwens wel lastig lijkt aan een iPad is dat je tekent op een scherm en dat ook als een soort glas voelt of zo. :p Geen idee tho
    Maar misschien is de Wacom intuos pro paper toch alsnog het heroverwegen waard? Volgens mij is dat echt helft van de prijs van een iPad pro. De medium heeft ongeveer een A5 aan tekenruimte (tablet zelf is wel echt huge btw).


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    @Hooverphonic: Ik ga er eens voor kijken. Aangezien ik toch echt niet kan wennen aan digitaal inken. Misschien dat ik er gewoon nog wat meer tijd in moet steken.
    Of misschien dat ik echt eens voor een model moet kijken met een grotere tekenruimte, dat kan ook.
    Ik werk bijv. wel heel graag traditionele tekeningen digitaal af.

    Heeft iemand hie rdan ervaring met wacom alternatieven?


    A to the Z

    Waaahhh, HIJ IS AFF

    Ik heb zoooo zitten stoeien met de line art, ben wel 5x opnieuw begonnen :p Maar het is gelukt yay


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso