• © J0Y



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic! We zijn weer terug na (lang) weggeweest, om de schrijvers onder ons te ondersteunen.
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Iedere user stelt zijn eigen doel, dat die voor een bepaalde maand wil behalen. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    Username / verhaal / Doel van mei
    - J0Y // Onder vuur // ?
    - Bladgroen // Donker // 15K
    - Wervelwind // Limerence // 5K
    - Corday // Vervolg stilte voor de storm/Verhaal zonder titel // 10K
    - FireKeeper // Untitled Story/Als de Dood/Insane // 10K
    - Spunlay // titelloos deel 2 of 3 van Sanderson //
    - aarsvogel // Coop-Coöperatie // 5K
    - Shibui // Nog geen titel // 7K
    - Stormbreaker // Z // 30K
    - Hiddleston // Luotisade III // 30K
    - Tubbietoost // Quizletverhalen // 10K
    - Muizlet // Stand alones // 5K
    - Laleah // Eigen verhaal + A darkened heart // 5K + 5K
    - Vanserra // Enlighten Me // 8K
    - Remiinds // what love really means // 5K
    - Laguna // Insanity // 15K
    - Wiarda // 20K

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven


    Word-wars:
    Een word-war is een bepaald uur (of periode) waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd geraakt. Je kiest helemaal zelf op welk uur of welke dag je een word-war wil houden. Stel het gewoon voor in dit topic en kijk wie er interesse heeft!


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 16:50 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    MT


    [ heaven knows ]

    Ik wil graag meedoen.
    Remiinds / what love really means / 5k


    • His arms feel more like home than any house ever did. •

    Vraag 1: heeft iemand zin in een word war vanavond om 9 uur?

    Vraag 2: hoe erg is het als je een verhaal probeert te schrijven maar alleen een vaag idee hebt en totaal nog geen plot en richting waar het heen moet gaan, maar wel al hele passages uit je hoofd weet die je in het verhaal wilt plaatsen? Like, is het verstandiger om toch door te gaan met nadenken over een plot of gewoon te gaan schrijven en te hopen dat daar een goed idee uitkomt?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    Vraag 1: heeft iemand zin in een word war vanavond om 9 uur?

    Vraag 2: hoe erg is het als je een verhaal probeert te schrijven maar alleen een vaag idee hebt en totaal nog geen plot en richting waar het heen moet gaan, maar wel al hele passages uit je hoofd weet die je in het verhaal wilt plaatsen? Like, is het verstandiger om toch door te gaan met nadenken over een plot of gewoon te gaan schrijven en te hopen dat daar een goed idee uitkomt?


    Ik heb wel zij in een wordwar, weet alleen niet of ik het tot 10 haal, maar komt wel goed.
    Over dat tweede, ik heb het zelfde probleem. Ik zit denk ik al 2 maanden na te denken op een pla, maar er komt gewoon niets... Ik kreeg meerdere keren de tip gewoon te gaan schrijven, dus ik ga het maar gewoon doen en we zien wel.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    ^Succes dan ^^
    En ja, schrijven is indd maar gewoon het beste. Zit me nu echt blind te staren gewoon :/


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    ^Succes dan ^^
    En ja, schrijven is indd maar gewoon het beste. Zit me nu echt blind te staren gewoon :/


    Heb ik ook wel. Zinnen opnieuw, zinnen verplaatsen, helemaal weghalen...
    Mijn probleem is dat het plan van de hoofdpersonen vrij snel al een beeke duidelijk moet zijn, ivm voorbereiding enzo. Heeft iemand tips?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik moet er eerder mee op houden, dus houd het bij zo’n 300 woordjes voor nu. Jij ook nog succes!

    [ bericht aangepast op 2 mei 2018 - 21:48 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    FireKeeper schreef:
    Vraag 2: hoe erg is het als je een verhaal probeert te schrijven maar alleen een vaag idee hebt en totaal nog geen plot en richting waar het heen moet gaan, maar wel al hele passages uit je hoofd weet die je in het verhaal wilt plaatsen? Like, is het verstandiger om toch door te gaan met nadenken over een plot of gewoon te gaan schrijven en te hopen dat daar een goed idee uitkomt?


    Ik zou zoals al gezegd werd gewoon gaan schrijven. Alleen zou ik er niet teveel druk achter zetten qua belangrijke elementen of samenhang, omdat ik zelf wel eens merk dat ik dan in de knoop kom aangezien ik te veel wil halen uit het niks dat ik op dat moment heb. Wat ik vaak doe, is de stukken die ik wél zeker weet alvast zo goed mogelijk uitschrijven, gewoon los van de rest en desnoods met placeholders voor personages die ik nog niet bedacht heb, want dan heb je die in ieder geval al en door het schrijven daarvan heb je misschien weer inspiratie voor de stukken ertussen.

    Als je de dingen gaat koppelen wordt herschrijven uiteindelijk wel je beste vriend (of vijand), dus vandaar dat ik zei dat je niet de focus moet leggen op het schrijven van het plot, gewoon op de scènes die je zeker weet. Ik heb voor mijn SOTY misschien al 3-4 van mijn eerstbedachte scènes geschrapt, gewoon omdat ik door een andere hersenloze ingeving op een heel ander pad kwam (en dat is prima, alleen wel wat moeite :')).

    (Hoe dan ook behoud ik wel een "achtergrondpersonage" uit zo'n geschrapte scène, want die kwam spontaan tot me en die vind ik leuk!!!)

    E: @aarsvogel mag jij ook doen denk ik, haha. Als je personages eenmaal op een pad belanden, kun je dat terug in de eerste hoofdstukken verwerken. Is misschien handiger dan dat je nu veel te ver vooruit moet denken, vooral omdat je zei dat je ook liever uit de losse hand schrijft zogezegd.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2018 - 21:49 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    aarsvogel schreef:
    Ik moet er eerder mee op houden, dus houd het bij zo’n 300 woordjes voor nu. Jij ook nog succes!


    Ik ben ook maar tot 319 gekomen, maar heb wel inspiratie opgedaan ;D Dus het was het in elk geval waard.

    @AriChibi thanks voor de tips! Het punt is dus alleen dat ik een bepaald idee in m'n hoofd heb waarvan ik weet dat het nooit echt is uitgevoerd, en ik wil dat punt niet verliezen want dan verlies ik de originaliteit van m'n verhaal. (of het is wel uitgevoerd en ik weet het alleen nog niet, wat echt een domper zou zijn)
    En nouja, ik ben zo'n miepmuis die persé op volgorde moet schrijven want ik word letterlijk knettergek als ik bijv eerst het slot schrijf en dan weer de opening. Noem het een soort van ocd :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    (...)

    Ik ben ook maar tot 319 gekomen, maar heb wel inspiratie opgedaan ;D Dus het was het in elk geval waard.

    @AriChibi thanks voor de tips! Het punt is dus alleen dat ik een bepaald idee in m'n hoofd heb waarvan ik weet dat het nooit echt is uitgevoerd, en ik wil dat punt niet verliezen want dan verlies ik de originaliteit van m'n verhaal. (of het is wel uitgevoerd en ik weet het alleen nog niet, wat echt een domper zou zijn)
    En nouja, ik ben zo'n miepmuis die persé op volgorde moet schrijven want ik word letterlijk knettergek als ik bijv eerst het slot schrijf en dan weer de opening. Noem het een soort van ocd :')


    Haha, ik had dat eerst ook wel. Tegenwoordig begin ik nog steeds aan de tussenhoofdstukken op chronologische volgorde, maar als ik niet verder kom, skip ik gewoon. Kost wat moeite, maar het helpt wel. Meestal kom ik na het schrijven van hoofdstuk 2 toch terug op 1, dus dat skippen i.p.v. het schrijven van lege onzin die ik toch schrap, kost dan uiteindelijk minder moeite :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Is er vanavond iemand in voor een wordwar? ;D


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Even een MT, ik ben nu aan het afstuderen, maar ik wil wel weer gaan schrijven, dus ik hou dit topic even in de gaten.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Verander mijn doel maar naar 7k


    -

    Een woordenaantal is ook prima.

    Muizlet//Stand Alones//5K


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Hmm, ik weet niet of 30K misschien toch te hoog gegrepen is, ach ja, wat is het leven zonder een uitdaging? :') Ik heb mijn outline bijna af (ik vermoed dat ik hem morgen kan afronden) en dan kan ik ein-de-lijk beginnen.

    Nishio > Stormbreaker


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.