• © J0Y



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic! We zijn weer terug na (lang) weggeweest, om de schrijvers onder ons te ondersteunen.
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Iedere user stelt zijn eigen doel, dat die voor een bepaalde maand wil behalen. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    Username / verhaal / Doel van mei
    - J0Y // Onder vuur // ?
    - Bladgroen // Donker // 15K
    - Wervelwind // Limerence // 5K
    - Corday // Vervolg stilte voor de storm/Verhaal zonder titel // 10K
    - FireKeeper // Untitled Story/Als de Dood/Insane // 10K
    - Spunlay // titelloos deel 2 of 3 van Sanderson //
    - aarsvogel // Coop-Coöperatie // 5K
    - Shibui // Nog geen titel // 7K
    - Stormbreaker // Z // 30K
    - Hiddleston // Luotisade III // 30K
    - Tubbietoost // Quizletverhalen // 10K
    - Muizlet // Stand alones // 5K
    - Laleah // Eigen verhaal + A darkened heart // 5K + 5K
    - Vanserra // Enlighten Me // 8K
    - Remiinds // what love really means // 5K
    - Laguna // Insanity // 15K
    - Wiarda // 20K

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven


    Word-wars:
    Een word-war is een bepaald uur (of periode) waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd geraakt. Je kiest helemaal zelf op welk uur of welke dag je een word-war wil houden. Stel het gewoon voor in dit topic en kijk wie er interesse heeft!


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 16:50 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Stormbreaker schreef:
    Hmm, ik weet niet of 30K misschien toch te hoog gegrepen is, ach ja, wat is het leven zonder een uitdaging? :') Ik heb mijn outline bijna af (ik vermoed dat ik hem morgen kan afronden) en dan kan ik ein-de-lijk beginnen.

    Nishio > Stormbreaker


    Weet je wat het is, als de lat te hoog ligt kan je er altijd nog onder door lopen (:


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Vanserra schreef:
    Is er vanavond iemand in voor een wordwar? ;D


    als je nog zin hebt dan wil ik wel meedoen (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Weet je wat het is, als de lat te hoog ligt kan je er altijd nog onder door lopen (:

    Dat is pas een levensmotto haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    FireKeeper schreef:
    (...)

    als je nog zin hebt dan wil ik wel meedoen (:

    Te laat helaas ): Andere keer?

    //

    Ik heb vandaag 930 woorden geschreven, dus ik ben wel happy voor vandaag (:


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Vanserra schreef:
    (...)
    Te laat helaas ): Andere keer?

    //

    Ik heb vandaag 930 woorden geschreven, dus ik ben wel happy voor vandaag (:


    Dat zijn inderdaad heel wat woorden!
    Iemand die vanavond wil word-warren?

    [ bericht aangepast op 5 mei 2018 - 9:23 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    J0Y schreef:
    (...)

    Dat zijn inderdaad heel wat woorden!
    Iemand die vanavond wil word-warren?

    Ik wel!

    Mag ik erbij? Ik doe mee met 15k (opstartje) en ik zou aan het verhaal Insanity willen werken.


    [ heaven knows ]

    Ik doe vanavond ook wel mee met word-warren (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wie wil er vanaf 21.00 wordwar doen? I need to write.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2018 - 20:24 ]


    [ heaven knows ]

    Ik wou vandaag zo graag schrijven, maar ik ben zo ontzettend moe door een dagje Bobbejaanland dat dat gwn niet meer gaat. En morgen zal ook niet lukken omdat ik moet studeren en daarna weer naar Leuven moet :/


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Laguna schreef:
    (...)
    Ik wel!

    Mag ik erbij? Ik doe mee met 15k (opstartje) en ik zou aan het verhaal Insanity willen werken.


    Natuurljk! Je staat in de lijst!

    Sorry dat ik de word-war uit het oog ben verloren gisterenavond jongens, er was ineens geen tijd meer :c hopelijk vanavond wel!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hoi! Ik ben vet laat maar Bessie wil je me er misschien even op gooien voor 20K?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Kan ik hier ook plot gerelateerde vragen stellen? Ik ga het toch gewoon doen :')

    Dus, ik heb heb een personage M. en hij speelt best een belangrijke rol. Hij is de mentor van mijn MC en blijkt later betrokken te zijn bij een valstrik enzo. Maar, ik merk dat ik best weinig vrouwelijke personages in mijn verhaal heb. Of ja, ik heb eigenlijk genoeg vrouwelijke personages, maar slechts één vrouwelijk personage dat een belangrijke rol speelt (de andere zijn allemaal nevenpersonages). Ik vroeg me af of ik het geslacht van M. zou veranderen. Is een tekort aan vrouwen een fatsoenlijke reden om een personage van geslacht te veranderen? Of hou ik M. als man zoals hij origineel in mijn hoofd zat en ga ik verder met een tekort aan belangrijke vrouwelijke personages?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wiarda schreef:
    Hoi! Ik ben vet laat maar Bessie wil je me er misschien even op gooien voor 20K?


    Omg, Jip, nu zie ik zo een Amerikaanse landbouwdude voor me die zijn stamcafé binnenzwiert en de barvrouw moppie noemt. :')


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    (...)

    Omg, Jip, nu zie ik zo een Amerikaanse landbouwdude voor me die zijn stamcafé binnenzwiert en de barvrouw moppie noemt. :')

    90% van mijn persoonlijkheid wel ongeveer


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Stormbreaker schreef:
    Kan ik hier ook plot gerelateerde vragen stellen? Ik ga het toch gewoon doen :')

    Dus, ik heb heb een personage M. en hij speelt best een belangrijke rol. Hij is de mentor van mijn MC en blijkt later betrokken te zijn bij een valstrik enzo. Maar, ik merk dat ik best weinig vrouwelijke personages in mijn verhaal heb. Of ja, ik heb eigenlijk genoeg vrouwelijke personages, maar slechts één vrouwelijk personage dat een belangrijke rol speelt (de andere zijn allemaal nevenpersonages). Ik vroeg me af of ik het geslacht van M. zou veranderen. Is een tekort aan vrouwen een fatsoenlijke reden om een personage van geslacht te veranderen? Of hou ik M. als man zoals hij origineel in mijn hoofd zat en ga ik verder met een tekort aan belangrijke vrouwelijke personages?

    Ik denk eigenlijk niet dat het heel veel uitmaakt voor de lezer. Dus ja, doe wat goed voelt? ;P

    Ik realiseerde me laatst ook dat ik mijn trilogie vanuit zeven mannen en één vrouw heb geschreven, oeps. Heb er nooit iemand over gehoord haha.


    Every villain is a hero in his own mind.