• Lieve mensen die straks de examens ingaan,

    Ik wil jullie heel veel succes wensen. Voor mij is het alweer een jaar geleden en ik moet zeggen dat ik een beetje heimwee krijg als ik zo naar het examenrooster kijk? Het was vrij stressvol, maar ik vond het tbh ook een leuke periode. Het was gezellig met mijn vrienden en het was gewoonweg heel bijzonder.
    Aan iedereen die super gestresst is: Je kunt het! Echt waar. Het stelt eerlijk niet veel voor. Het zijn gewoon normale toetsen (SE's) afgenomen in de gymzaal. Like, het enige wat anders is, is de opzet. You can do it! Als je oefenexamens maakt, komt alles goed. Dat is het beste dat je kunt doen. Oud-examens maken. For real. Niets bereidt je beter voor dan dat, want je leert hierdoor heel goed de opbouw en van de examens kennen. Je leert je tijd verdelen en je leert het soort vragen kennen. Oh, EN omcirkel het antwoord op het vragenpapier. Je mag de boekjes namelijk mee naar huis nemen en als je in het boekje gauw je antwoord neerkrabbelt of omcirkelt, kun je thuis de antwoorden goed nakijken en kun je redelijk inschatten hoe je het hebt gedaan. (Note: pin jezelf er niet te erg op vast. Ik dacht dat ik economie heel erg had verpest, maar de N-term was heel hoog, dus ik had nog gewoon een oké cijfer. Het nakijken geeft je dus enige indruk, maar het zegt niet heel veel over je cijfer, aangezien het antwoord dat jij gaf misschien heel anders geintreperteerd wordt.)
    Jullie kunnen het allemaal! Stuk voor stuk!

    Laat me weten hoe het gaat, ok?

    Liefs,
    Anna, examenkandidaat HAVO 2017.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Qrystallized schreef:
    (...)

    Opzich weet ik wel zo een beetje voor sommige vakken wat ik meestal fout heb omdat ik deze na een een toets meestal opschrijf tijdens het nakijken dus in principe kan ik die dan nu doen en daarna weer een examen maken om te kijken of ik het kan idk? Maar ik dacht er zelf nu aan om voor maandag dus 4 (of 3 als er vandaag niks gebeurd) dagen lang dat vak te doen (cat)


    Voel je je verder goed genoeg voorbereid voor andere vakken die je hebt? Ik zou er nog een ander vak bij gooien ter afwisseling anders wil je straks je hoofd tegen de muur smijten na drie dagen hetzelfde vak denk ik haha


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Voel je je verder goed genoeg voorbereid voor andere vakken die je hebt? Ik zou er nog een ander vak bij gooien ter afwisseling anders wil je straks je hoofd tegen de muur smijten na drie dagen hetzelfde vak denk ik haha


    Nou ik heb de eerste week 3 vakken waarvan de eerste dag mijn ondergang natuurkunde is en de andere 2 zijn Engels en Nederlands soo

    Qrystallized schreef:
    (...)

    Nou ik heb de eerste week 3 vakken waarvan de eerste dag mijn ondergang natuurkunde is en de andere 2 zijn Engels en Nederlands soo


    De eerste week maar drie examens?? Holy fuck chill
    Ja doe dan maar alleen Natuurkunde idd


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    De eerste week maar drie examens?? Holy fuck chill
    Ja doe dan maar alleen Natuurkunde idd


    Haha ja maar dan de tweede week BOEM

    [ bericht aangepast op 10 mei 2018 - 16:02 ]

    Bij mij is het precies andersom (,:
    Ik heb er de eerste week zes en de tweede week nog maar twee hehe


    chaos makes the muse

    Bunbury schreef:
    Bij mij is het precies andersom (,:
    Ik heb er de eerste week zes en de tweede week nog maar twee hehe


    OMG succes, are u ready. İ bet u are

    Qrystallized schreef:
    (...)

    OMG succes, are u ready. İ bet u are


    Thanksss, jij ook natuurlijk ^^
    Het valt nog tegen hoe klaar ik ben sad


    chaos makes the muse

    Bunbury schreef:
    (...)

    Thanksss, jij ook natuurlijk ^^
    Het valt nog tegen hoe klaar ik ben sad


    (huil) I'm procrastinating 4 hours already today

    Ik geloof in jullie! Voor mij is het alweer vijf en drie jaar geleden dat ik examen heb gedaan, de tijd vliegt. Blijf rustig, je hebt tijd genoeg en het is in principe gewoon een PTA, maar dan in de gymzaal. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Qrystallized schreef:
    (...)

    (huil) I'm procrastinating 4 hours already today


    Oh n'awhh, you can do it tho
    Voor mij is vandaag ongeveer de eerste dag dat ik okay bezig ben (,:


    chaos makes the muse

    Bunbury schreef:
    (...)

    Oh n'awhh, you can do it tho
    Voor mij is vandaag ongeveer de eerste dag dat ik okay bezig ben (,:


    Heee good job :^)

    I hope I can

    Heel erg succes iedereen! Jullie kunnen het!

    Qua tips... Voor leren sluit ik me aan bij Wiarda's noodplan. Maar een van de belangrijkste dingen is een goede hoeveelheid slaap. Je kan beter een uurtje langer slapen en goed uitgerust je examen maken, dan dat je tot middernacht blijft leren.
    En inderdaad, het is nogal overrated en docenten maken jullie allemaal gek met hun gezeur over hoe belangrijk het is. Laat je niet gek maken, het is gewoon een toets net zoals altijd. You can do this.

    En als je het gevoel hebt dat je er een slecht gemaakt hebt: vaak valt het wel mee.
    Dus, mijn goede advies: blijf ademen. Je hebt dit. Echt.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2019 - 15:43 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Hey iedereen succes!

    Voor de uitstellers:
    GA WAT DOEN. Als je het blijft uitstellen omdat je het te lang hebt uitgesteld en het nu zoveel lijkt, kom je niet verder.
    Maak het comfortabel en GA ERVOOR. No excuses allowed.


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Muizlet schreef:
    Hey iedereen succes!

    Voor de uitstellers:
    GA WAT DOEN. Als je het blijft uitstellen omdat je het te lang hebt uitgesteld en het nu zoveel lijkt, kom je niet verder.
    Maak het comfortabel en GA ERVOOR. No excuses allowed.


    This feels like a slap to my lazy mind

    Een schop onder de komt zo af en toe kan geen kwaad ;)


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.