• Lieve mensen die straks de examens ingaan,

    Ik wil jullie heel veel succes wensen. Voor mij is het alweer een jaar geleden en ik moet zeggen dat ik een beetje heimwee krijg als ik zo naar het examenrooster kijk? Het was vrij stressvol, maar ik vond het tbh ook een leuke periode. Het was gezellig met mijn vrienden en het was gewoonweg heel bijzonder.
    Aan iedereen die super gestresst is: Je kunt het! Echt waar. Het stelt eerlijk niet veel voor. Het zijn gewoon normale toetsen (SE's) afgenomen in de gymzaal. Like, het enige wat anders is, is de opzet. You can do it! Als je oefenexamens maakt, komt alles goed. Dat is het beste dat je kunt doen. Oud-examens maken. For real. Niets bereidt je beter voor dan dat, want je leert hierdoor heel goed de opbouw en van de examens kennen. Je leert je tijd verdelen en je leert het soort vragen kennen. Oh, EN omcirkel het antwoord op het vragenpapier. Je mag de boekjes namelijk mee naar huis nemen en als je in het boekje gauw je antwoord neerkrabbelt of omcirkelt, kun je thuis de antwoorden goed nakijken en kun je redelijk inschatten hoe je het hebt gedaan. (Note: pin jezelf er niet te erg op vast. Ik dacht dat ik economie heel erg had verpest, maar de N-term was heel hoog, dus ik had nog gewoon een oké cijfer. Het nakijken geeft je dus enige indruk, maar het zegt niet heel veel over je cijfer, aangezien het antwoord dat jij gaf misschien heel anders geintreperteerd wordt.)
    Jullie kunnen het allemaal! Stuk voor stuk!

    Laat me weten hoe het gaat, ok?

    Liefs,
    Anna, examenkandidaat HAVO 2017.


    look at the stars, look how they shine for you;

    (flower) (K) aan iedereen


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Heel veel succes iedereen! Zet hem op!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Hoe ging het bij iedereen?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Oh my gooood, ik heb nog af en toe nachtmerries toen ik examens deed. :’)

    HEEEL VEEEL succeeess allemaal en spam het LAKS vol met klachten want n-termen redden levens whoohh


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Facking hell wat was dat geschiedenis examen. Zoveel kenmerkende aspecten! En oké, ik had die kenmerkende aspecten goed gestampt en ik had het gevoel alsof ik alle twee de boeken uit m'n hoofd kende, maar ik kreeg na vraag 8 een black-out en doordat de overige 19 vragen over bijna dezelfde onderwerpen ging (Republiek en Duitsland/Koude Oorlog) heb ik gewoon keihard gefaald omdat ik nergens meer op kon komen. Vraag 27 was wel heel welkom over de pluriforme samenlevingen, want dat wist ik gelukkig wel.
    Ben nu het examen aan het nakijken qua wat ik nog wist. Kijken hoe erg het is. Maar geschiedenis is m'n lievelingsvak, dus ik wil daar het liefste dan wel een herkansing tegenaan gooien...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Heel veel succes iedereen!! 🍀🍀


    And then we'll see it.

    Derks schreef:
    Facking hell wat was dat geschiedenis examen. Zoveel kenmerkende aspecten! En oké, ik had die kenmerkende aspecten goed gestampt en ik had het gevoel alsof ik alle twee de boeken uit m'n hoofd kende, maar ik kreeg na vraag 8 een black-out en doordat de overige 19 vragen over bijna dezelfde onderwerpen ging (Republiek en Duitsland/Koude Oorlog) heb ik gewoon keihard gefaald omdat ik nergens meer op kon komen. Vraag 27 was wel heel welkom over de pluriforme samenlevingen, want dat wist ik gelukkig wel.
    Ben nu het examen aan het nakijken qua wat ik nog wist. Kijken hoe erg het is. Maar geschiedenis is m'n lievelingsvak, dus ik wil daar het liefste dan wel een herkansing tegenaan gooien...


    Ja wtf wat een kut examen. Maar hopen op een hoge n term.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Derks schreef:
    Facking hell wat was dat geschiedenis examen. Zoveel kenmerkende aspecten! En oké, ik had die kenmerkende aspecten goed gestampt en ik had het gevoel alsof ik alle twee de boeken uit m'n hoofd kende, maar ik kreeg na vraag 8 een black-out en doordat de overige 19 vragen over bijna dezelfde onderwerpen ging (Republiek en Duitsland/Koude Oorlog) heb ik gewoon keihard gefaald omdat ik nergens meer op kon komen. Vraag 27 was wel heel welkom over de pluriforme samenlevingen, want dat wist ik gelukkig wel.
    Ben nu het examen aan het nakijken qua wat ik nog wist. Kijken hoe erg het is. Maar geschiedenis is m'n lievelingsvak, dus ik wil daar het liefste dan wel een herkansing tegenaan gooien...


    havo of vwo? van een vriendin die vwo doet hoorde ik ook dat er zoveel van die kenmerkende aspecten inzaten.
    havo geschiedenis was goed te doen, voor mijn gevoel, antwoorden bekeken en ze ik zit meestal wel in de goeie richting. engels daarentegen... zou mijn beste vak moeten zijn maar ik begon te twijfelen of ik uberhaupt wel engels kon.


    wat was dit ookalweer

    Voor de mensen die engels havo hebben gedaan 15 mei, wat vonden jullie er van? Ik doe dit jaar 1 vak op de vavo (engels havo dus) en vond ‘m eigenlijk best te doen... Ik zie alleen op het hele internet en bij examenklacht.nl dat niet iedereen dat met me eens is haha :’)

    Dusss bij deze: wat vonden jullie er van?

    En voor de rest, hoe gaat het bij iedereen?


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Aire schreef:
    (...)

    Ja wtf wat een kut examen. Maar hopen op een hoge n term.


    Zelfs met een n-term van 2 heb ik een onvoldoende :( (yes, I really fucked up).
    En gs had m'n compensatie moeten worden voor economie zodat ik gemiddeld wel 5,5 haal voor het CE.
    Dus ik hoop dat ik voor economie hoog genoeg haal dat ik alsnog sowieso geslaagd ben, en dan ga ik gewoon geschiedenis herkansen voor mezelf, omdat ik tering hard geleerd had en ik voorheen gemiddeld een 8,4 stond voor SE (wat altijd vet streng berekend werd tho, wij hadden altijd n-term van 0,4 op SE-toetsen en als je 1 begrip niet noemde in je antwoord dan had je het sowieso fout)

    tomriddle schreef:
    (...)

    havo of vwo? van een vriendin die vwo doet hoorde ik ook dat er zoveel van die kenmerkende aspecten inzaten.
    havo geschiedenis was goed te doen, voor mijn gevoel, antwoorden bekeken en ze ik zit meestal wel in de goeie richting. engels daarentegen... zou mijn beste vak moeten zijn maar ik begon te twijfelen of ik uberhaupt wel engels kon.


    Vwo, het examen was echt kut (maar dat is mijn mening omdat ik een blackout kreeg. Als ik geen blackout had gehad dan had ik het waarschijnlijk een prima examen gevonden omdat ik de kenmerkende aspecten bijvoorbeeld keihard gestampt had.


    Om 17.00 komt het correctievoorschrift van Nederlands online! Ik ben benieuwd. Zit al klaar met mn antwoorden lol


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    En en en?


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Maim schreef:
    En en en?

    Met vlag en wimpel geslaagd haha! (En super trots op mezelf met maar 1 fout voor mijn eindexamen engels ;)


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Wat goed! Gefeliciteerd :)


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Aan alle geslaagden hier.

    Gefeliciteerd en veel succes met je nieuwe uitdaging but first.... geniet van je vakantie

    Aan de gezakten
    Niet getreurd. Geniet van.je lange vakantie en voor volgend jaar you can do it


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ben geslaagd! (:


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]