• Lieve mensen die straks de examens ingaan,

    Ik wil jullie heel veel succes wensen. Voor mij is het alweer een jaar geleden en ik moet zeggen dat ik een beetje heimwee krijg als ik zo naar het examenrooster kijk? Het was vrij stressvol, maar ik vond het tbh ook een leuke periode. Het was gezellig met mijn vrienden en het was gewoonweg heel bijzonder.
    Aan iedereen die super gestresst is: Je kunt het! Echt waar. Het stelt eerlijk niet veel voor. Het zijn gewoon normale toetsen (SE's) afgenomen in de gymzaal. Like, het enige wat anders is, is de opzet. You can do it! Als je oefenexamens maakt, komt alles goed. Dat is het beste dat je kunt doen. Oud-examens maken. For real. Niets bereidt je beter voor dan dat, want je leert hierdoor heel goed de opbouw en van de examens kennen. Je leert je tijd verdelen en je leert het soort vragen kennen. Oh, EN omcirkel het antwoord op het vragenpapier. Je mag de boekjes namelijk mee naar huis nemen en als je in het boekje gauw je antwoord neerkrabbelt of omcirkelt, kun je thuis de antwoorden goed nakijken en kun je redelijk inschatten hoe je het hebt gedaan. (Note: pin jezelf er niet te erg op vast. Ik dacht dat ik economie heel erg had verpest, maar de N-term was heel hoog, dus ik had nog gewoon een oké cijfer. Het nakijken geeft je dus enige indruk, maar het zegt niet heel veel over je cijfer, aangezien het antwoord dat jij gaf misschien heel anders geintreperteerd wordt.)
    Jullie kunnen het allemaal! Stuk voor stuk!

    Laat me weten hoe het gaat, ok?

    Liefs,
    Anna, examenkandidaat HAVO 2017.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Altijd rustig blijven tijdens je examens! Ik weet nog hoe ik vorig jaar bij wiskunde B bijna zat te huilen tijdens het examen, omdat ik zo gestrest was en daardoor vastliep. Dit was het enige examen waar ik echt slapeloze nachten door had, maar ik heb het gehaald door de n-term.
    Voor de rest: Eet genoeg, neem water mee de zaal in en oordopjes - heb ik echt heel veel aan gehad. Ik dronk en at amper vanwege de concentratie en stress, maar dan heb je in ieder geval een energieboostertje na je examen.

    Liefs,
    Maxime, ex-examenkandidaat VWO (2017)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Heel veel succes allemaal! (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Nog een tip: leg je telefoon en laptop weg, print de oude examens en ga ergens zitten waar je geen afleiding hebt.
    Ik leerde echt 20x sneller van papier dan van mijn laptop waar ik dan toch nog elke vijf minuten nog even op het internet (lol MSN) keek.

    En ook: leer niet te lang achter elkaar door. Zet een timer van een uurtje (of 45 min) en neem dan 10 minuten pauze waarin je even naar buiten gaat, iets te eten haalt etc. Voor mij werkten pauzes waarin ik alsnog op mijn computer bezig was ook een stuk minder rustgevend dan die waarin ik even de konijnen ging voeren oid.

    Heel veel succes allemaal, jullie kunnen het!


    I am an idiot, I move.

    Update: Ik heb gisteren en eergisteren NIKS gedaan





    :(

    Qrystallized schreef:
    Update: Ik heb gisteren en eergisteren NIKS gedaan





    :(


    Dat was niet heel handig, maar daar kun je nu niets meer aan doen. I mean je hebt er ook niets aan als je daar nu de hele tijd over zit te balen. Het was niet handig, maar je hebt vandaag nog! En morgen!
    Sluit deze site af en print een oud examen af. You can do it! maar dan moet je het wel nu doen
    Heb vertrouwen in jezef en maak examens!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Holographic schreef:
    (...)

    Dat was niet heel handig, maar daar kun je nu niets meer aan doen. I mean je hebt er ook niets aan als je daar nu de hele tijd over zit te balen. Het was niet handig, maar je hebt vandaag nog! En morgen!
    Sluit deze site af en print een oud examen af. You can do it! maar dan moet je het wel nu doen
    Heb vertrouwen in jezef en maak examens!


    Ik werd gedemotiveerd omdat ik vond/nog steeds vind dat ik alle stof moest herhalen. Maar ik heb toch besloten om dat nu niet meer te doen en gewoon vandaag hopelijk minstens een of twee examens te maken :")

    Qrystallized schreef:
    (...)

    Ik werd gedemotiveerd omdat ik vond/nog steeds vind dat ik alle stof moest herhalen. Maar ik heb toch besloten om dat nu niet meer te doen en gewoon vandaag hopelijk minstens een of twee examens te maken :")


    Yes, girl!

    Tbh dat had ik ook, want ik ben een eeuwige uitsteller, maar als je alles uitstelt heb je simpelweg geen tijd meer om alle stof van binnen en van buiten te gaan leren. In dit stadium is het het effectiefst om de stof daadwerkelijk te gaan oefenen, want er zit zó weinig van alle leerstof in het uiteindelijke eindexamen.


    look at the stars, look how they shine for you;

    My brain,oh god het is zo moeilijk en ik heb alleen maar een paar opgaven gemaakt :"((((

    Ik kan jullie examenkandidaten in ieder geval één ding zeggen:
    Jullie zullen het nooit en te nimmer slechter doen dan ik vijf jaar geleden. Ik had van de zeven havo-examens die ik gemaakt had, één voldoende (een 5.7 voor Nederlands).

    Desalniettemin heb ik er een vriend, een mbo-4 diploma en hbo propedeuse aan overgehouden. Nu heb ik een hartstikke leuke baan als 21-jarige.
    Dus ook al verpest je het helemaal, het blijkt in mijn geval ook zo te zijn dat je zonder diploma van de middelbare school het ver kunt schoppen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik wens iedereen succes morgen! We have to put our nerdglasses on (nerd)

    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 17:48 ]

    Holographic schreef:
    OH! En deel jouw last minute tips, om je mede-examenkandidaten nog een beetje te helpen.
    In welke vakken doen jullie trouwens examens?
    Nog één laatste toevoeging:
    Jarenlang hameren docenten erop hoe belangrijk dit is en dat het echt een big deal is, maar het CE is overrated. Het is gewoon een toets die je makkelijk kunt halen met een klein beetje inzet. En je krijgt koffie of thee tussendoor! Is dat niet leuk? I mean I did.


    Wij krijgen geen thee of koffie tussendoor :c

    Sinds gisteravond is mijn stresslevel wel ineens de lucht ingeschoten moet ik zeggen, hebben jullie hier ook zoveel last van of niet?

    Ik doe in 9 vakken examen (wiskunde a, Nederlands, Engels, Duits, geschiedenis, ak, economie, m&o en filosofie)


    “A queen will always turn pain into power.”

    Succes allemaal *O* Zet hem op!

    [ bericht aangepast op 14 mei 2018 - 11:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Iedereen heel veel succes gewenst en zet hem op!


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Well, bij ons mag je alleen een gekleurd papier mee naar huis nemen, niet de boekjes. Dus de dingen waar ik over twijfel dat schrijf ik dan op dat papier (als ik tijd over heb) en dan check ik dat thuis, de rest geloof ik wel.

    Mijn school faalt trouwens echt. Op de website en de Facebook staat dat vwo wiskunde morgen begint. Nee. Nee. Nee. Vwo wiskunde is ook vandaag. Dayum, ik begon aan mezelf te twijfelen daardoor. Of wat als er straks geen examen klaarligt omg.

    Ik doe examen in wiskunde c, geschiedenis, Engels, Nederlands, Duits, economie, aardrijkskunde en kunst. En ik moet bekennen dat ik een best wel chill examenrooster heb.

    SUCCES ALLEMAAL!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Veel succes lieverds , mijn tip: Ga op tijd naar bed en vul ook op je examenblad zelf de antwoorden in hierdoor kan je naderhand je examenblad mee naar huis nemen en je antwoorden nakijken.


    Firm believer of all that is magic