• hallo mensen ik moet maandag een betoog over schooluniformen inleveren. heeft iemant nog goede argument voor mijn betoog.
    ik ben voor schooluniformen.
    deze heb ik al.
    et vermindert de stress in de ochtend met het uitkiezen van de kleding.

    Het zorgt ervoor dat kinderen niet gepest kunnen worden.

    Je kunt geen verschil zien in het inkomen van een gezin.

    wil jij een schooluniform

    27.3% (3 stemmen)
     
    ja

    63.6% (7 stemmen)
     
    nee

    9.1% (1 stem)
     
    misschien

    'Het zorgt ervoor dat kinderen niet gepest kunnen worden.' zou ik persoonlijk veranderen in 'De kans dat kinderen omwille van hun uiterlijk/ kleding worden gepest, wordt drastisch verminderd.' Of iets in die trend. Kinderen kunnen namelijk altijd gepest worden, met of zonder uniform.

    Verder misschien dat het het saamhorigheidsgevoel vergroot en de onderlinge verdeeldheid verkleint? Like, dat iedereen zich meer als één groep voelt, omdat ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten met hun uniform en ze dus allemaal hetzelfde dragen?

    Succes met je betoog!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Als tegenargument om te ontkrachten zou ik aankaarten dat je met traditionele uniformen het verschil tussen seksen groter maakt. Dat zou je kunnen weerleggen met een oplossing als de kinderen laten kiezen of ze een broek of rok dragen, iedereen een broek laten dragen, of zowel een broek als rok aanbieden voor zij die beide zouden willen dragen.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Holographic schreef:
    'Het zorgt ervoor dat kinderen niet gepest kunnen worden.' zou ik persoonlijk veranderen in 'De kans dat kinderen omwille van hun uiterlijk/ kleding worden gepest, wordt drastisch verminderd.' Of iets in die trend. Kinderen kunnen namelijk altijd gepest worden, met of zonder uniform.

    Verder misschien dat het het saamhorigheidsgevoel vergroot en de onderlinge verdeeldheid verkleint? Like, dat iedereen zich meer als één groep voelt, omdat ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten met hun uniform en ze dus allemaal hetzelfde dragen?

    Succes met je betoog!



    bedankt, voor de tips