• Daar is 'ie dan. Na vijf jaar wachten is het nieuwe Arctic Monkeys album er en de meningen zijn uhm... nogal verdeeld, zacht gezegd. Onder de instagram post die aankondigde dat het album nu wereldwijd beschikbaar is, zijn er duidelijk twee kampen te onderschieden. Aan de ene kant de mensen die de lyrics opnieuw briljante creaties van Alex Turner vinden, “a real masterpiece”. Aan de andere kant heb je de mensen die het album ronduit teleurstellend vinden, geen blad voor de mond nemen en het “shit” noemen.
    Persoonlijk kan ik me meer vinden in ‘kamp positief’, om het zo maar even te stellen. De lyrics van elk nummer vind ik namelijk echt steen goed. Inderdaad, het is totaal iets anders dan bijvoorbeeld Whatever They Say I Am - That's What I'm Not, Favourite Worst Nightmare en AM – drum fills en gitaar riffs ontbreken. Het is een veel experimenteler iets, met duidelijke invloeden van David Bowie en Tame Impala met een Pink Floyd sfeertje – zoals ook was aangekondigd door Alex Turner. Ik moet wel zeggen dat ik weinig van de andere bandleden hoor en dat het wellicht eerder klinkt als een Alex Turner die al zijn visies heeft neergepend & Co project. Is het misschien meer een album voor de The Last Shadow Puppets?
    PS: Er is ook een strijd over wie nou de échte Arctic Monkeys fans zijn en wie de “tienermeisjes die op de bandwagon zijn gesprongen na AM”. Mensen die dit album schijt vinden of die dit album goed vinden.

    Afin, wat vinden jullie?

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 19:32 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Ik heb hem vanmiddag beluisterd en mij maakte het erg blij :Y)


    chaos makes the muse

    De combinatie van David Bowie, Tame Impala en Pink Floyd klinkt veelbelovend. Ik vond het AM heel tof, dus ik ga deze ook maar eens luisteren. Ben benieuwd.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Illyrians schreef:
    De combinatie van David Bowie, Tame Impala en Pink Floyd klinkt veelbelovend. Ik vond het AM heel tof, dus ik ga deze ook maar eens luisteren. Ben benieuwd.


    Verwacht geen up-tempo AM nummers – hoewel Mad Sounds, I Wanna Be Yours en vooral No. 1 Party Anthem wel de juiste sfeer hebben. Mijn favourites op dit moment zijn Golden Trunks, Four Out Of Five, Batphone en Science Fiction.


    I just caught the wave in your eyes

    PeraIta schreef:
    (...)

    Verwacht geen up-tempo AM nummers – hoewel Mad Sounds, I Wanna Be Yours en vooral No. 1 Party Anthem wel de juiste sfeer hebben. Mijn favourites op dit moment zijn Golden Trunks, Four Out Of Five, Batphone en Science Fiction.

    Tot nu toe vind ik het vet, maar ik ben pas bij het tweede nummer haha. Het is wel anders dan AM, maar het is niet alsof het ineens een compleet andere sfeer/stijl is, vind ik. En het zou ook maar saai zijn als ze telkens hetzelfde zouden maken.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Illyrians schreef:
    (...)
    Tot nu toe vind ik het vet, maar ik ben pas bij het tweede nummer haha. Het is wel anders dan AM, maar het is niet alsof het ineens een compleet andere sfeer/stijl is, vind ik. En het zou ook maar saai zijn als ze telkens hetzelfde zouden maken.


    Helemaal mee eens. Aan de andere kant ben ik het ook wel weer eens met sommige mensen die het meer The Last Shadow Puppets materiaal vinden dan Arctic Monkeys materiaal, die toch indierock hebben als hoofdgenre. Maar goed, ik ben helemaal voor muzikaal experimenteren en het uitproberen van andere stijlen.
    Als je eerdere albums luistert, merk je wel dat ze een metamorfose ondergaan zijn.
    Vind jij trouwens ook dat de title track een beetje doet denken aan Blackstar van Bowie?

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 19:39 ]


    I just caught the wave in your eyes

    PeraIta schreef:
    (...)

    Helemaal mee eens. Aan de andere kant ben ik het ook wel weer eens met sommige mensen die het meer The Last Shadow Puppets materiaal vinden dan Arctic Monkeys materiaal, die toch indierock hebben als hoofdgenre. Maar goed, ik ben helemaal voor muzikaal experimenteren en het uitproberen van andere stijlen.
    Als je eerdere albums luistert, merk je wel dat ze een metamorfose ondergaan zijn.
    Vind jij trouwens ook dat de title track een beetje doet denken aan Blackstar van Bowie?

    Ja same. Het grootste verschil vind ik denk ik dat het nu meer één sound is over het gehele album, wat wel nice is. Ik ben toevallig net bij de titeltrack aangekomen, and I get what you mean.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik heb niet alles nog geluisterd, maar ik vind het tot nu toe heel erg tof ! Zeker kamp positief hier.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Oeh, ik heb het nog niet geluisterd, maar ik ben van plan dat nu te doen.
    Ik vind de lay out van je topicpost trouwens heel nice!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Holographic schreef:
    Oeh, ik heb het nog niet geluisterd, maar ik ben van plan dat nu te doen.
    Ik vind de lay out van je topicpost trouwens heel nice!


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ahh thanks ^^

    Wat zijn jullie favoriete Arctic Monkeys nummers? Kiezen is moeilijk maar ik denk:

    From the Ritz to the Rubble, Fake Tales of San Francisco, Mardy Bum, I Bet You Look Good On the Dancefloor, 505, D is for Dangerous, Fluorescent Adolescent, Teddy Picker, My Propeller, Brick by Brick, Fireside, Arabella, Snap Out of It, Why'd You Only Call Me When You're High – en daar komen nu Golden Trunks, Science Fiction, Four Out Of Five en Batphone bij (:


    I just caught the wave in your eyes

    I can't really choose actually, but I think I Bet You Look Good On the Dancefloor, Snap Out of It and Why'd You Only Call Me When You're High are high on my list. Also, loving the new album a lot.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.