• Even omdat niemand anders het deed en ik wil praten :')


    Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vier nummers zijn dan dus ook al bekend.
    De rest van de nummers worden in de loop van de komende weken bekend gemaakt. De indeling van de twee semi-finals zijn ook net geweest en het was weer zo awkward als wat. Daarnaast ben ik ook weer bezig met mijn lijstje met het overzicht van de al bekende nummers. Alleen mag ik die nog niet activeren want het minimaal is vijf items. (':

    De slogan van dit jaar is trouwens : All Aboard.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Lissabon, Portugal. Na de overwinning van vorig jaar door Salvador Sobral met het nummer 'Amar pelos dois".


    De finalisten
    01. Ukraine
    02. Spain
    03. Slovenia
    04. Lithuania
    05. Austria
    06. Estonia
    07. Norway
    08. Portugal
    09. United Kingdom
    10. Serbia
    11. Germany
    12. Albania
    13. France
    14. Czech Republic
    15. Denmark
    16. Australia
    17. Finland
    18. Bulgaria
    19. Moldova
    20. Sweden
    21. Hungary
    22. Israel
    23. The Netherlands
    24. Ireland
    25. Cyprus
    26. Italy


    WINNER EUROVISION 2018: ISRAËL - NETTA W/ TOY!

    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 0:44 ]


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ja maar wat is dat nu voor redenering? Ze mogen dus wel meedoen, maar eens ze winnen is het plots niet meer oké? :')


    Nou daar ben ik het dus ook niet mee eens — Europa is Europa, maar goed de European Broadcasting Union heeft Australië en Israël erbij betrokken idk voor wat voor redenen, daar heb ik me niet in verdiept. Leuk voor de eenheid waar Eurovisie voor is bedoeld, maar het wedstrijd gedeelte lijkt me dan wel nice om gewoon Europees te houden. Meer een special guests idee of zo :’)


    I just caught the wave in your eyes

    FireKeeper schreef:
    Ben ik trouwens de enige die blij is dat Waylon een beetje op z’n plek is gezet? Dat arrogante gedoe van hem de afgelopen weken hing me echt de keel uit.


    Eens lol — zijn ego mag wel flink krimpen wat mij betreft


    I just caught the wave in your eyes

    Poeh wat een support hier.
    Het was niet mijn soort nummer, maar het was zeker wel opvallend en ze heeft het live goed neergezet. Chapeau. Ik ben benieuwd naar hoe ze het volgend jaar gaan regelen met alle politieke onrust though.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ben ik de enige die het niet erg vind dat Australia meedoet?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Wat mij betreft maken we er worldvision van. Of zijn we #Cometogether al vergeten? Is dat niet pretty much de essentie vanwaar Eurovision ooit gestart is?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Wat mij betreft maken we er worldvision van. Of zijn we #Cometogether al vergeten? Is dat niet pretty much de essentie vanwaar Eurovision ooit gestart is?


    Ja idd.

    Best veel andere landen wilden meedoen (Chil, Argentinië, Kazachstan) ook wilde ze eurovision asia maken. Worldvision is best een goed idee.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Dan kijk ik dus nu al op tegen de Amerikaanse inzending :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    >kijkt dit
    Wie had het over de arrogantie van Waylon. :'D


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Ja idd.

    Best veel andere landen wilden meedoen (Chil, Argentinië, Kazachstan) ook wilde ze eurovision asia maken. Worldvision is best een goed idee.


    Kazachtstan mag deelnemen hoor. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    De enige waarom ik geen world vision zou willen, imagine how long the voting would take 😭😂.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    PeraIta schreef:
    (...)

    Nou daar ben ik het dus ook niet mee eens — Europa is Europa, maar goed de European Broadcasting Union heeft Australië en Israël erbij betrokken idk voor wat voor redenen, daar heb ik me niet in verdiept. Leuk voor de eenheid waar Eurovisie voor is bedoeld, maar het wedstrijd gedeelte lijkt me dan wel nice om gewoon Europees te houden. Meer een special guests idee of zo :’)


    Wat ik zei was eigenlijk gewoon de conclusie uit jouw laatste zin? :'D
    De (huidige) eis om mee te doen is niet dat je in Europa ligt, maar wel dat je een EBU land bent. Dus iedereen mag gewoon meedoen, op Australië na dan. Na 45 jaar deelname kan je moeilijk zeggen dat Israël niet mag meedoen. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Shadowsinger schreef:
    De enige waarom ik geen world vision zou willen, imagine how long the voting would take 😭😂.


    Ja inderdaad, nóg een langere show. Nee dankje. D:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ja inderdaad, nóg een langere show. Nee dankje. D:


    Ik heb geslapen tussen de laatste act en het begin van de voting :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wat een haat tegen Israel hier, zeg. Kan best dat je 't nummer vreselijk vindt, 't is ook m'n ding niet, maar je kan moeilijk ontkennen dat het catchy is.

    Bovendien is dit een Europese (níét EU) wedstrijd en vind ik het absiluut niet erg dat er twee andere landen meedoen. Het massa's populair in Australië, dus waarom zouden ze niet mogen meedoen? En Israël doet al jaar en dag mee, dus truly, I really don't care.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wasikowska schreef:
    (...)

    Ik heb geslapen tussen de laatste act en het begin van de voting :'D


    Een goed idee daarvoor is opnemen en later beginnen kijken en da kan je dat stuk doorspoelen, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried