• Even omdat niemand anders het deed en ik wil praten :')


    Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vier nummers zijn dan dus ook al bekend.
    De rest van de nummers worden in de loop van de komende weken bekend gemaakt. De indeling van de twee semi-finals zijn ook net geweest en het was weer zo awkward als wat. Daarnaast ben ik ook weer bezig met mijn lijstje met het overzicht van de al bekende nummers. Alleen mag ik die nog niet activeren want het minimaal is vijf items. (':

    De slogan van dit jaar is trouwens : All Aboard.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Lissabon, Portugal. Na de overwinning van vorig jaar door Salvador Sobral met het nummer 'Amar pelos dois".


    De finalisten
    01. Ukraine
    02. Spain
    03. Slovenia
    04. Lithuania
    05. Austria
    06. Estonia
    07. Norway
    08. Portugal
    09. United Kingdom
    10. Serbia
    11. Germany
    12. Albania
    13. France
    14. Czech Republic
    15. Denmark
    16. Australia
    17. Finland
    18. Bulgaria
    19. Moldova
    20. Sweden
    21. Hungary
    22. Israel
    23. The Netherlands
    24. Ireland
    25. Cyprus
    26. Italy


    WINNER EUROVISION 2018: ISRAËL - NETTA W/ TOY!

    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 0:44 ]


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Mathilda schreef:
    Wat een haat tegen Israel hier, zeg. Kan best dat je 't nummer vreselijk vindt, 't is ook m'n ding niet, maar je kan moeilijk ontkennen dat het catchy is.

    Bovendien is dit een Europese (níét EU) wedstrijd en vind ik het absiluut niet erg dat er twee andere landen meedoen. Het massa's populair in Australië, dus waarom zouden ze niet mogen meedoen? En Israël doet al jaar en dag mee, dus truly, I really don't care.


    De plaag was ook catchy

    Maar ik ben het helemaal eens met het tweede deel van je bericht. Ik vind het vreselijk dat Israël gewonnen heeft, omdat ik het lied zo fake en aandachtstrekkerij vind. Zeker na Sobrals inzending van vorig jaar.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Mathilda schreef:
    Wat een haat tegen Israel hier, zeg. Kan best dat je 't nummer vreselijk vindt, 't is ook m'n ding niet, maar je kan moeilijk ontkennen dat het catchy is.

    Bovendien is dit een Europese (níét EU) wedstrijd en vind ik het absiluut niet erg dat er twee andere landen meedoen. Het massa's populair in Australië, dus waarom zouden ze niet mogen meedoen? En Israël doet al jaar en dag mee, dus truly, I really don't care.

    Precies. Al die haat is nergens voor nodig.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Wat ik zei was eigenlijk gewoon de conclusie uit jouw laatste zin? :'D
    De (huidige) eis om mee te doen is niet dat je in Europa ligt, maar wel dat je een EBU land bent. Dus iedereen mag gewoon meedoen, op Australië na dan. Na 45 jaar deelname kan je moeilijk zeggen dat Israël niet mag meedoen. :')


    Dan denk ik dat ik je niet goed begrijp :') sorry I guess, hhah


    I just caught the wave in your eyes

    Wasikowska schreef:
    (...)

    De plaag was ook catchy

    Maar ik ben het helemaal eens met het tweede deel van je bericht. Ik vind het vreselijk dat Israël gewonnen heeft, omdat ik het lied zo fake en aandachtstrekkerij vind. Zeker na Sobrals inzending van vorig jaar.


    Hahahaahahah, oké, you got me there. :') Ik had het ook leuker gevonden mocht Oostenrijk gewonnen zijn, of Zweden (niet dat ik dat een goed lied vond, maar ik wil Petra terug. :')), of Estland of überhaupt zelfs Nederland, want ik gunde het onze buren, haha. Maar Israël was echt wel een, nu ja, Eurosonglied en ze kan echt goed zingen, al is het lied ook echt niet m'n ding. Niets kan aan Salvador Sobral tippen, though, inderdaad.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Salvador Sobral vond ik ook aandachtstrekkerij


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Mathilda schreef:
    (...)

    Hahahaahahah, oké, you got me there. :') Ik had het ook leuker gevonden mocht Oostenrijk gewonnen zijn, of Zweden (niet dat ik dat een goed lied vond, maar ik wil Petra terug. :')), of Estland of überhaupt zelfs Nederland, want ik gunde het onze buren, haha. Maar Israël was echt wel een, nu ja, Eurosonglied en ze kan echt goed zingen, al is het lied ook echt niet m'n ding. Niets kan aan Salvador Sobral tippen, though, inderdaad.


    Jaaaaaa, ik mis Petra ook zo erg. 2016 was hoe dan ook de beste show die ik al bewust heb meegemaakt.

    Ik snap de hype voor Israël ergens ook wel hoor. Het is echt een vorm van stil (kipachtig) verzet, denk ik. Tegen gevestigde waarden en de oudjes die naar ESC kijken.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ledecky schreef:
    (...)

    Kazachtstan mag deelnemen hoor. (:


    Dat wist ik niet, zou ze wel graag willen zien in ESC.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Shadowsinger schreef:
    De enige waarom ik geen world vision zou willen, imagine how long the voting would take 😭😂.


    Je zou het kunnen verdelen over meerdere dagen, dus dat het 3 avonden duurt. Of meer semi-finals.

    (Of ieder continent heeft zijn eigen finale; zoals eurovision en eurovision asia. De beste 10 gaan door naar worldvision)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Je zou het kunnen verdelen over meerdere dagen, dus dat het 3 avonden duurt. Of meer semi-finals.

    (Of ieder continent heeft zijn eigen finale; zoals eurovision en eurovision asia. De beste 10 gaan door naar worldvision)

    Dan zou België nooit nog winnen lol :') (En nooit meer in de finale staan waarschijnlijk ook XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Met de beste tien die doorgaan zou je alsnog iets van 50 acts krijgen tho, pls no.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Stormbreaker schreef:
    (...)
    Dan zou België nooit nog winnen lol :') (En nooit meer in de finale staan waarschijnlijk ook XD)


    Finale zullen ze wel een keer halen denk ik. Maar de kans om te winnen is wel wat kleiner inderdaad.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Shadowsinger schreef:
    Met de beste tien die doorgaan zou je alsnog iets van 50 acts krijgen tho, pls no.

    Dan verdelen we het over twee avonden.

    (Of we doen het een hele dag met een grote pauze er tussen door)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Je zou het kunnen verdelen over meerdere dagen, dus dat het 3 avonden duurt. Of meer semi-finals.

    (Of ieder continent heeft zijn eigen finale; zoals eurovision en eurovision asia. De beste 10 gaan door naar worldvision)


    Oceanië heeft maar 16 officieel erkende landen, waardoor het daar wel maar een heel kleine wedstrijd zal zijn :') oftewel reken je de afhankelijke gebieden er ook nog bij, dan kom je in totaal op 30 landen, waardoor er mogelijk wel weer een leuke wedstrijd ontstaat :)


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Orville schreef:
    (...)

    Oceanië heeft maar 16 officieel erkende landen, waardoor het daar wel maar een heel kleine wedstrijd zal zijn :') oftewel reken je de afhankelijke gebieden er ook nog bij, dan kom je in totaal op 30 landen, waardoor er mogelijk wel weer een leuke wedstrijd ontstaat :)


    16 is best weinig, maar wat zijn de andere afhankelijke landen?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    16 is best weinig, maar wat zijn de andere afhankelijke landen?


    Eurosong is begonnen met 7. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried