• Aangezien de examens (in ieder geval in Nederland) net achter de rug zijn zullen er veel mensen aan een nieuwe stap in hun leven beginnen: een vervolgopleiding!
    Ik weet nog dat ik na mijn examens extreem veel vragen had over hoe en wat, dus misschien zijn er mensen die wat hebben aan een soort overleg-en-advies topic over het onderwerp?
    Ik begin zelf dit jaar ook aan een vervolgopleiding, maar voor mij is dat de tweede keer (mijn eerste keer aan de universiteit in 2016 ging niet zo lekker dus nu ga ik weer de schoolbanken in na 1,5 jaar! Spannond!)

    Stel hier je vragen over het studentenleven, op kamers gaan, colleges, bepaalde universiteiten/hogescholen/mbo's/etcetera.

    Misschien, mocht dit vaart lopen, maak ik wel een lijstje met toekomstige studenten en advies-studenten, maar alleen als daar behoefte aan is.
    Ik heb in ieder geval ervaring met sociale wetenschappen (Pedagogische Wetenschappen/Onderwijskunde), de Radboud Universiteit te Nijmegen en ga nu de pabo doen aan de Hogeschool Leiden.



    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Iemand die Liberal Arts and Sciences (University College), Artificial Intelligence of gezondheidswetenschappen doet? Ik heb veel moeite met kiezen tussen die drie.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Eostre schreef:
    Mocht iemand ervaring hebben met Hanze in Groningen, hmu ^^
    Ik ben namelijk wel benieuwd naar de matchingsdag en of het de moeite waard is om naar de kei-week te gaan? En like, hoe is de sfeer op Hanze eigenlijk?

    Qua ervaring heb ik alleen mbo paraveterinair en de studiebeurs in Zwolle (':


    De sfeer op de hanze vind ik zelf vrij goed. Fijne mensen, fijne gebouwen. Opzich wel een toffe campus. Wat ik minder chill vind aan de hanze is hoe het daar geregeld is. Ik ben eigenlijk vooral met mijn studie gestopt, omdat de kwaliteit van de lessen slecht was en ik niet het idee had dat ik er iets leerde. Ik vond het geen tweeduizend euro per jaar waard.
    Matchingsdag is volgens mij gewoon kennismaken met je klas en de studie? Kei-week heb ik nooit aan meegedaan, maar ik hoor dat het tof is? Als je into alcohol bent in ieder geval.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Eiland schreef:
    (...)

    De sfeer op de hanze vind ik zelf vrij goed. Fijne mensen, fijne gebouwen. Opzich wel een toffe campus. Wat ik minder chill vind aan de hanze is hoe het daar geregeld is. Ik ben eigenlijk vooral met mijn studie gestopt, omdat de kwaliteit van de lessen slecht was en ik niet het idee had dat ik er iets leerde. Ik vond het geen tweeduizend euro per jaar waard.
    Matchingsdag is volgens mij gewoon kennismaken met je klas en de studie? Kei-week heb ik nooit aan meegedaan, maar ik hoor dat het tof is? Als je into alcohol bent in ieder geval.


    Oh thanks!
    Ik denk dat ik je verhaal ergens eerder heb gelezen, dat je met je studie was gestopt enzo. Ik hoop dat de opleiding die ik heb gekozen wel wat beter is qua kwaliteit tbh.
    Hm, ik denk dat de Kei-week dan niet iets is voor mij haha.

    Bedankt voor het antwoorden!


    We were the forever that didn't last

    Eostre schreef:
    (...)

    Oh thanks!
    Ik denk dat ik je verhaal ergens eerder heb gelezen, dat je met je studie was gestopt enzo. Ik hoop dat de opleiding die ik heb gekozen wel wat beter is qua kwaliteit tbh.
    Hm, ik denk dat de Kei-week dan niet iets is voor mij haha.

    Bedankt voor het antwoorden!


    Welke studie ga je doen?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Heizer schreef:
    Iemand die Liberal Arts and Sciences (University College), Artificial Intelligence of gezondheidswetenschappen doet? Ik heb veel moeite met kiezen tussen die drie.


    Ik ben bijna klaar met AI, dus vraag maar raak!


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Eiland schreef:
    (...)

    Welke studie ga je doen?


    Ik geloof dat het bml heet ik vergeet telkens de naam ha oeps.


    We were the forever that didn't last

    Eostre schreef:
    (...)

    Oh thanks!
    Ik denk dat ik je verhaal ergens eerder heb gelezen, dat je met je studie was gestopt enzo. Ik hoop dat de opleiding die ik heb gekozen wel wat beter is qua kwaliteit tbh.
    Hm, ik denk dat de Kei-week dan niet iets is voor mij haha.

    Bedankt voor het antwoorden!


    Mijn zus heeft meegedaan aan de kei-week destijds, van de uni en zij is helemaal geen alcohol type en zij heeft het ook heel leuk gehad. Denk niet dat iemand je judged als je wat eerder weg gaat of geen alcohol drinkt, dat deed zij ook en ze vond het alsnog leuk. (:


    The truth is out there.

    Voor mensen die advies nodig hebben hebben over het propedeusejaar van Communication and Multimedia Design aan de HvA: I'm your girl. Ik ben na het eerste jaar gestopt, dat was na vorig schooljaar, maar ik kan je mogelijk tips geven.
    En wie redenen wil horen waarom het ROC van Flevoland zo'n slechte school was, dan mag je ook bij me aankloppen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Einzelganger schreef:
    Iemand ervaring met introweek op de HAN?


    Me. :Y)

    Bereid je voor op wat ciché gebeuren (sportdag, team building spelletjes, etc.) maar over all is het echt een gezellige week. Denk er gewoon aan dat je de dingen moet doen die jij leuk vindt en ook kán doen: wil je niet stappen, dan ga je niet stappen / wil je niet sporten, dan ga je niet sporten / wil je niet koekhappen, dan ga je niet koekhappen / etc. Leg wel even uit aan je groepje waarom je niet mee zal doen (daarbij is ‘ik heb geen zin’ niet de beste reden want kom op je bent een grown up dan maak je maar zin).
    Geniet vooral. Leg veel contacten. Vraag je mama’s en papa’s het hemd van het lijf. Leer de stad kennen. Leer de kampus kennen. Vraag naar insider tips (bijv. waar eten, welke bussen nemen, waar studeren, etc.).


    Sattler schreef:
    (...)

    Me. :Y)

    Bereid je voor op wat ciché gebeuren (sportdag, team building spelletjes, etc.) maar over all is het echt een gezellige week. Denk er gewoon aan dat je de dingen moet doen die jij leuk vindt en ook kán doen: wil je niet stappen, dan ga je niet stappen / wil je niet sporten, dan ga je niet sporten / wil je niet koekhappen, dan ga je niet koekhappen / etc. Leg wel even uit aan je groepje waarom je niet mee zal doen (daarbij is ‘ik heb geen zin’ niet de beste reden want kom op je bent een grown up dan maak je maar zin).
    Geniet vooral. Leg veel contacten. Vraag je mama’s en papa’s het hemd van het lijf. Leer de stad kennen. Leer de kampus kennen. Vraag naar insider tips (bijv. waar eten, welke bussen nemen, waar studeren, etc.).


    Ik overweeg tbh om niet mee te doen want voor mijn opleiding (en nog een paar in zelfde vakgebied) is er een week lang kamp, en wat ik zie van de intro is het idd alleen feesten en spelletjes. Blijven slapen op een kamp is sowieso niet te doen met mijn gezondheid en de rest weet ik gewoon nief wat ik moet verwachten, maar het kost wel 100 euro. 😂 Dus ja het slapen enzo gaat het sws niet worden voor mij en hele dagen met vol programma ook niet. Dus vind het zo lastig want wil best nieuwe mensen leren kennen enzo maar kan zeked 60% al niet mee doen.


    The truth is out there.

    Einzelganger schreef:
    (...)

    Ik overweeg tbh om niet mee te doen want voor mijn opleiding (en nog een paar in zelfde vakgebied) is er een week lang kamp, en wat ik zie van de intro is het idd alleen feesten en spelletjes. Blijven slapen op een kamp is sowieso niet te doen met mijn gezondheid en de rest weet ik gewoon nief wat ik moet verwachten, maar het kost wel 100 euro. 😂 Dus ja het slapen enzo gaat het sws niet worden voor mij en hele dagen met vol programma ook niet. Dus vind het zo lastig want wil best nieuwe mensen leren kennen enzo maar kan zeked 60% al niet mee doen.


    Ik denk tbh dat je best thuis kan blijven. Tijdens de introductie leer je voornamelijk de personen van je groepje kennen. Daarna in m’n studie ben ik eigenlijk alleen maar met andere mensen opgetrokken, haha. Dus de verhalen dat je er daarna ‘buiten valt’ zijn echt bullshit.


    Einzelganger schreef:
    (...)

    Ik overweeg tbh om niet mee te doen want voor mijn opleiding (en nog een paar in zelfde vakgebied) is er een week lang kamp, en wat ik zie van de intro is het idd alleen feesten en spelletjes. Blijven slapen op een kamp is sowieso niet te doen met mijn gezondheid en de rest weet ik gewoon nief wat ik moet verwachten, maar het kost wel 100 euro. 😂 Dus ja het slapen enzo gaat het sws niet worden voor mij en hele dagen met vol programma ook niet. Dus vind het zo lastig want wil best nieuwe mensen leren kennen enzo maar kan zeked 60% al niet mee doen.


    Ik moest werken tijdens de introweek van mijn studie en kon er dus niet bij zijn (was ook nog 17, dus ik kon überhaupt niet met veel activiteiten meedoen). In het begin kende ik dus ook nog niemand en ik wist de weg niet, maar in de pauze tijdens het eerste college had ik geluk dat degene naast me ook niet naar de intro was geweest, waardoor ik wel iemand had om mee te praten. Oh, en als je de weg niet weet, weet de receptie dat prima, lol.

    Overigens zijn de beste vrienden die ik heb gemaakt op mijn studie de mensen waarmee ik in het eerste jaar in werkgroepjes was gezet, en dat geldt denk ik voor veel anderen.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik ben wél meegegaan met kamp van mijn studievereniging en ik heb er echt leuke vriendschappen aan over gehouden - maar zonder dat kamp was dat ook wel gelukt. In de groepsapp’s van kamp zaten uiteindelijk 2 keer zo veel mensen als aan het begin, een groot deel daarvan was niet mee geweest op kamp en ontmoette je inderdaad via colleges of werkgroepen


    Spinning around, I'm weightless.

    Dusss, gaat er iemand naar Wageningen?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Hoi Q, ik schop dit topic even omhoog! De scholen zijn ondertussen al een tijdje begonnen, en hoe bevalt het jullie (eerstejaars)?


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted