• Aangezien de examens (in ieder geval in Nederland) net achter de rug zijn zullen er veel mensen aan een nieuwe stap in hun leven beginnen: een vervolgopleiding!
    Ik weet nog dat ik na mijn examens extreem veel vragen had over hoe en wat, dus misschien zijn er mensen die wat hebben aan een soort overleg-en-advies topic over het onderwerp?
    Ik begin zelf dit jaar ook aan een vervolgopleiding, maar voor mij is dat de tweede keer (mijn eerste keer aan de universiteit in 2016 ging niet zo lekker dus nu ga ik weer de schoolbanken in na 1,5 jaar! Spannond!)

    Stel hier je vragen over het studentenleven, op kamers gaan, colleges, bepaalde universiteiten/hogescholen/mbo's/etcetera.

    Misschien, mocht dit vaart lopen, maak ik wel een lijstje met toekomstige studenten en advies-studenten, maar alleen als daar behoefte aan is.
    Ik heb in ieder geval ervaring met sociale wetenschappen (Pedagogische Wetenschappen/Onderwijskunde), de Radboud Universiteit te Nijmegen en ga nu de pabo doen aan de Hogeschool Leiden.



    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    ^Ik heb mijn tweede dag er net op zitten, maar ik moet wel zeggen dat het reizen enorm vermoeiend is. Hopelijk zakt dat in de loop van de tijd een beetje af ^^'
    Mijn lessen waren tot nu toe nog wel te doen, maar ik vraag me af of ik het allemaal bij ga houden tbh. Qua klasgenoten heb ik gelukkig een meisje in mijn klas die ik kende van mijn vorige school, dus dat is wel leuk. De rest is ook heel aardig, maar daar heb ik nog niet echt mee opgetrokken.


    We were the forever that didn't last

    Ik heb ook wel een leuke klas! Alleen moet ik vier uur reizen op een dag, en ik weet eigenlijk niet hoe lang ik dat vol ga houden zonder kamer ;(


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    Ik heb ook wel een leuke klas! Alleen moet ik vier uur reizen op een dag, en ik weet eigenlijk niet hoe lang ik dat vol ga houden zonder kamer ;(


    Same, haha. Ik reis nu ook minimaal 4 uur op een dag. Ik doe dat nu al een jaar, maar krijg toch steeds meer behoefte om op kamers te gaan tho.

    (^ ga op kamers, het is heerlijk)

    Anyway, ik ben aan mijn vierde jaar begonnen, maar wel met zo goed als compleet nieuwe klassen omdat ik in principe alleen mijn scriptie nog maar hoef te schrijven. Gelukkig maak ik wel makkelijk contact, dus dat is al geen echt groot probleem. c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik ben inmiddels alweer drie weken bezig met mijn master en het is tot nu toe echt vet leuk! Alle mensen zijn heel leuk en sociaal en de vakken lijken me tot nu toe allemaal heel interessant (op sommige van de inleidende colleges na) en ik heb al een vak neuroanatomie gehad waarbij ik daadwerkelijk mensenhersenen mocht ontleden, wat misschien wel een van de gaafste dingen is die ik ooit heb gedaan. Ik reis nu wel steeds heen en weer tussen Utrecht en Nijmegen, waar ik op zich geen problemen mee heb, maar het is wel jammer dat ik niet altijd mee kan doen met sociale dingen omdat ik ver weg woon (en dus rekening moet houden met 's avonds de laatste trein nemen, niet echt spontaan even langs kan komen, enz.).


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Hopps schreef:
    (^ ga op kamers, het is heerlijk)

    Anyway, ik ben aan mijn vierde jaar begonnen, maar wel met zo goed als compleet nieuwe klassen omdat ik in principe alleen mijn scriptie nog maar hoef te schrijven. Gelukkig maak ik wel makkelijk contact, dus dat is al geen echt groot probleem. c:


    Dat is helaas niet zo makkelijk (meer), ik hoor meer en meer dat het onmogelijk is om aan een fatsoenlijke kamer te komen.
    Ik heb zelf het geluk dat ik na één keer hospiteren meteen een kamer had, en dat is echt zeldzaam waar ik studeer omdat het daar grotendeels verenigingshuizen zijn.
    Maar vanaf januari wordt het waarschijnlijk makkelijker, dan stoppen veel mensen, hahaha.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Mongeau schreef:
    (...)

    Dat is helaas niet zo makkelijk (meer), ik hoor meer en meer dat het onmogelijk is om aan een fatsoenlijke kamer te komen.
    Ik heb zelf het geluk dat ik na één keer hospiteren meteen een kamer had, en dat is echt zeldzaam waar ik studeer omdat het daar grotendeels verenigingshuizen zijn.
    Maar vanaf januari wordt het waarschijnlijk makkelijker, dan stoppen veel mensen, hahaha.

    Ik heb na 25 keer hospiteren helaas nog geen kamer gevonden. Nu had ik ook niet in al die huizen willen wonen achteraf, maar het blijft vervelend. Morgen staat de laatste op de planning, en als dat niks word, ga ik weer zoeken in januari. Dat is ook meer omdat het mentaal een beetje zwaar word. Ik zit nu echt op het punt dat ik me afvraag; "Jeetje, ben ik echt zo kut?" - lol


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Nog meer kamerloze mensen! We kunnen misschien met z'n allen wat stufi opzij leggen en een hotel overkopen? :')

    Ik overwoog vanmiddag letterlijk een parkeerplaats te huren onder de basicfit voor een tentje met gasstel lol. Douchen kon dan op de sportschool, wie komt mee?


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik raad jullie aan om je ook in te schrijven bij sociale huurwoning en zo, dat werkt vaak ook goed. Ik vond dan vrij snel een kamer, maar dat is niet voor iedereen weggelegd. :c Zelf woon ik in een studio, dus dat is ook al fijn. Hospiteren lijkt me een hel, lol.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    En antikraak is voor studenten ook zeker een goede optie, veel van mijn oud huisgenootjes hebben dat ook gedaan. Je hebt dan weliswaar dat je er na een paar maanden soms uit moet maar daar is de prijs ook naar :)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    AriChibi schreef:
    Nog meer kamerloze mensen! We kunnen misschien met z'n allen wat stufi opzij leggen en een hotel overkopen? :')

    Ik overwoog vanmiddag letterlijk een parkeerplaats te huren onder de basicfit voor een tentje met gasstel lol. Douchen kon dan op de sportschool, wie komt mee?
    ben ik bij hahah


    There are poems inside of you that paper can't handle

    ^^^ kamer vinden is idd echt een hel van wat ik hoor ik heb heel erg mazzel gehad met mijn kamer ik kon voorrang krijg bij ssh ivm gezondheid maar hoor van klasgenootjes dat het echt niet te doen is.


    The truth is out there.

    AriChibi schreef:
    Nog meer kamerloze mensen! We kunnen misschien met z'n allen wat stufi opzij leggen en een hotel overkopen? :')

    Ik overwoog vanmiddag letterlijk een parkeerplaats te huren onder de basicfit voor een tentje met gasstel lol. Douchen kon dan op de sportschool, wie komt mee?


    Count me in. Ik ben momenteel 22 en ik kan niet wachten tot ik het huis uit kan lol. Nadeel is- ik begin nu net aan mijn vijfde studiejaar en krijg dus geen stufi meer #sad. Mijn ouders zeggen me dat het financieel niet aantrekkelijk is om nu uit huis te gaan, maar ik denk dat het wel meevalt? Ik heb echter ook mijn baan hier, maar ik denk dat ik vrij snel een baantje kan vinden?
    Idk honestly, thoughts?


    What’s tasty in Busan?

    Wij houden in ons huis donderdag weer een hospiteeravond, wat de vierde wordt sinds ik in dit huis woon (nu 3 jaar). Ik heb misschien wel wat tips voor de hospiterende mensen:
    ~ Let op je Facebookprofiel en uitstraling ervan. Afhankelijk van hoe je een kamer zoekt (via FB/vereniging/stichting/sociaal woonnet), krijgen bewoners soms alleen je naam en studie en zullen ze dus zelf wat onderzoek doen. Dat maakt jouw FB-profiel soms al de eerste indruk die ze van je krijgen, dus misschien handig om je berichten op privé te zetten (of juist openbaar als je heel interessant bent).
    ~ Zoek een huis dat bij je past. Als je graag wil feesten, zoek een feesthuis; als je graag op jezelf bent, zoek een rustiger huis. Wij zijn een gezellig huis waarin ieder z'n eigen ding doet, met soms een huisuitje/avond (afgelopen weekend nog naar de Efteling en we vieren Halloween en sinterklaas met het huis). Staat ook aangegeven bij onze huisinfo, dus lees dat goed door voordat je ergens op reageert.
    ~ Zorg dat je op de hospiteeravond wat te vertellen hebt. Je hoeft zeker geen vooraf ingestudeerd praatje te hebben of je anders voor te doen dan je bent, maar wij zien op zo'n avond zo'n 15 studenten en het is dan handig als je een indruk hebt achtergelaten. Gewoon een uniek feitje over jezelf is dus al genoeg!
    ~ Laat interesse zien in je toekomstige huisgenoten.
    ~ Je hoeft echt niet de luidste te zijn, soms is het juist heerlijk als er gewoon lekker gekletst wordt tijdens een hospiteeravond en je er lekker tussen valt.
    ~ Als je wordt afgewezen: Het is niet alsof jij niet leuk bent. Er was gewoon iemand anders die wat fijner in het huis paste of met wat meer huisgenoten wat heeft. Soms moeten we echt hele leuke mensen afwijzen, die er net zo goed hadden tussen gepast en dan baal je dat je maar 1 kamer vrij hebt.


    From these ashes, I will rise

    Infires schreef:
    (...)

    Count me in. Ik ben momenteel 22 en ik kan niet wachten tot ik het huis uit kan lol. Nadeel is- ik begin nu net aan mijn vijfde studiejaar en krijg dus geen stufi meer #sad. Mijn ouders zeggen me dat het financieel niet aantrekkelijk is om nu uit huis te gaan, maar ik denk dat het wel meevalt? Ik heb echter ook mijn baan hier, maar ik denk dat ik vrij snel een baantje kan vinden?
    Idk honestly, thoughts?


    Het valt écht mee. Je hebt nog wel recht op een lening, toch? Ik heb ooit de cijfertjes naast elkaar gelegd en als je over je hele studie een paar honderd euro extra leent per maand, scheelt dat misschien een paar tientjes bij het maandelijkse terugbetalen van je schuld. Vooral als je tot nu toe amper geld geleend hebt en weer minder zal gaan lenen als je daar een baantje vindt, zou dat beetje om de overstap te maken echt weinig uitmaken op de schuld die je al hebt opgebouwd.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.