• Aangezien de examens (in ieder geval in Nederland) net achter de rug zijn zullen er veel mensen aan een nieuwe stap in hun leven beginnen: een vervolgopleiding!
    Ik weet nog dat ik na mijn examens extreem veel vragen had over hoe en wat, dus misschien zijn er mensen die wat hebben aan een soort overleg-en-advies topic over het onderwerp?
    Ik begin zelf dit jaar ook aan een vervolgopleiding, maar voor mij is dat de tweede keer (mijn eerste keer aan de universiteit in 2016 ging niet zo lekker dus nu ga ik weer de schoolbanken in na 1,5 jaar! Spannond!)

    Stel hier je vragen over het studentenleven, op kamers gaan, colleges, bepaalde universiteiten/hogescholen/mbo's/etcetera.

    Misschien, mocht dit vaart lopen, maak ik wel een lijstje met toekomstige studenten en advies-studenten, maar alleen als daar behoefte aan is.
    Ik heb in ieder geval ervaring met sociale wetenschappen (Pedagogische Wetenschappen/Onderwijskunde), de Radboud Universiteit te Nijmegen en ga nu de pabo doen aan de Hogeschool Leiden.



    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik moet vanavond dus weer hospiteren (nummer 26) en ik ben deze keer maar bewapend met een fles wijn (fish)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    Ik moet vanavond dus weer hospiteren (nummer 26) en ik ben deze keer maar bewapend met een fles wijn (fish)


    Hoe ging het? (En waar moe(s)t je hospiteren?)


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Mongeau schreef:
    (...)

    Hoe ging het? (En waar moe(s)t je hospiteren?)
    In Tilburg maar zij hebben mij ook afgewezen, dus ik stop nu met zoeken. Misschien dat ik het in januari weer oppak


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    (...)In Tilburg maar zij hebben mij ook afgewezen, dus ik stop nu met zoeken. Misschien dat ik het in januari weer oppak


    Hebben ze de ssh in Tilburg? Want die hebben een regeling dat je bij minimaal zoveel keer hospiteren (de site zegt 20) je in aanmerking kan komen voor een speciale regeling en dat je dan een kamer toegewezen krijgt.
    Dus als het je voorlopig niet uitmaakt in wat voor huis je zit, maar gewoon een kamer wilt hebben, kan dit een uitkomst zijn.


    Stenenlikker

    Hephaistion schreef:
    (...)

    Hebben ze de ssh in Tilburg? Want die hebben een regeling dat je bij minimaal zoveel keer hospiteren (de site zegt 20) je in aanmerking kan komen voor een speciale regeling en dat je dan een kamer toegewezen krijgt.
    Dus als het je voorlopig niet uitmaakt in wat voor huis je zit, maar gewoon een kamer wilt hebben, kan dit een uitkomst zijn.

    Wel een kleine notitie erbij: Wij hebben iemand in huis die daar gebruik van gemaakt heeft en ga er maar vanuit dat je best veel animosity opwekt in een huis door dit te doen. Als huis wordt je namelijk gebeld met de melding: "We zagen dat er een kamer bij jullie vrij komt, we zetten daar iemand in, jullie mogen geen hospiteeravond houden." Je hebt dus geen enkele keuze met wie er bij komt wonen en dat is, bot gezegd, pittig kut. Inmiddels komt die jongen aardig mee in het huis, maar tenzij een kamer volledige noodzaak is, zou ik het niet aanraden. De sfeer was de eerste maanden heel gespannen.


    From these ashes, I will rise

    ^^^ @Azriel: Er zijn ook SSH panden (iig in Nijmegen) die mensen gewoon alleen een kamer bieden op basis van inschrijftijd, er komt dus geen hospiteren aan te pas en je krijgt gewoon de kamer als je bovenaan de lijst staat. Misschien kun je je daar voor inschrijven? Dan zit je ook niet met hospiteren en hou je ook gewoon je goodwill met je huisgenootjes. Ik heb dit ook gedaan. Het is wel lekker, ik zie mijn ganggenootjes nauwelijks, het is dus heel prive.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2018 - 11:33 ]


    The truth is out there.

    Evergarden schreef:
    ^^^ @Azriel: Er zijn ook SSH panden (iig in Nijmegen) die mensen gewoon alleen een kamer bieden op basis van inschrijftijd, er komt dus geen hospiteren aan te pas en je krijgt gewoon de kamer als je bovenaan de lijst staat. Misschien kun je je daar voor inschrijven? Dan zit je ook niet met hospiteren en hou je ook gewoon je goodwill met je huisgenootjes. Ik heb dit ook gedaan. Het is wel lekker, ik zie mijn ganggenootjes nauwelijks, het is dus heel prive.

    In Tilburg hebben ze talentsquare. Hier heb ik al naar gekeken, maar de wachtlijst is ook erg lang en ik vond het eigenlijk een beetje duur-achtig :/ Plus, ik zou juist wel graag huisgenoten hebben. Als ik in een studiotje ga zitten word ik nog onsocialer dan ik al ben, haha


    There are poems inside of you that paper can't handle