• ... is sinds gisteren eindelijk (EINDELIJK) uit in Nederlandse bioscopen en ik heb hem zojuist gezien en ik leeffff. (bloos)

    Ik heb heel hard gehuild, maar het is ook lang geleden dat ik voor het laatst bij een film was waar zoveel hardop werd gelachen in de zaal (terwijl ik niet bepaald weinig in bioscopen te vinden ben, eigenlijk). Het was volgens mij de eerste keer ooit dat er spontaan iemand achter me begon te klappen tijdens de film, wat ook wel iets zegt, oh gosh. Omdat ik dit spoilervrij probeer te houden zal ik verder niet ingaan op details, maar het was gewoon zo enorm goed om een lgbtq romcom met een happy end te zien die niet met een budget van twee dollar in iemands achtertuin was gefilmd. Dat is alles wat ik wil in het leven. Ahhhh.

    Een trailer? Want dat voelt als een logisch ding om toe te voegen aan een topic over een film:



    Dus ja, hebben jullie hier ooit van gehoord? Zijn jullie van plan te gaan, of hebben jullie hem misschien zelfs al gezien? Hebben jullie het boek gelezen?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb m al gezien bij iets van een sneak preview, was goed te doen. Ik zal maar niet al te erg een partypooper zijn en zeggen dat het wel een goeie film is als je ervan houdt. (Ging ik 100% voor de LGBT representation, zeker)


    wat was dit ookalweer

    Voor de mensen die geen geld of/en tijd of zin hebben voor/in de bios, stuur mij even een pb c:

    [ bericht aangepast op 16 juni 2018 - 21:06 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Sattler schreef:
    Ik ga 1 juli met een YA book event vanuit Van Piere boekhandel uit Eindhoven. :Y)


    wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

    macusa schreef:
    (...)


    Holy shit, een andere Q.’er die ook gaat?! Hoe leuk.


    •

    Ik ben vanmiddag geweest en wat heb ik gelachen en gehuild.
    Echt zo'n ongelooflijk prachtige film.

    En om één of andere reden vond ik Simon een soort van een gay Gus. qua looks enzo :')


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik wil er wel heen, maar heb nog geen echte plannen ervoor gemaakt. Moet ik wel gaan doen. Al helemaal nu een vriendin die vandaag ging me de film persoonlijk aangeraden heeft en zei dat er een mention naar iets wat ik awesome vind in zit. (cat)

    [ bericht aangepast op 16 juni 2018 - 23:19 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Oké, ik heb Love, Simon gezien en op zich vond ik hem eigenlijk echt niet zo'n geweldige film (met nog één opmerking onder de spoiler, want die geeft wat veel van het einde weg). Misschien omdat ik ook het boek nog niet heb gelezen, maar ik snap de hype er rond niet zo goed. Oké, representation. Maar dan komen er ook maar 3 homoseksuele personen voor en geen andere LGBTQ+ personen.

    Simon is zo'n eikel? Hij speelt met het leven van zijn vrienden terwijl hij die goed genoeg ken om te weten dat ze er geen probleem mee zouden hebben, terwijl ze de situatie absoluut hadden begrepen? Hij laat Blue uit de kast komen terwijl hij extreem goed weet dat Blue daar net veel problemen mee heeft en het al zo'n enorme stap vond om het enkel al aan zijn vader te vertellen? Maar nee, voor de hele school is geen probleem.
    Daarnaast vind ik wel zijn 'hetero personen moeten toch ook niet uit de kast komen' ding zo vaag? Like, oké, Simon, maar jij ook niet. Jij had ook gewoon op een dag met een jongen kunnen thuiskomen en dan hadden ze het ook geweten hoor, in plaats van er zo'n dramatisch, zwaar gesprek van te maken.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2018 - 23:11 ]


    Ex astris, sciencia

    Deze film, ey. Deze film is liefde <3
    Ik ga deze zo vaak kijken tot ik hem stom vind!

    I cried so hard ;'D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Even een vraag aan de mensen die het boek hebben gelezen: welk boek hebben jullie gelezen? "Simon and the Homosapien Agenda" of "Love, Simon" (een soort filmeditie lijkt me)? En waar hebben jullie het boek dan gekocht?
    Ik wil het boek in het Engels namelijk kopen, maar ik ben na twee winkels in de stad maar opgehouden met het te vinden.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    PftW schreef:
    Even een vraag aan de mensen die het boek hebben gelezen: welk boek hebben jullie gelezen? "Simon and the Homosapien Agenda" of "Love, Simon" (een soort filmeditie lijkt me)? En waar hebben jullie het boek dan gekocht?
    Ik wil het boek in het Engels namelijk kopen, maar ik ben na twee winkels in de stad maar opgehouden met het te vinden.


    Heb het e-book via Bol.com, maar volgens mij verkopen ze ook het normale boek.
    Ik heb Love, Simon. Dacht eerlijk gezegd dat dit het origineel was voor de film, niet dat het de verfilming was ;'D

    [ bericht aangepast op 16 juni 2018 - 23:49 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Stamets schreef:
    Oké, ik heb Love, Simon gezien en op zich vond ik hem eigenlijk echt niet zo'n geweldige film (met nog één opmerking onder de spoiler, want die geeft wat veel van het einde weg). Misschien omdat ik ook het boek nog niet heb gelezen, maar ik snap de hype er rond niet zo goed. Oké, representation. Maar dan komen er ook maar 3 homoseksuele personen voor en geen andere LGBTQ+ personen.

    Simon is zo'n eikel? Hij speelt met het leven van zijn vrienden terwijl hij die goed genoeg ken om te weten dat ze er geen probleem mee zouden hebben, terwijl ze de situatie absoluut hadden begrepen? Hij laat Blue uit de kast komen terwijl hij extreem goed weet dat Blue daar net veel problemen mee heeft en het al zo'n enorme stap vond om het enkel al aan zijn vader te vertellen? Maar nee, voor de hele school is geen probleem.
    Daarnaast vind ik wel zijn 'hetero personen moeten toch ook niet uit de kast komen' ding zo vaag? Like, oké, Simon, maar jij ook niet. Jij had ook gewoon op een dag met een jongen kunnen thuiskomen en dan hadden ze het ook geweten hoor, in plaats van er zo'n dramatisch, zwaar gesprek van te maken.


    Oké dit is een mood, ik snap totaal de hype achter deze film niet lol.


    Heaven is a place that we all have

    PftW schreef:
    Even een vraag aan de mensen die het boek hebben gelezen: welk boek hebben jullie gelezen? "Simon and the Homosapien Agenda" of "Love, Simon" (een soort filmeditie lijkt me)? En waar hebben jullie het boek dan gekocht?
    Ik wil het boek in het Engels namelijk kopen, maar ik ben na twee winkels in de stad maar opgehouden met het te vinden.


    De inhoud is hetzelfde. Alleen ze hebben een bepaalde editie uitgebracht met de film titel, om de film te promoten. Daarbij hebben ze niets aan de inhoud veranderd. (:
    Ik zelf heb Simon VS. The Homo Sapiens Agenda via de Engelse Amazon website gekocht, gewoon omdat ik film edities uit principe niet in m’n boekenkast wil hebben, haha.

    Overigens heb ik vandaag het boek weer uitgelezen en ik vind dat boek gewoon echt geweldig. Nu al over de helft met deel twee (Leah On The Offbeat) en dat is zo mogelijk nóg beter. :Y)


    •

    Stamets schreef:
    Oké, ik heb Love, Simon gezien en op zich vond ik hem eigenlijk echt niet zo'n geweldige film (met nog één opmerking onder de spoiler, want die geeft wat veel van het einde weg). Misschien omdat ik ook het boek nog niet heb gelezen, maar ik snap de hype er rond niet zo goed. Oké, representation. Maar dan komen er ook maar 3 homoseksuele personen voor en geen andere LGBTQ+ personen.

    Simon is zo'n eikel? Hij speelt met het leven van zijn vrienden terwijl hij die goed genoeg ken om te weten dat ze er geen probleem mee zouden hebben, terwijl ze de situatie absoluut hadden begrepen? Hij laat Blue uit de kast komen terwijl hij extreem goed weet dat Blue daar net veel problemen mee heeft en het al zo'n enorme stap vond om het enkel al aan zijn vader te vertellen? Maar nee, voor de hele school is geen probleem.
    Daarnaast vind ik wel zijn 'hetero personen moeten toch ook niet uit de kast komen' ding zo vaag? Like, oké, Simon, maar jij ook niet. Jij had ook gewoon op een dag met een jongen kunnen thuiskomen en dan hadden ze het ook geweten hoor, in plaats van er zo'n dramatisch, zwaar gesprek van te maken.


    Er zitten meer LGBTQ+ personages in, alleen dat is in het eerste boek (en dus de film) nog niet duidelijk. :Y)


    •

    Stamets schreef:
    Oké, ik heb Love, Simon gezien en op zich vond ik hem eigenlijk echt niet zo'n geweldige film (met nog één opmerking onder de spoiler, want die geeft wat veel van het einde weg). Misschien omdat ik ook het boek nog niet heb gelezen, maar ik snap de hype er rond niet zo goed. Oké, representation. Maar dan komen er ook maar 3 homoseksuele personen voor en geen andere LGBTQ+ personen.

    Simon is zo'n eikel? Hij speelt met het leven van zijn vrienden terwijl hij die goed genoeg ken om te weten dat ze er geen probleem mee zouden hebben, terwijl ze de situatie absoluut hadden begrepen? Hij laat Blue uit de kast komen terwijl hij extreem goed weet dat Blue daar net veel problemen mee heeft en het al zo'n enorme stap vond om het enkel al aan zijn vader te vertellen? Maar nee, voor de hele school is geen probleem.
    Daarnaast vind ik wel zijn 'hetero personen moeten toch ook niet uit de kast komen' ding zo vaag? Like, oké, Simon, maar jij ook niet. Jij had ook gewoon op een dag met een jongen kunnen thuiskomen en dan hadden ze het ook geweten hoor, in plaats van er zo'n dramatisch, zwaar gesprek van te maken.


    Het is de eerste film ooit van een grote Hollywood studio over een gay tiener, dus dat is een erg belangrijk deel van waarom het zo baanbrekend is, zelfs als het misschien niet zo voelt als je ook veel niet-Hollywood media gewend bent. En daarnaast zijn er ook gewoon bitter weinig same sex romcoms te vinden, dus iedere film die onder die noemer valt zal op dit punt nog als een goed ding voor representatie worden gezien. Het is gewoon iets waar heel veel mensen nog heel erg naar snakken, zelfs als er misschien uiteindelijk "maar" drie homoseksuele personages in de film zitten. (nerd)

    Idk, ik heb hier duidelijk een compleet andere kijk op dan jij, haha, dus mijn doel is niet je te overtuigen of zo, maar ik wil toch graag even reageren op je punten. Dit is lang, maar niet boos bedoeld of zo, en je mag natuurlijk jouw mening hebben. Ik ben het er alleen niet mee eens, ben ik bang. (krul)

    1) Simon is een eikel > Deels mee eens, haha. :'D Maar dat geldt voor veel hoofdpersonen in films, denk ik, en naar mijn idee komt het bij hem voor het overgrote deel voort uit hoe compleet clueless hij vaak is en de rare, stressvolle situatie waar hij in wordt geworpen zonder dat hij het gevoel heeft dat hij daar met iemand over kan praten, want dat is juist wat hij zo lastig vindt en waar hij mee wordt bedreigd. Ik vind hem dus absoluut niet onsympathiek of gemeen, al kun je daar natuurlijk anders over denken.
    2) Hij speelt met het leven van zijn vrienden terwijl hij die goed genoeg kent om te weten dat ze er geen probleem mee zouden hebben > Ja, maar niet voor de lol. Hij wordt gechanteerd met iets wat behoorlijk wat gewicht draagt voor hem en waarmee hij het risico loopt dat er toch dingen voor hem zullen veranderen, zelfs als hij er redelijk zeker van kan zijn dat geen van zijn vrienden er echt problemen mee zouden hebben. Het blijft een Groot Ding waar hij mee zit, een onderwerp dat erg geladen is, en dat is zo voor veel lgbtq jongeren, ook in 2018 nog, wat een beetje het punt is van de film. Wat hij deed was nog steeds absoluut fout, maar hij wordt er uiteindelijk ook voor bestraft als zijn vrienden erachter komen en kwaad op hem zijn. Het is niet alsof de film net doet alsof het allemaal oké was.
    3) Hij laat Blue uit de kast komen terwijl hij extreem goed weet dat Blue daar net veel problemen mee heeft en het al zo'n enorme stap vond om het enkel al aan zijn vader te vertellen? > Kleine boekspoiler: in het boek is het moment waarop hij Blue eindelijk ontmoet een stuk minder publiekelijk, en ik vond dat in de film ook wel een beetje stressvol eigenlijk, maar ik snap niet zo goed hoe hij Blue zou dwingen om uit de kast te komen, wat je hier lijkt te zeggen? Blue weet al wie Simon is en Simon weet niet wie Blue is. Simon nodigt hem uit voor dat reuzenradritje, maar Blue had heel goed niet kunnen komen opdagen, en niemand had er ooit van hoeven te weten. Blue liep geen risico op vernedering door deze uitnodiging (zoals wel het geval was toen Martin publiekelijk Abby uit vroeg), alleen Simon zelf. Blue (Bram) had Simon later nog kunnen benaderen, privé, als hij toch contact zou hebben gewild maar het te eng vond om naar voren te komen. De beslissing uit de kast te komen was volledig van Bram zelf en hij werd daartoe uitgenodigd, maar niet gepusht op enige manier.
    4) Jij had ook gewoon op een dag met een jongen kunnen thuiskomen en dan hadden ze het ook geweten hoor, in plaats van er zo'n dramatisch, zwaar gesprek van te maken. > Oké, maar met een vriendje thuiskomen zou ook uit de kast komen zijn geweest. Het is nog steeds iets waar hij doorheen moet, op wat voor manier hij het ook doet, en ik snap dat je hier een beetje anders over denkt blijkbaar, maar het hele punt van de film is dat uit de kast komen een dramatisch, zwaar ding is in het leven van veel mensen, zelfs als ze heel accepterende ouders hebben. Die scène met Simons hetero vrienden die uit de kast kwamen was daar een parodie op. Ik weet ook niet zo heel goed waarom je dat vaag vond, al mag je dat natuurlijk wel vinden.

    En wat de representatie betreft (even hier, want dit is ook een spoiler natuurlijk) is het overigens nog wel interessant dat Blue/Bram niet alleen gay is, maar ook zwart en joods. Dat is niet een identiteit die je vaak (of ooit) in media ziet, dus dat is ook nog wel een beetje een Ding voor mensen die zichzelf daarin herkennen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ga asap al heb ik geen idee wanneer ie draait bij mijn bioscoopje oeps


    Spinning around, I'm weightless.