• ... is sinds gisteren eindelijk (EINDELIJK) uit in Nederlandse bioscopen en ik heb hem zojuist gezien en ik leeffff. (bloos)

    Ik heb heel hard gehuild, maar het is ook lang geleden dat ik voor het laatst bij een film was waar zoveel hardop werd gelachen in de zaal (terwijl ik niet bepaald weinig in bioscopen te vinden ben, eigenlijk). Het was volgens mij de eerste keer ooit dat er spontaan iemand achter me begon te klappen tijdens de film, wat ook wel iets zegt, oh gosh. Omdat ik dit spoilervrij probeer te houden zal ik verder niet ingaan op details, maar het was gewoon zo enorm goed om een lgbtq romcom met een happy end te zien die niet met een budget van twee dollar in iemands achtertuin was gefilmd. Dat is alles wat ik wil in het leven. Ahhhh.

    Een trailer? Want dat voelt als een logisch ding om toe te voegen aan een topic over een film:



    Dus ja, hebben jullie hier ooit van gehoord? Zijn jullie van plan te gaan, of hebben jullie hem misschien zelfs al gezien? Hebben jullie het boek gelezen?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ga hem ook kijken (hoera)


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Square schreef:
    (...)

    Het is de eerste film ooit van een grote Hollywood studio over een gay tiener, dus dat is een erg belangrijk deel van waarom het zo baanbrekend is, zelfs als het misschien niet zo voelt als je ook veel niet-Hollywood media gewend bent. En daarnaast zijn er ook gewoon bitter weinig same sex romcoms te vinden, dus iedere film die onder die noemer valt zal op dit punt nog als een goed ding voor representatie worden gezien. Het is gewoon iets waar heel veel mensen nog heel erg naar snakken, zelfs als er misschien uiteindelijk "maar" drie homoseksuele personages in de film zitten. (nerd)

    Idk, ik heb hier duidelijk een compleet andere kijk op dan jij, haha, dus mijn doel is niet je te overtuigen of zo, maar ik wil toch graag even reageren op je punten. Dit is lang, maar niet boos bedoeld of zo, en je mag natuurlijk jouw mening hebben. Ik ben het er alleen niet mee eens, ben ik bang. (krul)

    1) Simon is een eikel > Deels mee eens, haha. :'D Maar dat geldt voor veel hoofdpersonen in films, denk ik, en naar mijn idee komt het bij hem voor het overgrote deel voort uit hoe compleet clueless hij vaak is en de rare, stressvolle situatie waar hij in wordt geworpen zonder dat hij het gevoel heeft dat hij daar met iemand over kan praten, want dat is juist wat hij zo lastig vindt en waar hij mee wordt bedreigd. Ik vind hem dus absoluut niet onsympathiek of gemeen, al kun je daar natuurlijk anders over denken.
    2) Hij speelt met het leven van zijn vrienden terwijl hij die goed genoeg kent om te weten dat ze er geen probleem mee zouden hebben > Ja, maar niet voor de lol. Hij wordt gechanteerd met iets wat behoorlijk wat gewicht draagt voor hem en waarmee hij het risico loopt dat er toch dingen voor hem zullen veranderen, zelfs als hij er redelijk zeker van kan zijn dat geen van zijn vrienden er echt problemen mee zouden hebben. Het blijft een Groot Ding waar hij mee zit, een onderwerp dat erg geladen is, en dat is zo voor veel lgbtq jongeren, ook in 2018 nog, wat een beetje het punt is van de film. Wat hij deed was nog steeds absoluut fout, maar hij wordt er uiteindelijk ook voor bestraft als zijn vrienden erachter komen en kwaad op hem zijn. Het is niet alsof de film net doet alsof het allemaal oké was.
    3) Hij laat Blue uit de kast komen terwijl hij extreem goed weet dat Blue daar net veel problemen mee heeft en het al zo'n enorme stap vond om het enkel al aan zijn vader te vertellen? > Kleine boekspoiler: in het boek is het moment waarop hij Blue eindelijk ontmoet een stuk minder publiekelijk, en ik vond dat in de film ook wel een beetje stressvol eigenlijk, maar ik snap niet zo goed hoe hij Blue zou dwingen om uit de kast te komen, wat je hier lijkt te zeggen? Blue weet al wie Simon is en Simon weet niet wie Blue is. Simon nodigt hem uit voor dat reuzenradritje, maar Blue had heel goed niet kunnen komen opdagen, en niemand had er ooit van hoeven te weten. Blue liep geen risico op vernedering door deze uitnodiging (zoals wel het geval was toen Martin publiekelijk Abby uit vroeg), alleen Simon zelf. Blue (Bram) had Simon later nog kunnen benaderen, privé, als hij toch contact zou hebben gewild maar het te eng vond om naar voren te komen. De beslissing uit de kast te komen was volledig van Bram zelf en hij werd daartoe uitgenodigd, maar niet gepusht op enige manier.
    4) Jij had ook gewoon op een dag met een jongen kunnen thuiskomen en dan hadden ze het ook geweten hoor, in plaats van er zo'n dramatisch, zwaar gesprek van te maken. > Oké, maar met een vriendje thuiskomen zou ook uit de kast komen zijn geweest. Het is nog steeds iets waar hij doorheen moet, op wat voor manier hij het ook doet, en ik snap dat je hier een beetje anders over denkt blijkbaar, maar het hele punt van de film is dat uit de kast komen een dramatisch, zwaar ding is in het leven van veel mensen, zelfs als ze heel accepterende ouders hebben. Die scène met Simons hetero vrienden die uit de kast kwamen was daar een parodie op. Ik weet ook niet zo heel goed waarom je dat vaag vond, al mag je dat natuurlijk wel vinden.

    En wat de representatie betreft (even hier, want dit is ook een spoiler natuurlijk) is het overigens nog wel interessant dat Blue/Bram niet alleen gay is, maar ook zwart en joods. Dat is niet een identiteit die je vaak (of ooit) in media ziet, dus dat is ook nog wel een beetje een Ding voor mensen die zichzelf daarin herkennen.


    Ik wil ook absoluut niet gaan beweren dat het geen unicum is en absoluut een stap in de goede richting. Misschien ben ik ook wel wat 'verwend' door representatie in Audio Drama podcasts, want daar is het tegenwoordig eerder zeldzaam om blanke hetero personages tegen te komen die niet een variant van LGBTQ zijn. (om te kaderen, dit vind ik ook persoonlijk helemaal niet erg, maar is wel in schril contrast met de meeste Hollywood films etc). Maar ik vond de film zelf, puur op verhaal kijkend wat teleur stellend.

    1)Onsympathiek of gemeen vond ik hem ook niet meteen, maar het stoorde me wel enorm hoe naïef en egoïstisch zijn handelingen soms waren. Ik snap wel dat dit binnen zijn achtergrond en verhaal ook wel past, en hij misschien verwacht ik ergens een volwassenheid die niet bij een tiener past, maar het stoorde me. Daar kan ik nu eenmaal niets aan doen.
    2)Oh, nee, dat wilde ik ook helemaal niet zeggen! Dat was gewoon een van de redenen waarom ik hem zo'n vervelend personage vond. Het is wel gegrond, maar het had me persoonlijk minder gestoord als hij nu, ook al had hij gezegd dat hij geen context gegeven, gewoon aan Abby had gevraagd om een keer met Martin uit te gaan of zo, dat hij niet tegen Nick had zitten liegen en Leah niet zo op het hart had getrapt (ook al zat hij daar uiteindelijk verkeerd).
    3) Misschien is 'dwingen' wat het verkeerde woord hier, maar door dat zo publiekelijk te doen, maakt hij de drempel om het toch te doen voor Blue hoger. En als hij het dan niet had gedaan, maar later zou de hele school iedereen met wie Simon op school verschijnt zo onder de loep nemen, dat het uiteindelijk toch wel was uitgekomen dat die persoon Blue is.
    4) Ja,het blijft wel uit de kast komen, maar ik doelde hier meer op de scene waar Nick, Leah & Abby aan hun ouders vertellen dat ze hetero zijn en dan hun ouders zo fel reageren. uiteindelijk hoeft Simon zijn ouders ook niet zó, in die specifieke situatie te doen als hij niet wil. Niet op die stereotype, personage moet zijn/haar ouders vertellen dat hij niet hetero is, film manier. Dat kan ook vele casualer gebeuren, in plaats van ouders al gaan primen op bezorgde, "hij komt mij nu zeggen dat hij langs de politie moet of zo, of voor al zijn vakken gefaald is, of dat een van zijn vrienden gestorven is of zo" situatie ernst. Oké, het blijft voor die personen zelf een moeilijke situatie, dat wil ik absoluut niet gaan verbloemen, mijn excuses als dat zo overkwam. Het is niet echt het 'uit de kast komen' waar ik het probleem mee heb, want ja oké als je met iemand van het andere geslacht thuis komt gaat geen enkele ouder er ooit een probleem van maken. Het is eerder de manier. Dat kan ook tien keer meer casual.

    Ik wil hier ook absoluut mijn mening niet op doordrijven, en snap je punten absoluut wel, dat is gewoon hoe ik me ten opzichte van die film voel. 4 houdt waarschijnlijk niet veel steek. maar die scene stoorde me gewoon. idk. misschien is het ook wel gewoon mijn algemeen genre film (het hele rom-com gebeuren) niet om te kijken..

    [ bericht aangepast op 17 juni 2018 - 15:25 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik heb hem net gezien en hij is zo geweldig 😍 ik heb gelachen en het is echt voor het eerst sinds tijden dat ik letterlijk bij een film heb zitten huilen.

    Dat stuk dat de moeder 'you get to exhale now' zei, toen kon ik het echt niet meer inhouden hoor.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik vond het echt een heerlijke film, afgezien van het feit of het nu wel of niet juist neergezet werd en of alles correct was. Ik heb gehuild, jazeker, maar vond het eigenlijk ook gewoon een heerlijke teen liefdesfilm.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    OMG OMG OMG GUYS I’M IN LOVE... het was echt fantastisch om dit te zien samen met mensen die zelf LGBTQ+ zijn en wauw al die reacties al hadden enkelen het al een keer gezien. Dit was echt een supergoede film, al was het plot natuurlijk niet schrikbarend ofzo maar ik vond dat alles best wel goed in elkaar zat!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb hem zojuist eindelijk gezien en wat is deze film ontzettend adorable. Misschien een tikkeltje overhyped, but I loved it so much. Ik wil nog een keertje.

    Groningengang, who’s in for another round?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb ‘m gezien en oh my lord. Deze filme is een van de beste films die ik de laatse tijd heb gezien. Het gaf me zo’n goede vibe maar niet alsof het echt een gepushte vibe was. (dit klinkt gek maar sommige filmmakers proberen gewoon te hard.)

    SPOILER! Als je de film nog niet gezien hebt niet openen

    m’n zus en ik dachten al van omg is het Bram en toen kwam die scene op dat feestje en toen dacht ik echt van NOOOO maar toen dacht ik oke als het anders die gast van 13rw is kan ik er nog mee leven maar ik vond die jongen van waffle house echt niet leuk en toen dacht ik als het Martin is loop ik boos weg EN TOEN WAS HET BRAM en toen moest ik huilen ik was zo blij. Ze zijn zo leuk


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Emeritus schreef:
    Ik ga hem volgende dinsdag zien in Leuven op een avant-première die een van mijn vrienden heeft kunnen fixen c: Hij komt hier namelijk officieel pas woensdag uit ^^

    Het is al weer een paar dagen geleden, maar ik vond hem best leuk. Dit soort films is normaal niet echt volledig mijn ding, maar ik heb er toch wel echt van genoten ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ugh ik ben al een tijdje obsessed met Keiynan Lonsdale en God, die jongen is echte perfectie. Na deze film is de obsessie nog erger geworden.

    Hij is de acteur van Bram. Oof wat een lieffies zijn hij en Simon samen.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2018 - 16:42 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Wanneer komtie op Netflix? Ik zag dat hij al best lang uit was in Amerika namelijk


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik vond de film echt heel leuk!


    And then we'll see it.

    SPECS schreef:
    Wanneer komtie op Netflix? Ik zag dat hij al best lang uit was in Amerika namelijk


    Ja, hij kwam hier in Nederland uit op ongeveer hetzelfde moment dat hij in de VS op Netflix verscheen, wat ik zeer flauw van de wereld vind. (no_chears)

    Maar ik heb geen idee wanneer (en of, al hoop ik van wel) hij in de Benelux op Netflix verschijnt. Ik gok dat het in ieder geval niet zal zijn zolang hij nog in de bioscopen draait, want dan verpest Netflix bioscoopverkopen en het lijkt me dat dat wat juridische rommel is die ze liever ontwijken.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    SPECS schreef:
    Wanneer komtie op Netflix? Ik zag dat hij al best lang uit was in Amerika namelijk


    Hij staat wel al op Popcorntime, als je gratis wilt kijken (:.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Idk ik wil 'm op zich wel zien maar die hype stoort me dan toch ook wel weer. Voor mijn gevoel is het plot ook niet zo heel bijzonder, eerder het feit dat het hier gaat om LBGTQ+ respresentatie/alle complicaties rondom uit de kast komen.

    ^unpopular opinion, it seems haha

    [ bericht aangepast op 22 juni 2018 - 18:01 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Wittgenstein schreef:
    Idk ik wil 'm op zich wel zien maar die hype stoort me dan toch ook wel weer. Voor mijn gevoel is het plot ook niet zo heel bijzonder, eerder het feit dat het hier gaat om LBGTQ+ respresentatie/alle complicaties rondom uit de kast komen.

    ^unpopular opinion, it seems haha


    Ik vond het boek al helemaal geweldig voordat bekend was dat er een film zou komen — dus ik vond de verhaallijn sowieso al leuk. Maar ik geef eveneens eerlijk toe dat ik het boek en de film nóg leuker vind omdat het over LBGTQ+ gaat. :Y) Vooral omdat daar zo weinig boeken / films over zijn in vergelijking met hetero boeken / films. Het is niet de enige reden waarom de film me heel leuk lijkt (en ik het boek amazing vind), maar het draagt er zeker aan mee.