• Guuuuuuyyysss, it's happening again! 1 juli begint Camp NaNoWriMo weer en ik heb er zin in! Deze juli is het tijd om hoge doelen te zetten en het beste uit jezelf te halen. Misschien niet persé hoge doelen als in veel woorden, maar een doel dat voor jou niet te makkelijk te behalen is. Misschien elke dag schrijven of minstens zoveel woorden per hoofdstuk?



    " An idyllic writers retreat, smack-dab in the middle of your crazy life. "





    Camp NaNoWriWatte?
    Camp NaNoWriMo. Also known as: National Novel Writing Month. We hebben het normale NaNoWriMo-gebeuren dat jaarlijks plaatsvindt in november waarin het standaard doel is om 50 000 woorden te schrijven die maand. Dan is er verder ook nog Camp NaNoWriMo en dat vindt twee keer per jaar plaats in april en in july. Hier kun je zelf een goal instellen varierend van 30 tot 999,999 woorden.

    CABINS. IEUW.
    We hebben een speciale Q-cabin waarin we gezellig met zijn allen kamperen en kunnen kletsen over onze progress. Als je erin wil, hmu. Tegenwoording hebben we ook een Camp NaNo whatsappgroep, dus als je daarin wilt; ook even een berichtje sturen.




    Onze dappere schrijfhelden:
    Q-username // NaNo-username // Titel verhaal // Doel voor deze maand

    Wolkenkasteel // Annataart // Donker // 25K
    Island // MayLynn // Het is een vrouwenwereld // 60K
    Noct // Nolanverse // Untitled // 50K
    Gladio // Camena // Titled // 30K
    Corday // Peblesse // Vervolg Stilte voor de storm // 40K
    Square // Squares // Titelloze fanfic // 30k
    Frodo // Philyra // Onder vuur + Vruchteloos // 20k
    Wasikowska // Fillion // Titelloos // 10k
    Pixielisje // Pixielisje // Onbemand Hart // 40k
    Taire // AnneCpc // Coercion // 30k
    Maheegan // ElfCitadel // The Tale of Roses (and their meaning) // 25K
    Tubbietoost // Irmiej // een nieuw begin // 20k
    Stamets // VibraniumAndBulletMarks // Ruis & Daisy Chains // 55K
    SadEyes // --- // Florens & Titeloos // 200k
    Croweater // Elladan // Runaway • Sons of Anarchy // 50K
    MaFlodder // Zwadderaar // Bellenblaas // 50k
    Edelhel // Oppugno // 20K
    Losgeld // Gilderoy // Kill the Beast // 20K

    [ bericht aangepast op 25 juli 2018 - 11:05 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    ToddHoward schreef:
    ^ Oehh, bijna. Goed van je! *O*

    Dat topic voor Qamp vind ik trouwens een goed idee. ^^

    Ik moet nog zo'n 16K, want ik heb mijn doel verhoogd naar 65432 (ik doe niet aan normale doelen XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik denk eraan mijn doel terug te verlagen naar 50K, dan zou ik nu dus klaar zijn. Ik zou dan verder willen gaan met het herschrijven van mijn NaNo project (dat is eigenlijk al af, nu ben ik dus aan een ander verhaal aan het schrijven om de woorden te krijgen). Maar als ik dat doe, dan heb ik dat andere project (dat met een kleine 15K woorden ook wel af zou zijn) niet af aan het eind van de maand. En ik weet niet of ik het daarna nog oppak (ik hoop van wel, want ik heb geen nieuwe ideeën de laatste tijd, maar ideeën komen bij mij altijd in een onverwachte vloedgolf, dusja). Wat denken jullie?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik denk dat dat ik zou doorschrijven, want voor mij zou die NaNo flow van productiviteit onderbreken een heel slecht idee zijn. Maar dat hoeft niet per se ook voor jou te gelden, natuurlijk, dus misschien maakt dat helemaal niet uit.

    Overigens, telefoonschrijfupdate: ik zit op 5,7k (!!!), de fic die ik schreef (iets anders dan wat ik eigenlijk voor NaNo wilde doen) is af en gepost, en ik ga mezelf dit voorlopig niet nog een keer aandoen.

    En bedankt voor jullie verbijsterde reacties, haha. Ik deel dat gevoel compleet. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben er in de laatste tijd achter gekomen dat ik Ruis echt helemaal wil herschrijven, en ook de anderen lukken niet zo goed, dus momenteel ben ik het tabletop roleplay verhaal dat ik met wat vrienden aan het spelen aan het uittypen. Deels om woorden te hebben, en deels omdat ik anders volgende keer daar aankom en zeker een half uur moet nadenken over waar we ook al weer zaten. + ben ik het soort van uit mijn personage aan het uitschrijven om beter in Galatia te komen. Aan mijn doel ga ik hier niet mee raken, maar dat is al iets. Als ik dan deze laatste week nog neem om Ruis wat beter uit te plannen, denk ik wel dat ik op Qamp eindelijk wat meer degelijke woorden uit Ruis kan halen.



    @Dazai, ik zou ook eerder doorschrijven voor je je nano verhaal gaat herschrijven. Zeker als je dan het gevoel hebt dat je het eventueel niet meer zou afmaken na nano.


    Ex astris, sciencia

    Het eerste Qamp is nu een feit. Yay! *O*

    Klik voor een nieuwe uitdaging ofzo


    look at the stars, look how they shine for you;

    thank the lord for Qamp!!!
    Omg, mijn stats voor camp nanowrimo bekijken na 10 dagen vakantie is zo demotiverend lol
    Ik had al op 30k moeten zitten en volgens mijn persoonlijke kalender op 40k (omdat mijn doel daar 50k was)
    riperderip
    *rings the shame bell*


    A to the Z

    Je bent niet de enige wie het niet helemaal gelukt is..
    Ik kijk nog hoe dichtbij ik kan komen bij mijn goal, maar ik zie het niet gebeuren dat het hem gaat worden deze maand. In augustus heb ik geen echte vakantie, dus wie weet doe ik wel nog een poging twee met het Qamp.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Het einde komt nu in zicht. Ik heb 41.7k. *O*


    Caution first, always.

    Ik heb toch wel rockbottom bereikt, jongens. Ik heb deze hele maand 2,3K aan mijn SOTY-inzending geschreven. wHAT IS GOING ON


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oh, en hoe houden jullie je woordcount eigenlijk bij? Dit is de vijfde keer dat ik meedoe aan NaNo, maar ik heb nooit orde in mijn schrijfcijfers. Ik raak altijd in de war en ik weet niet meer waar ik ben begonnen met schrijven enzo. Hoe doen jullie dat?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Wolkenkasteel schreef:
    Oh, en hoe houden jullie je woordcount eigenlijk bij? Dit is de vijfde keer dat ik meedoe aan NaNo, maar ik heb nooit orde in mijn schrijfcijfers. Ik raak altijd in de war en ik weet niet meer waar ik ben begonnen met schrijven enzo. Hoe doen jullie dat?

    Ik gooi gewoon alles in één document en dan houd ik dat getal aan wanneer ik updatet. :'D


    Caution first, always.

    Ik werk maar aan 1 project dus dan kijk ik gewoon naar de woordentelling onderaan word. Dus ja
    Nou ik geef mijzelf toch een schouderklopje dat ik de helft van mijn goal gehaald heb haha
    beter dan de 5k in 6 maanden lol


    A to the Z

    Wolkenkasteel schreef:
    Oh, en hoe houden jullie je woordcount eigenlijk bij? Dit is de vijfde keer dat ik meedoe aan NaNo, maar ik heb nooit orde in mijn schrijfcijfers. Ik raak altijd in de war en ik weet niet meer waar ik ben begonnen met schrijven enzo. Hoe doen jullie dat?

    Ik heb dit jaar één scrivener bestand waar ik alles wat ik schrijf bij elkaar zet. Andere jaren heb ik een vergelijkbaar ding gedaan via word, waar ik in de aparte bestanden voor die verhalen schrieef, maar alles op het einde van de dag (dat voor NaNo telt) samen in één word bestand geplaats om aan de word count te komen. Als ik aan een verhaal werk, waar ik al voor had gewerkt, schrijf ik meestal mijn beginnende wordcount ergens bovenaan het bestand, en dan gewoon het verschil gemaakt tussen de twee cijfers om mijn specifieke word count te bepalen.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2018 - 12:36 ]


    Ex astris, sciencia

    God, ik vind het zo moeilijk om te schrijven in deze hitte. Mijn motivatie is echt ver te zoeken. :/


    Caution first, always.

    Same
    hier zit ik dan mijn hele vakantie lang te zeggen 'als ik terug ben ga ik meteen weer schrijven' lol
    ik merk dat ik alles doe om het schrijven uit te stellen haha
    ik moet echt gewoon weer beginnen he


    A to the Z