• Guuuuuuyyysss, it's happening again! 1 juli begint Camp NaNoWriMo weer en ik heb er zin in! Deze juli is het tijd om hoge doelen te zetten en het beste uit jezelf te halen. Misschien niet persé hoge doelen als in veel woorden, maar een doel dat voor jou niet te makkelijk te behalen is. Misschien elke dag schrijven of minstens zoveel woorden per hoofdstuk?



    " An idyllic writers retreat, smack-dab in the middle of your crazy life. "





    Camp NaNoWriWatte?
    Camp NaNoWriMo. Also known as: National Novel Writing Month. We hebben het normale NaNoWriMo-gebeuren dat jaarlijks plaatsvindt in november waarin het standaard doel is om 50 000 woorden te schrijven die maand. Dan is er verder ook nog Camp NaNoWriMo en dat vindt twee keer per jaar plaats in april en in july. Hier kun je zelf een goal instellen varierend van 30 tot 999,999 woorden.

    CABINS. IEUW.
    We hebben een speciale Q-cabin waarin we gezellig met zijn allen kamperen en kunnen kletsen over onze progress. Als je erin wil, hmu. Tegenwoording hebben we ook een Camp NaNo whatsappgroep, dus als je daarin wilt; ook even een berichtje sturen.




    Onze dappere schrijfhelden:
    Q-username // NaNo-username // Titel verhaal // Doel voor deze maand

    Wolkenkasteel // Annataart // Donker // 25K
    Island // MayLynn // Het is een vrouwenwereld // 60K
    Noct // Nolanverse // Untitled // 50K
    Gladio // Camena // Titled // 30K
    Corday // Peblesse // Vervolg Stilte voor de storm // 40K
    Square // Squares // Titelloze fanfic // 30k
    Frodo // Philyra // Onder vuur + Vruchteloos // 20k
    Wasikowska // Fillion // Titelloos // 10k
    Pixielisje // Pixielisje // Onbemand Hart // 40k
    Taire // AnneCpc // Coercion // 30k
    Maheegan // ElfCitadel // The Tale of Roses (and their meaning) // 25K
    Tubbietoost // Irmiej // een nieuw begin // 20k
    Stamets // VibraniumAndBulletMarks // Ruis & Daisy Chains // 55K
    SadEyes // --- // Florens & Titeloos // 200k
    Croweater // Elladan // Runaway • Sons of Anarchy // 50K
    MaFlodder // Zwadderaar // Bellenblaas // 50k
    Edelhel // Oppugno // 20K
    Losgeld // Gilderoy // Kill the Beast // 20K

    [ bericht aangepast op 25 juli 2018 - 11:05 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Pixielisje schreef:
    nou rip dag drie hahaha
    ik heb vandaag onverwacht amper tijd gehad om te schrijven. En aangezien ik gisteren een plotherwerking doorvoerde, ook niet herschreven. Ik heb net twee uur mijn villain zitten bedenken haha. Dus ik ga nu nog proberen om mijn volledige hoofdstukplanning te maken, zodat ik morgen kan beginnen met schrijven weer.
    Ik heb wel veel toegevoegd aan mijn 'act 1' dus, dat wordt ertussen schrijven en daar kijk ik eerlijk gezegd een beetje tegenop, maar het kan alleen maar beter i guess haha

    Werken jullie ook met het 3 acts systeem?


    Niet super bewust bij dit verhaal, want het is een fanfic en eigenlijk probeer ik dat wat losjes te houden, maar meestal vloeit ongeveer die opbouw er vanzelf wel een beetje in, haha. Maar het klinkt alsof je een hoop werk hebt gedaan zodat je nu weer goed verder kunt, dus goed bezig! *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Niet super bewust bij dit verhaal, want het is een fanfic en eigenlijk probeer ik dat wat losjes te houden, maar meestal vloeit ongeveer die opbouw er vanzelf wel een beetje in, haha. Maar het klinkt alsof je een hoop werk hebt gedaan zodat je nu weer goed verder kunt, dus goed bezig! *O*


    Aww dankje, ik hoop het ook!
    Ik hoop echt waar dat het nu supergoed vlot haha

    Hoe gaat het bij jullie? :D


    A to the Z

    ^ Ik zit nu op 10911 woorden. Hoe is het met jullie?


    Caution first, always.

    ik loop momenteel een beetje (hard) achter, maar ik kan met dit weer nit zo goed 's avonds schrijven zonder mijn laptop in een klein oventje te veranderen. Ik moet vandaag nog zo'n 5k schrijven om terug compleet on track te raken, dus ik hoop op z'n minst op 3k te raken vandaag, of 4k.

    Ik begin wel ondertussen al hoofdstukken van het begin te herwerken, omdat ik niet zo goed weet wat ik met m'n filler hoofdstukken aanmoet. Maar daar kom ik nog wel uit, gok ik.


    Ex astris, sciencia

    Losgeld // Gilderoy // Kill the Beast // 20.000

    [ bericht aangepast op 5 juli 2018 - 10:37 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    @Noct: wow nice! Jij hebt echt goed doorgeschreven zeg!
    @Stamets: Komt goed! Ik moet vandaag ook even een bijsprint maken, so you're not alone ;D
    @Losgeld: Yea, join the club!!!


    A to the Z

    Yay, ik heb de 10K ook gepasseerd c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Tof dat jullie echt zo actief bezig zijn! Ik heb eigenlijk geen idee hoe ver ik ben. ik geloof rond de 2K oeps MAAR ik heb nog zo'n 25 dagen, dus dat moet goedkomen. Gewoon elke dag 1K. Man, ik moet echt een schema gaan maken.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik schrijf eigenlijk altijd 'snachts rond de dagwisseling dus eigenlijk is dit technisch gezien nog dag 5 voor me lol. Ik heb vandaag voorlopig al 1167 woorden geschreven maar ik moet er nog een paar schrijven om men wordcount vandaag te hebben. Ik ga proberen om 13 333 vandaag nog te halen.
    Eigenlijk ben ik heel geïrriteerd over het feit dat ik onverwacht morgen moet werken (ik had namelijk wel gerekend dat ik zondag pas hoefde en ik kan morgenavond niet schrijven.) Plus volgende week werk ik hele week lang en dan weet ik ook niet hoeveel ik nog bij ga schrijven 's avonds.
    En daarna ga ik op vakantie tot de 24e haha.

    Schrijven jullie wel eens als jullie op vakantie zijn? Ik had me voorgenomen van mijn laptop niet mee te nemen omdat ik iets heb van ik schrijf miss toch niet als ik op vakantie ben, maar ik heb anderzijds wel veel tijd als ik aan het zwembad lig of in de luchthaven/het vliegtuig/... Dus misschien dat ik toch een laptop meeneem als ik het wel zou willen. Idk, ik heb het gevoel dat ik nu voor het eerst sinds januari met soty echt terug in mijn verhaal zit en heel enthousiast ben om te gaan schrijven. Ben bang dat als ik het vanaf zondag laat liggen tot de 24e, dat ik het dan niet meer actief opneem.
    Die cabinstats en die persoonlijke grafiek van camp nanowrimo zijn écht motiverend haha.


    A to the Z

    Negentien schreef:
    Tof dat jullie echt zo actief bezig zijn! Ik heb eigenlijk geen idee hoe ver ik ben. ik geloof rond de 2K oeps MAAR ik heb nog zo'n 25 dagen, dus dat moet goedkomen. Gewoon elke dag 1K. Man, ik moet echt een schema gaan maken.


    Gewoon doen! 1K is in het begin heel veel maar eigenlijk gaat het echt elke dag beter. nanowrimo leert je echt die gewoonte aan van elke dag te schrijven en het doorbreekt ook je writers block een beetje. Ik had vroeger echt wat van 'meh geen zin ik schrijf gewoon niet vandaag en wacht tot het goede moment er is' maar met nanowrimo heb je niet echt dat je kan wachten tot het moment er is om er in te vliegen. Je moet die lege pagina en die edit-drang gewoon van je afzetten. Ik vind het zo fijn!
    Dus kom op, het lukt wel! Eens op dreef vliegt het vooruit!


    A to the Z

    ... ik moest onverwacht werken vandaag en dat terwijl ik een hele schrijfdag ingepland had T-T
    En ik had zo'n inspo lol maar nu ben ik te deud
    ik ga zo een inhaalsprint moeten maken haha dang
    hoe gaat het bij jullie?


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    ... ik moest onverwacht werken vandaag en dat terwijl ik een hele schrijfdag ingepland had T-T
    En ik had zo'n inspo lol maar nu ben ik te deud
    ik ga zo een inhaalsprint moeten maken haha dang
    hoe gaat het bij jullie?

    Naw, dat is wel echt even balen. :c Heb je de inspiratie verder wel vast kunnen houden?
    Ik zit nu op 15.5k woorden, maar ik heb vandaag ook niet zo'n schrijfdag gehad, eigenlijk.


    Caution first, always.

    Noct schreef:
    (...)
    Naw, dat is wel echt even balen. :c Heb je de inspiratie verder wel vast kunnen houden?
    Ik zit nu op 15.5k woorden, maar ik heb vandaag ook niet zo'n schrijfdag gehad, eigenlijk.


    Neen T-T Echt rotrotrot want ik was zo op dreef de eerste dagen, maar nu ik moet werken is dat weer voorbij ugh.
    En ik ging niet schrijven op vakantie maar dan gaan er nog eens tien dagen over haha. Meh
    Zullen we gewoon een Camp Nanowrimo Augustus doen jongens haha

    15,5K is zo goed! Echt super!


    A to the Z

    Ik lig nog altijd even hopeloos achter, en ik ben morgen weg om een tabletop RPG te gaan spelen, maar vandaag gaat het schrijven relatief goed. Denk dat ik misschien mijn doel weer ga verlagen, maar dat doe ik pas als na het einde van week twee de situatie nog altijd hopeloos is. Voor de scene die ik nu aan het schrijven ben, heb ik een scene uit een van de captain America films nodig, en ik moet zeggen, zo'n lachende Steve & Bucky op m'n scherm, werkt echt motiverend om te schrijven.


    Ex astris, sciencia

    Ik ben nu nog even wat aan het schrijven. Elke nano schrijf ik verdomd weinig. Misschien dat de druk me alles behalve productief maakt? Normaal schrijf ik makkelijk 25K in een maand, maar nu zit ik op dag zeven en heb ik nog niet eens 3K hahaha. Nou ja, geen probleem. Komt bog wel. Van de week ga ik er echt even voor zitten en knal ik er in een sessie gewoon 5K uit. Zo doen we dat.


    look at the stars, look how they shine for you;