• Guuuuuuyyysss, it's happening again! 1 juli begint Camp NaNoWriMo weer en ik heb er zin in! Deze juli is het tijd om hoge doelen te zetten en het beste uit jezelf te halen. Misschien niet persé hoge doelen als in veel woorden, maar een doel dat voor jou niet te makkelijk te behalen is. Misschien elke dag schrijven of minstens zoveel woorden per hoofdstuk?



    " An idyllic writers retreat, smack-dab in the middle of your crazy life. "





    Camp NaNoWriWatte?
    Camp NaNoWriMo. Also known as: National Novel Writing Month. We hebben het normale NaNoWriMo-gebeuren dat jaarlijks plaatsvindt in november waarin het standaard doel is om 50 000 woorden te schrijven die maand. Dan is er verder ook nog Camp NaNoWriMo en dat vindt twee keer per jaar plaats in april en in july. Hier kun je zelf een goal instellen varierend van 30 tot 999,999 woorden.

    CABINS. IEUW.
    We hebben een speciale Q-cabin waarin we gezellig met zijn allen kamperen en kunnen kletsen over onze progress. Als je erin wil, hmu. Tegenwoording hebben we ook een Camp NaNo whatsappgroep, dus als je daarin wilt; ook even een berichtje sturen.




    Onze dappere schrijfhelden:
    Q-username // NaNo-username // Titel verhaal // Doel voor deze maand

    Wolkenkasteel // Annataart // Donker // 25K
    Island // MayLynn // Het is een vrouwenwereld // 60K
    Noct // Nolanverse // Untitled // 50K
    Gladio // Camena // Titled // 30K
    Corday // Peblesse // Vervolg Stilte voor de storm // 40K
    Square // Squares // Titelloze fanfic // 30k
    Frodo // Philyra // Onder vuur + Vruchteloos // 20k
    Wasikowska // Fillion // Titelloos // 10k
    Pixielisje // Pixielisje // Onbemand Hart // 40k
    Taire // AnneCpc // Coercion // 30k
    Maheegan // ElfCitadel // The Tale of Roses (and their meaning) // 25K
    Tubbietoost // Irmiej // een nieuw begin // 20k
    Stamets // VibraniumAndBulletMarks // Ruis & Daisy Chains // 55K
    SadEyes // --- // Florens & Titeloos // 200k
    Croweater // Elladan // Runaway • Sons of Anarchy // 50K
    MaFlodder // Zwadderaar // Bellenblaas // 50k
    Edelhel // Oppugno // 20K
    Losgeld // Gilderoy // Kill the Beast // 20K

    [ bericht aangepast op 25 juli 2018 - 11:05 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Negentien schreef:
    Ik ben nu nog even wat aan het schrijven. Elke nano schrijf ik verdomd weinig. Misschien dat de druk me alles behalve productief maakt? Normaal schrijf ik makkelijk 25K in een maand, maar nu zit ik op dag zeven en heb ik nog niet eens 3K hahaha. Nou ja, geen probleem. Komt bog wel. Van de week ga ik er echt even voor zitten en knal ik er in een sessie gewoon 5K uit. Zo doen we dat.


    i wish i could
    tell me the secret


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Neen T-T Echt rotrotrot want ik was zo op dreef de eerste dagen, maar nu ik moet werken is dat weer voorbij ugh.
    En ik ging niet schrijven op vakantie maar dan gaan er nog eens tien dagen over haha. Meh
    Zullen we gewoon een Camp Nanowrimo Augustus doen jongens haha

    15,5K is zo goed! Echt super!

    Aw shit, het is echt zo vervelend om dan niet te kunnen schrijven wanneer je echt die drive hebt! :c
    Een paar jaar geleden heb ik wel eens in augustus meegedaan en dat vond ik persoonlijk ook een veel fijnere maand ervoor. :'D Pls Nano, verander je data. c:


    Caution first, always.

    Ik ga vandaag de 30K proberen te bereiken, maar weet niet of dat zal lukken. Zijn nog 3K woorden.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben helemaal voor een Q-camp (Qamp?) NaNo in augustus, want dit wordt echt mijn maand niet. Ik had nu op zo'n 15-20k willen zitten, maar ik heb pas 2,3k en daar komt waarschijnlijk niet meer erg veel bij voordat ik morgen twee weken op vakantie vertrek. Dat wordt nog een enorme inhaalslag eind van de maand als ik nog in de buurt wil komen van mijn 30k doel. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ja, Qamp lijkt mij wel een goed idee om te doen in augustus jongens! Ik stel voor dat we dat gewoon doen en allemaal weer een doelstelling kiezen voor die maand ook? :D

    Ik had even een voorsprong maar door dat onverwachte werken zit ik dus weer op het normale schema. Ik moet dus vandaag 15k halen. ik zit nu al op 14651 na gisterenavond te schrijven, dus dat komt wel mooi in orde denk ik. :D


    A to the Z

    Oh lord, twee maanden achter elkaar is wel erg intensief. :'D Ik zou waarschijnlijk wel meedoen, though. Maar wel voor een lager doel, denk ik. :'D


    Caution first, always.

    Een Qamp lijkt me echt geweldig haha! Ik zou waarschijnlijk meedoen c:

    En yay, de 30K is binnen *O*


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    ^ Holy crap, goed bezig!


    Caution first, always.

    Dang, wat ben jij goed bezig zeg! You slay girl!

    Ja, 2 maanden achter elkaar is wel intensief maar als je een lagere doelstelling neemt die realistisch is, dan is het wel motiverend voor productief werken lijkt me. Ik merk dat ik nu veel meer schrijf dan wanneer het geen camp is en ik geen doelstelling heb. Ik denk dat het echt wel aan het groepsgebeuren ligt dat ik gemotiveerd blijf!

    Ik heb berekend dat ik 60.000 woorden toch wil halen voor mijn story en dan zou mijn act 1 15.000 woorden moeten zijn. Ik zit nu op 10 000 bijna en ik heb nog maar 1 hoofdstuk dat ik moet schrijven voor act 1 af te ronden. Dat wordt de vorige hoofdstukken even aanpassen lol.


    A to the Z

    Etna schreef:
    Een Qamp lijkt me echt geweldig haha! Ik zou waarschijnlijk meedoen c:

    En yay, de 30K is binnen *O*


    Hoe dan?! 😱 Ga zo door! :3


    Oh, ik heb mijn doel trouwens aangepast naar 50k c:

    [ bericht aangepast op 9 juli 2018 - 22:36 ]


    I'll see you on the dark side of the moon

    Oké ik ben echt even zo blij met mezelf. Ik had dus berekend dat ik 15k wil halen voor act 1 van mijn verhaal. Ik moet daarvan nog maar een hoofdstuk schrijven, maar ik zat met de hoofdstukken die ik had nog maar aan 8k en ja, dat is best wel triestig haha. Dus ik heb ze vandaag herwerkt en ik heb het gewoon weten optrekken tot 12k. Dat wil zeggen dat ik mijn laatste hoofdstuk van act 1 gewoon nog 3k moet neerpennen en dat ik dan aan die wordcount zit, wat geen probleem zal zijn volgens mij omdat dat laatste hoofdstuk sowieso een iets zwaarder stuk wordt.
    Ah, ik ben zo tevreden. Ik heb mijn wordcount van vandaag ook al gehaald maar aangezien ik komende twee dagen niet kan schrijven ga ik dus proberen om vandaag nog wat door te schrijven.
    Als ik vandaag de 20k haal leef ik helemaal op een roze wolk haha


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Oké ik ben echt even zo blij met mezelf. Ik had dus berekend dat ik 15k wil halen voor act 1 van mijn verhaal. Ik moet daarvan nog maar een hoofdstuk schrijven, maar ik zat met de hoofdstukken die ik had nog maar aan 8k en ja, dat is best wel triestig haha. Dus ik heb ze vandaag herwerkt en ik heb het gewoon weten optrekken tot 12k. Dat wil zeggen dat ik mijn laatste hoofdstuk van act 1 gewoon nog 3k moet neerpennen en dat ik dan aan die wordcount zit, wat geen probleem zal zijn volgens mij omdat dat laatste hoofdstuk sowieso een iets zwaarder stuk wordt.
    Ah, ik ben zo tevreden. Ik heb mijn wordcount van vandaag ook al gehaald maar aangezien ik komende twee dagen niet kan schrijven ga ik dus proberen om vandaag nog wat door te schrijven.
    Als ik vandaag de 20k haal leef ik helemaal op een roze wolk haha

    Yeees, dat is geweldig! Ga zo door, zou ik zeggen *O*

    Hoe is het met de rest?
    Ik zit momenteel op iets meer dan 21k.


    Caution first, always.

    Gladio schreef:
    (...)

    Hoe dan?! 😱 Ga zo door! :3


    Oh, ik heb mijn doel trouwens aangepast naar 50k c:

    Hoe? Wel, ik heb geen leven, dat is hoe :') Nee, maar serieus, ik zit het grootste deel van de dagen gewoon achter mijn laptopje te typen :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik doe ook mee aan Qamp! *O*

    Ik denk dat ik mijn doel maar iets moet gaan bijstellen, was iets te enthousiast met het omhooggooien naar 20K. Hmm. Misschien dat ik nu op het werk nog even kan, maar ik ben hard aan het achterlopen D:


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Pixielisje schreef:
    Oké ik ben echt even zo blij met mezelf. Ik had dus berekend dat ik 15k wil halen voor act 1 van mijn verhaal. Ik moet daarvan nog maar een hoofdstuk schrijven, maar ik zat met de hoofdstukken die ik had nog maar aan 8k en ja, dat is best wel triestig haha. Dus ik heb ze vandaag herwerkt en ik heb het gewoon weten optrekken tot 12k. Dat wil zeggen dat ik mijn laatste hoofdstuk van act 1 gewoon nog 3k moet neerpennen en dat ik dan aan die wordcount zit, wat geen probleem zal zijn volgens mij omdat dat laatste hoofdstuk sowieso een iets zwaarder stuk wordt.
    Ah, ik ben zo tevreden. Ik heb mijn wordcount van vandaag ook al gehaald maar aangezien ik komende twee dagen niet kan schrijven ga ik dus proberen om vandaag nog wat door te schrijven.
    Als ik vandaag de 20k haal leef ik helemaal op een roze wolk haha

    Congrats! Ben je nog aan de 20k geraakt?

    ----
    hoewel ik de laatste paar dagen niet zo heel veel meer heb geschreven, ben ik even gaan kijken hoeveel woorden ik nu ongeveer zou moeten doen per dag om het te halen, 2,358. Dat klinkt op zich nog wel doenbaar (al heb ik vandaag misschien een 500-tal woorden geschreven). De motivatie is er in ieder geval wel om Nano te halen (want ik wil stiekem gewoon die 50% off van Scrivener), als ik nu eens niet zou afgeleid raken via het internet, komen die woorden ook nog wel.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2018 - 22:32 ]


    Ex astris, sciencia