• Recentelijk ging ik van 'ik kan nauwelijks een cactus in leven houden' naar 'heeft 23 plantjes en een vensterbank vol stekjes'. Ik weet niet waar die liefde ineens vandaan komt, maar hij is er en mijn plantjes zijn mijn pride and joy (overdreven? wat is dat?).
          Praat hier gezellig over jouw plantjes, show je trots en laat zien hoe je plantje van een miezerig stekje van een blaadje naar een wilde bos bladeren ging.

    Mijn huidige plantenproject is - zodra mijn loon binnen is - ze allemaal een daadwerkelijke pot geven in plaats van een plastic ding op een schoteltje.
    Vertel me over jouw avoturen!

    [ bericht aangepast op 17 aug 2018 - 10:33 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    De plantjes die ik wil neerzetten mag je er maar 5 van hebben in Nederland :p Hahaha jokes nee ik heb een bonsai en een sanseveria. En lukt aardig om ze in leven te houden :)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    omg keep the cactus alive! :D

    Op moment heb ik een spinnenplant stek, een uitgebloeide Medinilla, een rozemarijnstek, tijmstekken, twee orchideeën (Vuylstekaera/Cambria en een Dendrobium), twee clivia's , Chinees lantaarntje, een cactus en twee pannenkoekplantjes. Ik heb zaad geplukt van de bieslook en petunia.

    In de tuin heb ik mijn drie baby's staan: tomatenplanten die volop groeien en bloeien (maar waarvan ik eentje weer fatsoenlijk moet op binden :')).

    Ik heb me gisteren aan een voor mij riskant avontuur gewaagd: ik heb mijn orchidee (waarschijnlijk Vuylstekaera of een Cambria) verpot. Hij is een paar jaar oud en heeft inmiddels 7 pseudobulben. Waarvan 1 bloeistengels begint aan te maken. Misschien dom dat ik hem juist nu verpot, maar het wortelgestel ziet er echt slecht uit.
    Ik heb hem dus of vermoord, of zijn leven gered. De grond waar hij in zat was echt te oud en hij zat onder de dode wortels. En er zaten slakken op >.>
    Dus ik heb de slechte wortels verwijderd, hem afgespoeld, ondergespoten met peroxide en hem verpot. Ik heb ook een pseudobulb verwijderd omdat daar zowat alleen maar dode wortels aan zaten, maar ik vraag me nog steeds af of dat wel zo handig was.

    Eigenlijk ben ik niet helemaal tevreden over die orchideeënpotgrond omdat er naar mijn mening weinig boomschors in zit maar ik waag het er maar op.

    Ik zal foto's toevoegen!

    EDITED:
    Mijn tomatenplanten.


    De orchidee die ik heb verpot, toen hij nog bloeide (2017)


    Mijn nieuwe potjes! Links op de grond dezelfde orchidee (voor het verpotten) en rechts op die standaard de clivia

    [ bericht aangepast op 17 aug 2018 - 15:51 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb op dit moment een bonsai, een aquariumplant en 2 vetplantjes. Zijn niet extreem moeilijk om in leven te houden dus :')

    [ bericht aangepast op 17 aug 2018 - 10:58 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb 2 cactussen en een hangplantje van langer dan een halve meter. Dat ding groeit als een malle en je kunt de stukjes zien waar ik hem heb geknipt en als je dan kijkt hoe veel die weer gegroeid is, like omg


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Ik heb twee cactussen en een grote kamerplant. Mijn ananasplant en aloë Vera plant zijn helaas overleden tijdens de enorme hitte


    26 - 02 - '16

    Aw, wat een puur topic. (bloos)

    Ik heb alleen twee cactusjes, maar iedere keer dat ik ergens langs loop waar ze vetplantjes verkopen ben ik wel heel sterk geneigd om er eentje (of meerdere) mee te nemen, dus wie weet hoelang de cactussen alleen blijven.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Jajaja plantjessss

    Ik heb een waterplantje, twee vetplantjes en een ding waarvan ik niet weet wat het is in een konijnenbloempotje!
    En ik weet nooit hoeveel water ik ze moet geven oeps (A)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    De cactus en vetplantjes die zijn mee verhuisd, worden nu ook min of meer door mijn moeder verzorgd. Ik heb wel voor de meeste een nieuw potje gekocht zodat ik ze binnenkort kan overplanten en ze weer nieuwe aarde krijgen. Misschien groeien ze daarna ook weer wat. Maar het is op zich een klein wonder dat ze het tot nu toe hebben overleefd. Ik neem me iedere keer voor om bij te houden wanneer ze water hebben gehad en ze regelmatiger water te geven. Ik vergeet het alleen steeds.

    En die van mij stekken zichzelf, zodra een stukje af breekt dan en in de aarde valt dan heb ik een paar weken later een mini plantje. Mijn moeder heeft ook een vetplantje dat ook zo ontstaan is.


    Physics is awesome

    Me: *koopt plant*
    Me: *kijkt naar plant*
    Plant: *Sterft*

    Honestly, ik zou willen dat ik groene vingers had want het lijkt me zo leuk om allemaal plantensoorten te hebben, maar zelfs cactussen overlijden wanneer ik er een blik op werp. Maar wel super leuk dat het bij jou zo goed gaat? Ben benieuwd naar de rest van je plantenproject ^^


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik herken de overgang!!! Bij mij is die overgang er gekomen sinds in mijn kantoor 2 collega's zijn verhuisd. Toen zaten we nog met 2 in dit lokaal en gaf ik de plantjes iedere week water. (Mijn overgebleven collega is een plantenkiller haha) We zijn met 4 gestart (want we waren toen met 4 nieuwe collega's, ieder één plantje) en ondertussen onderhoud ik er 8-9!
    Waaronder mijn 'levensboompje'. Dat is een plantje dat je niet in de winkel kan kopen en bij iedereen groeit deze anders. Deze is ongeveer 7 maanden oud (denk ik) en ik vind hem awesome. Veel collega's hebben hem bij mij nu gezien (die is echt megahard gegroeid) en vragen nu aan de collega van wie ik het stekje kreeg ook om zo'n plantje. Bij de collega's die al eerder zo'n stekje kregen net als ik zien de plantjes er totaal anders uit. Ik heb een enorme volle bos: 'hoog' en veel blaadjes. En bijvoorbeeld een andere collega (die maanden ziek is geweest) heeft een hoog plantje met maar 3 blaadjes aan. Dus hij zou je leven weerspiegelen, daarom levensboom. Bij mij heeft die ook al een zijtak. Omg, ik kan volgens mij uren over mijn plantje praten!

    Vanavond neem ik mijn senecio himalaya mee naar huis want hij is hard gegroeid. Ik ga hem verpotten naar een grotere pot. Want ik heb gelezen dat die nog veel groter kan worden dan deze 30-40cm. Wil ik wel eens uitproberen! =P
    Van een peperomia op het kantoor heb ik deze ochtend een stekje gemaakt. Die neem ik straks mee naar huis en ga ik dan proberen te stekken. Het is de eerste keer dat ik zoiets doe, dus ik ben enorm benieuwd!

    Thuis heb ik nog een ananasplant en een kokosplant. Van onze housewarming 2 jaar geleden hebben we ook nog 2 vetplantjes. Maar onze ananasplant is het volgens mij aan het begeven. De ananas heeft altijd groen gezien en nu begint hij geel te zien. Dus volgens mij is dat niet goed. =(
    De kokosplant zou ook een hele grote kunnen worden. Dat zou me ook heel leuk lijken! Hij is nu ongeveer iets meer dan 1 meter.
    Maar bij mij thuis lukken de plantjes veel minder goed dan op kantoor helaas. Mijn vriend zal teveel slechte vibes hebben!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Yay plantjes ik heb er zelf ook iets van 12. Ben ook heel dol op plantjes. Ik ben bezig met verhuizen dus alle plantjes moeten nu wel weer een nieuw plekkie haha.


    The truth is out there.

    Nice!
    Op mijn kamer heb ik alleen neppe plantjes, haha. #zolderlife

    Hahahaha Anna dit is zo’n typisch topic voor jou, I love it.
    Ik deel Fredericks leed dat zolderleven heet, hoewel ik wel een hele tijd een prachtige cactus heb gehad die ooit één enkele enorme witte bloem gaf waar ik heel trots op was.
    Voor zover wel mijn plantenverhalen c: Ik zou wel graag meer planten willen, maar ik vertrouw mezelf er niet zo mee. Iemand tips? Om ze (op een zolderkamer) in leven te houden?

    Edit: ik lees hierboven iets over aloë vera, die zou ik wel graag willen! Ik vind die zo mooi en ze schijnen qua cosmetica enorm bruikbaar te zijn. Is die een beetje te onderhouden? En waar kan je die kopen?

    [ bericht aangepast op 17 aug 2018 - 21:50 ]


    What’s tasty in Busan?

    Baechu schreef:
    Hahahaha Anna dit is zo’n typisch topic voor jou, I love it.
    Ik deel Fredericks leed dat zolderleven heet, hoewel ik wel een hele tijd een prachtige cactus heb gehad die ooit één enkele enorme witte bloem gaf waar ik heel trots op was.
    Voor zover wel mijn plantenverhalen c: Ik zou wel graag meer planten willen, maar ik vertrouw mezelf er niet zo mee. Iemand tips? Om ze (op een zolderkamer) in leven te houden?

    Edit: ik lees hierboven iets over aloë vera, die zou ik wel graag willen! Ik vind die zo mooi en ze schijnen qua cosmetica enorm bruikbaar te zijn. Is die een beetje te onderhouden? En waar kan je die kopen?


    Ik had de mijne van Tuinland. Het zijn op zich makkelijke planten, maar bij mij in huis was het op een gegeven moment dag in dag uit 30 graden. Dat vond mijn plant niet zo leuk, helaas..


    26 - 02 - '16