• Ik heb nu bijna 3 jaar een relatie met een jongen. Maar het afgelopen halfjaar irriteer ik me best wel aan hem. Hij werkt niet en doet ook geen moeite om werk te vinden... maar gaat ook niet naar school en verwacht dan dat we samen kunnen wonen, we hebben al eens op wat huizen gereageerd en mijn inkomsten staan altijd aangegeven bij inkomsten van het huishouden, alsof ik alles zou gaan betalen! Daar heb ik het wel met hem over gehad maar ja daar doet hij niks aan. Ook is hij echt heel erg jankerig altijd als ik boos op hem ben begint hij meteen te huilen en als ik dan zeg dat hij een therapeut moet zoeken wil hij dat niet. Daarnaast is hij heel erg mensenschuw, wil het liefst op een date naar plekken waar bijna niemand is en kan tegen mijn ouders en familie absoluut niet praten. Eerst is hij door een ruzie ongeveer 3/4e jaar niet bij mij thuis geweest, maar toen mijn opa overleed wilde mijn oma graag dat hij kwam bij de crematie en een familielunch. Ik hoopte dat het toen wat beter zou worden maar hij kan gewoon letterlijk geen normaal gesprek voeren met iemand en zegt altijd alleen maar dingen als "later hoef ik jouw familie nooit te zien" terwijl ik best contact wil blijven houden (hoewel mijn vader echt vreselijk is... maar over het algemeen met mijn oma of moeder of gewoon kennissen ofzo.) De laatste tijd wil ik eigenlijk nooit meer met hem afspreken en vind hem gewoon "vies" ik wil niet meer met hem naar bed en wil hem al helemaal niet eens meer kussen of iets dergelijks. En ik irriteer me er ook aan dat iedere keer dat we afpreken het buiten is want hij durft niet bij mij thuis te komen en ik wil absoluut niet naar hem omdat zijn moeder echt een heks is. En mijn vriend was al nooit knap ofzo maar het ging altijd om het innerlijk maar de laatste tijd ook niet echt meer.
    Maar ik weet niet wat ik moet. Ik vind het heel zielig voor hem omdat we 3 jaar met elkaar hebben en hij koopt constant cadeaus voor me en heeft komende paar weken vanalles geregeld van uit eten en naar walibi en weet ik het allemaal maar hoewel ik dat best gezellig vind als vrienden... Ben ik gewoon niet meer verliefd op hem.
    En het ergste is dan.... Ik wordt verliefd op een andere jongen, Iemand van werk. Hij is knap en slim en heel aardig enzo alleen ik weet absoluut neit wat hij van mij vind.... Hij weet waarschijnlijk wel dat ik een vriend heb enzo en ik weet absoluut niet hoe ik tegen hem moet beginnen etc. we praten wel op werk maar daarbuiten eigenlijk nooit. Het is heel vreemd om hem opeens te whatsappen(dat is trouwens ook een dingetje: zijn nummer staat niet tussen whatsapp maar als ik iemand anders toevoeg die meteen wel instant) hij heeft geen facebook dus dan alleen email. Eerst stond ik veel met hem samen maar nu moet ik altijd iets anders doen dan hij dus kan ook niet echt blijven praten ofzo en we hebben andere werktijden, ook woont hij ergens anders dus kunnen we niet samen fietsen. Ik wil heeel graag eens vaker met hem praten en erna met hem afspreken maar ik weet gewoon niet hoe? in oktober sluit de plek waar ik werk voor de winter en moet ik tijdens de winter iets anders zoeken en erna komt hij misschien niet meer daar werken en ik misschien ook niet dat zou jammer zijn.

    Maar ik weet dus niet hoe ik het uit moet maken met mijn vriend... ik denk hier al een halfjaar lang over na totdat hij het misschien met mij uitmaakt maar dat komt nooit en ik vind het zo zielig voor hem. Maar ik vind die andere jongen gewoon heel erg leuk en ik zou met hem ook een veel betere toekomst kunnen hebben, maar ik weet gewoon niet wat ik moet.


    life doesnt seem to be for everyone.

    Ik zou iig geen avances maken naar een andere jongen (met het oog op meer dan gwn vriendschap), terwijl je nog een relatie hebt. Het is wel zo keurig om het eerst uit te maken, want anders is het gewoon echt heel naar voor je vriend (plus, voor mij is dat bijna hetzelfde als iemand bedriegen). In dit geval denk ik dat je best de knoop doorhakt en het gewoon zegt; zeg eerlijk hoe je je voelt en geef aan dat het voor jou niet voelt alsof jullie nog verder kunnen. Het is misschien zielig voor hem, maar het is nog zieliger als je hem aan het lijntje blijft houden (en zielig voor jou, want jij voelt je er ook niet goed bij).
    Hoe dan ook, de verliefdheid verdwijnt in iedere relatie na een tijdje en dan begin je je automatisch aan iemand te ergeren (want liefde maakt blind). Het is normaal dat je niet meer 'verliefd' bent, maar een relatie moet je wel nog steeds gelukkig maken, natuurlijk.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Eigenlijk wat ik mij afvraag is hij werkt niet, gaat niet naar school maar neemt je wel allemaal mee naar dingen enzo. Misschien niet een vraag die hier terecht bij jou vragen hoort maar waarvan betaald hij dat?

    Als ik jou was zou ik hoe moeilijk ook het uitmaken. Geef gewoon eens aan waar je tegen aan loopt. Ik weet hoe moeilijk het is maar probeer dit wel face tot face te doen want dan kun je rechtstreeks praten.

    Ga zeker niet eerst met die ander aan de slag. Kijk vooral naar. Stel dat het andersom was hoe wil jij dat hij het zegt.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Eigenlijk wat ik mij afvraag is hij werkt niet, gaat niet naar school maar neemt je wel allemaal mee naar dingen enzo. Misschien niet een vraag die hier terecht bij jou vragen hoort maar waarvan betaald hij dat?

    Als ik jou was zou ik hoe moeilijk ook het uitmaken. Geef gewoon eens aan waar je tegen aan loopt. Ik weet hoe moeilijk het is maar probeer dit wel face tot face te doen want dan kun je rechtstreeks praten.

    Ga zeker niet eerst met die ander aan de slag. Kijk vooral naar. Stel dat het andersom was hoe wil jij dat hij het zegt.


    thanks, en hij betaald dat van spaarpotje als kind zijnde en verkoopt soms spellen ofzo waar ie dan weer gelf voor krijgt. en zo vaak gaan we niet echt op date. maar we kunnen niet bij iemand thuis afspreken dus spreken vaak af in een stad die tussen ons in ligt en gaan daar gwn beetje niks zitten doen :/ hij heeft omdat ie student is dus gratis reizen


    life doesnt seem to be for everyone.

    Ik heb niet veel meer toe te voegen. Alles is wel zo'n beetje gezegd. Misschien heb je nog wat aan de volgende zin:

    Er bestaat geen goed moment om het uit te maken.

    Succes met je keuzes en alles waar ik nog succes voor kan wensen!


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Ik denk dat je met dit topic eigenlijk voor jezelf al op een rijtje hebt gezet wat je dwars zit en wat er vervelend is.
    Ik kan begrijpen dat een situatie als deze niet uit te houden is. Er moet iets veranderen aan het feit dat hij nergens heen durft, hij zou bij je in huis in ieder geval moeten durven komen. Want op deze manier kan ik begrijpen dat een relatie uithouden geen stand is.

    Als je nog van deze jongen houdt, kan je de kaart spelen: "Er moet nu iets veranderen, anders ga ik weg."
    En als je zoiets hebt, ik hou al niet meer van hem, dan moet je zeggen: Het wordt tijd dat ik ga.
    Kies waar jij je zelf het gelukkigst bij voelt.

    En ik zou inderdaad even wachten met doorgaan tot je uit je relatie bent. Wel zo eerlijk voor hem, en ik denk ook dat de andere jongen echt niet met je gaat daten als hij weet dat je nog bezet bent (;


    It's never gonna happen, Guys.

    Wat praktisch advies voor het uitmaken zelf:
    - Het beste face to face, op een plek waar jullie 'safe' zijn. Als in, als je hem dumpt moet hij zich kunnen terugtrekken of naar huis kunnen gaan. Het beste bij hem thuis, maar je gaf al aan dat dit geen mogelijkheid is.
    - Blijf bij je beslissing. Ook al gaat hij huilen of smeken, je weet dat je niet meer met hem samen wil zijn. Dit klinkt logisch, maar ik neem aan dat je nog wel om hem geeft en dit kan heel moeilijk zijn op het moment zelf.
    - Geef niet veel uitleg. Dit klinkt hard, maar alle dingen die je dwarszitten opnoemen zorgt er alleen voor dat hij zich een totale mislukkeling voelt, of hij put hoop uit het feit dat hij dingen kan verbeteren (waar het al te laat voor is).
    - Stel niet voor om vrienden te blijven. Hij wil niet alleen maar vrienden zijn nu.
    - Op het vorige punt voortborduren: Uit eigen ervaring (met mijn ex, hij dumpte mij) weet ik dat het het beste is om geen contact te hebben als het net uit is. Ik probeerde het, als de gedumpte, en het lukte me niet altijd me daaraan te houden. Dat was pijnlijk en het duurde zo veel langer totdat ik me weer goed voelde. Ik begon pas echt met helen toen ik hem blokkeerde en verwijderde op alles. Ik zeg niet dat jij dat moet doen, maar hou dit in je achterhoofd.

    Waarschijnlijk klinkt dit allemaal heel erg logisch en weet je het al, maar dan heb je het toch even op een rijtje!


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nym schreef:
    Wat praktisch advies voor het uitmaken zelf:
    - Het beste face to face, op een plek waar jullie 'safe' zijn. Als in, als je hem dumpt moet hij zich kunnen terugtrekken of naar huis kunnen gaan. Het beste bij hem thuis, maar je gaf al aan dat dit geen mogelijkheid is.
    - Blijf bij je beslissing. Ook al gaat hij huilen of smeken, je weet dat je niet meer met hem samen wil zijn. Dit klinkt logisch, maar ik neem aan dat je nog wel om hem geeft en dit kan heel moeilijk zijn op het moment zelf.
    - Geef niet veel uitleg. Dit klinkt hard, maar alle dingen die je dwarszitten opnoemen zorgt er alleen voor dat hij zich een totale mislukkeling voelt, of hij put hoop uit het feit dat hij dingen kan verbeteren (waar het al te laat voor is).
    - Stel niet voor om vrienden te blijven. Hij wil niet alleen maar vrienden zijn nu.
    - Op het vorige punt voortborduren: Uit eigen ervaring (met mijn ex, hij dumpte mij) weet ik dat het het beste is om geen contact te hebben als het net uit is. Ik probeerde het, als de gedumpte, en het lukte me niet altijd me daaraan te houden. Dat was pijnlijk en het duurde zo veel langer totdat ik me weer goed voelde. Ik begon pas echt met helen toen ik hem blokkeerde en verwijderde op alles. Ik zeg niet dat jij dat moet doen, maar hou dit in je achterhoofd.

    Waarschijnlijk klinkt dit allemaal heel erg logisch en weet je het al, maar dan heb je het toch even op een rijtje!



    bedankt hier heb ik heel veel aan(flower)


    life doesnt seem to be for everyone.

    Als je hem.niwt leuk vindt gewoon dumpen.