• De stelling van deze week luidt:
    Om pedofielen te helpen doorheen hun proces, kunnen ze poppen verkrijgen, die eruit zien als minderjarigen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    [Mod Mededeling]

    Liefste users,
    We hebben naar jullie opties gekeken en ze opgeteld. De optie die het vaakst werd vermeld en het meeste aanhang kreeg, was het veranderen van de titel, een 16+ waarschuwing en een neutralere beschrijving van de stelling. Er waren ook enkelen die opperden om het topic te verwijderen, maar zij waren in de minderheid.
    De opties die jullie gaven, zijn ondertussen doorgevoerd. Dat betekent dus dat jullie verder kunnen discussiëren over de stelling, en ook alleen daarover. Aangezien er al veel besproken is geweest over het feit of deze stelling op Quizlet.nl hoort, zien we dat hoofdstuk liefst als afgesloten.
    Wie dus nog een mening te verkondigen heeft/de mening van een ander wil veranderen, ga jullie gang!

    Liefs,
    de moderators

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 24 nov 2018 - 14:32 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 nov 2018 - 19:57 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    EdensGate schreef:
    (...)
    Ik begrijp tot op zekere hoogte dat het belangrijk is dat men best wat liever voor elkaar mag zijn. Maar in dit geval kiezen we dus tussen twee dingen: óf we censureren bepaalde onderwerpen ivm de gevoelens van sommige mensen, of we zijn vrij om overal als volwassen mensen over te discussiëren met de kans dat het iemand kort kwetst.

    Ik vind dat het voldoende moet zijn om een waarschuwing in de titel van het topic te zetten, al vind ik zelfs dat al niet echt nodig. Vanuit een persoonlijk perspectief zal ik even een voorbeeld geven. Op dit moment ga ik door een hele zware tijd omdat ik te maken heb met terminale ziekte binnen mijn gezin. Het doet mij bijvoorbeeld veel pijn wanneer mensen te pas en te onpas het woord 'kanker' zonder reden overal maar doorheen gooien. Wanneer ze iets gaaf vinden, zelfs. Hoe de fuck kom je erbij om iets bijvoorbeeld "kankervet" te noemen, hoe weinig begrijp je dan van wat je nou eigenlijk zegt? Anyway, mag ik daar wat van zeggen, en aangeven dat het me kwetst? Ja. Mag ik deze mensen verbieden dat woord verder nog te gebruiken omdat het mij triggert en direct doet denken aan hetgeen wat mij op dit moment zoveel pijn doet? Nee. Mijn gevoel is in dit geval ondergeschikt aan de vrijheid die wij hier in Nederland hebben om te zeggen wat we willen en in dit geval te discussiëren over wat we willen.

    Dit onderwerp is mega controversieel maar ik vind het daarom JUIST zo belangrijk dat we hier over praten. Daar kunnen we van leren. Ik heb in dit topic al verschillende super volwassen berichten gezien van mensen die ingaan op elkaars argumenten. Dat is toch hartstikke mooi?
    En als je de titel van dit topic ziet en besluit dat je hier niet mee geconfronteerd wilt worden, dan zou ik aanraden om niet op dit topic te klikken. Triggers zijn dagelijks overal te vinden, in reallife en op het internet. Dat is nu eenmaal zo want iedereen maakt helaas verschillende nare dingen mee tijdens hun leven. Maar gevoelens mogen NOOIT de aanleiding zijn tot censuur en mogen NOOIT boven de vrijheid van discussie komen te staan. Daar ben ik persoonlijk heel stellig in. Als je het mij vraagt mag dit topic dus zeker openblijven en vind ik het erg jammer dat de opzetters van de stelling van de week zichzelf nu moeten verantwoorden.

    Thanks for listening to my TED-Talk.

    Dit is dus hetgeen wat ik dacht, maar gewoon niet onder woorden gebracht kreeg :')
    Pedofielen is ook letterlijk het eerste woord van de stelling, dus ik zou de waarschuwing in de titel niet echt snappen. Denk persoonlijk niet dat dat iets zou uitmaken.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Kunnen jullie ondertussen al tot een conclusie komen? Kijkend naar de meningen van de anderen, welke optie heeft dan nu de meerderheid van de stemmen en lijkt dus het beste? ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik sluit me aan bij EdensGate.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Imelda schreef:
    Ik sluit me aan bij EdensGate.



    [Mod Mededeling]

    Liefste users,
    We hebben naar jullie opties gekeken en ze opgeteld. De optie die het vaakst werd vermeld en het meeste aanhang kreeg, was het veranderen van de titel, een 16+ waarschuwing en een neutralere beschrijving van de stelling. Er waren ook enkelen die opperden om het topic te verwijderen, maar zij waren in de minderheid.
    De opties die jullie gaven, zijn ondertussen doorgevoerd. Dat betekent dus dat jullie verder kunnen discussiëren over de stelling, en ook alleen daarover. Aangezien er al veel besproken is geweest over het feit of deze stelling op Quizlet.nl hoort, zien we dat hoofdstuk liefst als afgesloten.
    Wie dus nog een mening te verkondigen heeft/de mening van een ander wil veranderen over het onderwerp van de stelling, ga jullie gang!

    Liefs,
    de moderators

    [ bericht aangepast op 24 nov 2018 - 14:33 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien