• Les Alouettes d'Or
    it's a hard-knock life


    Montreal, Canada. De een na grootste stad van Canada, waar voor iedereen wel iets geweldigs te beleven valt. Het paradijs bezit ook een schaduwzijde. In de arme buurten van de stad heerst er altijd een gespannen sfeer op straat en heeft de politie niets te zeggen. Vroeger heersten hier bende oorlogen, maar de laatste jaren zijn alle arme buurten overgenomen door Les Alouettes d'Or.
    Les Alouettes d'Or heeft haar uitvalsbasis in Hochelaga-Maisonneuve, de Franstalige ghetto van Montreal, waar ook de meeste van haar leden vandaan komen. De gang bezit hier en in Montréal-Nord meerdere bars, clubs en winkels, delen van de haven, stukken land, en enkele blokken met appartementen. Voor de arme inwoners is Les Alouettes d'Or een god's geschenk, gezien ze door hen betaalbaar kunnen huren, te werken voor een goed salaris, en veilig kunnen wonen, maar voor iedereen van buiten de ghettos, zijn ze staatsvijand nummer 1. De gang verdient namelijk niet haar geld met het verhuren van huizen, of het schenken van cocktails. Dit is maar een front voor alle illegale praktijken die er achter gesloten deuren omgaan. Het hart van de organisatie vind je op het grote trailerpark aan de rand van de haven. Dit is een plek die de politie en zelfs de marechaussee niet durft te betreden. Voor buitenstaanders is het een bijzonder vijandige plek, maar voor eenieder die het thuis noemt, brengt het veiligheid, familie, en geborgenheid. De wildste geruchten gaan er over wat er allemaal gebeurt op het trailer park, maar voor iedereen die er woont is het een ding: La Maison
    • Les Alouettes d'Or •
    Een bende ontstaan op de straten van Hochelaga-Maisonneuve. Het heeft enkele generaties geduurd voor een groep straatschoffies zonder toekomst is uitgegroeid tot de grootste speler op het criminele toneel van Montreal, maar dat is nu zeker het geval. Elk aspirant lid moet een zware ontgroeningsperiode doorstaan. Mocht dit lukken, dan wordt die ingelijfd en ontvangt het teken van de gang die zowel befaamd als bevreesd is: Een tattoo van een leeuwerik met een goudgele accenten.
    De meeste van de gang wonen in de twee buurten waar ze de meeste macht hebben. Slechts de families waarmee het in begonnen, samen met weeskinderen uit de buurten, wonen op La Maison trailer park. Het is een echte warme gemeenschap, een echte familie, ondanks alle duistere praktijken die zich er afspelen. De kinderen gaan naar school een worden zo ver mogelijk van de illegaliteit afgeschermd. Ze worden enkel van tijd tot tijd gebruikt als brief couriers. Dit betekent niet dat zij zich snel los zullen breken van hun afkomst. Nog altijd zijn er namelijk amper kansen voor de kids uit deze buurten, en is de keuze vaak makkelijk om hetzelfde te doen als hun ouders voor hen. Toch mag geen enkel kind beginnen aan de ontgroening voor ze 16 zijn, en is de initiatie niet voor hun 17e.
    De gemeenschappelijke plek voor de gang is l'Étoile Rouge, een oude bar, origineel voor zeelieden, maar al tientallen jaren lang de plek waar zaken worden besproken en plannen worden gedeeld onder bendeleden. Hier zijn ook de initiaties van nieuwe leden en wordt er gestemd over de toekomstplannen. Daarbij kan je er nog altijd een koud biertje drinken en een stevige maaltijd eten.

    • Rollen •
    • Abel • KIaus • Miriam
    • Amor • Manuel • Hargreeves • Saar
    • Jax • xJess • Jessica
    • Gabriel • Ricciardo • Noa
    • Ruby • JudithSuzann • Judith
    • Julia • Kavinsky
    • Blanche • Gwisin • Lucca
    • Freya • Nesryn • Jennifer
    • Val • DevIce • Neomi



    • Regels •
    • Minimaal 300 woorden.
    • Q Huisregels gelden hier.
    • OOC in het praattopic. Geen ruzies en weer respectvol naar elkaar toe.
    • Houd het graag REALISTISCH! Relaties hebben problemen, vrienden hebben soms ruzie met elkaar, dingen gaan vaak fout en lopen niet hoe je wil, deals gaan mis, als arme sloeber heb je geen banden met de maffia, als 20 jarige ben je niet de hoge baas, en NIEMAND is oppermachtig de bende is een democratie.
    • Geen Mary Sue's, ook geen te sterke krachten/mutaties
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • 16+ mag, maar onder spoiler en aangegeven bovenaan de post
    • IrisWestAllen maakt nieuwe topics aan.

    [ bericht aangepast op 15 april 2019 - 14:56 ]


    Bowties were never Cooler

    KIaus schreef:
    Abel als je wil

    Ik denk dat het toch later gebeurd, want ik ben morgen t/m zondag bij mijn vriend, dus geen tijd om te schrijven. Je mag wel alvast beginnen en Blanche er in verwerken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zou ik nog weer mee mogen doen met Gabriel? c;


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Als je in wil springen; Val zit alleen nu :)


    If you want someone to trust you, you should give them a reason.

    Ricciardo schreef:
    Zou ik nog weer mee mogen doen met Gabriel? c;


    Tuurlijk! Ik zal je er weer bij zetten


    Bowties were never Cooler

    @ Klaus ??

    Gwisin schreef:
    (...)
    Ik denk dat het toch later gebeurd, want ik ben morgen t/m zondag bij mijn vriend, dus geen tijd om te schrijven. Je mag wel alvast beginnen en Blanche er in verwerken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben bezig. Ik ben alleen zelf ook een weekje weg geweest. Ik ben gister pas weer thuis gekomen, dus het duurt iets langer, sorry. Ik heb je bericht zeker wel gezien (:


    Bowties were never Cooler

    Ik hoop dat jullie beiden er iets mee kunnen


    Bowties were never Cooler