• Les Alouettes d'Or
    it's a hard-knock life


    Montreal, Canada. De een na grootste stad van Canada, waar voor iedereen wel iets geweldigs te beleven valt. Het paradijs bezit ook een schaduwzijde. In de arme buurten van de stad heerst er altijd een gespannen sfeer op straat en heeft de politie niets te zeggen. Vroeger heersten hier bende oorlogen, maar de laatste jaren zijn alle arme buurten overgenomen door Les Alouettes d'Or.
    Les Alouettes d'Or heeft haar uitvalsbasis in Hochelaga-Maisonneuve, de Franstalige ghetto van Montreal, waar ook de meeste van haar leden vandaan komen. De gang bezit hier en in Montréal-Nord meerdere bars, clubs en winkels, delen van de haven, stukken land, en enkele blokken met appartementen. Voor de arme inwoners is Les Alouettes d'Or een god's geschenk, gezien ze door hen betaalbaar kunnen huren, te werken voor een goed salaris, en veilig kunnen wonen, maar voor iedereen van buiten de ghettos, zijn ze staatsvijand nummer 1. De gang verdient namelijk niet haar geld met het verhuren van huizen, of het schenken van cocktails. Dit is maar een front voor alle illegale praktijken die er achter gesloten deuren omgaan. Het hart van de organisatie vind je op het grote trailerpark aan de rand van de haven. Dit is een plek die de politie en zelfs de marechaussee niet durft te betreden. Voor buitenstaanders is het een bijzonder vijandige plek, maar voor eenieder die het thuis noemt, brengt het veiligheid, familie, en geborgenheid. De wildste geruchten gaan er over wat er allemaal gebeurt op het trailer park, maar voor iedereen die er woont is het een ding: La Maison
    • Les Alouettes d'Or •
    Een bende ontstaan op de straten van Hochelaga-Maisonneuve. Het heeft enkele generaties geduurd voor een groep straatschoffies zonder toekomst is uitgegroeid tot de grootste speler op het criminele toneel van Montreal, maar dat is nu zeker het geval. Elk aspirant lid moet een zware ontgroeningsperiode doorstaan. Mocht dit lukken, dan wordt die ingelijfd en ontvangt het teken van de gang die zowel befaamd als bevreesd is: Een tattoo van een leeuwerik met een goudgele accenten.
    De meeste van de gang wonen in de twee buurten waar ze de meeste macht hebben. Slechts de families waarmee het in begonnen, samen met weeskinderen uit de buurten, wonen op La Maison trailer park. Het is een echte warme gemeenschap, een echte familie, ondanks alle duistere praktijken die zich er afspelen. De kinderen gaan naar school een worden zo ver mogelijk van de illegaliteit afgeschermd. Ze worden enkel van tijd tot tijd gebruikt als brief couriers. Dit betekent niet dat zij zich snel los zullen breken van hun afkomst. Nog altijd zijn er namelijk amper kansen voor de kids uit deze buurten, en is de keuze vaak makkelijk om hetzelfde te doen als hun ouders voor hen. Toch mag geen enkel kind beginnen aan de ontgroening voor ze 16 zijn, en is de initiatie niet voor hun 17e.
    De gemeenschappelijke plek voor de gang is l'Étoile Rouge, een oude bar, origineel voor zeelieden, maar al tientallen jaren lang de plek waar zaken worden besproken en plannen worden gedeeld onder bendeleden. Hier zijn ook de initiaties van nieuwe leden en wordt er gestemd over de toekomstplannen. Daarbij kan je er nog altijd een koud biertje drinken en een stevige maaltijd eten.

    • Rollen •
    • Abel • KIaus • Miriam
    • Amor • Manuel • Hargreeves • Saar
    • Jax • xJess • Jessica
    • Gabriel • Ricciardo • Noa
    • Ruby • JudithSuzann • Judith
    • Julia • Kavinsky
    • Blanche • Gwisin • Lucca
    • Freya • Nesryn • Jennifer
    • Val • DevIce • Neomi



    • Regels •
    • Minimaal 300 woorden.
    • Q Huisregels gelden hier.
    • OOC in het praattopic. Geen ruzies en weer respectvol naar elkaar toe.
    • Houd het graag REALISTISCH! Relaties hebben problemen, vrienden hebben soms ruzie met elkaar, dingen gaan vaak fout en lopen niet hoe je wil, deals gaan mis, als arme sloeber heb je geen banden met de maffia, als 20 jarige ben je niet de hoge baas, en NIEMAND is oppermachtig de bende is een democratie.
    • Geen Mary Sue's, ook geen te sterke krachten/mutaties
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • 16+ mag, maar onder spoiler en aangegeven bovenaan de post
    • IrisWestAllen maakt nieuwe topics aan.

    [ bericht aangepast op 15 april 2019 - 14:56 ]


    Bowties were never Cooler

    Hargreeves schreef:
    Eventueel eens kijken Wie nog enthusiasts is en Wie niet?

    Dit dus. Wilde het tevens voorstellen. Wellicht even de users een berichtje sturen en weer wat leven in de brouwerij gooien? Ik wil ook best een post met Blanche schrijven dat ze de dingen goed oproert. Wellicht dat de andere users daar ook iets mee kunnen? Ik wacht op het moment alleen op Nesrys.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mijn excuses (nogmaals) voor het lange wachten op mijn posten.
    Het is hier een flinke ziekenboeg geweest, waardoor ik er gewoon echt niet aan toe ben gekomen (geen een van mijn posten). Nu lijkt het hier weer wat beter te gaan dus ik ga vanaf nu langzaamaan het posten weer herpakken, ik probeer dan ook zo snel mogelijk te schrijven voor dit RPG. Het enige wat dan wel fijn is om te weten is of we verder gaan op het moment nu (ik zal hoe dan ook nog wel reageren op de post van Blanche), of dat we gaan skippen. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    IrisWestAllen -> KIaus (met een i)


    Bowties were never Cooler

    Is het een idee om te skippen naar een feestdag, misschien Pasen of Féte Nationale. Hebben jullie nog andere ideetjes?


    Bowties were never Cooler

    @ Klaus: Maar het event in het speeltopic ging toch ook om een feestdag? Ik zie het nut niet in van waarom het van feestdag naar feestdag wordt verplaatst? Dat is basically wat er dan gebeurd.
          Wellicht een soort event wat hunzelf regelen? I mean, 't is èèn grote maffia'familie', dus waarom niet iets daarmee doen. Één of andere grote deal waarmee ze bezig zijn, of iets anders. Laat het spannend worden, wellicht dat dat iets helpt om de users te motiveren om te schrijven. Ik weet dat het mij wel helpt, haha.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Een ontgroening van iemand, of weer een paar nieuwtjes die worden toegelaten tot de gang?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat is een heel goed punt.
    Het enige is dat een deal ofzo, wel zorgt dat een deel eigenlijk buiten die 'verhaallijn' komt te staan. Daarom ben ik daar vrij huiverig over, omdat je voor de meeste dingen die je kan bedenken, nooit iedereens kwaliteiten nodig hebt. Het zorgt voor spanning voor een deel, maar tegelijkertijd heeft een ander deel niets te doen met het hele plan.
    Een ontgroening is inderdaad wel een idee om mogelijk mee aan de haal te gaan.


    Bowties were never Cooler

    Zaterdag 1 Juni, 12.02, 25 graden met een stralende zon en geen wolkje aan de lucht.
    De loodzware ontgroening van enkele aspirant leden is in volle gang. Tot nu toe is er nog niemand afgevallen, maar enkelen balanceren op het randje van breken. Voor de rest van Les Alouettes d'Or, is dit meestal een moment om kort terug te denken aan hun eigen ontgroening. Toch is er maar weinig tijd om stil te staan. Het werk stopt namelijk voor niemand en tijd om het rustig aan te doen is er niet. Vanavond is de traditionele verkoop van de groentjes in l'Étoile Rouge. Dit betekent dat leden kunnen bieden op de aspirant leden, waarna ze een week het 'eigendom' worden van de hoogste bieder, met de regel dat je niets met ze doet, wat je met een vol lid ook niet zou doen. Als ze geluk hebben, zijn ze een week lang aan het schoonmaken, als ze pech hebben... dan leren ze snel het harde leven van een lid wel kennen. De opbrengst van de veiling gaat naar hun fonds voor weduwen en wezen.
    Geniet van het weer, neem nog een biertje bij de bar, denk misschien over vroeger, of nog beter over vanavond vanavond, want wie weet neem je wel iemand mee naar huis.

    Als jullie liever meteen skippen naar de veilig, of liever een ander deel van de ontgroening/het bendeleven doen, kan dit ook. Geef het even aan, dan pas ik het aan.


    Bowties were never Cooler

    Iemand voor mijn boys?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik heb mijn boy (: Voor iedereen trouwens

    [ bericht aangepast op 28 maart 2019 - 20:19 ]


    Bowties were never Cooler

    Ik uh, heb mijn gozer, maar ik ben helemaal kwijt wat de relaties etc waren..

    @ Klaus: "Dit betekent dat leden kunnen bieden op de aspirant leden, waarna ze een week het 'eigendom' worden van de hoogste bieder, met de regel dat je niets met ze doet, wat je met een vol lid ook niet zou doen."
          Even hierop de vraag wat je er precies mee bedoeld (wat betreft het niets met ze doen)? Bedoel je het enkel met het niet vermoorden van een persona? Want dan zou ik het eventueel wel snappen.
          Het is echter dat het leven van een bendelid echt niet het reinste en heilige werk ooit is. Als je daarbij wilt komen, gaat dat wel wat erger worden dan een ontgroening van een college sorority, dus ik kan daar verder niet inkomen. In de beschrijving bij mijn persona is er ook wat anders geschreven.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb mijn girl voor de liefhebber!


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Gwisin schreef:
    @ Klaus: "Dit betekent dat leden kunnen bieden op de aspirant leden, waarna ze een week het 'eigendom' worden van de hoogste bieder, met de regel dat je niets met ze doet, wat je met een vol lid ook niet zou doen."
          Even hierop de vraag wat je er precies mee bedoeld (wat betreft het niets met ze doen)? Bedoel je het enkel met het niet vermoorden van een persona? Want dan zou ik het eventueel wel snappen.
          Het is echter dat het leven van een bendelid echt niet het reinste en heilige werk ooit is. Als je daarbij wilt komen, gaat dat wel wat erger worden dan een ontgroening van een college sorority, dus ik kan daar verder niet inkomen. In de beschrijving bij mijn persona is er ook wat anders geschreven.


    Niet vermoorden, verkrachten(sex mag wel), etc.
    Het is inderdaad niet het meest schone leventje, maar dit is maar 1 van de dingen die ze over een lange periode te voorduren krijgen. Het is zwaar, maar om ook te zorgen dat iedereen met elkaar kan omgaan, leek het me niet leuk dat de groentjes gewoon een opdracht hebben gekregen, of iets doen met personages met een specifieke skillset. Dit leek me een redelijk iets wat kan voorkomen, wat nog best denigrerend en een mogelijke start is van een helse week voor groentjes, terwijl het tegelijkertijd open genoeg is dat iedereen mee kan doen. Daarbij heb je zelf geschreven dat Blanche geluk heeft gehad en maar relatief weinig hoefde te doen. Dit zal bij de meesten niet het geval zijn.
    Hopelijk begrijp je mijn redenen om met een situatie als dit te starten en kan je er zelf ook genoeg mee (:


    Bowties were never Cooler

    Ik heb mijn dame eventueel ook nog, voor wie wil?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'