• Les Alouettes d'Or
    it's a hard-knock life


    Montreal, Canada. De een na grootste stad van Canada, waar voor iedereen wel iets geweldigs te beleven valt. Het paradijs bezit ook een schaduwzijde. In de arme buurten van de stad heerst er altijd een gespannen sfeer op straat en heeft de politie niets te zeggen. Vroeger heersten hier bende oorlogen, maar de laatste jaren zijn alle arme buurten overgenomen door Les Alouettes d'Or.
    Les Alouettes d'Or heeft haar uitvalsbasis in Hochelaga-Maisonneuve, de Franstalige ghetto van Montreal, waar ook de meeste van haar leden vandaan komen. De gang bezit hier en in Montréal-Nord meerdere bars, clubs en winkels, delen van de haven, stukken land, en enkele blokken met appartementen. Voor de arme inwoners is Les Alouettes d'Or een god's geschenk, gezien ze door hen betaalbaar kunnen huren, te werken voor een goed salaris, en veilig kunnen wonen, maar voor iedereen van buiten de ghettos, zijn ze staatsvijand nummer 1. De gang verdient namelijk niet haar geld met het verhuren van huizen, of het schenken van cocktails. Dit is maar een front voor alle illegale praktijken die er achter gesloten deuren omgaan. Het hart van de organisatie vind je op het grote trailerpark aan de rand van de haven. Dit is een plek die de politie en zelfs de marechaussee niet durft te betreden. Voor buitenstaanders is het een bijzonder vijandige plek, maar voor eenieder die het thuis noemt, brengt het veiligheid, familie, en geborgenheid. De wildste geruchten gaan er over wat er allemaal gebeurt op het trailer park, maar voor iedereen die er woont is het een ding: La Maison
    • Les Alouettes d'Or •
    Een bende ontstaan op de straten van Hochelaga-Maisonneuve. Het heeft enkele generaties geduurd voor een groep straatschoffies zonder toekomst is uitgegroeid tot de grootste speler op het criminele toneel van Montreal, maar dat is nu zeker het geval. Elk aspirant lid moet een zware ontgroeningsperiode doorstaan. Mocht dit lukken, dan wordt die ingelijfd en ontvangt het teken van de gang die zowel befaamd als bevreesd is: Een tattoo van een leeuwerik met een goudgele accenten.
    De meeste van de gang wonen in de twee buurten waar ze de meeste macht hebben. Slechts de families waarmee het in begonnen, samen met weeskinderen uit de buurten, wonen op La Maison trailer park. Het is een echte warme gemeenschap, een echte familie, ondanks alle duistere praktijken die zich er afspelen. De kinderen gaan naar school een worden zo ver mogelijk van de illegaliteit afgeschermd. Ze worden enkel van tijd tot tijd gebruikt als brief couriers. Dit betekent niet dat zij zich snel los zullen breken van hun afkomst. Nog altijd zijn er namelijk amper kansen voor de kids uit deze buurten, en is de keuze vaak makkelijk om hetzelfde te doen als hun ouders voor hen. Toch mag geen enkel kind beginnen aan de ontgroening voor ze 16 zijn, en is de initiatie niet voor hun 17e.
    De gemeenschappelijke plek voor de gang is l'Étoile Rouge, een oude bar, origineel voor zeelieden, maar al tientallen jaren lang de plek waar zaken worden besproken en plannen worden gedeeld onder bendeleden. Hier zijn ook de initiaties van nieuwe leden en wordt er gestemd over de toekomstplannen. Daarbij kan je er nog altijd een koud biertje drinken en een stevige maaltijd eten.

    • Rollen •
    • Abel • KIaus • Miriam
    • Amor • Manuel • Hargreeves • Saar
    • Jax • xJess • Jessica
    • Gabriel • Ricciardo • Noa
    • Ruby • JudithSuzann • Judith
    • Julia • Kavinsky
    • Blanche • Gwisin • Lucca
    • Freya • Nesryn • Jennifer
    • Val • DevIce • Neomi



    • Regels •
    • Minimaal 300 woorden.
    • Q Huisregels gelden hier.
    • OOC in het praattopic. Geen ruzies en weer respectvol naar elkaar toe.
    • Houd het graag REALISTISCH! Relaties hebben problemen, vrienden hebben soms ruzie met elkaar, dingen gaan vaak fout en lopen niet hoe je wil, deals gaan mis, als arme sloeber heb je geen banden met de maffia, als 20 jarige ben je niet de hoge baas, en NIEMAND is oppermachtig de bende is een democratie.
    • Geen Mary Sue's, ook geen te sterke krachten/mutaties
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • 16+ mag, maar onder spoiler en aangegeven bovenaan de post
    • IrisWestAllen maakt nieuwe topics aan.

    [ bericht aangepast op 15 april 2019 - 14:56 ]


    Bowties were never Cooler

    KIaus schreef:
    Ik heb mijn boy (: Voor iedereen trouwens


    Amor kan mee helpen in de bar met Abel vandaag? :3


    En Dan heb ik nog Manu over :Y)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Helemaal top!


    Bowties were never Cooler

    Ik twijfel echt om een dame te maken maar ik wil haar dan ook weer niet als lid van de bende maken dus dat is ook weer geen optie I guess XD

    Niet echt nee, haha. De rpg gaat echt om de leden, dus dan zou je er erg veel buiten vallen, jammer genoeg

    [ bericht aangepast op 29 maart 2019 - 18:39 ]


    Bowties were never Cooler

    Oh maar ik kan opzich wel een aspirant maken, of niet soms?

    Daan moet je er wel rekening mee houden dat ze nu waarschijnlijk nog met de nek wordt aangekeken tot ze echt lid is, en vanaf dit punt een week de slaaf zal zijn van een van de andere bende leden. Als je dat okay vindt, mag het, maar het is je eigen keus. Er zal alleen wel een reden moeten zijn waarom ze pas later in haar leven lid wilde worden.


    Bowties were never Cooler

    KIaus schreef:
    Daan moet je er wel rekening mee houden dat ze nu waarschijnlijk nog met de nek wordt aangekeken tot ze echt lid is, en vanaf dit punt een week de slaaf zal zijn van een van de andere bende leden. Als je dat okay vindt, mag het, maar het is je eigen keus. Er zal alleen wel een reden moeten zijn waarom ze pas later in haar leven lid wilde worden.

    Ugh, ik twijfel echt heel erg.. twijfelde om haar het zusje van Jax te maken maar dan moet ik hem weer aanpassen.. i really don't know maar ik wil graag een dame erin :/

    Ze mag t adoptiezusje van Abel zijn, als je wil, dan pas ik hem wel aan, geen probleem, maar voel je niet verplicht. Denk er rustig over na


    Bowties were never Cooler

    KIaus schreef:
    Ze mag t adoptiezusje van Abel zijn, als je wil, dan pas ik hem wel aan, geen probleem, maar voel je niet verplicht. Denk er rustig over na

    Oeh dat lijkt me wel leuk!
    Ik heb alleen echt geen idee wat voor taak ze nog kan hebben, vooral omdat wat ik kan verzinnen al genomen is maar de helft is niet meer actief (:

    Ik zal vanavond/dit weekend de topics proberen te updaten, zo komen er weer plekken en taken vrij.

    De topics zijn geupdate voor zover ik reacties heb gehad van medespelers

    [ bericht aangepast op 29 maart 2019 - 20:14 ]


    Bowties were never Cooler

    @ Klaus Daar moet ik je even op corrigeren, want Blanche haar ontgroening was origineel raping, echter wist haar vader er een stokje voor te steken. Een moord begaan van een andere gang zou ikzelf niet echt "relatief weinig" noemen. Ik raad je aan dat soort dingen in te lezen, alvorens je er een reactie over geeft wat niet klopt. Tevens de personage en hoe het te werk gaat.
          Persoonlijk denk ik dat het een goede optie (en idee) is om dit zo te doen wat betreft het bieden op groentjes. Ik snap tevens dat zulke dingen, als topic maakster, moeilijk te bedenken zijn hoe je iedereen bij elkaar kan gooien, zodat ze toch contact onderling hebben. Het was enkel een vraag van mijn kant, omdat het er realistisch gezien heftiger aan toegaat. Dat is het enige wat ik erop te vermelden heb, want anders word dit topic voor iets gebruikt waarvoor het niet is aangemaakt.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2019 - 13:04 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gwisin schreef:
    @ Klaus Daar moet ik je even op corrigeren, want Blanche haar ontgroening was origineel raping, echter wist haar vader er een stokje voor te steken. Een moord begaan van een andere gang zou ikzelf niet echt "relatief weinig" noemen. Ik raad je aan dat soort dingen in te lezen, alvorens je er een reactie over geeft wat niet klopt. Tevens de personage en hoe het te werk gaat.
          Persoonlijk denk ik dat het een goede optie (en idee) is om dit zo te doen wat betreft het bieden op groentjes. Ik snap tevens dat zulke dingen, als topic maakster, moeilijk te bedenken zijn hoe je iedereen bij elkaar kan gooien, zodat ze toch contact onderling hebben. Het was enkel een vraag van mijn kant, omdat het er realistisch gezien heftiger aan toegaat. Dat is het enige wat ik erop te vermelden heb, want anders word dit topic voor iets gebruikt waarvoor het niet is aangemaakt.


    Ik wil niet dat dit uit de hand loopt, dus dit is het laatste wat ik hierover ga zeggen in dit topic.
    Er staat op dit moment letterlijk in je rol: 'was dat ze redelijk geluk had gekregen'. Ik heb daarom niet verzonnen dat ze geluk had. Daarbij staat er in je rol dat ze enkel de inwijding heeft gedaan, of zo lijkt het in elk geval uit wat er staat, en niet de gehele ontgroeningsperiode. Vandaar mijn opmerking over dat ze niet veel hoefde te doen, niet omdat het een makkelijke taak is, maar omdat het maar 1 taak is. Als zee toch een volledige ontgroening van maanden is ondergaan, spijt het me dat ik dit verkeerd heb begrepen uit je rol. Ik heb me zeker wel ingelezen, zowel in dit onderwerp als in je personage, dus ik vind het op mijn beurt niet heel fijn dat je dit aanneemt.
    Ik vind het wel fijn dat je het opzich een goede optie vind en ik weet ook dat het er normaal heftiger aan toe gaat, maar er staat ook dat dit maar een deel is van de hele ontgroening. Ik heb dit als TS gekozen inderdaad omdat iedereen hier iets mee kan, maar heb nergens gezegd dat dit de zwaarste proef is of dat de groentjes niets zwaarders te wachten staat. Dat de groentjes al compleet en fysiek zijn uitgebuit en afgemaakt is nergens uitgesloten of ontkent, voor zover ik weet of het heb bedoelt. Daarbij heb je toch ook altijd makkelijkere proeven nodig, zodat de lastigere nog harder inslaan. Daarbij moet het ook nog toegankelijk blijven. Ik hoop dat het zo allemaal duidelijk is en dat je er nog steeds zin in hebt. Ik ben wel blij dat je het hebt uitgesproken, zelfs als het niet zo lijkt, om zo snel mogelijk onduidelijkheden, en mogelijke frustraties, uit de lucht te helpen.
    Voor mij is hiermee de kous af, als dat voor jou ook het geval is. Anders spreek ik heel graag met je verder via pb of gb (:

    [ bericht aangepast op 30 maart 2019 - 16:28 ]


    Bowties were never Cooler

    Hii, ik wil trouwens nog wel meedoen aan de rpg (had het even deuk vandaar de late reactie). Ik zit trouwens ook wel een beetje met het probleem dat ik geen flauw idee heb wat de relaties van Julia waren ;3


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Leuk dat je nog mee wil doen!

    Ik heb het gevoel dat meerdere mensen met dat probleem zitten. Als jullie willen is het geen probleem om opnieuw dingen af te spreken, en mogelijk staat het nog ergens in dit topic(Ik zou wel morgen kijken, dat zoekt denk ik wat makkelijker dan met deze rare tekst (;


    Bowties were never Cooler

    Ja inderdaad ik ga zo niets vinden ik zal morgen even kijken of ik wat kan vinden en anders zal ik even kijken naar andere relaties!


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.