• Killer times
    Rollen - Praat - Speel


    Op 12 mei 2013 werd de zeventienjarige Ash Doe opgepakt. Na twee maanden onderzoek werd de jongen veroordeeld voor de uiterst gewelddadige moorden op 13 mensen. Hij verdween naar het Burgerhartfort in Maine. Zes jaar later, op 15 november 2018 ontsnapt hij.
    Oakton, het stadje waar hij sinds zijn negende gewoond had, was na die beruchte arrestatie nooit meer hetzelfde.

    OPZET
    ⇸ Mijn bedoeling van deze RPG is iets kleinschalig, met maximum 10 rollen, die vooral gericht is op relaties onder de personages. Ik ben me ervan bewust dat de RPG rond een persoon draait (Ash), maar het is zeker niet de bedoeling dat alles om hem draait.
    ⇸ Omdat ik zelf al heel vatbaar ben om RPG's te laten liggen, wil ik dit tegengaan door enkele data vast te leggen waarop een skip gebeurt. Zo kan je daar al naar toe werken en ik denk dat er dan minder neiging is tot afhaken. Waar het verhaal naar toe skipt, is uiteraard open voor suggesties en overleg.
    ⇸ De RPG kan eigenlijk op drie momenten beginnen. Hier hoeft echt geen rekening mee gehouden worden met de rol van Ash, ik vind zelf alle opties aanlokkelijk:
          - Eventjes voor Ash gearresteerd wordt
          - Vlak na de arrestatie
          - Vlak na zijn ontsnapping
    Uiteraard is het ook mogelijk om bij het eerste te beginnen en te skippen naar de andere momenten. Laat weten wat jij het interessantste vindt!
    INFO
    Ash
    Zie de rol op pagina 1
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Oakton
    ⇸ California, dicht bij Riverside
    ⇸ klein stadje met zo’n 1200 inwoners, 2 lagere scholen, 2 middle-schools & 1 highschool.
    ⇸ een meer: populaire zomerbesteding
    ⇸ naast het meer: een klein bos, met aan de rand een krottig huis (Higgins’ house) met een plaatselijke spooklegende. In het bos zijn kampeermogelijkheden
    ⇸ populaire plaatsen: Suzie’s Diner, ... (vul maar aan)

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    ROLLEN
    Welke
    Je kan kiezen wat voor rol je neemt: vrienden, familie (zussen en broers mogen zeker!), kennissen, FBI, voor- en tegenstanders. Zolang je openstaat voor overleg, moest er toch een probleem zijn, is het goed (:
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Lijstje
    ⇸ naam
    ⇸ leeftijd
    ⇸ innerlijk
    ⇸ uiterlijk
    ⇸ achtergrond:
          - relatie tot Ash
          - hoe gereageerd op de arrestatie
          - wat doen ze nu?
    ⇸ extra
    ⇸ relaties

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    Rollen: 5 & 8
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Luftmensch - Ash Doe - 23 - 1
          Necessity - Victor Collins - broer - 26 - FC - 3
          MeIpomene - Grayson Cross - FBI - 23 - Adi Gillespie - 2
          Paracosmic - Easton Covington - duts - 23 - Xavier Serrano - 4
          xJess - Isaac Thorpe - BFF - 23 - River Viiperi - 3
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Madalena - Rosalina Parker-Fernandez - lief - 22 - Vanessa Morgan - 2
          Tad - Naam - zus - leeftijd 2018 - FC - pagina
          Arcenciel - Alexis Smith - BFF - 22 - Hande Erçel - 2
          Anatomy - Juliette Covington - 21 - Lilly Collins - 3
          IrisWestAllen - Dakota Pruitt - vijand - 22 - Emma Dumort - 2
          Maledictus - Saffrina Pontmercy - 22 - Dorit Revelis - 4
          Ziegler - Liviah Isabella Montgomery - fling - 21 - Daria Milky - 4
          Luftmensch - Camilla Marveilleux - 21 - 4
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    REGELS
    ⇸ De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    ⇸ Maximum 1 rol
    ⇸ Geen ruzie OOC
    ⇸ OOC duidelijk aangeven
    ⇸ Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    ⇸ Veel plezier!!

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTek

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 15:44 ]

    Nog even voor de zekerheid: waar wil je beginnen?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Vlak voor de arrestatie

    0.0% (0 stemmen)
     
    vlak na de arrestatie

    66.7% (8 stemmen)
     
    vlak na de ontsnapping

    8.3% (1 stem)
     
    twee van de drie (met skips), namelijk:

    0.0% (0 stemmen)
     
    alle drie (met skips)

    25.0% (3 stemmen)
     
    Maakt me echt niet uit


    Mhm?

    Dakota staat open voor iedereen. Ik pas haar in de loop van de week nog wel aan (:

    @Jess, wat doen we dan als het net na de ontsnapping is?


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    Dakota staat open voor iedereen. Ik pas haar in de loop van de week nog wel aan (:

    @Jess, wat doen we dan als het net na de ontsnapping is?

    Hm, ik denk dat het dan vrij weinig uitmaakt tbh. Isaac zal niet meer trouw zijn aan Ash na het gebeuren in het spookhuis en de arrestatie. Hij zal in het begin haar echt niet van harte accepteren maar ik denk dat van alles mogelijk is c:
    had je zelf een idee? anders moet je maar even een gb'tje doen

    Easton is af en staat (p.4) en staat open voor relaties. :Y)
    Mocht je iets concreets weten: let me know.

    Als ik uiteindelijk nog specifieke dingen zoek, post ik hier even een lijstje.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2019 - 20:36 ]


    •

    xJess schreef:
    (...)
    Hm, ik denk dat het dan vrij weinig uitmaakt tbh. Isaac zal niet meer trouw zijn aan Ash na het gebeuren in het spookhuis en de arrestatie. Hij zal in het begin haar echt niet van harte accepteren maar ik denk dat van alles mogelijk is c:
    had je zelf een idee? anders moet je maar even een gb'tje doen


    Misschien dat ze elkaar op de uni weer zijn tegengekomen in een cafe oid. Dat ze aan de praat raakten en zo langzaam wat naar elkaar zijn gegroeid? Dat ze nu gewoon goede vrienden zijn en het nooit echt over Ash hebben gehad?

    Paracosmic schreef:
    Easton is af en staat (p.4) en staat open voor relaties. :Y)
    Mocht je iets concreets weten: let me know.

    Als ik uiteindelijk nog specifieke dingen zoek, post ik hier even een lijstje.


    Ik heb Dakota voor je als je wil? Misschien kunnen we iets met de sport doen?
    Ze zullen elkaar in elk geval als football speler en cheerleader wel hebben gekend. Maar ik weet niet of je nog iets zoekt

    Necessity schreef:
    Oh he, een praattopic ^^ dit is geen subtiele met hoor.

    Vic staat ook open voor relaties!


    Ik heb Dakota, ondanks dat ze best een stukje jonger is dan hij en dat ze zijn broertje nooit heeft gemogen. Ik weet niet of je iets met haar kan.

    Arcenciel schreef:
    Alexis is klaar (p.2) en staat open voor relaties :Y)


    Ik heb Dakota. Ik denk alleen niet dat de twee echt in dezelfde kringen leefden op school, en dat ze elkaar sowieso niet zouden liggen. Ik weet niet hoe jij dat ziet


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    (...)

    Ik heb Dakota, ondanks dat ze best een stukje jonger is dan hij en dat ze zijn broertje nooit heeft gemogen. Ik weet niet of je iets met haar kan.


    Hmm in eerste instantie toen ik 'stuk jonger' las dacht ik misschien aan vroeger oppassen, maar 4 jaar is dan misschien net te weinig zeg maar.
    Misschien dat haar hond laatst per ongeluk uit huis ontsnapt is en hij degene is geweest die de hond gevonden heeft/teruggebracht?
    Of dat hij haar random op straat aangesproken heeft dat ze zo'n mooie hond had en of hij haar hond alsjeblieft een keertje zou mogen fotograferen?
    En dat ze zo met elkaar in contact gekomen zijn ofzo? Want ik denk niet dat voor hij ging studeren ze echt met elkaar te maken hebben gehad, door het leeftijdsverschil en dat ze Ash niet mag enzo.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2019 - 22:15 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)

    Hmm in eerste instantie toen ik 'stuk jonger' las dacht ik misschien aan vroeger oppassen, maar 4 jaar is dan misschien net te weinig zeg maar.
    Misschien dat haar hond laatst per ongeluk uit huis ontsnapt is en hij degene is geweest die de hond gevonden heeft/teruggebracht?
    Of dat hij haar random op straat aangesproken heeft dat ze zo'n mooie hond had en of hij haar hond alsjeblieft een keertje zou mogen fotograferen?


    Dat kan zeker wel, zeker dat tweede. Ik weet niet of je verder nog iets in gedacht had of zocht?


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    (...)

    Dat kan zeker wel, zeker dat tweede. Ik weet niet of je verder nog iets in gedacht had of zocht?

    De hond terugbrengen bedoel je?
    Ik heb nog weinig voor hem (lees: niks) dus ik sta voor alles open. Hebben ze daarna door van contact gehouden? Of eenmalige ontmoeting? Of...?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Eerder foto's (:
    Daarna contact gehouden vind ik top! Misschien kan hij ook een ker, of enkele keren, bij het LA ballet hebben geschoten?


    Bowties were never Cooler

    Ik ga (over)morgen kijken voor relaties voor Easton.


    •

    IrisWestAllen schreef:
    Eerder foto's (:
    Daarna contact gehouden vind ik top! Misschien kan hij ook een ker, of enkele keren, bij het LA ballet hebben geschoten?

    Top! Oehh dat is leuk!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb Saffrina (pg 4.) af & open voor relaties.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ik heb Dakota(pg 2)


    Bowties were never Cooler

    Grayson is klaar en staat eventueel open voor relaties. Hij woont er nog niet zo lang, dus echt diep kunnen ze nog niet gaan, lijkt mij.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik heb Dakota als je wil (:


    Bowties were never Cooler

    A L Σ X I S' Я Σ L A T I Σ S

    • Iemand die ze totaal niet mag
    • Iemand die haar na Ash’s arrestatie heeft geholpen (idk met wat, maar dat verzinnen we dan wel)
    • Iemand bij wie ze zich comfortabel voelt en ook naast haar/hem schildert
    • Frenemy
    • Movie mate
    • Game partner
    • Iemand met wie ze paar keer op date is gegaan
    • Een vriend(in) van zijn broer, die ook vaak langs komt
    • Iemand met wie ze graag wandelt
    • First lover
    • Ex


    Dit zijn alleen maar suggesties. Als je iets leukers weet, be my guest (:

    [ bericht aangepast op 4 jan 2019 - 11:38 ]