• Killer times
    Rollen - Praat - Speel


    Op 12 mei 2013 werd de zeventienjarige Ash Doe opgepakt. Na twee maanden onderzoek werd de jongen veroordeeld voor de uiterst gewelddadige moorden op 13 mensen. Hij verdween naar het Burgerhartfort in Maine. Zes jaar later, op 15 november 2018 ontsnapt hij.
    Oakton, het stadje waar hij sinds zijn negende gewoond had, was na die beruchte arrestatie nooit meer hetzelfde.

    OPZET
    ⇸ Mijn bedoeling van deze RPG is iets kleinschalig, met maximum 10 rollen, die vooral gericht is op relaties onder de personages. Ik ben me ervan bewust dat de RPG rond een persoon draait (Ash), maar het is zeker niet de bedoeling dat alles om hem draait.
    ⇸ Omdat ik zelf al heel vatbaar ben om RPG's te laten liggen, wil ik dit tegengaan door enkele data vast te leggen waarop een skip gebeurt. Zo kan je daar al naar toe werken en ik denk dat er dan minder neiging is tot afhaken. Waar het verhaal naar toe skipt, is uiteraard open voor suggesties en overleg.
    ⇸ De RPG kan eigenlijk op drie momenten beginnen. Hier hoeft echt geen rekening mee gehouden worden met de rol van Ash, ik vind zelf alle opties aanlokkelijk:
          - Eventjes voor Ash gearresteerd wordt
          - Vlak na de arrestatie
          - Vlak na zijn ontsnapping
    Uiteraard is het ook mogelijk om bij het eerste te beginnen en te skippen naar de andere momenten. Laat weten wat jij het interessantste vindt!
    INFO
    Ash
    Zie de rol op pagina 1
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Oakton
    ⇸ California, dicht bij Riverside
    ⇸ klein stadje met zo’n 1200 inwoners, 2 lagere scholen, 2 middle-schools & 1 highschool.
    ⇸ een meer: populaire zomerbesteding
    ⇸ naast het meer: een klein bos, met aan de rand een krottig huis (Higgins’ house) met een plaatselijke spooklegende. In het bos zijn kampeermogelijkheden
    ⇸ populaire plaatsen: Suzie’s Diner, ... (vul maar aan)

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    ROLLEN
    Welke
    Je kan kiezen wat voor rol je neemt: vrienden, familie (zussen en broers mogen zeker!), kennissen, FBI, voor- en tegenstanders. Zolang je openstaat voor overleg, moest er toch een probleem zijn, is het goed (:
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Lijstje
    ⇸ naam
    ⇸ leeftijd
    ⇸ innerlijk
    ⇸ uiterlijk
    ⇸ achtergrond:
          - relatie tot Ash
          - hoe gereageerd op de arrestatie
          - wat doen ze nu?
    ⇸ extra
    ⇸ relaties

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    Rollen: 5 & 8
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Luftmensch - Ash Doe - 23 - 1
          Necessity - Victor Collins - broer - 26 - FC - 3
          MeIpomene - Grayson Cross - FBI - 23 - Adi Gillespie - 2
          Paracosmic - Easton Covington - duts - 23 - Xavier Serrano - 4
          xJess - Isaac Thorpe - BFF - 23 - River Viiperi - 3
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Madalena - Rosalina Parker-Fernandez - lief - 22 - Vanessa Morgan - 2
          Tad - Naam - zus - leeftijd 2018 - FC - pagina
          Arcenciel - Alexis Smith - BFF - 22 - Hande Erçel - 2
          Anatomy - Juliette Covington - 21 - Lilly Collins - 3
          IrisWestAllen - Dakota Pruitt - vijand - 22 - Emma Dumort - 2
          Maledictus - Saffrina Pontmercy - 22 - Dorit Revelis - 4
          Ziegler - Liviah Isabella Montgomery - fling - 21 - Daria Milky - 4
          Luftmensch - Camilla Marveilleux - 21 - 4
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    REGELS
    ⇸ De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    ⇸ Maximum 1 rol
    ⇸ Geen ruzie OOC
    ⇸ OOC duidelijk aangeven
    ⇸ Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    ⇸ Veel plezier!!

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTek

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 15:44 ]

    Nog even voor de zekerheid: waar wil je beginnen?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Vlak voor de arrestatie

    0.0% (0 stemmen)
     
    vlak na de arrestatie

    66.7% (8 stemmen)
     
    vlak na de ontsnapping

    8.3% (1 stem)
     
    twee van de drie (met skips), namelijk:

    0.0% (0 stemmen)
     
    alle drie (met skips)

    25.0% (3 stemmen)
     
    Maakt me echt niet uit


    Mhm?

    Liviah staat er ook en is bijna klaar. Suggesties voor relaties zijn welkom!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Arcenciel schreef:
    Ik ga morgen aan de slag met Alexis’ relaties, maar post alvast een lijstje;

    • Iemand die ze totaal niet mag
    • Iemand die haar na Ash’s arrestatie heeft geholpen (idk met wat, maar dat verzinnen we dan wel)
    • Iemand bij wie ze zich comfortabel voelt en ook naast haar/hem schildert
    • Frenemy
    • Movie mate
    • Game partner
    • Iemand met wie ze paar keer op date is gegaan
    • Een vriend(in) van zijn broer, die ook vaak langs komt
    • Iemand met wie ze graag wandelt
    • First lover
    • Ex

    Dit zijn alleen maar suggesties. Als je iets leukers weet, be my guest (:

    Misschien Vic voor de vriend van haar broer? (Eventueel gecombineerd met iets anders?).


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Isaac Thorpe

    SUGGESTIONS
    — Iemand die hem opzocht in het ziekenhuis
    — Iemand die hem hielp om de arrestatie van Ash toch gedeeltelijk te verwerken / vergeten (eventueel gecombineerd met bovenstaande)
    — Vijand
    — Fwb's / crush / vriendin oid (hij zal alleen niet zo goed zijn in zijn handjes thuis houden van andere meiden)
    — Vrienden
    — Other things

    Geef een gil als je andere ideeën hebt c:
    IMPRESSIONS
    ASH — De twee waren beste vrienden maar Isaac kreeg door dat Ash loog en er meer aan de hand was. Hij heeft de politie getipt en diezelfde avond raakte hij gewond in het spookhuis. Ash had hem kunnen helpen maar deed het niet - iets wat Isaac hem nooit zal vergeven.
    ALEXIS — De twee waren bevriend, niet meer dan logisch aangezien ze beide beste vrienden waren met Ash. Het draaide uiteindelijk uit op meer dan vrienden en de twee waren net begonnen met 'daten' toen Ash gearresteerd werd. Sinds de arrestatie nam Alexis afstand van Isaac en sindsdien vertrouwt de jongen haar niet helemaal. Hij denkt dat ze misschien Ash geholpen heeft of op zijn minst ervan op de hoogte was.
    DAKOTA — Hoewel hij het zich eerst nooit had kunnen voorstellen, zou hij nu niet weten wat hij zonder de dame moest. Ze zijn erg goede vrienden geworden na de arrestatie van Ash.
    LIVIAH — Ze hebben elkaar ontmoet op het werk in het restaurant, waar ze collega's zijn. Op sommige momenten kunnen ze elkaar niet uitstaan maar op andere momenten delen ze met alle liefde het bed. Isaac weet dat ze hem niet kan weerstaan en daar maakt hij met alle liefde gebruik van - maar hij houdt graag de vrijheid van het 'geen relatie hebben'.
    SAFFRINA — Ze is één van de mensen die hem regelmatig op kwam zoeken toen hij in het ziekenhuis lag. De twee hebben dezelfde studie gevolgd maar op andere universiteiten. Isaac hield contact met de jongedame en ze was de uitlaatklep over zijn zorgen om de studie en wat voor beroep hij wil uitoefenen nu hij afgestudeerd is. Hij heeft haar ook een paar keer opgezocht op haar universiteit.
    VIC — Isaac kende de broer van Ash al langer maar had er nooit echt iets mee. Toen hij echter in het ziekenhuis terecht kwam, is Vic eens langsgekomen en hebben de twee goed kunnen praten met elkaar. Nog steeds zoeken ze bij elkaar steun en helpen ze elkaar door de moeilijke momenten heen.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2019 - 14:40 ]

    xJess schreef:
    Isaac Thorpe

    SUGGESTIONS
    — Iemand die hem opzocht in het ziekenhuis
    — Iemand die hem hielp om de arrestatie van Ash toch gedeeltelijk te verwerken / vergeten (eventueel gecombineerd met bovenstaande)
    — Vijand
    — Fwb's / crush / vriendin oid (hij zal alleen niet zo goed zijn in zijn handjes thuis houden van andere meiden)
    — Vrienden
    — Other things

    Geef een gil als je andere ideeën hebt c:
    IMPRESSIONS
    ASH — we were best friends until you betrayed me — De twee waren beste vrienden maar Isaac kreeg door dat Ash loog en er meer aan de hand was. Hij heeft de politie getipt en diezelfde avond raakte hij gewond in het spookhuis. Ash had hem kunnen helpen maar deed het niet - iets wat Isaac hem nooit zal vergeven.
    ALEXIS — I thought we were friends - or more then that - but then you betrayed me too — De twee waren bevriend, niet meer dan logisch aangezien ze beide beste vrienden waren met Ash. Sinds de arrestatie nam Alexis afstand van Isaac en sindsdien vertrouwt de jongen haar niet. Hij denkt dat ze misschien Ash geholpen heeft of op zijn minst ervan op de hoogte was.


    Misschien dat Vic hem opgezocht in het ziekenhuis heeft (uit schuldgevoel want het was zijn broertje die erbij betrokken was?) en dat ze elkaar daarvoor wel kenden als broer van Ash/beste vriend van Ash, maar verder niet echt. En dat ze daar een soort van met elkaar in contact gekomen zijn, ondanks dat ze elkaar niet veel zagen (Vic woonde de jaren erna niet echt in de buurt ofzo :'D), en dat ze misschien niet echt vrienden geworden zijn, maar wel een soort van 'connected spirits' gezien ze beide belazerd zijn door Ash?
    Ofzo?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    xJess schreef:
    Isaac Thorpe

    SUGGESTIONS
    — Iemand die hem opzocht in het ziekenhuis
    — Iemand die hem hielp om de arrestatie van Ash toch gedeeltelijk te verwerken / vergeten (eventueel gecombineerd met bovenstaande)
    — Vijand
    — Fwb's / crush / vriendin oid (hij zal alleen niet zo goed zijn in zijn handjes thuis houden van andere meiden)
    — Vrienden
    — Other things

    Geef een gil als je andere ideeën hebt c:
    IMPRESSIONS
    ASH — we were best friends until you betrayed me — De twee waren beste vrienden maar Isaac kreeg door dat Ash loog en er meer aan de hand was. Hij heeft de politie getipt en diezelfde avond raakte hij gewond in het spookhuis. Ash had hem kunnen helpen maar deed het niet - iets wat Isaac hem nooit zal vergeven.
    ALEXIS — I thought we were friends - or more then that - but then you betrayed me too — De twee waren bevriend, niet meer dan logisch aangezien ze beide beste vrienden waren met Ash. Sinds de arrestatie nam Alexis afstand van Isaac en sindsdien vertrouwt de jongen haar niet. Hij denkt dat ze misschien Ash geholpen heeft of op zijn minst ervan op de hoogte was.



    Got Liviah for you?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dakota Pruitt


    Gezocht:
    • Beste vriendin(possibly cheerbuddy)
    • Vriendje/Crush/Lover/Ex/etc
    • Vrienden
    • Vijand/Rivaal/Iemand die door het populaire kliekje in High School werd gepest en dat haar nog aanrekent
    • Vriend van vroeger waarmee ze nog maar weinig contact heeft(possibly cheerbuddy)

    • Iets anders?

    Voorstellen/Afspraken:
    • Isaac • In High School hebben de twee elkaar nooit gemogen, door hun tegenovergestelde beeld van Ash. Ze hebben elkaar nooit echt gesproken. Op de uni veranderde dit. Onverwacht kwamen de twee elkaar tegen in een cafe op de campus. Ze raakten aan de praat en zijn over de tijd best goede vrienden geworden. Over Ash hebben ze het nooit gehad, en dat is maar beter zo. Ze laten hem allebei liever in het verleden. Dakota is alleen wel bang dat na zijn ontsnapping, de herinnering van Ash een wig tussen hen zal drijven, iets wat ze echt niet wil, want Isaac is echt een hele goede vriend in haar ogen.
    • Vic • Vic en Dakota zijn elkaar een keer toevallig tegengekomen op straat toen ze aan het joggen was met haar hond. Ze hadden een kort gesprek en hij vroeg of hij een fotoshoot mocht doen met haar hond. Ze stemde in en was verrast met de prachtige foto's van Casey. Ze liet ze ook op haar werk zien, en wist Vic meerdere malen een opdracht te verzorgen van het balletgezelschap. Ook heeft hij de honden van haar ouders geschoten voor foto's op hun website en de AKC website. Ze zijn niet heel close, maar van tijd tot tijd vinden ze het wel gezellig om samen koffie te drinken als ze tijd hebben.
    • Ash • Ze heeft eigenlijk nooit zijn goede kant gezien, en snapt ook niet hoe iedereen zo in zijn 'val' heeft kunnen lopen. Hij is de enige van wie ze in geen mogelijkheid iets goeds kan zien, en die ze niets goeds toewenst. Soms voelt ze zich hier schuldig over, maar dat duurt nooit lang.

    Roep maar!
    Ook alsjeblieft als ik per ongeluk iets van afspraken verkeerd heb geinterpreteerd (:

    [ bericht aangepast op 3 jan 2019 - 12:34 ]


    Bowties were never Cooler

    Ik ben nu bezig met een rol voor een andere RPG en ik schrijf ondertussen aan mijn scriptie, maar als er mensen met ideeën zijn voor een relatie met Rosa, roep maar!

    Ik leg haar kort uit: Rosa is/was Ash' vriendin. Ze was gek op hem, maar wist dat er iets raars aan de hand was. Toch wilde ze na zijn arrestatie en tijdens niet geloven dat hij al die moorden had gepleegd. Hoe meer de jaren vorderden is ze toch wel iets meer gaan geloven in die mogelijkheid en durft ze amper over Ash te praten, omdat ze weet wat hij heeft gedaan. Ze schaamt zich ervoor en wil niet toegeven dat ze zich er jarenlang voor heeft afgewend.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ziegler schreef:
    (...)

    Got Liviah for you?

    Had je zelf al voorkeur voor een idee? C:

    MadaIena schreef:
    Ik ben nu bezig met een rol voor een andere RPG en ik schrijf ondertussen aan mijn scriptie, maar als er mensen met ideeën zijn voor een relatie met Rosa, roep maar!

    Ik leg haar kort uit: Rosa is/was Ash' vriendin. Ze was gek op hem, maar wist dat er iets raars aan de hand was. Toch wilde ze na zijn arrestatie en tijdens niet geloven dat hij al die moorden had gepleegd. Hoe meer de jaren vorderden is ze toch wel iets meer gaan geloven in die mogelijkheid en durft ze amper over Ash te praten, omdat ze weet wat hij heeft gedaan. Ze schaamt zich ervoor en wil niet toegeven dat ze zich er jarenlang voor heeft afgewend.


    Rosa en Dakota zullen elkaar in High School denk ik echt niet gemogen, puur door Ash. Verder weet ik het niet zo goed, sorry ):


    Bowties were never Cooler

    MadaIena schreef:
    Ik ben nu bezig met een rol voor een andere RPG en ik schrijf ondertussen aan mijn scriptie, maar als er mensen met ideeën zijn voor een relatie met Rosa, roep maar!

    Ik leg haar kort uit: Rosa is/was Ash' vriendin. Ze was gek op hem, maar wist dat er iets raars aan de hand was. Toch wilde ze na zijn arrestatie en tijdens niet geloven dat hij al die moorden had gepleegd. Hoe meer de jaren vorderden is ze toch wel iets meer gaan geloven in die mogelijkheid en durft ze amper over Ash te praten, omdat ze weet wat hij heeft gedaan. Ze schaamt zich ervoor en wil niet toegeven dat ze zich er jarenlang voor heeft afgewend.


    Ik heb net afgesproken dat Ash ooit met Liviah is vreemdgegaan. Liviah had er alleen geen weet van dat hij op dat moment een vriendin had (hij had waarschijnlijk het doen lijken dat hij en Rosa uit elkaar waren). Hoe zou Rosa tegen Liviah aankijken daarna?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Arcenciel schreef:
    Ik ga morgen aan de slag met Alexis’ relaties, maar post alvast een lijstje;

    • Iemand die ze totaal niet mag
    • Iemand die haar na Ash’s arrestatie heeft geholpen (idk met wat, maar dat verzinnen we dan wel)
    • Iemand bij wie ze zich comfortabel voelt en ook naast haar/hem schildert
    • Frenemy
    • Movie mate
    • Game partner
    • Iemand met wie ze paar keer op date is gegaan
    • Een vriend(in) van zijn broer, die ook vaak langs komt
    • Iemand met wie ze graag wandelt
    • First lover
    • Ex

    Dit zijn alleen maar suggesties. Als je iets leukers weet, be my guest (:


    Ze zullen zolang Ash in beeld was denk ik geen goede band, of helemaal geen band, hebben gehad, maar misschien dat ze erna wat aan elkaar hebben gehad/met elkaar zijn opgescheept op school/elkaar elke keer tegenkomen tijdens het wandelen en zo langzaam toch wat vriendelijker tegen elkaar zijn geworden? Of juist helemaal niet? Wat denk jij?


    Bowties were never Cooler


    LIVIAHISABELLAMONTGOMERY


    Een goede vriendin
    Een goede vriend
    Een vijand (m/v)
    Love/hate relationship | Isaac
    Collega in het restaurant waar ze werkt
    Something else?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik heb Grayson voor wie wil?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    MeIpomene schreef:
    Ik heb Grayson voor wie wil?

    Ik heb Vic wel?

    Ziegler, ik heb Vic wel ^^ ik heb alleen echt geen flauw idee voor een suggestie


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    MeIpomene schreef:
    Ik heb Grayson voor wie wil?


    Ik heb Dakota


    Bowties were never Cooler