• Killer times
    Rollen - Praat - Speel


    Op 12 mei 2013 werd de zeventienjarige Ash Doe opgepakt. Na twee maanden onderzoek werd de jongen veroordeeld voor de uiterst gewelddadige moorden op 13 mensen. Hij verdween naar het Burgerhartfort in Maine. Zes jaar later, op 15 november 2018 ontsnapt hij.
    Oakton, het stadje waar hij sinds zijn negende gewoond had, was na die beruchte arrestatie nooit meer hetzelfde.

    OPZET
    ⇸ Mijn bedoeling van deze RPG is iets kleinschalig, met maximum 10 rollen, die vooral gericht is op relaties onder de personages. Ik ben me ervan bewust dat de RPG rond een persoon draait (Ash), maar het is zeker niet de bedoeling dat alles om hem draait.
    ⇸ Omdat ik zelf al heel vatbaar ben om RPG's te laten liggen, wil ik dit tegengaan door enkele data vast te leggen waarop een skip gebeurt. Zo kan je daar al naar toe werken en ik denk dat er dan minder neiging is tot afhaken. Waar het verhaal naar toe skipt, is uiteraard open voor suggesties en overleg.
    ⇸ De RPG kan eigenlijk op drie momenten beginnen. Hier hoeft echt geen rekening mee gehouden worden met de rol van Ash, ik vind zelf alle opties aanlokkelijk:
          - Eventjes voor Ash gearresteerd wordt
          - Vlak na de arrestatie
          - Vlak na zijn ontsnapping
    Uiteraard is het ook mogelijk om bij het eerste te beginnen en te skippen naar de andere momenten. Laat weten wat jij het interessantste vindt!
    INFO
    Ash
    Zie de rol op pagina 1
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Oakton
    ⇸ California, dicht bij Riverside
    ⇸ klein stadje met zo’n 1200 inwoners, 2 lagere scholen, 2 middle-schools & 1 highschool.
    ⇸ een meer: populaire zomerbesteding
    ⇸ naast het meer: een klein bos, met aan de rand een krottig huis (Higgins’ house) met een plaatselijke spooklegende. In het bos zijn kampeermogelijkheden
    ⇸ populaire plaatsen: Suzie’s Diner, ... (vul maar aan)

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    ROLLEN
    Welke
    Je kan kiezen wat voor rol je neemt: vrienden, familie (zussen en broers mogen zeker!), kennissen, FBI, voor- en tegenstanders. Zolang je openstaat voor overleg, moest er toch een probleem zijn, is het goed (:
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Lijstje
    ⇸ naam
    ⇸ leeftijd
    ⇸ innerlijk
    ⇸ uiterlijk
    ⇸ achtergrond:
          - relatie tot Ash
          - hoe gereageerd op de arrestatie
          - wat doen ze nu?
    ⇸ extra
    ⇸ relaties

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    Rollen: 5 & 8
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Luftmensch - Ash Doe - 23 - 1
          Necessity - Victor Collins - broer - 26 - FC - 3
          MeIpomene - Grayson Cross - FBI - 23 - Adi Gillespie - 2
          Paracosmic - Easton Covington - duts - 23 - Xavier Serrano - 4
          xJess - Isaac Thorpe - BFF - 23 - River Viiperi - 3
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Madalena - Rosalina Parker-Fernandez - lief - 22 - Vanessa Morgan - 2
          Tad - Naam - zus - leeftijd 2018 - FC - pagina
          Arcenciel - Alexis Smith - BFF - 22 - Hande Erçel - 2
          Anatomy - Juliette Covington - 21 - Lilly Collins - 3
          IrisWestAllen - Dakota Pruitt - vijand - 22 - Emma Dumort - 2
          Maledictus - Saffrina Pontmercy - 22 - Dorit Revelis - 4
          Ziegler - Liviah Isabella Montgomery - fling - 21 - Daria Milky - 4
          Luftmensch - Camilla Marveilleux - 21 - 4
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    REGELS
    ⇸ De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    ⇸ Maximum 1 rol
    ⇸ Geen ruzie OOC
    ⇸ OOC duidelijk aangeven
    ⇸ Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    ⇸ Veel plezier!!

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTek

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 15:44 ]

    Nog even voor de zekerheid: waar wil je beginnen?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Vlak voor de arrestatie

    0.0% (0 stemmen)
     
    vlak na de arrestatie

    66.7% (8 stemmen)
     
    vlak na de ontsnapping

    8.3% (1 stem)
     
    twee van de drie (met skips), namelijk:

    0.0% (0 stemmen)
     
    alle drie (met skips)

    25.0% (3 stemmen)
     
    Maakt me echt niet uit


    Mhm?

    Paracosmic schreef:
    (...)

    Misschien hebben ze voor een korte periode een relatie gehad op de middelbare school, aangezien zij een hoge cheerleader was en hij captain van het football team? Dus meer een relatie voor status?


    Vind ik prima! En dat het daarna is verwaterd, gewoon omdat ze elkaar minder spraken? Niet perse omdat ze elkaar niet mogen ofzo?


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    (...)

    Vind ik prima! En dat het daarna is verwaterd, gewoon omdat ze elkaar minder spraken? Niet perse omdat ze elkaar niet mogen ofzo?


    Wat denk je?

    Dakota en Easton hebben tijdens Easton's een na laatste jaar op de middelbare school een relatie gehad van een korte negental maanden. Alhoewel hun medeleerlingen ze zagen als 'the golden couple' was de relatie meer tot stand gekomen in verband met status — captain of football en cheercaptain. Dakota en Easton waren op school vaak samen te vinden, maar zagen elkaar daarbuiten vrijwel niet. Daarom bloedde de relatie uiteindelijk dood en besloten ze er samen een punt achter te zetten. Daarna is het contact eveneens doodgebloed.


    Prima, zeker omdat Easton ook weg is verhuist, en Dakota het heel druk heeft, zal contact vanzelf minder zijn geworden. Misschien dat zij nog wel aan hem denkt van tijd tot tijd, maar eerder als vriend/collega/persoon uit de 'goede oude tijd'


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    Prima, zeker omdat Easton ook weg is verhuist, en Dakota het heel druk heeft, zal contact vanzelf minder zijn geworden. Misschien dat zij nog wel aan hem denkt van tijd tot tijd, maar eerder als vriend/collega/persoon uit de 'goede oude tijd'


    Easton is niet verhuisd, haha — hij werkt alleen in een nabijgelegen stad. Maar na zijn hechtenis heeft hij sowieso veel contacten laten vallen (of zij hem), dus dat verwateren kan sowieso. :Y)


    Paracosmic schreef:
    RELATIES EASTON COVINGTON

    IMPRESSIES & VOORSTELLEN
    ALEXIS SMITH
    Uit je lijstje:
    • Iemand die haar na Ash’s arrestatie heeft geholpen (idk met wat, maar dat verzinnen we dan wel) — misschien omdat ze beiden na Ash' arrestatie gedeeltelijk zijn verstoten door de personen uit hun omgeving? (Easton wordt bijvoorbeeld nog steeds met een scheef oog aangekeken.)
    • Iemand met wie ze paar keer op date is gegaan
    • Ex / First lover


    I like that.

    Dan is het inderdaad snel afgelopen met het contact (';


    Bowties were never Cooler

    Oké, ik heb hier nog een dingetje dat ik misschien bij Rosa wil doen: ze houdt stiekem nog wel van Ash, maar weet ook dat er geen weg terug is en dat hij wel schuldig móét zijn. Nu zal ze niet als een eenzame, getrouwde vrouw op hem zitten wachten, dus is er een man uit Oakton met wie ze misschien meer dan eens wel iets heeft gedaan? Ze voelt zich namelijk ook schuldig en krijgt rare blikken van mensen die weten dat zij en Ash zo close waren. c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb nog een laat kerstfeestje. Nadien zal ik ingaan op relatiedingen (:

    Morgen maak ik het speeltopic aan, is dat ok?


    Mhm?

    Arcenciel schreef:
    (...)
    Prima! Alexis kwam ook vaak langs om te gaan gamen met Ash, dus zag ze Vic wel vaker en beschouwde ze hem als haar eigen broer?

    Ja is goed!

    Paracosmic, hmm ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik zou niet echt weten hoe Easton en Vic met elkaar in contact zouden komen om het meer dan een globale 'oja, ik ken die naam/weet welk hoofd er bij hem hoort' van te maken eigenlijk.

    Luftmensch, ik snap wat je zegt inderdaad. Qua persoonlijkheid zouden ze wel matchen, maar hoe ze ooit met elkaar in contact gekomen zouden zijn?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Ja is goed!

    Paracosmic, hmm ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik zou niet echt weten hoe Easton en Vic met elkaar in contact zouden komen om het meer dan een globale 'oja, ik ken die naam/weet welk hoofd er bij hem hoort' van te maken eigenlijk.

    Luftmensch, ik snap wat je zegt inderdaad. Qua persoonlijkheid zouden ze wel matchen, maar hoe ze ooit met elkaar in contact gekomen zouden zijn?


    Dan houden we het daar gewoon op. :Y) Die relaties moeten er ook zijn, niet waar?


    Paracosmic schreef:
    (...)

    Dan houden we het daar gewoon op. :Y) Die relaties moeten er ook zijn, niet waar?

    Is goed!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    RELATIES VIC



    Ash Doe
    You’re a murderer, no matter how beloved.
    Ash is als een echt broertje voor Vic. Dat hij zoveel moorden gepleegd heeft, is iets waar Vic het ook best moeilijk mee heeft. Hij is boos op Ash, en boos op zichzelf dat hij het niet gemerkt heeft, en Ash niet geholpen heeft. Op dit moment weet Vic het allemaal niet meer. Ash blijft zijn broertje, maar wel een moordenaar.

    Grayson Cross
    I love meeting new people with a similar mind and vibe that’s worth my time.
    Grayson en zijn familie zijn de nieuwe buren van Vic. Vic is hen meteen de eerste dag komen helpen uitladen en zo zijn ze met elkaar in contact gekomen. Het klikt tussen de mannen. Vic weet niet dat Grayson op de zaak van Ash is gezet. Hij weet überhaupt niet dat Grayson bij de FBI hoort.

    Isaac Thorpe
    It’s always nice knowing someone got your back.
    Isaac is voor Vic altijd ‘een vriend van Ash’ geweest en verder niet. Hij bemoeide zich weinig met degenen met wie Ash om ging. Toen Isaac echter in het ziekenhuis terecht kwam, is Vic hem gaan opzoeken. Deels uit schuldgevoel omdat Ash zijn broertje was, deels omdat hij antwoorden wilde. Ze hebben daar een goed gesprek gehad. Nog steeds praten ze regelmatig met elkaar over alles. Ze begrijpen elkaar en hebben steun aan elkaar.

    Dakota Pruitt
    Sorry, I just want to photograph beautiful things.
    Vic kwam Dakota op straat tegen met haar hond. Hij vond haar hond prachtig en heeft haar toen gevraagd of hij haar hond eens op de foto mocht zetten. Dankzij haar heeft Vic meerdere malen haar balletgezelschap op de foto kunnen zetten, en heeft hij shoots met de honden van haar ouders gekregen. Ze zijn niet zo bevriend dat ze elkaar elke dag zien, maar af en toe afspreken vinden ze wel gezellig.

    Easton Covington
    People pass one another, forever strangers.
    Noem je Eastons naam dan zal Vic wel weten over wie je het hebt. Hij kent de naam wel, hij herkent het gezicht wel, maar daar is het ook mee gezegd. Echt contact hebben ze nooit gehad.

    Alexis Smith
    Family isn’t always blood.
    Vic is een jeugdvriend van Alexis’ broer, dus van jongs af aan komt hij al bij haar over de vloer. Daarnaast was Alexis een vriendin van Ash, en zag hij haar ook regelmatig bij hem thuis. Omdat ze elkaar al zo lang kennen voelt ze inmiddels als een soort van zusje.


    Als ik dingen verkeerd omschreven heb, hoor ik het graag (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Я Σ L A T I Σ S

    Geef maar een gil als er iets niet klopt, dan pas ik het graag aan.

    Easton Covington - you were exactly what I needed
    Voor Ash's arrestatie, was Easton alleen maar een schoolgenoot van Alexis. Ze zag hem wel vaker door de gangen voorbij zien komen, maar zei geen gedag. Dat veranderde toen ze hem bij haar therapeut tegenkwam. Na een kort praatje, wilde Alexis Easton beter leren kennen. Ze verliet het gebouw ook met zijn telefoonnummer tussen haar contactenlijst en sindsdien kon ze haar telefoon moeilijk wegleggen. Hij liet haar die hele tragedie vergeten, alhoewel ze door diezelfde redenen elkaar weer tegenkwamen. Ze voelde zich op haar gemak, totdat hij op een dag uitbarstte. Alexis was fysiek en mentaal niet klaar voor om met iemand te daten die last had van woedeaanvallen en besloot – zoals gewoonlijk – afstand te nemen. Mensen die negatief invloed op haar hadden, besloot Alexis van haar leven te scheppen, met hoop dat ze haar oude leven achter de rug kon laten. Doch heeft haar hart andere mening daarover. Alexis geeft nog steeds veel om deze jongeman, want ze weet dat hij – naast zijn woedeaanvallen – een goede jongen is.

    Isaac Thorpe - if you have chemistry, you only need timing. But timing's a bitch.
    Hoewel ze klasgenoten van elkaar waren – en Alexis echt een prater was – hadden deze twee niet echt veel aan elkaar te vertellen. Deze vriendschap ontstond – en eindigde ook – dankzij Ash. Ze hebben elkaar tijdens uitjes beter leren kennen en begonnen zelfs met elkaar af te spreken - soms zonder Ash. Alexis voelde zich comfortabel bij Isaac en niet veel later begonnen ze te daten. Na Ash’s arrestatie vertrouwde Alexis haar vrienden niet meer. Haar koudbloedige gedrag zorgde ervoor dat deze vriendschap – die misschien kon veranderen in een relatie – beëindigde.

    Dakota Pruitt - from enemies to friends
    Voor Ash’s blootstelling, was Alexis niet zo’n fan van deze dame. Ze wist niet precies wat Dakota met Ash had, maar ze hield zich ook erbuiten. Ze was zelf wel goed met Ash en het interesseerde haar vrijwel weinig waarom die twee niet met elkaar konden opschieten. Echter, na Ash’s arrestatie merkte Alexis dat Dakota al die tijd wel goed zat. Ze merkte dat de dame toch niet erg was – dat merkte ze vooral toen ze elkaar tegenkwamen tijdens het wandelen.

    Victor Collins - he's my third big brother
    Gezien Alexis vrienden was met Ash en Vic met haar broer, zagen ze elkaar vaak waardoor Alexis hem als haar broer beschouwd. Ze liep bij Vic’s de deur vaak plat en ook andersom. Ze kunnen goed met elkaar overweg – zelfs na Ash’s ware onthulling.

    VOORSTELLEN/IMPRESSIES
    Cammie – TBC
    Ik denk dat Alexis Cammie juist met harte verwelkomde en ook met haar goed kan opschieten. Vrienden maybe?

    Grayson Cross – TBC
    Maybe neighbours?

    Rosalina Parker-Fernandez – TBC
    Voordat Ash werd aangehouden denk ik dat Alexis wel met Rosaline kon opschieten. Na zijn arrestatie zou ze denk ik afstand van haar hebben genomen gezien ze dat bij al haar vrienden heeft gedaan. Wat denk jij?

    Juliette Covington – TBC
    Toen Alexis nog met Easton datete, zag ze Juliette wel vaker. Misschien dat ze dan toentertijd goed met elkaar konden omgaan? En nu - wanneer ze elkaar weer tegenkomen - gewoon kort praatje houden? Wat vind jij?

    Liviah Montgomery – TBC
    Goede vriendin?

    Saffrina Pontmercy – TBC
    Ik heb echt geen flauw idee. Weet jij misschien iets?

    [ bericht aangepast op 4 jan 2019 - 20:56 ]

    Relaties Saffrina


    ☆ Options ☆
    — Ex / Hook—up / Fling (verleden)
    — Studybuddy / Iemand die ze bijles gaf (verleden)
    — Best friend (verleden / heden)
    — Brother/Sisterlike relationship (verleden / heden)
    — Someone who live(d)s next door (her old home : mother and brothers home)
    — Surprise me.
    — Combination of sorts.

    ☆ Afgesproken ☆
    Easton Covington
          Saffrina had haar ogen al op America's finest toen ze nog met haar neus diep in de schoolbanken zat. Na boeken, was Easton Covington het tweede waar Saffrina onherroepelijk voor viel. Ze heeft hem altijd van een afstandje geadoreerd — tot dat ene feestje in haar Senior Year, toen hij ineens voor haar neus stond, een tikje dronken. Het is safe to say dat het de avond van haar leven was voor Saf : een feestje waarin ze zich voor enkele uren populair waande, beerpong speelde en verloor, zo aangeschoten was dat Mr. Covington zelve haar naar huis liep en waarop hij haar vriendelijk haar eerste kus afwees. Om alle juiste redenen, uiteraard. Ze nam het hem in dank af dat hij geen misbruik had gemaakt van haar toestand. En toch. . . Ze heeft vaak teruggedacht aan het moment dat dingen heel ander hadden kunnen lopen.
          Na dat feestje, hebben de twee veel met elkaar gebeld (Saf haat SMS'en) en ten tijde van de Ash Doe zaak — heeft Saffrina altijd aan zijn kant gestaan. Het contact verwaterde echter toen Saffrina naar de universiteit vertrok en een leven opbouwde ver weg van huis. Tijdens één van haar tripjes naar haar ouderlijk huis een jaar later, waarbij ze de taak op zich nam om de laatste inkopen te doen voor Kerstmis, zag ze Easton weer. En daardoor realiseerde Saf zich maar al te goed dat ze de vlinders nooit verbeeld had. De twee bleven ditmaal in contact, ook toen Saffrina weer terugkeerde naar Berkeley.
          Saf praat met Easton gedurende late night phonecalls over dingen die ze met bijna niemand deelt : zoals het feit dat ze overweegt te gaan werken voor een kleine corporatie in de buurt, in plaats van de advocaten kantoren die voor haar in de rij staan in onder andere New York en Seattle. Ze betwijfeld echter of hij ook maar enigszins beseft dat het iets met hem te maken heeft.


    Ash Doe
          Saffrina en Ash leerden elkaar min of meer geforceerd kennen door duo—projecten tijdens Middle— en High School voor de advanced klassen die zij beiden volgden. Daardoor werden ze gedwongen elkaar tevens buiten schooluren te zien om aan hun opdrachten te werken. Deze werden vaak geprezen omwille van hun kwaliteit — alhoewel Saf het meeste deed, deelde zij de eer altijd bescheiden met Ash. Het contact reikte nooit verder dan vriendelijke knikjes in de gangen, tot Saffrina haar laatste jaar van de middelbare school binnenstapte en alle hoofden liet draaien.
          Zij en Ash kwamen opnieuw in contact en hij is zelfs de persoon geweest die ervoor heeft gezorgd dat ze naar feestjes en andere sociale gebeurtenissen durfde te gaan. In zekere zin heeft hij geholpen haar het beste schooljaar te geven dat ze zich had kunnen wensen : Saf zag dan ook enkel het goede dat in Ash zat.
          Na de gebeurtenissen om hem heen en de afdruk die dat op haar heeft nagelaten, zal ze zich voor altijd afvragen of ze iets had kunnen betekenen voor hem in de hulp die hij duidelijk nodig had.


    Isaac Thorpe
          Gedurende High School waren de twee niet bijster close. Het was zelfs pas rondom de gebeurtenissen met Ash Doe dat Isaac de jongedame voor het eerst leek op te vallen. Saffrina verscheen namelijk met bloemenbos zo groot als haar leeuwenlokken in zijn ziekenhuiskamer. Ze was er voor hem in die moeilijke tijd, waarin ze leerden dat ze beiden dezelfde richting hadden gekozen om te gaan studeren. Alhoewel dit op verschillende universiteiten gebeurde — belden en mailden ze toch vaak over en weer om hun frustraties en overwinningen hierin te delen.
          Ook heeft Isaac haar enkele keren bezocht op Berkeley. Hun vriendschap is allicht gevormd door gedeeld trauma, maar dat veranderd voor Saffrina weinig van het feit dat ze altijd het gevoel heeft er voor Isaac te willen zijn. Vooral omdat hij zijn onzekerheden tegenover zijn studie en toekomst met haar durft te bespreken.


    ☆ Impressies ☆
    • Alexis
    Ik denk dat Alexis het type meisje is waar Saf veel te verlegen voor zou zijn geweest om zelf op af te stappen, dus allicht heb jij ideeën?


    • Dakota
    Saffrina zal altijd hebben opgekeken tegen iemand als Dakota : die zo vriendelijk en tegelijkertijd zo populair was, getalenteerd maar niet uit de hoogte. Allicht zijn ze met elkaar in contact gekomen toen Saf in haar laatste jaar uit haar schulp kroop? Ik weet niet waar ze op dit moment zouden staan, maar destijds zouden ze misschien vriendschappelijk geweest kunnen zijn? Saf is dol op het kijken naar anderen : dus theaterbuddies / ballet voorstelling buddies? OE : Saffrina zou echt een toegewijde fan zijn geweest. Like, die hard supporting fan. En misschien is ze na haar vertrek naar de uni Dakota kaarten blijven sturen met foto's van ballerina's oid. Idk.
    Al zal ze wel jaloers zijn geweest om het feit dat ze met Easton heeft gedatet. Let me know.


    • Rosa
    Rosa was altijd de IT—girl in Saf's ogen. Ze datete één van de knapste jongens van de school en had alles voor elkaar. Daarom heeft Saffrina ook zoveel medelijden gevoeld tegenover haar toen haar leven uit elkaar viel rondom Ash en zijn gruwelijke aard. Ik niet weet in hoeverre Saffrina een diepere band met Rosa zou hebben dan wederzijds begrip.


    • Vic
    Ze zijn best similar in bepaalde opzichten, ik denk dat Saffrina zich vrij prettig zou voelen in zijn omgeving. Ik weet echter niet hoe ze elkaar ontmoet zouden hebben?

    [ bericht aangepast op 4 jan 2019 - 23:16 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Jules staat — finally!
    Ik ga zo een lijstje opstellen met voorstellen/impressies etc.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )