• Killer times
    Rollen - Praat - Speel


    Op 12 mei 2013 werd de zeventienjarige Ash Doe opgepakt. Na twee maanden onderzoek werd de jongen veroordeeld voor de uiterst gewelddadige moorden op 13 mensen. Hij verdween naar het Burgerhartfort in Maine. Zes jaar later, op 15 november 2018 ontsnapt hij.
    Oakton, het stadje waar hij sinds zijn negende gewoond had, was na die beruchte arrestatie nooit meer hetzelfde.

    OPZET
    ⇸ Mijn bedoeling van deze RPG is iets kleinschalig, met maximum 10 rollen, die vooral gericht is op relaties onder de personages. Ik ben me ervan bewust dat de RPG rond een persoon draait (Ash), maar het is zeker niet de bedoeling dat alles om hem draait.
    ⇸ Omdat ik zelf al heel vatbaar ben om RPG's te laten liggen, wil ik dit tegengaan door enkele data vast te leggen waarop een skip gebeurt. Zo kan je daar al naar toe werken en ik denk dat er dan minder neiging is tot afhaken. Waar het verhaal naar toe skipt, is uiteraard open voor suggesties en overleg.
    ⇸ De RPG kan eigenlijk op drie momenten beginnen. Hier hoeft echt geen rekening mee gehouden worden met de rol van Ash, ik vind zelf alle opties aanlokkelijk:
          - Eventjes voor Ash gearresteerd wordt
          - Vlak na de arrestatie
          - Vlak na zijn ontsnapping
    Uiteraard is het ook mogelijk om bij het eerste te beginnen en te skippen naar de andere momenten. Laat weten wat jij het interessantste vindt!
    INFO
    Ash
    Zie de rol op pagina 1
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Oakton
    ⇸ California, dicht bij Riverside
    ⇸ klein stadje met zo’n 1200 inwoners, 2 lagere scholen, 2 middle-schools & 1 highschool.
    ⇸ een meer: populaire zomerbesteding
    ⇸ naast het meer: een klein bos, met aan de rand een krottig huis (Higgins’ house) met een plaatselijke spooklegende. In het bos zijn kampeermogelijkheden
    ⇸ populaire plaatsen: Suzie’s Diner, ... (vul maar aan)

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    ROLLEN
    Welke
    Je kan kiezen wat voor rol je neemt: vrienden, familie (zussen en broers mogen zeker!), kennissen, FBI, voor- en tegenstanders. Zolang je openstaat voor overleg, moest er toch een probleem zijn, is het goed (:
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Lijstje
    ⇸ naam
    ⇸ leeftijd
    ⇸ innerlijk
    ⇸ uiterlijk
    ⇸ achtergrond:
          - relatie tot Ash
          - hoe gereageerd op de arrestatie
          - wat doen ze nu?
    ⇸ extra
    ⇸ relaties

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    Rollen: 5 & 8
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Luftmensch - Ash Doe - 23 - 1
          Necessity - Victor Collins - broer - 26 - FC - 3
          MeIpomene - Grayson Cross - FBI - 23 - Adi Gillespie - 2
          Paracosmic - Easton Covington - duts - 23 - Xavier Serrano - 4
          xJess - Isaac Thorpe - BFF - 23 - River Viiperi - 3
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Madalena - Rosalina Parker-Fernandez - lief - 22 - Vanessa Morgan - 2
          Tad - Naam - zus - leeftijd 2018 - FC - pagina
          Arcenciel - Alexis Smith - BFF - 22 - Hande Erçel - 2
          Anatomy - Juliette Covington - 21 - Lilly Collins - 3
          IrisWestAllen - Dakota Pruitt - vijand - 22 - Emma Dumort - 2
          Maledictus - Saffrina Pontmercy - 22 - Dorit Revelis - 4
          Ziegler - Liviah Isabella Montgomery - fling - 21 - Daria Milky - 4
          Luftmensch - Camilla Marveilleux - 21 - 4
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    REGELS
    ⇸ De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    ⇸ Maximum 1 rol
    ⇸ Geen ruzie OOC
    ⇸ OOC duidelijk aangeven
    ⇸ Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    ⇸ Veel plezier!!

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTek

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 15:44 ]

    Nog even voor de zekerheid: waar wil je beginnen?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Vlak voor de arrestatie

    0.0% (0 stemmen)
     
    vlak na de arrestatie

    66.7% (8 stemmen)
     
    vlak na de ontsnapping

    8.3% (1 stem)
     
    twee van de drie (met skips), namelijk:

    0.0% (0 stemmen)
     
    alle drie (met skips)

    25.0% (3 stemmen)
     
    Maakt me echt niet uit


    Mhm?


    Jules' Relaties


    Grayson
    He’s new in town — dus waarschijnlijk kennen ze elkaar nog niet. Ik denk dat Jules geïnteresseerd in zijn carrière zou zijn, aangezien zij zelf ooit ook een baan bij de FBI wilt hebben — tenminste, als het überhaupt bekend is dat Grayson op deze zaak zit. Ik denk dat Jules nu Ash terug is haar eigen onderzoekje uit zal willen voeren en misschien dat dit hem zou irriteren? Cuz she will be nosy and show up at crimescenes. Let me know.

    Alexis
    I sent you a PB! (:

    Rosaline
    Jules zou flink boos op Rosa zijn geweest omtrent de gebeurtenissen met Ash. Als Rosa eerlijk was geweest had het waarschijnlijk veel leed gescheeld voor Easton. En Rosa is natuurlijk de 'lover van', ik denk dat Jules haar ontwijkt op straat. Wat denk jij?

    Dakota
    Easton en Dakota hebben een tijdje een relatie gehad, dus het lijkt me logisch dat Jules haar daarvan kent — aangezien ze niet echt involved was met de cheerleader squad. Ik zie niet echt waarom de twee elkaar niet zouden mogen, maar ik denk wel dat Jules het niet echt zo op hun relatie had toentertijd. Misschien omdat de relatie zo perfect was en ze haar broer graag hiermee plaagde en dus indirect ook Dakota?
    Nu zie ik me meer een neutrale relatie voor me. Wat denk jij?

    Victor
    Neutrale relatie — ik denk dat Jules hem alleen kent van zijn connectie met Ash. Vooral omdat hij zo lang is weggeweest. Thoughts?

    Saffrina
    De twee zouden elkaar kunnen kennen van Middle-/High-school, ze waren beide introvert + academisch ingesteld.
    Uit je lijstje: Studiebuddies / (Old) friends?

    Liviah
    Collega’s. Qua relatie kan het beide kanten opgaan, hun personaliteiten kunnen elkaar liggen of juist gigantisch botsen. What do you think?

    Cammie
    PB incoming!

    Ash
    PB incoming!

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 0:53 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    ^ Klinkt wat mij betreft opzich prima.

    Ik had echter wel voor het begin in gedachten dat het van Grayson (nog) niet direct bekend is dat hij als agent op de zaak van Ash zit, dit is een beetje voorbedacht ook.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik zit in de auto terug naar huis, dus ik ga, zodra ik thuis ben, denk ik even kijken naar relaties. c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.


    Ash Doe
    Relaties



    Grayson - ?
    Hij en Ash hebben elkaar nog niet in levende lijve ontmoet.

    Alexis - My bitch
    Alex was een van de eersten die op hem afstapte. In het begin negeerde hij haar even hard als iedereen, maar toen hij zich begon open te stellen, werden ze al snel dikke vriendjes. Ze was zijn partner in crime - of toch voor zijn onschuldige streken. Hiermee maakte hij zich niet populair bij haar familie, maar dat kon hem bitter weinig schelen. Af en toe sloop hij bij haar binnen, maar meestal amuseerden ze zich gewoon bij hem thuis. Dat ze met Isaac begon te daten, vond hij best wel grappig. Verder trok hij zich er weinig van aan.
    Alexis (en Isaac) had de zeldzame kracht om hem over te halen, zelfs al had Ash het gevoel dat hij beter niet naar haar luisterde. Een goed en finaal voorbeeld, was de laatste nacht bij het spookhuis. Eigenlijk wilde Ash vluchten, richting Mexico, maar de lokroep van zijn vrienden was sterker voor de tiener. Ash is erg rationeel voor een psychopaat van zijn kaliber en hij wéét dat het niet echt haar schuld is, maar toch neemt hij het haar lichtelijk kwalijk dat hij uiteindelijk is opgepakt.


    Rosa - My girl
    Ook Rosa kent hij al lang. Ze is echter van een ander kaliber dan zijn andere vrienden, waardoor het contact wat verwaterde. Toen hij haar in highschool terugzag, besefte hij dat hij haar nog steeds leuk vond. Hij vond het leuk om haar te zien, om haar aan te raken, haar te doen lachen. Echt houden van, dat kan hij niet, maar het was wel zijn manier van verliefd zijn. Hij werd een beter mens bij haar, dat wist hij wel, maar het kon hem bitter weinig schelen. Ash heeft nooit kwaadaardig willen zijn, hij is het gewoon, waardoor hij soms koos om zich niet zo te gedragen. Bij Rosa kwam dit altijd het beste tot uiting.
    Daarbij wist hij dat hij haar kon vertrouwen én kon vertrouwen in haar liefde voor hem. Daarom heeft hij zijn oude gsm met heel wat bewijsmateriaal aan haar gegeven. Hij weet dat ze het nooit heeft afgegeven, maar nu vraagt hij zich wel af waarom hij het ding niet gewoon vernield heeft. Als de autoriteiten het nu vast krijgen, zou het wel eens een doorslaggevende factor zijn voor de doodstraf, moest Ash weer opgepakt worden.
    Tegenwoordig denkt hij niet erg vaak aan haar en dan nog op een objectieve manier. Hij mist zijn oude leven niet echt, hij heeft gewoon een hekel aan zijn huidige leven. Ze is dan ook als een herinnering waarvan hij wel blij is dat hij ze heeft, maar niet iets waarnaar hij verlangt.


    Dakota - Just a bitch
    In middleschool kreeg Ash eens ruzie met een andere jongen. Dat resulteerde in een 'ongeluk' waarbij die jongen er ongelukkig van afkwam. Ash heeft er nooit de schuld van gekregen, behalve door de jongen en zijn vriendinnetje: Dakota. Sindsdien kan het meisje hem niet uitstaan en dat heeft ze altijd duidelijk laten blijken. Omgekeerd voelde Ash vooral een grote irritatie, die alleen maar erger en erger werd. Moest ze niet zo dichtbij hebben gewoond en geleefd, had hij haar met plezier de nek omgewrongen. Het hielp ook niet dat de twee regelmatig in contact kwamen door hun sporten en het feit dat ze beiden erg goed waren in hetzelfde vak. Ash heeft zichzelf nooit als beter gezien in algebra, maar dat betekende niet dat hij zijn commentaar achterwege liet.
    Nu zijn deze irritatiegevoelens afgezwakt naar een verre herinnering, maar hij kijkt er nu niet naar uit om haar terug te zien. Waar hij bij de anderen mogelijk nog wat twijfel zou hebben om ze in één klap uit de weg te ruimen moest dat nodig zijn, heeft hij dat niet bij haar.


    Victor - 'Big' brobro
    In het begin trok Ash zich weinig aan van zijn broer en later eigenlijk ook niet, maar toen deed hij dat subtieler. Over het algemeen hadden ze best een normale broer-relatie. Ash kon Vic goed irriteren en omgekeerd ook, maar over het algemeen konden ze wel met elkaar overweg. Toch heeft Ash altijd een wat spottend gevoel gehad bij Vic, zeker als diens beschermingsdrang naar boven kwam. Tegen het einde was Ash ook groter en sterker, waardoor hij het vooral grappig vond. Ash heeft het nooit erg gevonden dat Vic uit huis trok, maar ook niet als hij weer eens thuiskwam. Het enige waar hij zich aan kon storen, was als Vic hem een preek gaf over 'teleurstellen van onze ouders' of iets anders 'ouderlijk' begon te doen. Ash heeft dan ook nooit echt goed geluisterd naar zijn broer, tenzij hij daar zin in had. Behalve bij zijn streken, viel dat gelukkig allemaal wel mee. Ash had er weinig problemen mee om zijn klusjes uit te voeren en aangezien hij geen materialist is, vond hij het ook niet erg om speelgoed te delen of voor Vic alleen te laten.
    Nu heeft hij niet bepaald een hoog petje op van zijn broer. Verder staat hij er nogal neutraal tegenover, als een andere herinnering die er gewoon is.


    Isaac - Hombre
    Net als Alexis, was Isaac zijn partner in crime. Misschien zelfs nog wat meer, want Isaac leek er (bijna) evenveel van te genieten als Ash zelf. Ash vertrouwde hem en Isaac is dan ook zo goed als de enige die hij wat verkeerd heeft ingeschat. Hoe, geen idee, maar Ash wist gewoon dat het Isaac was die hem verlinkt had, waardoor de aandacht van Easton naar hem verplaatste. Toen de brand in het oude huis dan ook uit de hand begon te lopen, heeft Ash alleen maar staan toekijken. Hij was degene die het kleine brandblusapparaat op zak had - iets wat hij altijd meenam op hun avontuurtjes, want Ash heeft genoeg ervaring met uit de hand gelopen brandjes - maar het niet gebruikte.
    De gevangeniservaring was niet positief voor Ash, waardoor hij Isaac graag eens wil tegenkomen. Ash begrijpt ook absoluut niet waarom Isaac hem verraden heeft, maar eigenlijk kan het hem weinig schelen.


    Jules - Who?
    Ash heeft nooit echt contact met haar gehad. Ze was het zusje van een teammate, en daar stopte het wel zo'n beetje. Hij is haar zelfs eigenlijk gewoon vergeten.

    Easton - Sorry not sorry
    Ash en Easton werden door buitenstaanders soms wel eens tegenover elkaar gezet. De badboy en de golden boy (hoewel Ash op school zelf zich best gedroeg en aardig was, in tegenstelling tot het cliché). Zelf hebben ze daar nooit aandacht aan gegeven: ze waren teammates en misschien oppervlakkig wel vrienden. Ze gingen niet echt met elkaar om, tenzij de situatie zich daar toe leende. Ash heeft nooit wrok of jaloezie jegens Easton gevoeld, wat hem dus geen enkele reden gaf om diens auto te stelen voor de moord op Brianna. Ash had ook geen idee dat de twee elkaar kenden, maar het kwam allemaal wel mooi uit voor hem. Dat Easton beschuldigd werd en al de shit heeft moeten ondergaan, heeft hem dan ook nooit kunnen schelen. Sterker nog, hij vond het wel grappig. Anderzijds besefte hij toen ook wel hoe dichtbij ze eigenlijk al zaten: ze hadden gewoon de verkeerde jongen gekozen.
    Nu heeft hij een neutraal gevoel tegenover Easton, misschien zelfs lichtelijk spottend.


    Saffrina - Smartie
    Ash kende haar niet, totdat ze enkele projecten samen moesten uitvoeren. Het grootste deel liet hij aan haar over, maar het was niet zo dat hij totaal geen inbreng had. Hij waardeerde haar intelligentie en dat zij die van hem waardeerde. Hij mocht haar dus wel, waardoor hij haar altijd groette wanneer hij haar tegenkwam. Na haar metamorfose nam hij haar wat mee op in zijn sociale cirkel en hij heeft zich dan ook enkele keren goed geamuseerd met haar.
    Toch heeft ze niet zo'n grote indruk op hem gemaakt, want hij is haar grotendeels vergeten.


    Liviah - I should know her, right
    Met haar heeft hij nooit echt veel contact gehad. Heel even, toen hij een knallende ruzie had met Rosa, was hij met haar wat aan het flirten. Ash is niet veel vreemdgegaan, maar trouw was hij niet. Hij is dan ook met haar naar bed gegaan, maar snel nadien was alles weer koek en ei tussen Rosa en hem. Hij heeft Liviah daarna niet meer opgezocht en is haar dan ook zo goed als helemaal vergeten.


    Voor de nieuwsgierigen heb ik ook een lijstje gemaakt met hoe Ash tegenover de anderen stond en nu staat. Hieronder heb ik ook wat extra weetjes staan, vooral voor mezelf, maar je mag ze gerust lezen. Als iets niet duidelijk is of je hebt iets van wtf?, lemme know!

    nog extraatjes over Ash:
    -      Toen hij gevonden werd, heeft Ash een soort geboorte-akte gekregen. Daarop heeft hij een dubbele nationaliteit (Amerikaans – Mexicaans). Enige aanwijzingen die hij heeft naar zijn verleden, zitten in dat dossier. Het dossier, samen met wat jeugdfoto’s, heeft hij onder de vloerplanken van zijn kamer verstopt. Omdat hij de planken weer precies zo had vastgezet, zoals ze waren, zijn ze nooit ontdekt. Het is het enige bezit dat hij absoluut terug wil.
    -      Ash is getalenteerd behendig met messen. Het helpt dat hij bimanueel is, maar hij heeft ook gewoon veel kunnen oefenen.
    -      Ash nam zelden trofeeën mee (met trofeeën bij seriemoordenaars wordt bedoeld dat ze iets van hun daad meenemen: foto’s, kleren, kettingen, de moordwapens, soms zelfs lichaamsdelen...), maar in het laatste anderhalf jaar begon hij wel foto’s en filmpjes te nemen met een oude gsm van hem. Het vergrootte de kick, al deed hij het niet altijd. Die gsm heeft hij vervolgens aan Rosa gegeven, aangezien er heel wat bewijsmateriaal op stond.
    -      Ash had zich vanaf de arrestatie emotioneel afgesloten. Sowieso heeft hij nooit veel gevoelens gehad, maar deze werden volledig afgekapt zodra hij door had dat hij er niet meer uit zou raken. In Burghart is dit alleen maar versterkt. Hij verschilt weinig van een robot, die gewoon vooruit gaat en de job gedaan krijgt. Of dit weer gaat verzachten, nu hij weer onder de mensen is, is nog maar de vraag...
    -      Ik heb een heel duidelijk (en ik denk tamelijk logisch) idee over hoe hij is kunnen ontsnappen. Het heeft sowieso wat te maken met dat bovennatuurlijke aan hem, maar meer ga ik nog niet loslaten ^^
    -      Ash is een verschrikkelijke chauffeur. Hij weet heel goed wat hij doet en een zwaar ongeval krijgen zal niet snel gebeuren, maar het is afschuwelijk om bij hem in de auto te zitten. Hij had een eigen wagen gekregen van zijn ouders, maar zijn vader heeft geregeld de sleutels mee naar het werk genomen zodat Ash niet kon rijden (eigenlijk wist hij prima hoe hij een auto kon gestart krijgen, maar hij had niet de behoefte om zijn eigen wagen te slopen).
    -      Ash is nooit boos geworden als hij gestraft werd – behalve misschien in de eerste twee jaren bij de Collins. Hij negeerde de straf meestal, tenzij ze het zo regelden dat hij dat niet kon doen. Dan hield hij zich er aan, om vervolgens opnieuw dat te doen waarvoor hij gestraft werd. Kortgezegd: een straf werkt absoluut niet bij hem, en iedereen in zijn omgeving wist dat. Het verbaast dan ook niemand dat hij niet in een normale gevangenis zit.


    Ik ga nu het speeltopic openen en dan Cammies relaties nog eens overlopen. Ik ga enkele data vastprikken waarop er een skip komt, om het tempo en hopelijk het leven in deze RPG wat hoger te houden. Dit is uiteraard overlegbaar! Heb je ideeën voor een skip, mag je die ook altijd geven.


    Mhm?

    Anatomy schreef:


    Jules' Relaties

    Liviah
    Collega’s. Qua relatie kan het beide kanten opgaan, hun personaliteiten kunnen elkaar liggen of juist gigantisch botsen. What do you think?


    Lastig. Ik denk dat ze niet per se heel erg goed met elkaar bevriend zouden zijn, maar Liviah zou haar ook niet echt haten. Misschien een oké-relatie omdat ze collega's zijn en prima met elkaar door één deur kunnen, maar ook niet meer dan dat?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Anatomy, ik denk inderdaad niet dat ze echt veel met elkaar te maken hebben gehad of iets. Ik denk een beetje hetzelfde als Vic/Easton: ze kennen elkaars gezicht, weten wel van het bestaan van diegene af en als iemand de naam noemt weten ze wel over wie het gaat, maar verder hebben ze weinig met elkaar te maken?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Mhm?

    Oi, ik kan vandaag met Easton posten — maar wie wil hem tegenkomen oid?


    Rosa? (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Iemand voor Alexis? Ik kan pas morgen posten

    Ik heb Grayson, voor wie wil?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik heb Vic?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Arcenciel schreef:
    Iemand voor Alexis? Ik kan pas morgen posten

    Ik wilde zeggen, ik heb Isaac maar ze zouden elkaar ontwijken.. al kunnen ze misschien elkaar ook voor het 'eerst' weer tegenkomen? :Y)

    Ik heb Saf nét back in town. Ik ga vanavond schrijven.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Voor de mensen die niemand vinden om mee te beginnen of geen voorkeur hebben: Ik kan altijd de personages door een randomizer laten gaan en zo paartjes oid vormen? (Want ik ken dat besluiteloosheidsgevoel ;p)


    Mhm?