• Yep, ik ben dit jaar zelfs nog eerder begonnen dan voorgaande jaren. (': Een aantal landen zijn ook al druk bezig met het bekendmaken van hun nummers en artiesten en de eerste definitieve inzendingen zijn ook al bekend!

    Ja mensen, het ESC komt er weer aan!
    De rest van de nummers worden in de loop van de komende weken bekend gemaakt.

    In dit topic houd ik dus de lijstjes bij met daarbij het overzicht van de ingezonden nummers, de bekendmakingen, de indeling van de semi-finals, etc.

    De slogan van dit jaar : Dare to dream.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Tel Aviv, Israel. Na de overwinning van vorig jaar door Netta met het nummer : 'Toy'




    Kalender


    × None left this year!!! ×
    10 maart - Regulatory deadline fo file artists and songs with the EBU.


    Semi Final 1 : 14 mei

    First half
    ~ Slovenia
    ~ Belarus
    ~ Czech Republic
    ~ Montenegro
    ~ Cyprus
    ~ Serbia
    ~ Finland
    ~ Poland
    ~ Hungary

    Second half
    ~ Estonia
    ~ Portugal
    ~ San Marino
    ~ Iceland
    ~ Georgia
    ~ Australia
    ~ Belgium
    ~ Ukraine
    ~ Greece



    Semi Final 2: 16 mei

    First half
    ~ Switzerland
    ~ Sweden
    ~ Ireland
    ~ Austria
    ~ Moldova
    ~ Latvia
    ~ Romania
    ~ Denmark
    ~ Armenia

    Second half
    ~ Albania
    ~ Azerbaijan
    ~ F.Y.R. Macedonia
    ~ Norway
    ~ Russia
    ~ The Netherlands
    ~ Croatia
    ~ Lithuania
    ~ Malta




    Finals : 18 mei

    France × Voting in 1st semi-final
    Germany × Voting in 2nd semi-final
    Israel × Voting in 1st semi-final
    Italy × Voting in 2nd semi-final
    Spain × Voting in 1st semi-final
    United Kingdom × Voting in 2nd semi-final







    De deelnemers: 41 / 41

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    North Macedonia
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    United Kingdom



    [ bericht aangepast op 13 maart 2019 - 23:32 ]


    Credendo Vides

    Thrones schreef:
    Oof, ik ben zo blij dat er nog eens een goede winnaar is!


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Nereida schreef:
    Ik ben zo blij dat we hebben gewonnen!! Ah echt, Duncan heeft het zo verdiend! Ik ben nu al hyped voor volgend jaar. Als de tickets vanaf 368 euro zijn, is dat wel logisch, maar ik probeer echt met mijn moeder daar heen te gaan. Like, het is 1 op de zoveel dat je dit kan meemaken in Nederland. Dus dan maakt de prijs voor de tickets voor mij echt niet uit. :'D

    Haha, same. Ik ben dan wel van België maar eerdat het nog eens zo dicht bij is, zijn we misschien al 30 jaar verder.
    En ik heb naar de prijzen gekeken dit jaar en die waren idd heel hoog maar ik heb ergens ook gehoord dat ze dit jaar dubbel zo duur waren als normaal dus ik hoop dat dat waar was :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik moest eigenlijk werken tot 1 uur
    maar ik heb keihard doorgewerkt en mocht al rond half 1 weg dus ik
    Heb nog precies het mooiste televisie moment van het jaar gezien. Mijn moeder en ik zaten echt te shaken en hebben daarna zo hard gegilt


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Tja als je echt werkt kun je dat goed misschien wel opzij zetten, maar anders is 368 euro wel heel duur. Ga sowieso wel checken hoor. Maar verwacht dat ik ivm de kosten niet zal gaan.


    You were born original, don't die as a copy.

    Normaal kijk ik het altijd, maar deze keer heb ik het net gemist. En of course is dat dan degene die we winnen xD


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik ben zo blij dat Nederland gewonnen heeft.
    Ik ga echt proberen volgend jaar te gaan, maar alleen als het in Amsterdam is.

    Vanuit welke plaats vinden jullie dat het Songfestival volgend jaar gehouden moet worden?


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik zag enkele opties op internet staan (NOS) en krijg de indruk dat de MECC in Maastricht de beste optie is.

    HiIson schreef:
    Ik ben zo blij dat Nederland gewonnen heeft.
    Ik ga echt proberen volgend jaar te gaan, maar alleen als het in Amsterdam is.

    Vanuit welke plaats vinden jullie dat het Songfestival volgend jaar gehouden moet worden?


    Ik vind en ik hoop dat het Rotterdam wordt in Ahoy, want dat is volgens mij de grootste zaal waarbij alles erin kan. Daarnaast is het ook een strategische plek. Rotterdam heeft hotels natuurlijk, maar Den Haag ligt ook vlakbij Rotterdam dus die heeft ook hotels. Dus dan kan je alle fans van Eurovision en weet ik veel wat daar in zetten. Daarnaast is Rotterdam zelf ook goed bereikbaar.
    Daarnaast twijfel ik oprecht over Ziggo dom of dat wel groot genoeg is. En is dat toch wel een plek wat 'moeilijk' te bereiken is en dan zullen ze onwijs veel treinen, trams, bussen, whatever moeten inzetten om iedereen daar naar toe te krijgen. Ik denk dat dat een chaos wordt. :'D Ja, ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, haha. Misschien heb ik het wel verkeerd, maar in mijn hoofd zie ik echt voor mij dat Rotterdam het beste is. ^^'


    One Who Travels A Higher Path.

    IrishNialler schreef:
    Ben nu al zo benieuwd wat ze er van gaan maken en wie wat gaat doen.

    Stiekem hoop ik het grapjes voorstel van Geer en Goor met Chantal Janzen op het podium, Anouk als commentator en Snollebollekes als act(A)


    Eens, Snollebollekes als act zou echt fantastisch zijn. Waar het ook is, iedereen NAAR LINKS NAAR RECHTS TUDUDUDUDU.

    Kaartjes zullen wel peperduur zijn 😅😅😅 maar zou er best wel bij willen zijn


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    HiIson schreef:
    Ik ben zo blij dat Nederland gewonnen heeft.
    Ik ga echt proberen volgend jaar te gaan, maar alleen als het in Amsterdam is.

    Vanuit welke plaats vinden jullie dat het Songfestival volgend jaar gehouden moet worden?


    Ik vind Utrecht. In de Jaarbeurs. 100.000 m2, moet je wel een songfestival kunnen organiseren, toch? Daarnaast ligt Utrecht centraal in het land en goed te bereiken met het openbaar vervoer en via de (snel)weg.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ik vind Utrecht. In de Jaarbeurs. 100.000 m2, moet je wel een songfestival kunnen organiseren, toch? Daarnaast ligt Utrecht centraal in het land en goed te bereiken met het openbaar vervoer en via de (snel)weg.

    De Jaarbeurs klinkt als een super optie.
    In Utrecht kan ik ook nog wel makkelijk komen, maar Rotterdam is helaas best wel ver voor mij. :c


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    HiIson schreef:
    Ik ben zo blij dat Nederland gewonnen heeft.
    Ik ga echt proberen volgend jaar te gaan, maar alleen als het in Amsterdam is.

    Vanuit welke plaats vinden jullie dat het Songfestival volgend jaar gehouden moet worden?


    Ik hoop zelf in Rotterdam Ahoy, als de kaartjes niet te duur zijn kan ik er op de fiets naar toe :'D
    Maar Ahoy heeft ook veel hallen en ruimtes er omheen, voor een Greenroom, kleedkamers, etc. Volgens mij heeft de Ziggodome dat een stuk minder. Qua jaarbeurs weet ik niet hoe dat zit, dat klinkt ook nog wel als een optie.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Net het interview gekeken met Pauw en wat is t toch ook een heerlijke kerel. Zo normaal en nuchter en oh zo blij met zijn platina. Zo lief om te zien hoe iemand zo puur en echt kan zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    SPECS schreef:
    Slughorn schreef:
    Yeeeeh! En nu kijken of we kaartjes voor volgend jaar kunnen scoren (cool)[/quot]

    Ja vanaf zo'n 368 euro.

    Omnomnom, daar zou je bijna ook een week van op vakantie kunnen. 368 euro... Wauw dat is wel echt veel...


    It's never gonna happen, Guys.

    Slughorn schreef:
    (...)
    Omnomnom, daar zou je bijna ook een week van op vakantie kunnen. 368 euro... Wauw dat is wel echt veel...
    maar is voor dat geld dan alle drie de dagen? Of maar 1 dag?

    M'n vader en broer waren zoiets ook kwijt voor de formule 1 in Oostenrijk maar dat is voor 3 dagen, overdekt zitten, allerlei spullen van de merchandise en parkeerkaart dus dan valt t wel te doen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan