• Sorry als dit verkeerd staat.
    Heya,


    Tot zo'n 2 jaar geleden heb ik fanatiek meegedaan aan WhatsApp RPG's met anderen van Q. Deze zijn helaas uiteindelijk doodgelopen en er is nooit meer een nieuwe opgestart. WhatsApp RPG's vond ik altijd erg leuk, omdat je makkelijk tussendoor kon reageren en je stukken ook niet lang hoefden te zijn. (1-3 zinnen was eigenlijk al voldoende). Op deze manier kon je vele kanten op en zorgde het altijd voor een erg interessant geheel, met uiteindelijk uitgebreide relaties, geschiedenissen, storylines etc. Dit terwijl de setting altijd heel simpel was. (Denk aan High School, Universiteit etc.)

    Ik vroeg me af of hier eigenlijk interesse voor zou zijn? Dat we gewoon met een groep mensen van Q in een appgroep spelen. c; Toen ik het deed was er een OOC groep, waar dingen eventueel besproken konden worden en je ook je medespelers beter kon leren kennen en met ze kon praten. Dan was er een IC groep waar je echt de rpg zelf had. Soms was er ook een groep voor de WhatsApp van de karakters, maar dit was niet noodzakelijk omdat het ook in de IC kon.

    Dus, als je geïnteresseerd bent. Let me know! Dan kan er iets opgezet worden bij genoeg interesse (:

    x,
    Dani

    Ps. Er kan eventueel ook gekeken worden naar andere chat-apps (zoals Kik of Discord), maar naar mijn ervaring is WhatsApp heel makkelijk.

    Geïnteresseerden:

    Maluma
    Plum
    Ricciardo
    Isak
    SEGA
    Nesryn
    Yeosang
    aarsvogel
    Luftmensch
    Kavinsky
    Buccaneer
    Amren

    [ bericht aangepast op 31 jan 2019 - 20:41 ]


    El Diablo.

    Oeh yes! I want to join ^^


    How far is far

    Plum schreef:
    Oeh yes! I want to join ^^


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Yay! ^^ Ik zet ff een lijstje in de beginpost


    El Diablo.

    Oh ja dit is vet! Ik zou wel kiezen voor een niet al te grote groep, aangezien het nogal druk kan worden. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Isak schreef:
    Oh ja dit is vet! Ik zou wel kiezen voor een niet al te grote groep, aangezien het nogal druk kan worden. (:


    Ik zat met 6/7 anderen en dat was op zich makkelijk te doen ^^ Dan had iedereen sowieso iemand waar die naartoe kon met een personage(s).
    Soms kon het wel druk zijn (zeker als iedereen vrij was) maar lang niet altijd. Sowieso focus je je meer op je eigen personages en degenen waar ze op dat moment mee omgaan, en als je opheldering nodig had over iets kon iemand altijd wel wat zeggen ^^


    El Diablo.

    Maluma schreef:
    (...)

    Ik zat met 6/7 anderen en dat was op zich makkelijk te doen ^^ Dan had iedereen sowieso iemand waar die naartoe kon met een personage(s).
    Soms kon het wel druk zijn (zeker als iedereen vrij was) maar lang niet altijd. Sowieso focus je je meer op je eigen personages en degenen waar ze op dat moment mee omgaan, en als je opheldering nodig had over iets kon iemand altijd wel wat zeggen ^^

    I'm so excited for this hehe :Y)


    How far is far

    Ergens lijkt me dit wel leuk, maar is het ook goed overzichtelijk?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Nesryn schreef:
    Ergens lijkt me dit wel leuk, maar is het ook goed overzichtelijk?


    Superoverzichtelijk zou ik het niet noemen, maar het is erg makkelijk te doen. Je kan natuurlijk zoeken naar specifieke woorden op WhatsApp. Je speelt meestal met een ander iemand (soms meerdere) dus het kan zijn dat je andere storylines die op dat moment afspelen niet goed mee krijgt. Maar je kan altijd om opheldering vragen mocht je dat willen. Stel dat je een paar uur weg bent geweest en/of het was druk waardoor je veel berichten hebt gemist, kan je ook altijd vragen wat je hebt gemist (mocht je niet alles terug willen lezen en waar je op moet reageren. (: Je bent wel echt snel weer bij en erin als je even iets mist.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2019 - 22:41 ]


    El Diablo.

    Oeh, ik heb inmiddels al een paar jaar niet meer meegedaan met een RPG, maar dit lijkt me wel heel cool! Ik ben ook geïnteresseerd. ^^


    Caution first, always.

    SEGA schreef:
    Oeh, ik heb inmiddels al een paar jaar niet meer meegedaan met een RPG, maar dit lijkt me wel heel cool! Ik ben ook geïnteresseerd. ^^


    Great! ^^


    El Diablo.

    Maluma schreef:
    (...)

    Superoverzichtelijk zou ik het niet noemen, maar het is erg makkelijk te doen. Je kan natuurlijk zoeken naar specifieke woorden op WhatsApp. Je speelt meestal met een ander iemand (soms meerdere) dus het kan zijn dat je andere storylines die op dat moment afspelen niet goed mee krijgt. Maar je kan altijd om opheldering vragen mocht je dat willen. Stel dat je een paar uur weg bent geweest en/of het was druk waardoor je veel berichten hebt gemist, kan je ook altijd vragen wat je hebt gemist (mocht je niet alles terug willen lezen en waar je op moet reageren. (: Je bent wel echt snel weer bij en erin als je even iets mist.


    Mmm, okay. Ik twijfel nog een beetje, maar misschien moet ik het gewoon eens proberen. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Nesryn schreef:
    (...)

    Mmm, okay. Ik twijfel nog een beetje, maar misschien moet ik het gewoon eens proberen. ^^


    Yes, gewoon proberen. Misschien is het wel je ding ^^


    Zouden jullie het fijn vinden als ik een voorbeeld plaats van hoe het bij mij werkte qua posten? Dan is er meer een beeld ^^


    El Diablo.

    Maluma schreef:
    (...)

    Yes, gewoon proberen. Misschien is het wel je ding ^^


    Zouden jullie het fijn vinden als ik een voorbeeld plaats van hoe het bij mij werkte qua posten? Dan is er meer een beeld ^^

    Goed idee! c:


    How far is far

    Doe maar ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Note 1 - Wij speelden altijd in het Engels en dat ben ik meer gewend, maar als jullie Nederlands willen vind ik het ook goed
    Note 2 - Voor het gemak doe ik nu even dat je met een ander iemand binnen de groep speelt
    Note 3 - Ik vond het altijd fijner als de 'personages whatsapp' ook in de IC was, zodat je niet tussen twee groepen hoefde te switchen en gewoon alles bij elkaar had.
    Note 4 - Ik heb hier gewoon even snel een hele standaard meet up situatie gedaan met ruimte voor een appje/sms, forgive me ik kon niks beters verzinnen :'D

    I get out of my car and walk up to the door, ringing the bell before looking around me - Personage 1, let's call him Jason

    I look up when I hear the bell. I walk to the door and open it. "Hey," I smile and hug him - Personage 2, Hailey or something

    "Hey," I say while hugging her. "Is Alyssa here yet?" - Jason

    "Not yet, let me text her" I grab my phone and text her - Hailey

    To Alyssa Hey, are you almost here? - Hailey

    Dus het is over het algemeen vrij kort en simpel, maar zo nu en dan lopen de lengtes ook wel op. Bijvoorbeeld als er dingen beschreven moeten worden of iemand moet zo nodig even opnoemen waarom hij zo verliefd op zijn vriend/vriendin is :'D


    El Diablo.