• Hee lieve Q'ers,

    Veel mensen zijn gewoontedieren - waaronder ikzelf. Ik ben een ontzettende huismus en wanneer ik het huis dan een keer verlaat dan trek ik met vaak alleen maar met dezelfde mensen op. Daarbij ben ik ook nog eens behoorlijk introvert. Eigenlijk maakt dat mijn wereldje erg klein. Ik merk gewoon dat ik blijf hangen in altijd dezelfde gewoontes die fijn voelen. Dit hoeft natuurlijk helemaal niet slecht te zijn. Als jij jezelf in dit verhaal herkent en je voelt je daar gelukkig bij is daar helemaal niets mis mee. Maar voor sommigen (zoals ik) zou het goed zijn om zo nu en dan eens uit hun comfortzone te treden. Het leek mij wel leuk om een topic te maken waarin mensen die hetzelfde ervaren samen kunnen komen. We kunnen elkaar dan steunen en verhalen uitwisselen.

    Mijn eerste stap in dit proces is al gezet. Ik heb morgen namelijk een date met een jongen. En de hele week ben ik al ontzettend zenuwachtig en slaap ik er slecht door. Ik zoek (onredelijke) redenen om het af te zeggen. Maar natuurlijk probeer ik daar niet naar te luisteren. Vooral omdat dat niet eerlijk is naar hem toe. Maar ik vind het doodeng. We gaan morgenavond samen tapas eten. Tips voor een geslaagde date of om zenuwen in bedwang te houden zijn altijd welkom! En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar jullie verhalen. Dit hoeft uiteraard niet over daten te zijn. Dit kan over vanalles zijn.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Veel plezier op je date!
    Bij mij persoonlijk was het, vrij zenuwachtig van tevoren, maar als je eenmaal in gesprek raakt, komt wel wel goed (; hoop voor jou ook (;


    It's never gonna happen, Guys.

    Goed van je!
    Ik heb niet echt veel date-ervaring, maar ik denk dat het het belangrijkste is, dat je niet te bewust bent van wat je zelf allemaal doet. Wanneer je alles gewoon over je heen laat komen en relaxed probeert te zijn, zonder te veel te letten op wat je misschien fout doet, word je vanzelf rustiger en maak je het jezelf een stuk makkelijker.
    Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. Maar besef je dat hij ook maar een mens is, en in hetzelfde schuitje zit als jij. Hij is geen jury die jou gaat beoordelen, dus maak je daar vooral niet druk om. Wie weet is hij net zo zenuwachtig als jij. (:
    Veel plezier, trouwens!

    Ikzelf ben (denk ik) wel iemand die uit zijn comfortzone komt. Ik hou over het algemeen wel van nieuwe dingen proberen.
    Waar ik erg blij mee ben, is dat ik voor mijn opleiding verplicht een periode in het buitenland moet studeren. Als dit niet verplicht was, had ik het zelf misschien niet gedaan. Nu vind ik het een hele mooie kans om wat nieuws te proberen en uit mijn comfortzone te stappen. (:

    Slughorn schreef:
    Veel plezier op je date!
    Bij mij persoonlijk was het, vrij zenuwachtig van tevoren, maar als je eenmaal in gesprek raakt, komt wel wel goed (; hoop voor jou ook (;


    Dankjewel! Je reactie heeft me al gerustgesteld. (:

    FRIDERICUS schreef:
    Goed van je!
    Ik heb niet echt veel date-ervaring, maar ik denk dat het het belangrijkste is, dat je niet te bewust bent van wat je zelf allemaal doet. Wanneer je alles gewoon over je heen laat komen en relaxed probeert te zijn, zonder te veel te letten op wat je misschien fout doet, word je vanzelf rustiger en maak je het jezelf een stuk makkelijker.
    Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. Maar besef je dat hij ook maar een mens is, en in hetzelfde schuitje zit als jij. Hij is geen jury die jou gaat beoordelen, dus maak je daar vooral niet druk om. Wie weet is hij net zo zenuwachtig als jij. (:
    Veel plezier, trouwens!

    Ikzelf ben (denk ik) wel iemand die uit zijn comfortzone komt. Ik hou over het algemeen wel van nieuwe dingen proberen.
    Waar ik erg blij mee ben, is dat ik voor mijn opleiding verplicht een periode in het buitenland moet studeren. Als dit niet verplicht was, had ik het zelf misschien niet gedaan. Nu vind ik het een hele mooie kans om wat nieuws te proberen en uit mijn comfortzone te stappen. (:


    Dankjewel voor je lieve reactie. Het doet me goed om het te lezen. En persoonlijk vind ik het erg stoer dat je ervan houdt om nieuwe dingen uit te proberen. Een periode studeren in het buitenland lijkt mij ook een enorme uitdaging. Het klinkt als een hele avontuurlijke stap voor je. Echt heel tof!


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ik herken het helemaal! Ik ben ook echt een introvert en heb gemerkt dat mijn sociale kring wel heel klein geworden is... dit omdat ik het moeilijk vind om contact met mensen te leggen en te 'onderhouden' (dat klinkt echt heel stom, maar ik weet geen ander woord om het te omschrijven..)
    Tijd om buiten mijn comfort zone te stappen en meer actie te gaan ondernemen...


    --

    Mijn droomberoep ligt kilometers ver buiten mijn comfortzone. Dat is wel eens lastig. Maar ik doe er wel m'n best voor, en als ik iets doe, wil ik het goed doen. Dus ik pak toch die telefoon om een persoon te bellen, ik stuur toch mailtjes/appjes naar mensen met vragen, ik doe toch dat interview. Het is lastig, maar ja, dat is het leven ook.

    Vandaag nog, ik houd van treinreizen en vind het tegelijk doodeng. Heb van 8.53 tot 9.12 (had een interviewafspraak) in de trein gezeten en daarna van 14.58 tot 19.27 weer. Ondertussen heb ik 62 strijkkralen olifantjes met een complimentenkaartje eraan verspreid op 6 verschillende trajecten. 182 km omgereden, en ik vond het doodeng, maar het was het waard.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Veel succes op je date!
    Vrij recent ben ik wel uit mijn comfortzone gestapt door een speech te geven voor een deel van mijn school, officieel op een podium enzo. Ik ging dood van binnen, en ik heb ook besloten dat de komende 5 jaar niet meer te doen, maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb en er een ervaring aan over heb gehouden.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Herfstblad schreef:
    Ik herken het helemaal! Ik ben ook echt een introvert en heb gemerkt dat mijn sociale kring wel heel klein geworden is... dit omdat ik het moeilijk vind om contact met mensen te leggen en te 'onderhouden' (dat klinkt echt heel stom, maar ik weet geen ander woord om het te omschrijven..)
    Tijd om buiten mijn comfort zone te stappen en meer actie te gaan ondernemen...


    @herfstblad; en je kan het! Het klinkt helemaal niet stom. Ik herken mezelf echt in wat je zegt over het onderhouden. Voor ons kost dat gewoon meer moeite allemaal. Uiteindelijk krijgen we er iets moois voor terug.

    Derks schreef:
    Mijn droomberoep ligt kilometers ver buiten mijn comfortzone. Dat is wel eens lastig. Maar ik doe er wel m'n best voor, en als ik iets doe, wil ik het goed doen. Dus ik pak toch die telefoon om een persoon te bellen, ik stuur toch mailtjes/appjes naar mensen met vragen, ik doe toch dat interview. Het is lastig, maar ja, dat is het leven ook.

    Vandaag nog, ik houd van treinreizen en vind het tegelijk doodeng. Heb van 8.53 tot 9.12 (had een interviewafspraak) in de trein gezeten en daarna van 14.58 tot 19.27 weer. Ondertussen heb ik 62 strijkkralen olifantjes met een complimentenkaartje eraan verspreid op 6 verschillende trajecten. 182 km omgereden, en ik vond het doodeng, maar het was het waard.


    Wauw, daar mag je echt heel trots op zijn! Echt super dat je zo je best doet. Je klinkt als een heel sterk persoon. Het is inderdaad lastig allemaal zoals je zegt. Vooral als je dingen eng/spannend vindt. Ik vind het in elk geval erg knap van je en ik heb er veel bewondering voor! (: Het gevoel dat je hebt dat het alles waard was is een mooie beloning. En je bent weer een overwinning rijker!


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    aarsvogel schreef:
    Veel succes op je date!
    Vrij recent ben ik wel uit mijn comfortzone gestapt door een speech te geven voor een deel van mijn school, officieel op een podium enzo. Ik ging dood van binnen, en ik heb ook besloten dat de komende 5 jaar niet meer te doen, maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb en er een ervaring aan over heb gehouden.


    Dankjewel!

    Jeetje. Alleen al als ik daar aan denk krijg ik de kriebels. Ik kan me voorstellen dat je dood ging van binnen. Maar zo knap dat je het gedaan hebt. Super stoer!💪🏼


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie