• Hey allemaal!

    Ik ga morgen een Pixie kapsel laten knippen! Spannend, maar niet eng, want ik heb het vroeger wel eens vaker kort gehad.

    Nu is mijn vraag aan de 'kort-gehaarden' (:$ ?) onder jullie: welke producten gebruik jij om je kapsel in model te brengen en wat raad je me aan?
    Ik zoek overigens producten die niet superduur zijn (geen gekke fratsen, gewoon spullen die je bij de supermarkt kunt kopen en die je geen rib kosten).

    xx (flower)

    Mijn kapsel is niet zo kort als een pixie kapsel. Mijn haar reikt tot 5 cm boven mijn schouders of zo. Maar sinds ik die kort heb laten knippen, gebruikte ik de Andrélon haarmousse om het wat volume te geven. Ik heb sluik haar dus dat is niet makkelijk, maar ik zie wel het verschil. Bij anderen valt het niet op tenzij ik het zeg. :p Ik heb de Volume haarmousse en de Krul haarmousse gepakt, omdat het 1+1 actie was bij de AH. De AH geeft vaker 1+1 acties voor dit merk, dus zeker in de gaten houden als je die wil hebben. ^^ De Krul haarmousse heb ik echter nog niet gebruikt voor krullen. (Wel een keer getest uit nieuwsgierigheid zonder krullen om het verschil te voelen. xP Je voelt dat die inderdaad zachter is (zoals op de bus staat aangegeven met een "2") en dus flexibeler zou moeten zijn om krullen te maken.) Ze kosten tussen €3-4,50 per bus.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik heb een bob. I just use low shampoo and a brush for my hair; I'm done in minutes ;D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik zag dat nog niemand met echt kort haar heeft gereageerd (haha sorry guys), dus ik zal even inkomen. Ik heb een soort wax van de jumbo (eigen merk) die van verrassend goede kwaliteit is, en meestal gebruik ik haarlak van andrelon. Ik ben zelf geen fan van mousse want het haar wordt er zo hard van (zeg ik, terwijl ik haarspray gebruik). Ik denk dat wax geschikter is voor een wat meer warrige, wilde look terwijl haarlak goed is om alles netjes op zijn plaats te houden.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Bedankt, hihi! Ik heb wax, mousse en haarlak, en ik probeer de komende dagen even wat uit.

    Ik gebruik altijd wax. Ik heb een tijdje gel gebruikt, maar dat beviel me minder goed.
    Met wax moet je wel goed opletten welke je gebruikt. Er zijn verschillende soorten wax met verschillende sterktes. En er is matte wax en "natte" wax. Zorg dus dat je koopt wat het beste bij jouw haar past.

    Ik gebruik inderdaad ook wax, ik heb een undercut en mijn haar is asymmetrisch geknipt tot max aan mijn kaaklijn. Aan een kant wil ik dat de undercut meer erbuiten komt dus dan gebruik ik wax om mijn haar naar achteren te houden en gewoon te style dus. Inderdaad wat Frederick hierboven zegt> wel goed kijken welke bij jou zal passen ^^


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Bedankt voor jullie reacties! Ik probeer de komende tijd even uit wat het beste bij me past. (flower)