• Hoi allemaal,

    Ik hoop dat ik met dit topic niemand tegen de schenen schop. Doe ik dat onbedoeld toch: bij dezen alvast sorry.

    Ik zal eerst even kort wat achtergrondinformatie geven. Al sinds mijn middelbareschooltijd voel ik me niet echt vrouwelijk. Dat uitte zich in bijvoorbeeld jongensbroeken en een kort kapsel (kuif-kort). Er is zelfs een tijd geweest dat ik liever een jongen was geweest. Dat wil zeggen, elke dag spookte die gedachte wel door mijn hoofd.

    Die gedachte is even weggeweest, maar het idee dat ik me niet vrouwelijk voel is altijd aanwezig. Het idee dat ik me mannelijk wil kleden. Dat sluimert onder de oppervlakte. En af en toe, sommige dagen, dan komt het naar boven. Ik wil me wel graag mooi voelen, make-up incluis - maar ook stoer. Mannelijk. Ik heb totaal niets met strakke vrouwenkleding en draag liever makkelijke, lekker zittende kleding. Ik heb onlangs mijn haar weer kort laten knippen en man, wat is dat een verademing. Niet alleen fysiek (minder shampoo nodig, makkelijker in model te brengen), maar ook mentaal. Het is een uiting van mannelijkheid.

    Ik zou graag in gesprek willen met jullie over de vraag Is dit typisch genderfluid gedrag? En ik vroeg me daarbij ook af of er ervaringsdeskundigen zijn die me hierbij kunnen helpen. Ik houd niet van etiketjes, zoals ik ook in een ander topic al zei, maar ik zou wel graag willen weten of dit 'normale' gedragingen zijn voor vrouwen (de discussie 'wat is normaal' even buiten beschouwing gelaten)? En in hoeverre kan ik erachter komen of dit alleen maar een fase is of echt een diepliggend identiteitsissue.

    Nilas schreef:



    Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben zojuist naar de C&A geweest en heb deze prachtige mannenkleding gekocht. Twee witte shirts met print, een grijze broek en twee blouses (een effen donkerblauw en een geruit donkerblauw). Ik ben er heel blij mee! En de helft in de sale...:Y)


    Die blouse is prachtig!


    26 - 02 - '16