• Hi,

    Ik ben de laatste tijd weer heel erg druk bezig met schrijven, vooral nu ik ook Creative Writing studeer, en ik probeer het ook wat serieuzer te nemen (als in, het echt af te schrijven van verhalen met als doel om een poging te doen tot uitgeven). Ik zag laatst de film Tolkien en die heeft met een beetje geinspireerd om een soort schrijvers clubje te beginnen voor schrijvers die serieus bezig zijn met schrijven en evt. ook hun boek willen publiceren. Zijn er misschien nog schrijvers hier die daar in geintereseerd zijn? Het is wel het idee dat je ook van andere het werkt leest en in ieder geval wekelijks bezig bent met het schrijven van fictie (any genre, maar geen fanfiction). In principe maakt leeftijd en ervaring niet zoveel uit, maar we zijn allemaal begin twintig, dus rond die leeftijd is denk ik wel het fijnste zodat de leeftijds gap niet al te groot wordt. We schrijven zowel in het Engels als Nederlands.

    Als je interesse hebt, let us know, dan stuur ik je even een berichtje.

    PS: de groep zal het meeste actief zijn op whatsapp en google drive (om de documenten te delen).

    PPS: yes, de naam is gestolen van het schrijfclubje van Tolkien, want ik ben onorigineel en het klinkt cute.

    PPPS: we willen de groep niet al te groot hebben, ik verwacht niet dat er honderden aanmeldingen komen, maar op een gegeven moment zetten we er een "stop" op.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2019 - 15:06 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Is het de bedoeling dat je een heel manuscript van de ander leest, of gwn dat je af en toe feedback geeft op een hoofdstukje, tips geeft over hoe een verhaal verder kan in grote lijnen, etc?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Sunai schreef:
    Is het de bedoeling dat je een heel manuscript van de ander leest, of gwn dat je af en toe feedback geeft op een hoofdstukje, tips geeft over hoe een verhaal verder kan in grote lijnen, etc?

    Vooral op hoofdstukken en het verhaal in grote lijnen/helpen met brainstormen etc. Een manuscript lezen kan wel een vraag zijn, maar dat is meer als je er op dat moment tijd voor hebt en wordt niet perse van je verwacht.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Er is een Discord server over schrijven waar ook gebrainstormd wordt over o.a. personages, verhaallijnen, flapteksten en other. In hoeverre is deze whatsappgroep dan anders?

    Bovendien: no offense, het idee is leuk, maar veel van deze initiatieven sterven al snel uit. En dan vind ik het niet echt een fijn idee om mijn nummer te delen terwijl de kans aanwezig is dat het clubje over een tijdje niet meer bestaat.

    Nilas schreef:
    Er is een Discord server over schrijven waar ook gebrainstormd wordt over o.a. personages, verhaallijnen, flapteksten en other. In hoeverre is deze whatsappgroep dan anders?

    Bovendien: no offense, het idee is leuk, maar veel van deze initiatieven sterven al snel uit. En dan vind ik het niet echt een fijn idee om mijn nummer te delen terwijl de kans aanwezig is dat het clubje over een tijdje niet meer bestaat.

    Omdat het veel kleiner is dan een groep waar zomaar iedereen binnen kan wandelen (wat ook zeker leuk en goed is) maar meer een intiemer groepje waar je elkaar en elkaars projecten beter leert kennen en daardoor meer specifieker kan helpen/motiveren.

    Ik ben juist ook opzoek naar schrijvers die er serieuzer over zijn zodat het niet snel dood loopt, omdat ik dat ook zeker bedacht heb en graag wil voorkomen. Dus als je mee doet is het idee ook dat je bij jezelf nagaat of je actief gaat blijven en niet na een week alweer stopt.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ben misschien wel geïnteresseerd, maar het zijn momenteel examens en ik vind mijn draft momenteel nog niet echt klaar om te worden gelezen, dus ik wacht even af (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Hoe groot verwacht/hoop je dat de whatsapp groep wordt?

    Nilas schreef:
    Hoe groot verwacht/hoop je dat de whatsapp groep wordt?

    Ik denk dat 8-10 echt het uiterste maximum wordt, om ervoor te zorgen dat het nog een beetje behapbaar is met feedback geven en het dus niet te groot wordt.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Misschien kun je het al bestaande groepje joinen? Verder vind ik het een leuk idee! Ik heb niet per se behoefte aan een groep en ik probeer al te veel manuscripten te beoordelen haha, maar het lijkt me wel heel erg leuk :)

    [ bericht aangepast op 28 mei 2019 - 16:06 ]


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ik ben wel geïnteresseerd (:


    Mhm?

    Hoeveel mensen zitten er nu in de groep al? Ik ben geïnteresseerd, maar ben altijd super verlegen als ik in een groep kom waar ik niemand ken en iedereen elkaar kent. En ja, ik heb examens dus de komende maand ga je absoluut niets aan me hebben.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Luftmensch schreef:
    Ik ben wel geïnteresseerd (:

    Ik stuur je even een pb!


    Sunai schreef:
    Hoeveel mensen zitten er nu in de groep al? Ik ben geïnteresseerd, maar ben altijd super verlegen als ik in een groep kom waar ik niemand ken en iedereen elkaar kent. En ja, ik heb examens dus de komende maand ga je absoluut niets aan me hebben.

    Op dit moment 3 naast mij, maar wel allemaal van Q (of voorheen actief geweest op Q). Ik snap dat het spannend is, nog een reden om het kleiner te houden, vooral als je je schrijfsels 'moet' gaan delen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb ook interesse (: mijn manuscript is af en bijna klaar om naar de uitgeverij te sturen, dus ik zou er zeker wat aan hebben + zelf feedback geven doe ik graag.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Arcturus schreef:
    (...)
    Op dit moment 3 naast mij, maar wel allemaal van Q (of voorheen actief geweest op Q). Ik snap dat het spannend is, nog een reden om het kleiner te houden, vooral als je je schrijfsels 'moet' gaan delen.

    Ach ja, why not? Gooi me er maar in :p (Als het oke is als ik de eerste maand mm gezicht amper laat zien XD)
    Het is toch niet voor een specifiek genre ofzo?

    [ bericht aangepast op 28 mei 2019 - 16:24 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Frodo schreef:
    Ik heb ook interesse (: mijn manuscript is af en bijna klaar om naar de uitgeverij te sturen, dus ik zou er zeker wat aan hebben + zelf feedback geven doe ik graag.

    Oeh gaaf, ik stuur je een pb!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sunai schreef:
    (...)
    Ach ja, why not? Gooi me er maar in :p
    Het is toch niet voor een specifiek genre ofzo?

    Nee, so far gewoon alles zolang het maar fictie/geen fanfic is. Ik stuur je een pb!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.