• Hi,

    Ik ben de laatste tijd weer heel erg druk bezig met schrijven, vooral nu ik ook Creative Writing studeer, en ik probeer het ook wat serieuzer te nemen (als in, het echt af te schrijven van verhalen met als doel om een poging te doen tot uitgeven). Ik zag laatst de film Tolkien en die heeft met een beetje geinspireerd om een soort schrijvers clubje te beginnen voor schrijvers die serieus bezig zijn met schrijven en evt. ook hun boek willen publiceren. Zijn er misschien nog schrijvers hier die daar in geintereseerd zijn? Het is wel het idee dat je ook van andere het werkt leest en in ieder geval wekelijks bezig bent met het schrijven van fictie (any genre, maar geen fanfiction). In principe maakt leeftijd en ervaring niet zoveel uit, maar we zijn allemaal begin twintig, dus rond die leeftijd is denk ik wel het fijnste zodat de leeftijds gap niet al te groot wordt. We schrijven zowel in het Engels als Nederlands.

    Als je interesse hebt, let us know, dan stuur ik je even een berichtje.

    PS: de groep zal het meeste actief zijn op whatsapp en google drive (om de documenten te delen).

    PPS: yes, de naam is gestolen van het schrijfclubje van Tolkien, want ik ben onorigineel en het klinkt cute.

    PPPS: we willen de groep niet al te groot hebben, ik verwacht niet dat er honderden aanmeldingen komen, maar op een gegeven moment zetten we er een "stop" op.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2019 - 15:06 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Wij hebben momenteel een casual schrijversgroep met mensen van Q ook (met een stuk of 12 mensen erin dacht ik).
    Het is minder serieus dan echt elkaars manuscripten lezen en zo, dus wie in die groep geïnteresseerd is kan die gerust joinen!

    Ik vind het een leuk initiatief. Ik probeer atm ook zelf serieus te schrijven om iets uit te geven, maar ik denk niet dat ik die serieuzere appgroep join voorlopig. Ik zou zelf niet genoeg terug kunnen doen (genre lezen en beoordelen) om in die groep te zitten!


    A to the Z

    Het is een leuk idee wat ik zeker aan mee zou willen doen, maar ik heb momenteel niet de tijd om actief ook feedback aan anderen te geven.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Het is trouwens niet alleen maar manuscripten lezen/feedback geven. Het kan ook gaan om korte verhalen/one shots of een verhaal dat echt pas in de brainstorm fase zit, maar het belangrijkste is dat je gemotiveerd bent om regelmatig te schrijven en er serieus mee bezig te zijn en ook graag feedback/hulp geeft aan andere schrijvers.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    I love this (alleen al dat het Tolkien based is), maar ik schrijf hier momenteel niet voldoende voor omdat ik m’n prioriteiten echt bij m’n baan heb liggen. Het brainstormen en feedback geven spreekt me wel erg aan.


    Frodo schreef:
    Ik heb ook interesse (: mijn manuscript is af en bijna klaar om naar de uitgeverij te sturen, dus ik zou er zeker wat aan hebben + zelf feedback geven doe ik graag.



    SIC | PARVIS | MAGNA

    We zijn nu met acht en ik denk dat we het daar even bij gaan houden voorlopig, maar feel free om dit topic te gebruiken voor een zelfde soort idee!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.