• [Algemeen] één op één RPG's

    Dear Q'ers,
    welkom bij het één op één RPG topic, ook wel bekend als het ORPG topic. Zoek je iemand om mee te schrijven? Dan is dit de plek om een oproepje te doen!

    Een tip om in te vullen als je zoekende bent:
    — aantal woorden — nl/eng/andere taal — onderwerp —

    Ik wens jullie alvast veel schrijfplezier!

    [ bericht aangepast op 26 sep 2019 - 16:26 ]

    shasta schreef:
    Hallo!
    Ik twijfel een beetje of ik dit hier mag zetten of juist een apart topic moet maken...

    Ik ben op zoek naar een vast groepje mensen van max. 10 mensen om samen een rpg te schrijven. Ik wil (deels voor mezelf) de druk niet heel hoog leggen van "we moeten elke dag schrijven", dus 1 post per week is prima voor mij, maar dit kan natuurlijk ook nog overlegd worden.

    Onderwerpen die ik leuk vind zijn:
    - fantasy
    - superkrachten
    - actie
    - avontuur
    - geheime missies die de karakters maar net overleven
    - mysterie
    - dieven die op de gekste manieren weten te ontsnappen
    - verschillende soorten relaties opbouwen tussen de karakters
    - worldbuilding (interessante "omgeving" of "werelden" maken)

    Ik heb verder niet heel veel ervaring met rpg's. Graag goede communicatie, kan misschien wel via een platform in overleg. (Iedereen praat tegenwoordig over Discord, maar ik weet eigenlijk niet wat dat is, haha. En ik geef niet zo graag mijn telefoonnummer aan vreemden op het internet.)

    Groetjes!

    - EDIT- achteraf gezien lijkt het me beter om dit ergens anders te plaatsen...
    Discord is een chat / communicatie-app (was in the first place bedoeld voor gamers, maar het is nu veel breder geworden). Basically hetzelfde als Telegram of WhatsApp, maar hiervoor hoef je niet je nr aan andere mensen te geven (alleen gebruikerscode).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Om het schrijven van rpg's weer op te pakken ben ik opzoek naar een of meerdere mensen om mee te schrijven. Mijn interesses gaan ver en ik heb nagenoeg geen grenzen in mijn schrijven.
    Verder ben ik zowel hier bereikbaar als op discord, en ben ik eveneens bereid om hier te schrijven, via discord of via docs.

    Uiteraard zijn er voorbeeld stukjes aanwezig.

    [ bericht aangepast op 15 nov 2021 - 7:11 ]

    Hey!

    Ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe rp partner(s), en ben super blij een nederlandse site te hebben gevonden die nog leeft (anders dan mijn oude forums enzo RIP). :D

    Ik:
    - Ben een twintiger uit België
    - Roleplay al ongeveer 15 jaar af en aan, vroeger op forums als Wizardzone en nu 1-op-1 via Google Docs
    - Schrijf liefst in het Nederlands, al kan ik wel Engels
    - Speel eigenlijk alleen originele karakters. Bestaande fandom settings zijn oke, maar dan zonder gespeelde personages daarvan.
    - Ben geïnteresseerd in allerlei settings/genres o.a. (dark) academia, secret societies, lovecraftian, apocalypse, spionage, crime, geschiedenis, gewoon slice-of-life, ...
    - Ben niet zo into High Fantasy. Daarvan krijg ik mijn fix al met dungeons&dragons :P
    - Schrijf liever mannelijke personages, maar vind het oké om vrouwelijke side-characters te spelen.
    - Ben een sucker voor romantisch drama en complexe relaties in mijn roleplays. Vooral in 1-op-1 verhalen vind ik het dus leuk als dit een optie is, zeker als ik mijn personage enkel voor die rp gebruik.
    - Doe meestal wel Fade to Black als dingen in het verhaal te Spicy worden, tenzij het interessant is voor de karakterontwikkeling/dynamiek.
    - Post meestal veel in het begin/tijdens spannende stukjes, en daarbuiten 1x per week wanneer ik me herinner dat IRL verantwoordelijkheden ook bestaan. 😅
    - Tragere rps zijn ook oké voor mij!
    - Postlengtes kunnen variëren van 300 tot 1000< woorden naargelang de scène.
    - Kan posts uit vroegere rps laten zien als je wil weten hoe ik schrijf.

    Gezocht:
    - Iemand ouder dan 18 die in't Nederlands wil roleplayen via Google Docs, mail of wat anders
    - Die een beetje past bij mijn profiel qua interesses, postlengte, postfrequentie, etc.
    OF aanraders voor andere Nederlandse rp forums, Discords, etc. voor groep rps
    Ik wil Quizlet ook wel proberen, maar ik moet nog even uitzoeken hoe alles hier werkt.

    Als je geïnteresseerd bent, stuur dan een berichtje. :)

    [ bericht aangepast op 19 nov 2021 - 23:29 ]

    Fanatieke RPG'er gezocht!


    Wie/ wat zoek ik:
    - Iemand die meerdere keren in de week kan Rpg'en ( het liefst vaker dan 2 x, hangt wel af van de grote natuurlijk)
    - Iemand die er echt voor wilt gaan. Ik heb te vaak een rpg opgestart en na 3 posts liep hij dood.
    - Iemand die bij voorkeur in een story wilt schrijven en stukken van 500 woorden of langer schrijft.
    - Iemand die van een flinke dosis drama houdt.

    Wie ben ik:
    - Ik ben Yvonne, 24 jaar oud.
    - Ik vind het gezellig om mensen beter te leren kennen via Q of Discord, hier kan ook overlegd worden over de rpg.
    - Ik ben elke dag wel online en schrijf via laptop lange stukken.
    - Ik ben dol op drama, houd van de Hungergames, Divergent, Glee, 1D maar sta eigenlijk open voor heel veel.

    Denk je nou, hé dat lijkt me wel tof, stuur dan vooral een pb ;)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hoi! Ik ben een tijdje ''out of the game'' geweest, maar had van het weekend ineens een nostalgisch gevoel. Het lijkt me dus leuk om weer eens een rpg te starten, maar als ik naar het forum kijk, krijg ik het een beetje benauwd dus vandaar dat ik liever een orpg start. Iets rustiger, lijkt me.
    Ik heb nu persoonlijk geen idee, maar ik sta open om te brainstormen. Ik heb in veel onderwerpen interesse en kan over het algemeen bijna met alles wel uit de voeten c: (neig nu wel iets meer naar een setting irl)

    [ bericht aangepast op 6 dec 2021 - 12:31 ]

    Ik ben nog steeds opzoek naar een of meerdere mensen om mee te kunnen schrijven c:

    • woordenaantal ligt verschillend afhankelijk van de setting, mijn schrijf maatje en de inspiratie. Vaak rond de 500 maar ik schiet rustig over de 1000.
    • Communicatie is the key. Ik vind het wel fijn om te weten als je vertraging hebt qua schrijven.
    • Ik geef ook aan wanneer ik vertraging heb, heb hier dan ook respect voor.
    • Grote veranderingen bespreken maar er mogen ook spontane dingen gebeuren. Graag zelfs!
    • Romantiek en 18+ is een musthave voor me.
    • Nederlands is prima, maar ik ben eveneens oke met Engelse dialogen.

    Wat kan je van mij verwachten:
    • Goede communicatie
    • Een post met inhoud waar je ook werkelijk wat mee kunt. Wederzijdse input, want geen enkele rp loopt lekker op 1 persoon. Liever minder woorden met input dan lange stukken waar niemand iets mee kan.
    • Mijn schrijfaantal wisselt, hier kunnen we over praten.
    • Veel enthousiasme en plezier (:

    [ bericht aangepast op 12 dec 2021 - 16:49 ]

    lilyofthevalley schreef:
    Hi there, ik ben weer opzoek naar een ORPG :)

    Mijn interesses gaan uit naar fantasie, actie, avontuur en romantiek. Het liefst schrijf ik met originele personages en werk graag samen aan een verhaallijn. Ik vind het fijn als we samen kunnen brainstormen en ideeën kunnen uitwisselen. Daarnaast gaat mijn voorkeur ook uit naar een Engelstalige ORPG en een vrouwelijke rol. Ik schrijf meestal 500-1000 woorden, afhankelijk van de situatie en mijn inspiratie. Mijn posts kunnen wisselen van meerdere malen per dag tot één keer per week, afhankelijk van hoe druk ik het heb.

    Mocht je nog interesse hebben, stuur me gerust een berichtje!



    Ik ben nog steeds opzoek naar een of meerdere mensen om mee te kunnen schrijven c:

    • woordenaantal ligt verschillend afhankelijk van de setting, mijn schrijf maatje en de inspiratie. Vaak rond de 500 maar ik schiet rustig over de 1000. Voorkeur gaat naar schrijven in google docs, maar op Quizlet is ook prima.
    • Communicatie is the key. Ik vind het wel fijn om te weten als je vertraging hebt qua schrijven.
    • Ik geef ook aan wanneer ik vertraging heb, heb hier dan ook respect voor.
    • Grote veranderingen bespreken maar er mogen ook spontane dingen gebeuren. Graag zelfs!
    • Romantiek en 18+ is een musthave voor me.
    • Nederlands is prima, maar ik ben eveneens oke met Engelse dialogen.

    Wat kan je van mij verwachten:
    • Goede communicatie via hier of discord (Evt whatsapp)
    • Een post met inhoud waar je ook werkelijk wat mee kunt. Wederzijdse input, want geen enkele rp loopt lekker op 1 persoon. Liever minder woorden met input dan lange stukken waar niemand iets mee kan.
    • Mijn schrijfaantal wisselt, hier kunnen we over praten.
    • Veel enthousiasme en plezier (:

    Hello y'all,

    ik zoek iemand die mij een schop wil geven om het schrijven weer op te pakken (: Ik sta letterlijk voor van alles open maar ga mezelf liever niet meteen verplichten om aan een RPG te zitten met 800+ woorden per post. Als ze eruit rollen dan is het alleen maar leuk maar het moet geen verplichting zijn (:

    Qua onderwerpen sta ik ook voor letterlijk alles open zolang er een leuke dosis drama in zit en we beiden erover kunnen 'fangirlen'. Ik sta ook open voor andere platformen etc

    Hit me up! We komen er wel uit (typing)

    Found some peeps!

    [ bericht aangepast op 31 dec 2021 - 18:58 ]


    •

    Clinique schreef:

    Ik ben nog steeds opzoek naar een of meerdere mensen om mee te kunnen schrijven c:

    • woordenaantal ligt verschillend afhankelijk van de setting, mijn schrijf maatje en de inspiratie. Vaak rond de 500 maar ik schiet rustig over de 1000. Voorkeur gaat naar schrijven in google docs, maar op Quizlet is ook prima.
    • Communicatie is the key. Ik vind het wel fijn om te weten als je vertraging hebt qua schrijven.
    • Ik geef ook aan wanneer ik vertraging heb, heb hier dan ook respect voor.
    • Grote veranderingen bespreken maar er mogen ook spontane dingen gebeuren. Graag zelfs!
    • Romantiek en 18+ is een musthave voor me.
    • Nederlands is prima, maar ik ben eveneens oke met Engelse dialogen.

    Wat kan je van mij verwachten:
    • Goede communicatie via hier of discord (Evt whatsapp)
    • Een post met inhoud waar je ook werkelijk wat mee kunt. Wederzijdse input, want geen enkele rp loopt lekker op 1 persoon. Liever minder woorden met input dan lange stukken waar niemand iets mee kan.
    • Mijn schrijfaantal wisselt, hier kunnen we over praten.
    • Veel enthousiasme en plezier (:


    Als je nog iemand zoekt mag je me wel een pb sturen!


    When you're broken and you're shatterd love will save you from disaster.

    Hello!

    Ook ik ben weer opzoek naar een levendige ORPG! c:
    Mijn woordenaantal kan heel snel boven de 800+ woorden liggen. Wat betreft genres/onderwerpen heb ik geen voorkeuren specifiek, wel vind ik OP het fijnst en sta ik open om samen te brainstormen.

    hi all!

    Al een tijdje aan het lurken hier, maar nu heb ik het eindelijk aangedurfd om ook een account aan te maken en zelf een berichtje te plaatsen (: Ik ben opzoek naar een leuk iemand om een RPG mee op te zetten, iemand die het niet erg vindt als er soms wat tijd tussen mijn posts kan zitten, gezien ik het met vlagen erg druk heb met de studie! Ik schrijf doorgaans zo om en nabij de 500 woorden. Meer dan dat nog niet vaak geschreven (vooral door een gebrek aan tegenschrijvers die dat willen/kunnen), maar daar ben ik zeker bereid toe! Qua onderwerpen ben ik niet zo heel lastig; ik vind vrijwel alles leuk, al gaat mijn voorkeur grotendeels uit naar een plot met bakken drama en romantiek, crime en actie. Qua hoeveelheid personages en geslacht heb ik geen voorkeur, ik ben hier vrij makkelijk in.

    Over het algemeen schrijf ik veel via discord, al vind ik het geen enkel probleem om het via een ander platform te doen.

    groetjes!


    slapende

    Iemand interesse om een ideetje samen te bedenken? Ik hou sowieso van duisternis en romantiek. Geen eisen! Ik wil alles haha

    whirlpool schreef:
    hi all!

    Al een tijdje aan het lurken hier, maar nu heb ik het eindelijk aangedurfd om ook een account aan te maken en zelf een berichtje te plaatsen (: Ik ben opzoek naar een leuk iemand om een RPG mee op te zetten, iemand die het niet erg vindt als er soms wat tijd tussen mijn posts kan zitten, gezien ik het met vlagen erg druk heb met de studie! Ik schrijf doorgaans zo om en nabij de 500 woorden. Meer dan dat nog niet vaak geschreven (vooral door een gebrek aan tegenschrijvers die dat willen/kunnen), maar daar ben ik zeker bereid toe! Qua onderwerpen ben ik niet zo heel lastig; ik vind vrijwel alles leuk, al gaat mijn voorkeur grotendeels uit naar een plot met bakken drama en romantiek, crime en actie. Qua hoeveelheid personages en geslacht heb ik geen voorkeur, ik ben hier vrij makkelijk in.

    Over het algemeen schrijf ik veel via discord, al vind ik het geen enkel probleem om het via een ander platform te doen.

    groetjes!

    ik ben nog steeds op zoek! (:


    slapende