• BESTIALISSIMOS


    Fulgur Falls - Maine, USA

    In de regenachtige, dicht beboste omgeving van Maine ligt het stadje Fulgur Falls. Het kreeg zijn naam vanwege de onmetelijke blikseminslagen die het al gekend heeft, die wonder boven wonder nog geen enkel dodelijk slachtoffer gekend hebben. Dat is echter niet het meest bizarre aan deze vreemdsoortige plaats.
    Het is de thuishaven van vele bovennatuurlijke wezens en half-mensen. Aan de absolute top van deze eeuwenoude hiërarchie behoren de Lycantropen - de weerwolven.
    Deze zijn zich doorheen de jaren gaan onderscheiden in twee geheel tegenovergestelde Roedels; Lupus Sanguinibus en Versipellis.
    De eerste bestaat uit aristocratische families, die hun bloedlijn al generaties lang zo zuiver en intact mogelijk willen houden. Ze zijn de bewaarders van alle kennis omtrent hun soort en de bewakers van de regels. Zij staan bekend om hun intelligentie en gecontroleerde vechttechnieken.
    De Versipellis zijn dan weer een relatief jonge Roedel. Zij hebben zelf hun familie samen gesteld en verwelkomen iedereen die nergens anders terecht kan. Ze worden veelal gezien als beschermers, zowel van hun eigen Roedel als van de Lupus leden. Hun kwaliteiten bestaan onder ander uit compassie en mededogen, waardoor ze het vaak minder strikt met de regels nemen.

    Toch dient de strikte code in acht genomen te worden, zeker nu een onbekend gevaar zich heeft aangediend in de eens zo veilige haven; een burger heeft tegen hun wil De Beet ontvangen. Dat druist in tegen het meest voorname principe van elke weerwolf. De Lycantropische Raad heeft reeds bepaald dat geen van beide Roedels met het voorval gemoeid zijn, en er een derde partij in het spel is. Het onderzoek is reeds ingezet, terwijl men in afwachting van de volle maan het slachtoffer nauwlettend in de gaten houdt, hopend dat De Beet niet gewerkt heeft.


    De Roedels

    Lupus Sanguinibus
    Aristocraten, plichtsbewust. Eén Alfa.
    Wolven
    ♰ Orpheus Spencer Grey • m • 23 • Bloed • Council Member/Student • Hanson • 1
    ♰ Harvey Lowel Armistead • m • 37 • Bloed • Alfa/Houthakker • Witcher • 3
    ♰ Maddie Grace Travers • v • 22 • Bloed • Cleverness • 3
    ♰ Scarlett Young • v • 25 • Bloed • Joy_x • 4
    ♰ Oliver Louis Desrosiers-Grey • m • 21 • Bloed • KIaus • 5
    ♰ Evelyn Finley Gardner • v • 25 • Beet • Dierenarts • Witcher • 6

    Mensen
    (beperkt)
    ♰ Dove Lazaroth • fluid • 22 • Onbewust • FreeThyself • 2


    Versipellis
    Personen boven regels. Duopositie Alfa.
    Wolven
    ☮Vivianne "Vee" Laurier • f • 21 • Bloed • Bartender • Dreamweaver • 2
    ☮ Lucas Alexander Sanders • m • 20 • Bloed • Venustic • 3
    ☮ Jérémie ‘'Jem’' Matthias Dubois • m • 22 • Bloed • Fika • 4
    ☮ Laurel Tallmund • v • 25 • Bloed • Alfa • Elentiya • 4

    Mensen
    ☮ Linden Rose Orbin • v • 21 • Onbewust • Bibliothecaresse • Hanson • 1
    ☮ Asher Ambrose Steele • m • 27 • Bewust • High School leraar • Venustic
    ☮ Soren Virtanen • m • 25 • Bewust • Guardian • Quinlan

    Ander
    ☮ Nox "Hadeon" Zion • m • 22 • Half Demon • Cleverness • 2
    ☮ Eli Bellamy • m • 24 • Magiër • Theezaak • Witcher • 2
    texttextexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttext





    [ bericht aangepast op 14 mei 2020 - 19:17 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔏𝔦𝔫𝔡𝔢𝔫𝔰 𝔉𝔯𝔬𝔫𝔱 𝔇𝔬𝔬𝔯      -      𝔈𝔩𝔦


          Nox is het tuinpad nog maar net af wanneer hij Eli zijn naam hoort roepen. Had hij verwacht dat zijn vriend hem zou laten gaan? Nee, hij kent de jongen lang genoeg om te weten dat deze Nox niet zo makkelijk laat lopen. Het is buitengewoon zeldzaam dat hij iets laat merken na een bezoek van Hadeon, maar de enkele keren dat het is voorgevallen kon hij altijd rekenen op zijn beste vriend. De zwartharige draait zich net op tijd weer terug in de richting van het geluid om Eli op te vangen wanneer deze een zeer oncharmante tuimeling maakt. Haastig helpt Nox hem weer wat overeind en weigert hem los te laten zodra hij ziet dat Asra nergens te bekennen is.
          "Je dacht toch niet helemaal alleen te zijn nu?" vraagt Eli hem, waarop Nox meteen zijn schouders ophaalt alvorens te beseffen dat de jongen dit niet kan zien.
          "Ja, dat is eigenlijk wat ik dacht, maar je gaat niet makkelijk opgeven, is het wel?" constateert Nox, richtend op wrang maar het niet helemaal klaarspelend. "Waarom laat je Asra nou achter, je zal je nek nog breken," berispt hij de honingblonde jongen, terwijl hij in diens witte ogen kijkt zoals hij bij ieder ander zou doen wanneer hij tegen diegene praat. Hoewel sommigen Eli zijn ogen misschien wat zenuwslopend zouden vinden, heeft Nox het nooit anders dan passend gevonden. Het geeft Eli iets krachtigs, ondanks dat het een zwakte zou moeten weergeven.
          "Beloof me jezelf nooit in gevaar te brengen voor mijn welzijn," drukt hij Eli op het hart, waarop direct het beeld van Greg weer voor zijn netvlies verschijnt en hij grimast. "Dat verdien ik niet."
          Dan wordt Nox zijn aandacht getrokken door een beweging achter Eli en hij hoort Linden eerst -"Scheelt er iets?"- vragen, alvorens hij een plof hoort. Als hij Eli iets opzij loodst om langs hem heen te kunnen kijken ziet hij de roodharige dame op haar kont op het pad zitten. Even is hij bang dat ze zich heeft bezeerd, maar dan proest ze het uit en ontsnapt hem zelf ondanks alles ook een lachje.
          "Jongens, jongens, wat moet ik aan met jullie. De een loopt rond zonder zijn stok en de ander kan niet eens op haar eigen benen blijven staan. Ik heb maar één paar handen," verzucht hij, zijn toon gevuld met niets dan adoratie jegens zijn vrienden.



    [ bericht aangepast op 13 jan 2020 - 13:21 ]


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Lucas Alexander Dubois



    The pup | 20 years | In the woods | With Maddie

    Nog altijd een beetje zenuwachtig liep Lucas door, Maddie had het grootste deel van de zenuwen inmiddels wel weggenomen. Ze had er in ieder geval ervoor gezorgd dat Lucas niet continu dacht aan de persoon die zou komen. Lucas had Maddie met een sarcastische toon laten weten dat ze hun schurk wel aan zou kunnen, maar hij was er niet zo zeker van. Vooral omdat hij ook geen idee had wat hen dan te wachten stond, wie of wat ze tegen zouden komen. "En daar heb ik het volste vertrouwen in! Ik weet zeker dat je je prima zou redden, maar met hoe meer we zijn, hoe kleiner de kans dat hij of zij ontkomt en..." klonk Maddie haar stem, maar halverwege stopte ze onderbroken door het gehuil onmiskenbaar van een andere wolf. Het duurde echter even voordat Lucas het wist te plaatsen, maar vooral was hij bang dat het de wolf was naar wie ze opzoek waren.
    "Orpheus! Hij heeft vast iets gevonden!" voordat Lucas kon reageren was Maddie al in beweging, ze trok een sprint in de richting van het geluid. Lucas keek even om zich heen twijfelend of hij de jongedame achterna moest gaan, maar wat ze net had gezegd was waar. Ze waren sterker in aantallen, dus kon hij de rood harige wolf maar beter in zijn buurt houden en zo zette Lucas al snel de achtervolging in.
    Door dat Lucas de sprint later had ingezet moest hij moeite doen om Maddie in haar voetsporten te volgen, zo nu en dan dacht hij dan ook even dat hij de wolf kwijt was, maar dan zag hij al snel haar rode vacht tussen de bomen schitteren en wist Lucas meteen weer waar hij moest zijn. Zacht hijgend kwam Lucas uiteindelijk iets later aan dan Maddie. 'Wat is er aan de hand?' vroeg hij de andere twee wolven terwijl hij snel om zich heen keek om de plek te verkennen.


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Woods, Harvey


          Vee interpreteerde zijn stilte niet bepaald als een goed teken. Ze hoopte niet dat hij er iets achter zou zoeken, het was niet eens haar bedoeling geweest om hem een peptalk te geven, maar spijt had ze er ook niet van. Soms vergaten de anderen nog wel eens hoe zwaar het kon zijn om degene te zijn die elke rotzooi moest opruimen. Vee was misschien geen alfa, maar ze was wel een leider.
          ‘Goed, goed. I got the point.’ Ze bekeek hem sluik vanuit haar ooghoeken toen hij opnieuw zijn plaats naast haar had ingenomen. ‘En je hebt gelijk, ik moet niet meteen zaken aan elkaar binden zonder bewijs. Maar niet overal rondbazuinen dat ik je gelijk gaf, ik moet mijn stoere alleswetende charme behouden
    Er kwam een combinatie van een lach en een ongelovig geluid uit haar keel rollen waarvan Vee geen idee had dat een wolf zo kon klinken. Deze man, dacht ze, haar kop langzaam schuddend voor ze een weinig voorzichtige hap in zijn schouder gaf. Het was niet bepaald haar reputatie dat ze anderen überhaupt iets vertelde. Nooit meer dan ze absoluut moesten weten. Haar packleden waren haar gekozen familie, maar over sommige dingen zou ze nooit spreken, niet als haar leven er vanaf zou hangen. Die onverschilligheid droeg ze helaas niet alleen mee op persoonlijk gebied. Het was gewoonweg niet haar stijl om pleasantries uit te wisselen, daarvoor was de meedogenloze wolvin te doorwinterd.
          Vee stond op het punt om een nieuw pad in te slaan, toen ze de welbekende huil van een Lupus wolf hoorde. De wolvin had haar mentale lijnen enkele seconden open gegooid om te zien of ze iets aan communicatie had gemist, maar Orpheus leek bewust te hebben gekozen voor een ander signalement om zijn positie vrij te geven. Het geluid was echter te casual om problemen te betekenen, waardoor ze automatisch vermoedde dat hij iets had gevonden. Orpheus bevond zich een heel stuk van Vee en Harveys huidige locatie, en er was nog een zeer groot stuk bos dat nog niet was verkend.
          Het was niet zozeer dat Vee vermoedde dat er een monster in de struiken stond te wachten, maar ze zou liegen als ze niet een stuk beter zou slapen als ze in ieder geval het grootste gedeelde hadden uitgekamd. Het was niet voor niets dat de packs de handen en klauwen ineen hadden geslagen.
          ‘Romeo krijgt punten voor creativiteit.’ Ze wisselde een blik met Harvey, voor ze opnieuw in de richting van een dichtbegroeid stuk territorium keek. ‘Ga maar. Ik wil dit afmaken.’
    Ze dacht onbedoeld aan Nox en Linden Rose, en Eli — de leden van haar pack zonder tweede huid waarvoor ze een avond aan inkomsten opzij had geschoven en in plaats daarvan door een donker bos draalde, op zoek naar de bedreiging voor hun veiligheid. De grimmige gedachte alleen al dat de eerstvolgende aanval minder willekeurig zou zijn maakte haar koud tot op het bot. Ja, ze zou echt een geheel stuk beter slapen als ze die kon garanderen.
          De blik die in haar blauwe ogen lag was dan ook niet open voor onderhandeling.



    Feel the fire, but do not succumb to it.


    Scarlett Young
    Lupus Sanguinibus | In the woods with Maddie, Orpheus, Lucas & Jem


    ”Some people are not meant to be tamed."

          'Ah stop it you, ik voel me vereerd.' Scar haar ogen glinsterden even. Ze genoot van de wolf zijn gezelschap. Hij deed zonder moeite mee aan haar grapjes, waar, ze moest toegeven, niet iedereen mee weg kwam. Ze had dan ook om de opmerking ’’Tja, hoe zou dat nou komen.’’ en zijn speelse duw oprecht gelachen. Van hem kon ze het hebben. Nadat ze haar oor van de boomstronk af had gedraaid richtte ze zich weer op Jem. Die keek haar verbaasd aan. ’Wat ben je aan het doen?’' Scar keek even naar de grond. Ze schaamde zich toch een beetje voor haar diepe geloof in de natuur. Alle wolven geloofde in de krachten van de natuur, obviously, maar Scar trok dat soms naar een hoger niveau. Ze was bijna bijgelovig te noemen. Ze vermeed zijn vraag daarom subtiel door een vraag terug te stellen. Bovendien was ze echt benieuwd naar zijn antwoord. ’'Het is best beangstigend, niet wetende waar we mee dealen.’’ Scar begreep hem goed, zij voelde hetzelfde. ‘’Ik bedoel, hoe vaak wordt ons opgedragen om in tweetallen te werken, zelfs Mighty Harvey vertrouwt het niet en dat zegt best veel.’’ "Mighty Harvey!" Grinnikte Scar even. Het was zeker geen geheim dat die twee het niet zo op elkaar hadden en dat probeerde ze zeker niet te verbergen.


          ’En jij?’' Jem was ondertussen weer in beweging gekomen en Scar volgde vanzelfsprekend. "Ik snap het gewoon niet.. Het kan toch geen weerwolf zijn?! Ik bedoel, diegene heeft toch allang door gehad dat dit gebied is geclaimd en dit hem alleen maar problemen kan opleveren? Soms snap ik de natuur beter dan ons..." De blondine maakte er ondertussen een klein spelletje van om precies in de voetstappen van Jem te staan en zo zelf geen eigen spoor achter te laten. "Dat zag je me net trouwens doen. Ik probeerde via de wortels van de bomen ergens op uit te komen, maar er was niets. Helemaal niets." Scar zuchtte even. "Ik denk ook niet dat we uberhau.." voor de wolvin haar zin kon afmaken hoorde ze de huil van Orpheus. Haar kop schoot omhoog en haar oren spitste zich. Ze merkte gelijk dat het niets dreigends was. Toch wilde ze er zo snel mogelijk heen. Deels omdat het Orpheus, die basically haar grote broer is, was en deels omdat ze haar nieuwsgierigheid niet kon onderdrukken. Hij had iets gevonden anders zou hij nooit zo duidelijk de aandacht trekken. "Kom op!" riep ze Jem toe terwijl ze voor hem uitschoot, op weg naar haar roedel. Haar instinct leidde haar naar de precieze plek van de huil. De wolvin kwam op hetzelfde moment als Lucas aan. 'Wat is er aan de hand?' Dat wilde zij ook graag weten. Orpheus en Maddie zagen er ongedeerd uit. Ze had aan de toon van zijn huil niet anders verwacht maar toch luchtte het op. Scar begon wat rond te snuffelen. Waar kwam alle ophef vandaan? Voor ze het wist stuitte ze bijna met haar snuit tegen paarse substantie aan. Wat was dit?! Het leek wel een soort slijm? Ze snoof de geur heel voorzichtig en bedenkend op. Al snel voelde ze een enorme woede opkomen en gromde ze zacht. Geen idee waarvan maar ze kon het moeilijk onderdrukken. "Fuck.. Wat is dit?" Ze stapte achteruit -waarna de woede verdween- en wilde wachten op het antwoord van Orpheus maar haar blik viel alweer op iets nieuws. Het glinsterend rondje had nog geen halve meter verderop gelegen. Toen ze wat beter keek bleek het een ketting met een glazen flesje eraan hangend te zijn. De blondine keek snel om zich heen. Harvey was er nog niet en dus was dit het perfect moment. "Oeh, wat hebben we hier?!"


    ”Spoil me with loyalty."

    [ bericht aangepast op 16 jan 2020 - 18:15 ]

    Jéremie ‘'Jem’' Matthias Dubois


    Direction is so much more important than speed,
    some are going nowhere, fast


    Versipellis – In the Woods – With Scarlett, Orpheus, Maddie & Lucas

          Ze richtte haar blik op de grond na zijn vraag over wat ze precies aan het doen was. Hij kon haar hetzelfde zien doen in haar wolven vorm, al friemelde ze dan ook vaak aan bijvoorbeeld haar shirt. De lichaamstaal kende hij, al was het niet iets wat ze vaak vertoonde. Ze schaamde zich ervoor. Ze besloot dan ook om zijn vraag helemaal niet te beantwoorden, waarop Jem besloot om het maar te laten rusten. Het was kennelijk niet iets waar ze het graag over had, en hij wilde haar absoluut niet ongemakkelijk laten voelen simpelweg vanwege wat nieuwsgierigheid.
          Gelukkig wist zijn opmerking over Harvey weer een grinnik op te leveren. "Ik snap het gewoon niet.. Het kan toch geen weerwolf zijn?! Ik bedoel, diegene heeft toch allang door gehad dat dit gebied is geclaimd en dit hem alleen maar problemen kan opleveren? Soms snap ik de natuur beter dan ons..." Vertelde ze hem waarna ze even stil viel. Ook daar had ze zeker een punt mee, er klopte helemaal niets aan de situatie. Tot nu toe waren er geen sporen, helemaal niets, dat was simpelweg niet mogelijk. Er moest ergens een geurspoor zijn, dat kon gewoon niet anders. Zij hadden immers ook het gebied geclaimd. Een eenzame wolf zou zich nooit zo gedragende wetende dat hier een roedel rondliep. Sterker nog, het waren er twee.
          Tijdens het lopen keek Jem achterom naar Scar die achter hem liet. Ze zette haar stappen erg zorgvuldig neer, en het duurde even voordat hij doorhad dat dat ze in zijn voetstappen liep. Met een grijns keek hij hoofdschuddend weer voor zich uit. Ondertussen ging ze ook verder, met de uitleg die hij eerst niet gekregen had. ‘'Dat zag je me net trouwens doen. Ik probeerde via de wortels van de bomen ergens op uit te komen, maar er was niets. Helemaal niets." Aha, dus dat was hetgeen waar ze zich voor schaamde. Hij was zelf helemaal niet thuis in die wereld, maar als zij dat wel was, was hij oprecht in staat om zich erin te verdiepen. Tegenwoordig kostte het toch al heel wat moeite om hem verbaasd te krijgen. Ze liepen hier immers als een wolf rond, er bestond een ding zoals magie en er liep een of ander onbekend monster rond dat iemand had aangevallen. Niets was meer te gek.
          Scar was net nog iets aan het zeggen toen ze onderbroken werd door de luide huil van Orpheus. Direct verhief Jem zijn hoofd om de locatie op te vangen. Er moest wel iets zijn waardoor Orpheus besloot om een huil in te zetten in plaats van de mentale communicatie. Misschien wel iets wat betreft het monster. De adrenaline begon te razen door Jem zijn lichaam, en voordat hij het wist schoot Scarlett weg. Ook Jem kwam direct in beweging en achtervolgde haar. Met z’n tweeën stormde ze door het bos heen, Scarlett voor op en hij erachter aan. Dit waren de momenten waar hij echt van kon genieten. Met volle vaart tussen de bomen heen rennen, de grond een grote waas door de vaart die ze hadden. En op de locatie? Misschien hadden ze wel iets nuttigs gevonden. Een spoor van de mysterieuze wolf.
          Met een slide kwam hij tot stilstand bij de anderen. Hij liet kort zijn blik door de groep glijden om te zien wie er allemaal al waren, en groette hen dan ook met een klein knikje. Vervolgens richtte hij zijn blik op Orpheus die zijn blik gericht had op een vreemde paarse substantie. Voordat hij het wist was Scarlett er al op af gegaan om het te onderzoeken. Zelf bleef hij op een afstandje kijken. Het voelde niet aan hem om te bekijken wat het is, van dichtbij tenminste. Vanaf een afstandje was hij het wel aan het bestuderen. Zoiets had hij nog nooit echt gezien.
          Naast het paarse goedje was er ook nog iets wat op een ketting leek. Eindelijk hadden ze toch iets gevonden wat hen misschien naar de dader zou leiden.


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home


    HARVEY LOWELL ARMISTEAD

    Alpha of the Lupus Sanguinibus clan || In the woods



    De forsige wolvin grolde lachend, of iets wat daar op moest lijken terwijl ze haar kop langzaam schudde en me een guitige beet schonk in de schouder waardoor ik even vergat waarom we in het woud waren. Speels snauwde ik terug, haar net niet bij haar nekvel beet hebbend, waarna ik op een drafje wat voorop liep. Echter werd het me al snel bestraft niet alert te wezen, want de stem van Orpheus zette me al gauw weer met mijn poten op de stabiele grond. Ik rechtte mijn oren en hield waakzaam wacht. "Harv... Dit wil je zien..." Klonk het, aan de toon was het niet meteen iets dreigend, maar misschien wel belangrijk. Niet veel later seinde Orpheus zijn positie door te huilen, het was een eindje terug iets naar zuidwesten van me af gesignaleerd. Ik draaide mijn kop die richting uit en keek kort naar Vee die eveneens
    dezelfde kant uitkeek. ‘Romeo krijgt punten voor creativiteit.’ sprak ze, met haar bekende niet verraste toon in haar stem, vooraleer haar blik die van mij kruiste. "Hij heeft iets gevonden, kan belangrijk zijn." zei ik haar kort en bondig, Vee keek weer richting de bebossing die we nog moesten doorspitten. ‘Ga maar. Ik wil dit afmaken.’ Ik knikte zonder veel woorden en duwde mezelf af op de zachte mossige grond. "Hou je mentale lijn voor me open." zond ik haar nog bazig toe vooraleer in het woud inspurtte opweg naar Orpheus en zijn vondst.
    "Raak niets aan, ik ben er zo." zond ik Orpheus toe, het was een kleine 10 minuten van me af, maar ik liep vrij snel, zodat ik er zeker van was niet te laat te zijn. Door zijn positie vrij te geven kon hij net zo goed de aandacht van een ongewenst iets geëist hebben. En zo bleek maar, eens ik aankwam op te plek was Orpheus niet langer alleen. Nee, de hele bende had zich verzameld. Een dikke frons verzamelde zich op mijn voorhoofd, nee ik was niet jolig te noemen om de twee packs hier te zien in plaats van hun gebied verder te verkennen.
    Maddie stond aan Oprheus zijde en de twee Versepilis broertjes stonden er ook maar wat bij en Scar zat weer met haar poten en spul waar ze niets van af wist.

    "PUPS!" gromde ik, de aandacht eisend van de jonge, ongehoorzame beta's. "Had ik jullie georderd om te stoppen met de formatie? Dat jullie hier even plezierig konden ronddollen en spullen aanraken waar je geen weet over hebt?!" snauwde ik kwaad naar hen toe.Met trage passen liep ik de plek waar ze net rondom stonden. Mijn blik viel op een zilverachtig sierraad dat voor mijn poten lag. Aan Scarlet te zien wilde ze het al aanraken, waardoor ik haar een woeste waarschuwende blik schonk. De dame was zo roekeloos als wat. "VOORTMAKEN! Ik wil het hele bos gecontroleerd hebben, Ik bepaal wanneer jullie terug moeten groeperen." snauwde ik hen bevelend toe, mijn blik vernauwend en streng op hen gericht. "Enkel als de signalisatie van levensbelang is, kom je je roedel helpen." kwam er nog mokkend over mijn lippen, terwijl ik teleurgesteld met mijn kop schudde.
    Vervolgens richtte ik me even op Orpheus, hopende dat de pups slim genoeg waren om me niet kwader te maken met tegendraads gedrag. We konden silver misschien wel aanraken, maar we moesten nogsteeds voorzichtig zijn. Nu ik dichterbij stond kon ik het sierraad beter bekijken, het was een silver halssnoer met daaraan een glazen flesjes. Erin stak een bekend wit bloempje. "Lelietje van dalen?" vroeg ik Orpheus. Deze groeiden in het voorjaar hier wel eens. Mensen weten dat het giftig is voor hun honden, dus worden ze ook niet vaak geplant. Maar ook voor weerwolven was het niet veilig voor consumptie... En als ik mijn betovergroot moeder moest geloven, zouden heksen het ooit gebruikt hebben voor een weerwolf drankje te brouwen. "Hmm" kwam er brommend door mijn keel. Ik snuffelde even, ik herkende geen geur. "Het mens?" vroeg ik Orpheus vervolgens, kijken of hij het juweeltje kon linken met het slachtoffer. Vervolgens viel mijn blik op een paarse substantie dat op een boom gesmeerd was. Het was geen wolfsbane, dat zouden we geroken hebben.
    "Orpheus, kun je een sample meenemen en naar de raad sturen? Die zullen wel iemand kennen die dit spul kan ontleden." stelde ik voor waarna ik met wat tegenzin mijn mentale link met de Verseplilis Alpha opende. " Laurel, Orpheus heeft iets gevonden, Kom ook even kijken wil je? " stuurde ik haar toe.



    [ bericht aangepast op 1 feb 2020 - 22:10 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mine.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'


    Eli 'Bellamy'

    The Magician / Apollo/ With Nox @Linden Rose's place -> going after Nox



    Daar ging ik dan , aan Now die me optijd had kunnen opvangen. Een tevreden glimlach was om mijn lippen gekruld toen hij opmerkte dat ik niet snel zou opgeven en dat was hem geraden. "Waarom laat je Asra nou achter, je zal je nek nog breken," hoorde ik Nox me steng toespreken waardoor ik mijn lippen iets op elkaar perste. Oké ja, hij had gelijk, het was het domste wat ik kon doen, maar mijn vrienden gingen voor op mezelf, dat was gewoon een feit. Zeker met het ongeïdentificeerde kwaad. "Ik wilde zeker weten dat de meiden oké zouden zijn." mompelde ik zacht, echter toen ik Asra's stemmetje in mijn hoofd 'Linden Rose!' hoorde kirren "Willen jullie niet binnen komen?", hoorde ik de bekende stem inderdaad niet veel verderop hield ik Nox net dat ietsje beter vast en seinde mentaal naar Asra dat hij weer als mijn trouwe wandelstok moest veranderen. "Beloof me jezelf nooit in gevaar te brengen voor mijn welzijn," hoorde ik Nox nog zeggen, waardoor ik weer op keek naar de jongen, of althans waar ik vermoedde dat zijn gezicht zou zijn. "Dat verdien ik niet." zijn zachte woorden liet mijn hoofd ietsje schuin kantelen, hij mocht zichzelf niet zo afschilderen. Wat zijn demoon allemaal verrichte was niet zijn schuld. Ik wilde de jongen gerust stellen, maar hield mijn mond toen ik Linden Rose haar stem plots hoorde. "Scheelt er iets?" Nox verplaatste me wat, en ik liet hem gerust doen, terwijl ik me ook draaide richting het geluid van Linden Rose haar stem. Ik schonk haar echter wel een vriendelijk glimlachje, al hoorde ik een geschrokken geluidje gevolgd met een soort plof. Zonder Asra had ik echt geen idee wat er gaande was, maar de aanstekelijke lach van de jongedame toverde een tevreden -en wat opgeluchte- glimlach op mijn lippen, gepaard met een zachte grinnik.
    "Jongens, jongens, wat moet ik aan met jullie. De een loopt rond zonder zijn stok en de ander kan niet eens op haar eigen benen blijven staan. Ik heb maar één paar handen," Zuchtte Nox, aan zijn stem te horen was hij nog luchtig en ik was er vrij zeker van dat Nox ons nu nodig had dus schonk ik hem een schouderklopje. "We kunnen helemaal niet zonder je Nox." zei ik quasi dramatisch en schonk mijn hand aan Linden , of ik stak deze gewoon voor me uit om de dame rechtop te helpen, terwijl ik zelf nog wat aan Nox ging. 'Teamwerk' grijnsde ik vervolgend geamuseerd en hield haar recht. " Ik zocht mijn stok maar vond Nox in de plaats, misschien licht die dan toch nog aan je deur." grinnikte ik geamuseerd naar Linden haf een zacht kneepje op Nox's schouder als teken dat het okay was. Als hij dan nog zou opteren om weg te gaan, dan sleurde ik Linden met en mezelf met hem mee. Nee , ik liet Hadeon niet de kans om Nox's geluk te verbrodden.



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Woods


          Vee legde haar kop in haar nek, maar maakte verder geen aanstalten om de huil te beantwoorden. Haar helderblauwe ogen speurden de donkere hemel boven hen af, langs de maan die zich ergens achter een nevelige bewolking had verscholen.
          ‘Hij heeft iets gevonden, kan belangrijk zijn.’ besloot Harvey, niet lang nadat de speelse sfeer was omgeslagen. Ergens hoopte Vee dat het inderdaad om waardevolle informatie ging. Het zou in elk geval helpen om iets gerichter te kunnen zoeken. Op dit moment hadden ze geen enkel idee in welke richting ze het moesten zoeken. Die frustratie droeg niet bepaald bij aan haar toch al wankele humeur. Nadat ze dan ook kenbaar had gemaakt dat ze nog een gedeelte van het gebied wilde uitkammen, leek de alfa van de Lupus hier zonder verdere woordenwisseling mee in te stemmen. Misschien een kleine indicatie dat hij haar niet tot de pups rekende, alhoewel de wolvin er weinig waarde aan hechtte wat wie dan ook van haar dacht.
          ‘Hou je mentale lijn voor me open.’ waren de laatste woorden die hij achterliet op het moment dat hij in de tegenovergestelde kant verdween.
    Vee keek hem na, lang nadat ze enkel nog haar eigen hartslag hoorde en de lucht om haar heen veranderde. Misschien was het toch wel fijn geweest om niet helemaal alleen op pad te zijn. . . Ze schudde haar kop tweemaal, voor Vee zichzelf tussen de bomen door shouderde, weinig aandacht schenkend aan de takken en het verwilderde struikgewas dat ze daarmee op gewelddadige wijze uiteen dreef. Een voordeel aan haar tweede huid was dat ze het amper voelde. Een nadeel was dat ze wanneer ze terug veranderde soms uren spendeerde aan het opvissen van verdwaald onkruid uit haar lokken.
          Vee hield haar mentale lijn gevierd, maar nadat ze had geconstateerd dat er in de wijde omgeving niets buitengewoon rondliep, besloot ze om terug te cirkelen naar het gebied dat het dichtst bij de bewoonde wereld lag. Zeker nu veruit de meeste wolven zich bij Orpheus en Harvey bevonden.
          Vee merkte het aan de subtiele veranderingen in de aarde, waar mensen in de loop der jaren wandelpaden hadden aangelegd en de geur van hun aanwezigheid die van de natuur overstemde. Ze kon een enkele auto horen in de verte en glimpsen van de lichten verderop.
          ‘Niets gevonden, check rondom de stad, voor de zekerheid.’ Liet ze Harvey weten, alhoewel het kort en bondig was. Ze zorgde ervoor dat ze zich dichter bij de grond bevond door diepere passen te nemen, en het hielp dat haar pikzwarte vacht een enorm goede camo was in het donker. Riskeren dat een dronken stedeling haar anders zou spotten wilde ze niet — al zou ze liegen als ze zou zeggen dat het nooit eerder was gebeurt.
          Vee stond op het punt om zich dan toch maar naar de rest te begeven, toen ze een veel bekendere combinatie geuren oppikte. De grijns om haar lippen was met recht wolfachtig. Het was in elk geval een geruststelling te weten dat het trio buiten levensgevaar verkeerde — al vroeg ze zich ergens wel af wat er precies gebeurt was met het concept filmavond. Voor zover ze wist, was dat idee juist bedoeld geweest om Linden Rose binnen te houden.
          Besluitend het erop te wagen, legde Vee nogmaals haar kop in haar nek, een huil producerend die niet door merg en been zou gaan maar waarschijnlijk wel de aandacht zou trekken, waarna ze zich iets verder terugtrok tussen bomen en zich zodoende kon inmengen met wat schaduwen.



    Feel the fire, but do not succumb to it.


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔏𝔦𝔫𝔡𝔢𝔫𝔰 𝔉𝔯𝔬𝔫𝔱 𝔇𝔬𝔬𝔯      -      𝔈𝔩𝔦, 𝔏𝔦𝔫𝔡𝔢𝔫, 𝔙𝔢𝔢


          Mijn woorden leveren me een schouderklopje op van Eli alvorens hij zijn hand schuin langs Linden steekt en ons beiden stilletjes naar elkaar doet grijnzen. Zijn bedoeling is uiteraard goed en Linden gaat dan ook uit haar weg om zijn hand zo goed en kwaad als mogelijk is aan te pakken.
          "We kunnen helemaal niet zonder je Nox," vertrouwt Eli me toe met een knipoog richting mijn eerder gesproken woorden, maar misschien ook wel als tik op de vingers met betrekking tot mijn meer onderliggende emoties. Hij is dan blind, die zijn hem ongetwijfeld niet ontgaan. Wanneer ook Linden Rose weer op haar benen staat neemt mijn beste vriend weer het woord.
          "Ik zocht mijn stok maar vond Nox in de plaats, misschien ligt die dan toch nog aan je deur." Waarop ik mijn mond open om te antwoorden, maar deze weer sluit bij een geluid in de verte. Eli en ik zijn dan geen wolven, we behoren wel tot de pack en een aantal signalen gaan ons zeker niet voorbij. Dit signaal is een geluid wat ik maar al te goed weet te plaatsen en ik kan mezelf nog net inhouden met een ruk in de correcte richting te kijken. Eli is misschien blind, Linden zeker niet en ik heb geen zin mezelf te moeten verklaren. Ik trek Eli dichter tegen me aan onder het mom hem beter te kunnen begeleiden en draai mezelf op zo'n manier van Linden weg dat ze mijn lippen niet kan zien bewegen naast diens oor.
          "Dat was Vee, geen twijfel over mogelijk. Ik ga polshoogte nemen, kijken of ze iets hebben gevonden in de bossen. Linden moet binnenshuis blijven, het is veel te gevaarlijk voor haar," fluister ik terwijl ik hem richting de deur en Asra loods. "Bedenk ook een smoes en kom achter me aan of blijf bij haar, maar laat me wel even weten wat je doet, anders maak ik me zorgen om je." Ik pak Asra van de grond, knijp Eli nog even bemoedigend in zijn zij en geef hem dan zijn 'wandelstok' aan alvorens hem los te laten en me naar Linden Rose te keren.
          "Sorry Lin, ik stond net op het punt weg te gaan voor je naar buiten kwam. Greg -euhm- belde dat hij mijn hulp nodig heeft." Het is een vaag excuus en ik weet het, maar het komt gelukkig niet vaak voor dat ik me wend tot leugentjes om bestwil, dus hopelijk zoekt ze er niets achter. Ik geef haar een snelle knuffel alvorens me terug te trekken en wacht tot ik uit hun zicht ben alvorens het op een rennen te zetten. Het geluid is me bekend genoeg om te weten dat het Vee was en ik weet ongeveer in welke richting ik moet zoeken, maar dat wil niet zeggen dat ik precies weet waar ze is. Wanneer ik de bosrand bereik betreed ik deze zonder twijfel. Het is donker en zou voor ieder ander misschien luguber ogen, maar aangezien ik een Demoon in me heb ben ik niet meer zo snel onder de indruk.
          "Vee?" vraag ik ogenschijnlijk aan niemand, mijn ogen lang niet zo goed als die van haar. Misschien ben ik wel helemaal verkeerd of ben ik te traag geweest en kon ze niet meer het geduld opbrengen op me te wachten. "You there?"




    Marrow deep, soul deep, essence deep

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Woods, Nox


          Meerdere minuten verstreken nadat Vee zich had ingemengd met de bomen, haar mentale lijn al even stil als haar directe omgeving. Ze was dan misschien praktisch onzichtbaar geworden, maar alles om haar heen besefte zich maar al te goed dat er zich een roofdier in de buurt begaf — waardoor ze ofwel de benen hadden genomen, of zich verborgen hadden. Vee had uiteraard geen enkele interesse in een rauwe maaltijd. Haar ogen bleven ongeduldig langs de bosrand dwalen, waar ze vanaf haar gekozen uitkijk perfect zicht op had. Met twee packs in tow kon het geen kwaad om poolshoogte te nemen bij de andere leden van de Versipellis, al deed ze dat voornamelijk voor haar eigen gemoedstoestand. Met alle neuzen dezelfde kant opgericht, wilde ze niet riskeren dat Nox, Eli en Linden uit het oog werden verloren.
          Het was die eerste die uiteindelijk haar kant op kwam, gelokt door de huil die ze eerder had gegeven. Zijn welbekende geur bracht onbewust een gevoel van rust met zich mee, al was ze zich zeker in deze staat nog meer bewust van de onderliggende vermoeidheid die Hadeon ongetwijfeld had achter gelaten. Vee gaf zichzelf enkele seconden om hem gade te slaan, een stiekeme bewondering voor het feit dat hij zich voorzichtig doch onverschrokken door de duisternis bewoog.
          ‘Vee? You there?’
    Toen duidelijk was dat niemand hem achterna was gekomen, wachtte ze tot hij haar voorbij was. Het was een tijd geleden geweest sinds ze zich voor het laatst in deze vorm aan hem had laten zien. Geruisloos, wat nog best een opgave bleek gezien haar formaat, maakte ze zich uiteindelijk los van haar schuilplaats en nam ze één duik in de richting waar hij tot stilstand was gekomen. Het kostte minder dan een seconde om haar neus tegen zijn rug te duwen.
    Ze ademde expres hard, de hete lucht uit haar longen een sterk contrast met de buitenlucht in zijn nek, voor ze hem een relatief zachte duw tegen zijn onderrug gaf, haar tanden daarbij bijna speels over zijn bovenkleding trekkend.
          Het geluid dat vervolgens over haar tong naar buiten rolde zou zowel waarschuwend als begroetend kunnen zijn geweest, maar de glinstering in haar ogen was amuserend genoeg in afwachting van Nox' reactie.
          Vee wist dat dit niet de ideale tijd was om iemand te laten schrikken, maar ze wilde Nox er eveneens aan herinneren hoe makkelijk het was geweest om hem te belagen. Of. . . had hij dat juist gewild?


    Feel the fire, but do not succumb to it.


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔉𝔬𝔯𝔯𝔢𝔰𝔱 𝔈𝔡𝔤𝔢      -      𝔙𝔢𝔢


          Nox zijn ogen wennen enigszins sneller aan het duister dan die van menig mens, maar dat haalt niet weg dat het even nodig heeft en van zijn gehoor hoeft hij het eigenlijk helemaal niet te hebben. Hij voelt haar aanwezigheid dan ook eerder dan hij haar ziet of hoort, de ijzersterke aura van iets wat eigenlijk niet van deze wereld is gepaard met het onbehaaglijke gevoel wat een roofdier met zich mee brengt. Geheel tegenstrijdig is dan ook de speels te noemen duw in zijn rug.
          Even is er de instinctieve schrik, ondanks dat hij haar aanwezigheid had gevoeld. Niemand kan het hem kwalijk nemen wanneer zo'n sterke aura als die van Vee je van achteren besluipt en besluit je te herinneren aan de vlijmscherpe tanden die ze in deze vorm bezit. Een vlaag van Hadeon zijn aanwezigheid is dan ook onvermijdelijk, koud en bruut maar gelukkig lang niet krachtig genoeg om Nox te overmeesteren. Hij beteugelt de sensatie razendsnel en met een geoefende precisie en dit alles terwijl hij naar voren struikelt en zichzelf weinig elegant overeind weet te houden. Onder Vee haar begroetende grom draait hij zich om en neemt zich voor een strenge blik te werpen, want iedereen uit de pack weet hoe hij kan reageren op schrik. Dat plan faalt zodra hij voor het eerst in lange, lange tijd weer wordt geconfronteerd met haar wolfvorm.
          Op de een of andere manier lijkt hij altijd weer te vergeten hoe imposant ze is, met haar grootte en het intens zwart van haar vacht. Dat ze geen alfa is heeft hij nooit begrepen want in zijn mening straalt ze het uit zonder daar haar best voor te doen, maar goed hij is geen weerwolf dus wat weet hij nou. Hoewel overrompelt door haar aanblik is hij er zeker niet de persoon naar om geen wraak te nemen nadat iemand hem iets heeft geflikt en dus weet hij al precies hoe hij Vee tegen de haren kan strijken. Nox grijnst al voor hij überhaupt wat heeft gedaan en weet dat hij hier spijt van gaat krijgen. Toch neemt hij een overdreven teug adem tot zich, buigt iets door zijn knieën om op ooghoogte te komen, zet zijn handen op zijn knieën en wendt zijn meest kinderlijke stemmetje aan.
          "Aaaaah wie is een lieve pupper? Ja jij hé, ja jij hé! Who's a good girl?" kirt hij in haar richting, bijna geneigd zijn hand naar haar uit te steken en de haren op haar kop door de war te kriebelen. De kans dat Vee zijn hand er dan af bijt is echter iets te reëel, dus hij kiest er zeer verstandig voor dit niet te doen, al is de kans aanwezig dat ze hem hoe dan ook gaat vermoorden nu.



    [ bericht aangepast op 11 feb 2020 - 14:06 ]


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    ——————————————————————————

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    Laurel Tallmund

    ”She craved the type of passion that even brought the Devil down to his knees..”

    • 25 • Alpha Versipellis • Harvey •

    Er waren geen voorbereidingen geweest voor wat haar nu te wachten stond. De positie waarin Laurel zich bevond was op onverwachte wijze in haar schoot geworpen en tot op de dag van vandaag was elke nieuwe stap nog altijd een leerproces geweest — alsof haar vader nog maar een tipje van sluier had laten zien toen hij zijn oudste dochter langzaam de eerste kneepjes van het Alfa wezen had geleerd. Hij had gelijk gehad toen hij aan het verre begin vertelde dat het een lange weg was om af te leggen, maar dat een goede leider het al in zijn of haar hart had zitten bij geboorte.
          Laurel snoof lichtjes terwijl ze de krant op het aanrecht ongelezen aan de kant duwde en leunde vervolgens met vlakke handen op het marmeren blad. Ze hoefde hem niet lezen om te weten wat er allemaal gebeurd was, daarvoor had ze haar eigen kanalen. Haar donkere ogen gleden naar buiten, waarop de Wolvin in haar binnenste zich roerde en zacht gromde. “Het komt wel goed,” hoorde ze haar moeders zachte stem uitbrengen.
    Normaliter zou een van haar mondhoeken subtiel omhoog krullen, maar de last die nu op haar schouders rustte was er simpelweg te zwaar voor. Het was daarom dat ze enkel knikte.
          ”Ik heb Callum en Luna er al op uit gestuurd,” bracht ze vervolgens uit, haar blik nog altijd naar buiten gericht. “Ze zullen niet lang weg zijn.” Na deze woorden duwde Laurel zich van het aanrecht af om richting de tuindeur te lopen. Echter, nog voor ze naar buiten stapte drukte ze een kus op haar moeders wang — wiens heldere kijkers haar oudste dochter nauwlettend opnamen, zij het met een flauwe glimlach op haar lippen. De blondine liet haar nog altijd rouwende moeder achter aan de keukentafel, wetende dat ze nu niet in staat zou zijn om op het veld een goede hulp te zijn. Daarbij wilde Laurel haar jongere broertje en zusje niet te veel belasten en had ze liever dat haar moeder er voor hen was, wanneer zij haar nodig hadden.

    Eenmaal buiten ademde Laurel de buitenlucht diep in en liet de geuren haar zintuigen prikkelen. Zodra ze de veilige rand van het bos achter hun huis had bereikt hield ze halt en sloot haar ogen. Nu speelde er een lichte glimlach op haar mondhoeken en opende ze de kooi in haar binnenste waarmee ze haar Wolvin veilig hield voor de mensenwereld. Haar shift verliep soepel en het duurde dan ook niet lang vooraleer ze op vier poten door het bos heen joeg.
          “Laurel,” klonk het, na een paar stille minuten, door haar mentale link heen. Lichtjes schudden ze met haar kop, dat haar verbinding nu ook open lag voor de andere Alfa bleef eveneens iets waar de blondine aan moest wennen — alsof op deze manier haar geheimen bloot werden gelegd. “Orpheus heeft iets gevonden, kom ook even kijken wil je?” In zachte, ritmische ploffen daalde haar poten neer op de aarde onder haar. Laurel stak haar neus in de lucht, zoekend naar de geuren die het meest bekend waren voor haar en beantwoordde Harvey terwijl ze zijn richting op ging. “Ik kom eraan.”
    Een vijftal minuten later vertraagde ze haar pas en stapte de bomen door, waar in de verte Harvey voor haar verscheen. Orpheus was als enige nog bij hem. Opnieuw schudde Laurel licht met haar kop en liet de zachte trilling door haar hele vacht heengaan. Normaliter zou ze een blijk van onderdanigheid hebben gegeven, ook al was hij haar Alfa niet, maar ondanks dat Laurel nog altijd groeide in haar rol, had haar Wolvin de aanpassing al lang gemaakt en straalde de autoriteit uit die bij haar paste.
          ”Wat heb je gevonden?” vroeg ze Harvey. Subtiel probeerde ze al een geur op te vangen, maar ook nu bleef deze teleurstellend uit; zoals het was blijven doen tijdens haar eigen zoektocht.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Woods, Nox


          Met zichtbaar amusement keek Vee toe hoe Nox bijna voorover tuimelde — maar zich uiteindelijk toch staande wist te houden, de manier waarop hij zich naar haar omdraaide een indicatie dat hij zich maar al te goed bewust was van de veroorzaker van zijn bijna—kus met de modder.
          De versnelde hartslag van de zwartharige jongen was hypnotiserend genoeg om hem met een schuin gehouden kop te bekijken. De uitdrukking op zijn gezicht kon Vee niet plaatsen. Het was alsof hij halverwege een expressie iets anders had besloten. De afwezigheid van angst zorgde er echter voor dat ze zich nog iets verder uitstrekte, haar poten inmiddels meer bruin dan zwart van een opgedroogde laag aan zand. Als ze niet beter wist, zou ze denken dat Nox sprakeloos was, en als ze iets zelfbewuster was dan zou ze zich misschien ongemakkelijk hebben gevoeld onder de schaamteloze staarronde tussen de twee.
          De grijns die Nox echter om zijn lippen kreeg maakte dat het moment passeerde. Haar blauwe irissen onafgebroken op zijn gezicht getraind, dat hij had verlaagd tot ze vrijwel op ooghoogte waren gekomen.
          ‘Aaaaah wie is een lieve pupper? Ja jij hé, ja jij hé! Who's a good girl?’ bracht hij uit op hogere octaven dan ze mogelijk had geacht van iemand met zijn stem. De verrassing was echter niet van haar kop af te lezen.
          Met de laatste twee woorden waren haar oren bijna zonder bewuste aanmoediging in haar nek gekropen, en de snarl die normaal gesproken al losjes op haar lippen lag verbreedde zich enkel iets, tot haar bovenlip zover was teruggetrokken dat Vee de vorm van haar tanden kon terugzien in de weerspiegeling van zijn ogen.
    Voor iedere, mogelijke buitenstaander zou dit portret eruit zien als een eindscène van een bloeddorstige horror. Na zijn provocerende gedrag, kon Vee hem echter niet beloven dat hij er zonder kleerscheuren onderuit zou komen.
          Ze had geen spier bewogen sinds de bewuste woorden over zijn lippen waren gerold, de stilte gebruikend als een versterker van de huidige sfeer, maar eveneens om nogmaals zeker te kunnen zijn van hun absolute eenzaamheid. Toen de zwartkleurige wolvin daarover uit was, kwam ze in beweging, een ijdele ronde makend rondom Nox' gestalte. Het was zowel wolfachtig als het kenmerkende gedrag van een roofdier. Je zou haar stappen bijna lui kunnen noemen, was het niet zo geweest dat ze haar lichaam lager bij de grond hield en daarmee de indruk wekte dat ze elke seconde zou kunnen springen. Haar wolvin genoot van de jacht. Het was enerverend na de lange, lange avond die ze had gehad en misschien was dit precies wat ze nodig had. Een uitlaatklep.
          Voor Nox zich zou kunnen berekenen op haar volgende stap, gooide Vee haar tactiek over een andere boeg en deed ze precies wat ze als allereerste instinct had gehad: ze sprong, niet omhoog, maar recht naar voren, met de absolute intentie om Nox onderuit te halen, met haar voorpoten op zijn schouders en haar tanden op een millimeter van zijn gezicht. Is that so? Ze dacht de woorden zo hard dat ze bijna vergat dat hij haar met geen mogelijkheid kon horen, waarna ze zonder enige waarschuwing haar tong uitrolde en in een schaamteloze beweging over zijn gezicht trok.
          Ze knipperde enkele malen met haar ogen voor ze zichzelf opzij wierp, zich uitschudde alsof ze alles daarmee van zich af zou schudden, en there and then de verandering in haar menselijke vorm naar voren dwong.
          Vee deed geen pogingen de geluiden van pure agonie die daarbij kwamen kijken te onderdrukken. Alles dat zij hoorde was het geluid van brekende botten die zichzelf keer op keer op een andere wijze aan elkaar lijmden. Toen dat voorbij was, zat ze op haar knieën voorover gebogen in de clearing.
          Haar ademhaling was hijgend, alsof ze een marathon had gelopen, en haar vingers waren diep weggezonken in de aarde terwijl de vlagen van de transformatie langzaam wegebden. Het was nooit minder pijnlijk geworden, wel makkelijker. Vee had echter besloten dat ze niet kon communiceren in haar andere vorm, alhoewel de speelse mentaliteit tussen haar en Nox een welkome afleiding was geweest.
          Nadat de initiële gevoeligheid was verdwenen, duwde Vee zich dan ook iets verder overeind, alhoewel ze bewust bleef zitten. Als wolf was naaktheid bepaald geen ding, al hielp het misschien ook wel dat Vee er geen two craps om zou kunnen geven hoe ze eruit zag. En gezien de avond die zij had gehad, met alle debris die het bos met zich meebracht, kon ze zich voorstellen dat ze totaal geen plaatje was.
          ‘Wat dacht je?’ haar stem was nog niet veel meer dan een rasp, waarbij ze haar wijsvinger naar hem uitstak om hem dichterbij te wenken. ‘Ik flirt nog niet genoeg met de dood, laat ik mijn prachtige gezichtje aan een already pissed wolf offeren.’
    Vee deed haar best zijn stem te imiteren, maar de waarheid was dat ze ondanks haar grootte een relatief hoge en fijne stem had. Ze stretchte haar armen boven zich uit, haar zere, gespannen spieren hierbij zo goed en kwaad mogelijk tot leven wekkend. Weer rolden er enkele geluiden over haar lippen naar buiten, maar maakte ze geen aanstalten om overeind te komen. De kou was zo goed als geen factor, zelfs in haar menselijke vorm, alhoewel ze betreurde dat ze geen kleding dichterbij de bosrand had achtergelaten.
          ‘Wat is er met de filmavond gebeurt?’ Wilde ze weten.






    Feel the fire, but do not succumb to it.


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔉𝔬𝔯𝔯𝔢𝔰𝔱 𝔈𝔡𝔤𝔢      -      𝔙𝔢𝔢

          Vee ontpopt zich tot een vleesgeworden nachtmerrie wanneer ze haar oren plat legt en haar tanden ontbloot en hij weet wat er schuilgaat achter deze aanblik, weet dat ze hem nooit daadwerkelijk iets aan zou doen, maar iedere alarmbel in zijn lichaam gaat af onder de huidige situatie. Dus wanneer ze hem begint te omcirkelen, lui en roofzuchtig, neemt zijn instinct het over. Zo langzaam als mogelijk is richt hij zich weer verder op, alsof een te gehaaste beweging haar er toe zal zetten hem te bespringen. Hij verliest haar niet uit het oog, draait heel langzaam om zijn as in de hoop een aanwijzing te vinden naar wat ze in hemelsnaam van plan is.
          Uiteraard is hij alsnog niet voorbereid op de sprong die ze neemt en hij weet dat het Vee is, maar kan een geschrokken kreet niet onderdrukken wanneer de enorme zwarte schaduw op hem af schiet. Ze dwingt hem met gemak achterover en hij land met een weinig zachtzinnige dreun op de bosgrond, waarbij de lucht voor een moment uit zijn longen wordt geslagen. Vee haar tanden zweven slechts millimeters van zijn gezicht en weerhouden hem ervan direct weer overeind te schieten. Zijn ogen zijn bijna komisch ver opengesperd terwijl hij wacht op haar volgende zet.
          Als er iets warms en vochtigs over zijn gezicht wordt gehaald weet hij even niet te plaatsen wat er gebeurt. Wanneer het besef echter komt worden zijn ogen zo mogelijk nog groter en staart hij omhoog naar Vee, wiens blik bijna triomfantelijk te noemen valt.
          "Did you just..." hakkelt hij, terwijl zijn wangen heel langzaam beginnen te verkleuren. Hij hoopt dat Vee het niet ziet, maar aan de andere kant weet ze goed genoeg hoe makkelijk hij van zijn stuk is gebracht. De wolvin knippert een aantal keren met haar ogen alvorens haar gewicht verdwijnt en ze zich terugtrekt. Nox kiest er voor nog even verslagen op de koele bosgrond te blijven liggen in een poging zichzelf weer bij elkaar te rapen, maar schrikt op van het plotseling vrij verontrustende geluid van krakende botten. Zijn eerste reactie is omkijken, wat hij per direct betreurt wanneer zijn oog op het stuiptrekkende lichaam van de zwarte wolf valt. Nox neemt een zittende houding aan en keert zich van haar af, hopend het misselijke gevoel wat hij krijgt te kunnen verdringen. In de volgende minuten probeert hij aan andere dingen te denken dan zijn vriendin die op slechts twee meter afstand al haar botten aan het breken is, wat nauwelijks lukt. Het feit dat Hadeon, ergens diep binnen in zijn kern, zich lijkt te wentelen in het geluid van haar lijden staat niet bij aan het geheel. Wanneer het geluid eindelijk wegsterft en hij enkel haar verzwaarde ademhaling nog hoort, ontspant hij weer.
          "Wat dacht je? Ik flirt nog niet genoeg met de dood, laat ik mijn prachtige gezichtje aan een already pissed wolf offeren," raspt Vee achter hem, waarop hij automatisch over zijn schouder naar haar kijkt en dat ook deze keer direct weer betreurt, zij het om geheel andere redenen. Vee is naakt. Hij weet niet waarom hij anders had verwacht, maar voelt zichzelf bietrood kleuren ondanks dat hij nauwelijks iets ziet. Razendsnel kijkt hij weer voor zich.
          "Euhm, ik -euhm-, ja, nee, living on the edge hé," stamelt hij, wat gewaagd en stoer had moeten klinken maar zeker niet zo over komt. Naakt, naakt, naakt, is het enige wat zijn hersenen paniekerig blijven opperen, alsof hij niets dan een hormonale puber is. In werkelijkheid heeft hij weinig ervaring met de andere sekse en het is Vee. Flirterige en onwijs knappe Vee, zijn goede vriendin, so pull it together!
          "Hier," zegt hij, alvorens zijn hoodie onhandig over zijn hoofd te trekken, waarbij zijn t-shirt blijft hangen en hij deze weer haastig naar beneden trekt. De trui moet bij Vee lang genoeg zijn om de nodige plekken te bedekken en hij steekt het kledingstuk blindelings naar achteren, ondertussen zijn vrijgekomen arm inspecterend. De aderen die nu zichtbaar zijn geworden hebben nog steeds een ietwat donkere kleur, maar niet meer het zwart van een uur geleden.
          "Wat is er met de filmavond gebeurt?" klinkt haar stem van achter hem en dat brengt zijn gedachten gelukkig weg van haar naaktheid, maar jammerlijk genoeg terug naar de reden dat hij niet deel wilde nemen aan gezelligheid met Eli en Linden Rose, terug naar Greg aan de keukentafel met zijn opengereten armen. Hij rolt vrijwel onbewust zijn schouders in een poging zijn ongemak af te schudden, alvorens ze nonchalant op te halen.
          "We wilden net naar binnen gaan toen ik jou hoorde," liegt hij, blij dat ze zijn gezicht niet kan zien. "Hebben jullie nog iets gevonden?"
          Nox hoopt dat hij overtuigend genoeg is en dat hij haar aandacht hiermee op iets anders kan richten dan zichzelf. Hij heeft geen idee of hij zich ondertussen al om kan draaien en wil het niet riskeren weer op iets te stuiten waarvan zijn wangen de kleur van een kreeft krijgen.





    Marrow deep, soul deep, essence deep