• BESTIALISSIMOS


    Fulgur Falls - Maine, USA

    In de regenachtige, dicht beboste omgeving van Maine ligt het stadje Fulgur Falls. Het kreeg zijn naam vanwege de onmetelijke blikseminslagen die het al gekend heeft, die wonder boven wonder nog geen enkel dodelijk slachtoffer gekend hebben. Dat is echter niet het meest bizarre aan deze vreemdsoortige plaats.
    Het is de thuishaven van vele bovennatuurlijke wezens en half-mensen. Aan de absolute top van deze eeuwenoude hiërarchie behoren de Lycantropen - de weerwolven.
    Deze zijn zich doorheen de jaren gaan onderscheiden in twee geheel tegenovergestelde Roedels; Lupus Sanguinibus en Versipellis.
    De eerste bestaat uit aristocratische families, die hun bloedlijn al generaties lang zo zuiver en intact mogelijk willen houden. Ze zijn de bewaarders van alle kennis omtrent hun soort en de bewakers van de regels. Zij staan bekend om hun intelligentie en gecontroleerde vechttechnieken.
    De Versipellis zijn dan weer een relatief jonge Roedel. Zij hebben zelf hun familie samen gesteld en verwelkomen iedereen die nergens anders terecht kan. Ze worden veelal gezien als beschermers, zowel van hun eigen Roedel als van de Lupus leden. Hun kwaliteiten bestaan onder ander uit compassie en mededogen, waardoor ze het vaak minder strikt met de regels nemen.

    Toch dient de strikte code in acht genomen te worden, zeker nu een onbekend gevaar zich heeft aangediend in de eens zo veilige haven; een burger heeft tegen hun wil De Beet ontvangen. Dat druist in tegen het meest voorname principe van elke weerwolf. De Lycantropische Raad heeft reeds bepaald dat geen van beide Roedels met het voorval gemoeid zijn, en er een derde partij in het spel is. Het onderzoek is reeds ingezet, terwijl men in afwachting van de volle maan het slachtoffer nauwlettend in de gaten houdt, hopend dat De Beet niet gewerkt heeft.


    De Roedels

    Lupus Sanguinibus
    Aristocraten, plichtsbewust. Eén Alfa.
    Wolven
    ♰ Orpheus Spencer Grey • m • 23 • Bloed • Council Member/Student • Hanson • 1
    ♰ Harvey Lowel Armistead • m • 37 • Bloed • Alfa/Houthakker • Witcher • 3
    ♰ Maddie Grace Travers • v • 22 • Bloed • Cleverness • 3
    ♰ Scarlett Young • v • 25 • Bloed • Joy_x • 4
    ♰ Oliver Louis Desrosiers-Grey • m • 21 • Bloed • KIaus • 5
    ♰ Evelyn Finley Gardner • v • 25 • Beet • Dierenarts • Witcher • 6

    Mensen
    (beperkt)
    ♰ Dove Lazaroth • fluid • 22 • Onbewust • FreeThyself • 2


    Versipellis
    Personen boven regels. Duopositie Alfa.
    Wolven
    ☮Vivianne "Vee" Laurier • f • 21 • Bloed • Bartender • Dreamweaver • 2
    ☮ Lucas Alexander Sanders • m • 20 • Bloed • Venustic • 3
    ☮ Jérémie ‘'Jem’' Matthias Dubois • m • 22 • Bloed • Fika • 4
    ☮ Laurel Tallmund • v • 25 • Bloed • Alfa • Elentiya • 4

    Mensen
    ☮ Linden Rose Orbin • v • 21 • Onbewust • Bibliothecaresse • Hanson • 1
    ☮ Asher Ambrose Steele • m • 27 • Bewust • High School leraar • Venustic
    ☮ Soren Virtanen • m • 25 • Bewust • Guardian • Quinlan

    Ander
    ☮ Nox "Hadeon" Zion • m • 22 • Half Demon • Cleverness • 2
    ☮ Eli Bellamy • m • 24 • Magiër • Theezaak • Witcher • 2
    texttextexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttext





    [ bericht aangepast op 14 mei 2020 - 19:17 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Woods, Nox


          Vee probeerde zo goed en kwaad als dat lukte haar handen schoon te vegen, waardoor ze zich pas bewust werd van Nox nadat hij zich haar kant op had gedraaid. Ze zag nog net zijn karmijnrode wangen voor hij zich resoluut de andere kant op keerde — en daardoor geen getuige was van de roofachtige grijns die zich om haar lippen had gesetteld en welke Vee er met geen mogelijkheid af kreeg.
          ‘Euhm, ik —euhm—, ja, nee, living on the edge hé.’ De hakkelende uitleg maakte dat de donkerharige jongedame hard op haar tong beet om niet te verraden hoezeer de situatie haar vermaakte. Tormening boys, was er daadwerkelijk een andere hobby die men van haar verwachtte?
    Niet was het alleen behoorlijk intiem om een transformatie met eenieder wie te delen — het bewees ook nog eens dat ze hem genoeg vertrouwde om haar in een meest kwetsbare staat te aanschouwen. De naaktheid was daar slechts een miniem onderdeel van, alhoewel dat duidelijk de meeste indruk leek achter te laten.
          Hij maakte er een punt van om overal te kijken behalve in haar richting, waardoor Vee haar ogen uiteraard volledig op hem gericht hield.
          ‘Ja, je bent de edge lord van m'n dromen, Nox,’ liet ze hem weten, op het moment dat hij zijn trui over zijn hoofd begon te trekken, en daarmee een onverwachts strookje van zijn eigen huid liet zien. Het kledingstuk raakte haar bijna in haar gezicht omdat ze ernaar was blijven kijken nadat hij het haar kant had opgeworpen. De stof was warm en zo territoriaal afgebakend met zijn geur dat ze er in stilte naar keek, haar gezicht een twist tussen irritatie omdat ze het bijna in haar gezicht had gekregen en het enkel uit een reflex had gevangen. Ze was moe. Gewoon moe.
          ‘Bedankt,’ mompelde ze terwijl ze hem over haar eigen hoofd trok. Als ze iets korter was geweest was het misschien een cutesy hoodie—jurk geweest — maar hij zou in elk geval iets van haar billen moeten bedekken. Vee besloot die theorie direct in praktijk te brengen door zichzelf overeind te duwen.
    Ze ving een glimpse van zijn ivoorkleurige armen en de prominente aderen aan het oppervlak van zijn huid, en onderdrukte de neiging de hoodie met geweld weer terug over hem heen te trekken. Ze wist dat hij het kledingstuk niet had gegeven om de reden dat de meeste jongens afstand deden van hun kleding, en de opmerking die ze had willen maken over onderdeel zijn van zijn fanclub, liet ze nagenoeg ook varen. Haar onderliggende haat voor Hadeon forceerde ze dan ook met enige moeite terug naar de stapel. Misschien was Vee niet de enige die gezelschap kon gebruiken.
          ‘We wilden net naar binnen gaan toen ik jou hoorde,’ antwoordde hij, nadat hij casual zijn schouders had opgehaald.
    Vee trok een takje uit haar donkere krullen, ‘Hmmm,’ het geluid was een standaard Vee—antwoord. Ze zakte neer op de plaats naast de plek die hij had geclaimd, dichtbij genoeg om iets van haar lichaamswarmte te delen, en bekeek hem vanuit haar ooghoeken. ‘Hebben jullie nog iets gevonden?’
    Ze gebruikte de kraag van zijn trui om haar wang aan af te vegen, haar handen op de grond achter haar geplaatst waardoor ze zich bewust bleef van de bewegingen in de nabije omgeving. Alhoewel de meeste sensaties enigszins versuften in haar menselijke vorm, waren ze nog altijd aanzienlijk sterker dan die van mensen. Vee zat er echter bij alsof ze genoot van een nonchalante picknick, met haar gezicht in de richting van de hemelen gekanteld. Het gebrek aan maanlicht hadden evengoed zonnestralen kunnen zijn waar ze wanhopig op wachtte. Gek genoeg was er niets aan Nox afgezwakt, al kon dat eveneens te wijten zijn aan de trui waarin ze zich had ondergedompeld.
          ‘Orpheus, misschien. Het was druk,’ haar neus kreukelde bij de uitdrukking die ze maakte. ‘We hebben geen flauw idee waar we naar op zoek zijn en sommigen schreeuwen al hun bevindingen in de lijnen die dwars door onze gedachten lopen het is—’ weer die rimpeling in haar gezicht, terwijl ze een veelzeggende blik deelde, ‘Vermoeiend.’
    Nox begreep dan misschien niet alles van het wolf—zijnde — hij wist hoe het voelde om je mindspace te delen met iets anders. In Vee's geval waren er geen kwaadaardige krachten in het spel (meestal, dan) maar met twee packs op high alert ging het allesbehalve soepel.
          ‘Hey,’ begon ze na enkele seconden aan stilte voorbij waren gedreven, een bijna begroetende nudge tegen zijn schouder gevend. ‘Ik had verwacht popcorn te proeven, stel mijn teleurstelling voor nu ik het moet doen met de smaak van angstzweet.’
    Vee stak haar tong naar hem uit, het mokkende bewijs, voor ze zijn voorbeeld van eerder volgde en naar de stilzwijgende duisternis voor hen staarde.




    Feel the fire, but do not succumb to it.



    HARVEY LOWELL ARMISTEAD

    Alpha of the Lupus Sanguinibus clan || In the woods



    Laurel seinde dat ze op weg was en in de verte hoorde ik Vee huilen, het was geen alarmerende huil noch een oproep naar mij om te komen. Ik stak even mijn neus in de lucht, en wachtte op Vee's stem, maar niets . Ik snoof even, waarna ik mijn poten weer in de mossige ondergrond plaatste en even ging neerzitten. Gelukkig moest ik niet al te lang wachten, de andere Alpha verscheen vijftien minuten later door de bomen op de afgesproken plek. Het was telkens weer opmerkelijk hoeveel de jongedame gegroeid was in mature zin. Ik herinnerde me nog de jonge pupper die onderdanig was aan haar vader, en nu met enige zelfzekerheid in haar pas, kon ik schoon te trekken zien van haar voorhanger. ”Wat heb je gevonden?” klonk ze en ik gebaarde met mijn snoet naar de ketting. "Een zilveren ketting met een Convallaria majalis, beter bekend als Meiklokje, of lelietje van dalen." sprak ik, onderzoekend. Tijdens het wachten op de dame hadden mijn hersenspinsels zitten draaien, waarom het me zo bekend voor kwam, en nu kon ik het dan ook beantwoorden. "In sommige folklore, word er gezegd, dat de geur van dit bloempje, weerwolven lokt. Nu het bloempje is sowieso gisftig voor zowel mens als weerwolf, en het kan pure toeval zijn." sprak ik nors "Maar dat paarse spul daar, ik heb er geen weet van." haf ik eerlijk toe aan Laurel. "Het is geen wolfsbane, dat kan ik je wel zeggen." verovlgde ik brommend en stapte er traagjes heen waanra ik omkeek naar Laurel. "Jij enig idee? "


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔉𝔬𝔯𝔯𝔢𝔰𝔱 𝔈𝔡𝔤𝔢      -      𝔙𝔢𝔢

          Vee haar welbekende 'hmmm' zou voor een ander misschien kunnen klinken als desinteresse, maar Nox herkent het voor de beaming die het is. Kort en bondig is een perfecte omschrijving voor een eerste indruk van de zwartharige dame, al weet hij ondertussen dat er zo veel meer schuil gaat achter de goedgeplaatste façade. Hij voelt hoe ze naast hem plaats neemt, schouder aan schouder met slechts een haarbreedte afstand, en acht het eindelijk veilig weer in haar richting te kijken. Hoewel ze nu bedekt is weet zijn verdomde blos vooralsnog zijn weg te vinden naar zijn wangen, want ten eerste is het op de een of andere manier enorm intiem om haar in zijn trui te zien en ten tweede, haar lange benen zijn nauwelijks bedekt.
          "Orpheus, misschien. Het was druk. We hebben geen flauw idee waar we naar op zoek zijn en sommigen schreeuwen al hun bevindingen in de lijnen die dwars door onze gedachten lopen het is—vermoeiend," deelt Vee, hem veelzeggend aankijkend. Hij knikt begrijpend. Het is niet voor het eerst dat ze haar gedachten hierover deelt. Hoewel ze gek is op het wolf zijn, is ze nooit gek geweest op drukte of over-sociale gedragingen, wat ze beide in haar hoofd heeft razen met alle druktemakers van de packs. Hij is zelf geen vreemde waar het het delen van headspace betreft, maar is blij dat dit slechts één stem is, hoe afschrikwekkend ook. Nox moet er niet aan denken dat anderen zijn gedachten kunnen lezen, niet met de afgrijselijke dingen die Hadeon soms aankaart. Met die gedachte in zijn achterhoofd geeft hij Vee een bemoedigend klopje op haar been, zijn fout pas te laat inziend. Als gebrand trekt hij zijn hand weer weg van de ontblote huid en schraapt ongemakkelijk zijn keel alvorens weer voor zich te kijken. Er valt een gemoedelijk stilte tussen de twee waarin ze beiden even genoeg lijken te hebben aan hun eigen gedachten en waarin Nox probeert zichzelf bij elkaar te rapen.
          "Hey," verbreekt Vee de stilte uiteindelijk. "Ik had verwacht popcorn te proeven, stel mijn teleurstelling voor nu ik het moet doen met de smaak van angstzweet." Hij kijkt schuin naar haar gezicht om haar speels uitgestoken tong te zien en probeert tevergeefs zijn scheve glimlach te verbergen.
          "Dat was buitengewoon unladylike van je en wil je me alsjeblieft nooit meer zo omcirkelen? Ik heb al moeite genoeg Hadeon onderdrukt te houden en dan zal jij me nog even een hartverzakking geven," grapt de zwartharige jongen, terwijl hij haar een speels zetje geeft met zijn schouder. De woorden hebben nauwelijks zijn lippen verlaten of een zeer ongewenste aanwezigheid dringt zich op en Hadeon zijn stem vult zijn hoofd.
          'Vergeefse moeite, is het niet?' galmt de demon, het leedvermaak er duimbreed bovenop. Nox grimast automatisch en schud zijn hoofd, alsof hij de ongewilde aanwezigheid hiermee kan verdrijven. Hadeon voelt triomfantelijk, maar daarentegen ook nog iets verzwakt door de strijd tegen de runen. Nox kiest er, misschien niet heel verstandig, voor hem te negeren en hoopt dat hij niet al te spraakzaam wordt.
          "Alles oké na -euhm- je weet wel, je transformatie? Heb je het niet koud?" vraagt hij in plaats daarvan aan Vee, het niet op zijn geweten willen hebbend dat ze ziek wordt, maar wetend dat ze hem een uitbrander kan geven als hij té bezorgd optreed.




    Marrow deep, soul deep, essence deep


    M A D D I E       G R A C E       T R E V E R S

    -      Little Red Riding Hood Became The Wolf      -

    Little Red      -      Woods      -      Lucas&Orpheus

          Op het moment dat Harvey tussen de bomen door verschijnt in al zijn glorie, weet Maddie dat ze in de problemen zitten. De Alfa is over het algemeen al niet het zonnetje in huis, maar zodra hij de verzamelde troepen ziet wordt zijn aura nog net die ene tik bruusker. Haar oren liggen al onderdanig naar achteren in haar nek nog voor hij hen goed en wel heeft bereikt.
          "PUPS! Had ik jullie georderd om te stoppen met de formatie? Dat jullie hier even plezierig konden ronddollen en spullen aanraken waar je geen weet over hebt?!" Klinkt zijn stem geagiteerd in haar hoofd zoals ongetwijfeld bij alle gegadigden. Verontwaardiging borrelt kort omhoog bij Maddie alvorens ze het snel weet te blussen. Orpheus is haar partner en verloofde en ze zal alles laten vallen waar het hem aan gaat. Echter ziet ze heel duidelijk voor haar geestesoog hoe het gaat uitspelen als ze dit tegen Harvey zegt en dat ziet er niet erg rooskleurig uit voor haar.
          "VOORTMAKEN! Ik wil het hele bos gecontroleerd hebben. Ik bepaal wanneer jullie terug moeten groeperen. Enkel als de signalisatie van levensbelang is, kom je je roedel helpen," vervolgt de Alfa nors, waarop Maddie iets ineenkrimpt bij de kracht van zijn snauw. Ze piept zacht om iets van haar ongenoegen te uiten, werpt een zijlingse blik op haar verloofde en neemt dan het verstandige besluit om zijn orders op te volgen zonder tegenspraak. Ze draait zich met tegenzin weer in de richting waaruit ze kwam en zet een efficiënt tempo in terwijl ze van de open plek verdwijnt. Hopelijk zijn ze niet al te laat klaar en kan ze Orpheus later vanavond nog spreken. Voor nu gooit ze haar geest open.
          "Wie wil met mij mee?" vraagt ze, niet gewillig om weer alleen te zijn en er van uitgaande dat de order om in tweetallen te werken nog steeds staat.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2020 - 23:52 ]


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Woods, Nox


          Haar ogen gleden langzaam, zo langzaam, naar de hand die tegen haar been klopte.
    Zijn vingers waren enkele graden koeler dan haar eigen huid, welke bijna tegen een koortsachtige temperatuur aan neigde, en leken bijna licht te geven in het duister. De aanraking was bliksemsnel verdwenen, maar Vee bleef naar de onzichtbare afdruk staren die hij had achtergelaten. Het geluid dat hij maakte om zijn keel te schrapen, een uiting van de gêne die hij trachtte te onderdrukken, niet meer afleidend dan zijn hartslag.
          ‘Dat was buitengewoon unladylike van je en wil je me alsjeblieft nooit meer zo omcirkelen? Ik heb al moeite genoeg Hadeon onderdrukt te houden en dan zal jij me nog even een hartverzakking geven,’ liet hij weten, de zweem van een glimlach op zijn lippen prominent genoeg om de aandacht naar het kuiltje in zijn wang te trekken dat ze vanuit haar ooghoeken kon zien. Haar eigen grijns was versteend halverwege de benoeming van Hadeon.
          In de stilte die volgde, voelde Vee haar wenkbrauwen langzaam naar elkaar toetrekken, alsof de lucht om hen heen met enkele seconden tot onder het vriespunt was gedaald. Ze wist niet zeker of ze ademde toen ze haar gezicht voor het eerst sinds ze naast hem was neergezakt volledig zijn kant op draaide.
    Nox had het altijd koeltjes gespeeld wanneer het aankwam op zijn demonische parasiet — ze haatte het om toe te geven, maar ook Vee was daar lange tijd volledig voor gevallen. Tot ze nog niet zo heel lang geleden de twee helften van zijn gezicht in haar handen had gehad en hem in zijn emeraldgroene ogen had aangekeken terwijl de tranen over zijn wangen waren gerold.
    Vee was de dagen erna niet op haar werk verschenen. Er zaten nog altijd meerdere deuken in de garagedeur nadat ze haar halve gereedschapskist er tegenaan had gesmeten en uiteindelijk bijna uit haar huid was gebarsten om de wildernis in te trekken. Een fractie van die diepgewortelde woede sudderde ook nu langs haar ruggengraat naar beneden, bij het zien van die grimas op zijn gezicht, waarbij ze zichzelf bijna dwong te ademen.
          In, in, in, uit, uit, uit herinnerde ze zichzelf, waarbij ze haar vingers één voor één uit de aarde achter zich trok om deze in haar schoot te leggen. Ze proefde haar eigen geur, de zweem van haar muskusachtige zweet en losse aarde en de metaalachtige kilte van de wind, maar daar bovenop het parfum waarvan ze betwijfelde of Nox wist dat hij zo rook. Zeep, pepermunt, en iets zoets daar tussenin, iets wat haar deed denken aan zomeravonden met bier en slechte films en stomme uitdagingen.
          ‘Alles oké na —euhm— je weet wel, je transformatie? Heb je het niet koud?’
    Ze had haar blik niet afgewend, al was haar hartslag zo vertraagd dat ze hem in de bonzende hoofdpijn kon voelen kloppen die tussen haar tempels was ontstaan.
    In plaats van het meest duidelijke antwoord ooit te verbaliseren, legde ze enkel de rug van haar hand tegen de zijkant van zijn gezicht, waar tussen de hitte van zijn blos en haar eigen huid alsnog voelbaar verschil zat. Voor zijn bestwil, dwong ze een halfhartige grijns op haar gezicht voor ze die hand als vuist terug in haar schoot legde.
          ‘Je bent een betere vriend dan ik ooit voor jou zal zijn,’ lachte ze naar de mouwen die ze over haar vingers had getrokken. Ze had de afgelopen tijd meer dan genoeg afleiding gehad om niet te hoeven denken aan hoezeer ze een lafaard was geweest. De waarheid was dat ze doodsbang was, voor de emoties, voor het gebrek aan controle dat ze had wanneer ze anderen toeliet in de hermetisch afgesloten muur die ze om zichzelf heen had gebouwd. Maar de kleine flashback die ze had gevoeld toen ze Nox nog witter weg zag trekken dan hij normaliter al was — triggerde meer dan alleen de bijna zielige reactie die ze had gegeven toen hij had verteld hoe zwaar het hem aangreep. En ze was weggerend. Hij had het haar niet kwalijk genomen, en ze zaten hier, in een donker en koud bos, met zijn trui om haar naakte lichaam en alles wat ze daarvoor had moeten doen was roepen.
          ‘Ik weet niet hoe, Nox, maar—’ ze struikelde over het woord, wat haar nooit gebeurde, en waardoor ze zichzelf dwong om hem op z'n minst te bekijken vanuit haar ooghoeken, ‘maar ik zal er altijd staan. Tussen jou en hem. Niets wat hij doet of zegt zal ooit veranderen wie jij bent voor mij.’ Ik zal hem laten branden voor wat hij jou aandoet, was wat ze er niet aan toevoegde, maar wat in blauwe vlammen in haar ogen te lezen viel.



    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Orpheus Spencer Grey

    22 | Lupus Sanguinibus | Oracle | Council Member | Harvey & Laurel

    Niet geheel verrassend was het niet Harvey die als eerste arriveerde, maar Maddie.
    "Het is oké," sprak hij haar kalmpjes toe toen zijn gedachten overstemd werden door de paniek in haar stem. "Ik ben oké."
    Het duurde niet lang voor de anderen ook stuk per stuk op kwamen dagen, maar tot Orpheus' ongenoegen nog steeds niet degene wiens aandacht en maturiteit hij op dit ogenblik nodig had. Toen de Alfa dan toch eindelijk ten tonele verscheen was de shift in energie onmiddellijk merkbaar. De jongere roedelleden werden zonder ruimte voor tegenspraak weg gestuurd. Omdat hij niet de kans had gekregen zijn verloofde nog te spreken zette hij kort zijn lijn naar haar open.
    "Harvey wil ons enkel beschermen. Ik zie je straks thuis, lief," beloofde hij haar, alvorens zich terug op situatie te concentreren en de inmiddels twee aanwezige Alfa's te briefen over zijn vondst.
    "Eigenlijk is het dragen ervan bedoeld om ons op afstand te houden, een soort waarschuwing," verbeterde Orpheus de oudere wolf, op respectvolle manier. "Maar inderdaad, als het in ons systeem raakt dan is het ten zeerste dodelijk. Alleen..." Hij stapte wat dichter naar het flesje toe om er zeker van te zijn dat hij zich niet vergiste. "Ik heb ze nog nooit zó klein gezien." ging hij verder, bijna verwonderd. Op dat moment sprong hem iets nog bijzonderder in het oog. "En meeldraden horen geel te zijn... niet purper."
    Hij richtte zijn kop terug naar de twee leiders en deed een stap opzij, zodat ze konden bevestigen wat hij net ontdekt had. Het eerste dat hij kon bedenken was dat het om een kruising, of een mutatie moest gaan. Hij zou er zo snel mogelijk de boeken en archieven op na slaan. Dat bracht hem bij de volgende ontdekking.
    "Laurel kun je me een plezier doen?" vroeg hij de jonge wolvin. "Kun je aan de substantie ruiken, diep inhaleren, en me zeggen wat het met je doet?"
    Zelf was hij overvallen geworden door een onverwachtse woede, maar hij wilde weten of het op elke wolf een ander effect hadden, of het voor eenieder dezelfde trigger was.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2020 - 20:41 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Linden Rose Orbin
    21 | Human | Librarian | Never been kissed | Nox & Eli


    De woorden van Nox lieten Linden Rose nog harder en oprechter lachen. Ze haalde kort haar schouders op, en glimlachte vervolgens onschuldig.
    Dankbaar nam ze de uitgestoken hand van Eli aan, en liet zich overeind helpen. Het was bizar; hoe vaak hij precies leek te weten waar een ander zich bevond. Linden Rose bewonderde hem er enkel meer om.
    "Teamwerk," opperde hij.
    "Altijd," beaamde zij. Glimlachend bekeek ze haar jongens, haar maatjes. Ze kon zich geen leven zonder hen inbeelden. Op Harvey na waren zij haar grootste steun geweest in moeilijke tijden. Ze stonden altijd aan haar zij en vingen haar op wanneer ze weer eens diep dreigde te vallen. Als een film speelden de momenten waarop ze haar beschermd hadden tegen pestkoppen, de vele racejes naar de shop en de eindeloze streken die ze samen hadden uitgehaald zich in haar gedachten af.
    De roodharige dame was danig in de herinneringen verzonken dat het onderonsje tussen de twee kerels haar volledig ontging. Pas toen ze haar naam hoorde zag ze hen weer voor haar ogen.
    "...Ik stond net op het punt weg te gaan voor je naar buiten kwam. Greg -euhm- belde dat hij mijn hulp nodig heeft." De aarzeling in Nox' stem was haar niet ontgaan, maar zoals gewoonlijk zweeg ze hierover. Het lag niet in haar aard de confrontatie aan te gaan en als Nox vond dat hij een smoes moest verzinnen dan had hij daar vast zijn redenen voor. Wellicht had hij leukere plannen en wilde hij haar niet kwetsen daarmee. Ze had door de jaren heen geleerd het als een gunst te proberen zien, en nam het hem dan ook niet kwalijk.
    "Oh," bracht ze uit, knikkend. Ze sloot haar armen wederzijds om haar donkerharige vriend heen, maar liet iets minder snel los dan hij deed. "Doe Greg de groeten van me?" vroeg ze zacht, waarna ze zichzelf dwong hem te laten gaan.
    Ze besloot zich te focussen op het gezelschap dat ze wel nog had, en richtte zich tot Eli.
    "Ik vind het niet erg als je liever met hem mee gaat," sprak ze hem toe, al leek ze Eli nooit helemaal te kunnen bedriegen. Hij kende haar als zijn broekzak en ze twijfelde of hij ook dit keer door haar heen zou zien. Natuurlijk zou ze hem niet tegen houden als hij wilde gaan, maar ze wilde liever dat hij bleef. Ze had er zo naar uit gekeken.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔉𝔬𝔯𝔯𝔢𝔰𝔱 𝔈𝔡𝔤𝔢      -      𝔙𝔢𝔢


          Het contact van Vee haar hand met zijn wang is onverwacht, maar nooit onwelkom. Nu de aanraking van haar kant komt en plaatsvind op een onschuldigere plek beseft Nox zich pas hoeveel warmer zij aanvoelt. Waarschijnlijk een wolf-bijkomstigheid die zijn voorheen gestelde vraag al beantwoord. Hij kan zich niet voorstellen dat iemand die zo warm voelt het zelf koud heeft. Bij haar aanraking draait hij zijn hoofd meer in haar richting en lijkt hiermee het contact gewillig te accepteren, wat zo is, maar hij maakt zichzelf wijs dat hij haar gewoon aan wil kunnen kijken. Haar glimlach is geforceerd en Nox kijkt er zonder moeite doorheen, maar het feit dat Vee doet alsof voor zijn baat is iets wat hij enorm waardeert. Vee doet vrijwel nooit alsof.
          "Je bent een betere vriend dan ik ooit voor jou zal zijn," lacht ze zonder echte vrolijkheid, nadat ze haar hand terug heeft getrokken en in haar schoot heeft gelegd. Ze speelt met de mouwen van zijn trui, zoals hij zelf zo vaak doet wanneer hij nerveus is. Haar woorden komen traag bij Nox binnen, maar wanneer ze bezinken valt zijn eigen glimlach weg en krijgt hij een van zijn zeldzame fronsen.
          "Hé, niets van waar. Zo wil ik je niet horen praten," zegt hij zo verontwaardigd als hij op kan brengen. Laat het aan Vee over zichzelf zo naar beneden te halen en dat juist na zijn eigen gedachtegang van zoeven. De zwartharige dame lijkt echter diep in gedachten en hij vraagt zich af of ze hem wel heeft gehoord. Hij zal dit net vragen als ze vanuit haar ooghoeken naar hem kijkt en het woord weer neemt.
          "Ik weet niet hoe, Nox, maar— maar ik zal er altijd staan. Tussen jou en hem. Niets wat hij doet of zegt zal ooit veranderen wie jij bent voor mij," stamelt Vee geheel onkarakteristiek en tot Nox zijn verrassing. Hij wist dat Vee beter op de hoogte is dan anderen, maar niet dat ze zo ongelofelijk makkelijk door hem heen kijkt. In zijn hoofd grinnikt Hadeon manisch en een tikkeltje spottend als reactie op haar woorden, om wederom genegeerd te worden door Nox. Als hij Vee verteld dat Hadeon haar uitlacht probeert ze hem misschien hier en nu wel uit hem te trekken. Het valt hem niet voor het eerst op dat ze hem niet bij naam noemt, alsof ze stellig weigert zijn bestaan een titel te geven.
          Was dit een film en was Nox drie keer zo dapper als hij daadwerkelijk is, dan zou hij nu vragen wie hij dan precies is voor haar. Heel smooth en zelfverzekerd en charmant en dus eigenlijk alle dingen die Nox in werkelijkheid helemaal niet is. In plaats daar van draait hij zich meer naar haar toe en buigt zodanig naar voren dat ze hem wel aan moet kijken, tenzij ze haar ogen sluit.
          "Daar heb ik nooit aan getwijfeld, aan dat je er altijd zou zijn in ieder geval niet. En ik kan enkel hopen dat ik nooit zal veranderen in jouw ogen, maar eigenlijk is dat een belofte die ik jou zou moeten maken." Wat hij zou willen doen, zou hij zelf niet zo bang zijn dat er een moment komt dat Hadeon het verkloot. Een moment waarop Vee niet meer naar zijn gezicht kan kijken om Nox te zien, maar enkel hetgeen diep in zijn kern. Hoewel hij meer aan haar heeft verteld dan zelfs aan Eli of Linden, is die laatste een angst welke hij nog nooit heeft uitgesproken, bang dat het op die manier reëler wordt. Misschien ook bang dat zijn vrienden denken dat hij hen niet vertrouwd, terwijl het juist degene in de spiegel is die zijn wantrouwen heeft.
          "Vee luister— " zegt hij zacht, afgeleid zijn hand uitstekend naar een twijgje in haar haren, "het lijstje met mensen die ik waardeer is onwaarschijnlijk lang, maar vijf namen staan op een gedeelde eerste plek en dit zijn de belangrijkste mensen in mijn leven."
          Hij ontfutselt het takje uit haar lokken, trekt hiermee een plukje haren naar voren en strijkt deze als automatisch achter haar oor. De sfeer is van een speelse insteek toch plots wat meer geladen geworden en Nox zijn vinger blijft misschien net iets te lang tegen haar gezicht liggen. Het is Hadeon zijn vrij overtuigende kotsgeluid wat hem de keel doet schrapen en zijn hand weer terug doet trekken. Maakt niet uit wat de demon er van vind, een treurige Vee is niet iets wat door de beugel kan.
          "Jij staat natuurlijk op een hele stabiele achtste plaats, onder Harold de postbode," zegt hij, nog even proberend zijn serieuze toon aan te houden, maar hier halverwege zijn zin in falend. Hij hoopt maar dat ze inziet hoezeer hij liegt en dat ze inziet dat ze uiteraard tot de benoemde vijf mensen behoort.




    Marrow deep, soul deep, essence deep

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Woods, Nox


          Haar ogen bleven stug omlaag kijken, waarbij Vee zich terloops afvroeg of er zoiets bestond als te lomp zijn. Zelfs voor haar doen.
    Misschien was het onoverkoombaar, als geboren wolf, om in een grijs gebied te leven. Nooit volledig mens, nooit volledig wolf — altijd een combinatie van de twee. Ze had er zelden spijt van dat ze er uit gooide wat ze op dat moment dacht, maar nu de weinige ruimte tussen hen in eveneens als waterverf op elkaar in leek te lopen, voelde ze zich naakter dan ze vlak na haar transformatie had gedaan. Dit waren ongeteste wateren, vreemd gebied.
    Het was moeilijk om stil te blijven zitten nadat de indirecte belofte over haar lippen was gerold, het was haar tweede huid die het liefst voor het hazenpad had gekozen — het deel dat Vee altijd had gebruikt om te overleven, om zich achter te verschuilen wanneer haar emoties te ingewikkeld werden en ze dacht dat ze gek zou worden als ze zich niet zou overgeven aan haar meest basale vorm.
          ‘Daar heb ik nooit aan getwijfeld, aan dat je er altijd zou zijn in ieder geval niet. En ik kan enkel hopen dat ik nooit zal veranderen in jouw ogen, maar eigenlijk is dat een belofte die ik jou zou moeten maken,’ antwoordde Nox resoluut, zijn gezicht zo dichtbij dat ze zijn ademhaling tegen haar lippen voelde slaan terwijl hij sprak. Ze wist niet zeker of ze vrijwillig in zijn ogen was gaan kijken, de keren dat Nox ook maar enige autoriteit uitstraalde was op één hand te tellen, maar hij had haar volledige aandacht weten op te eisen en vastgehouden. Vee had hem zo vaag geplaagd met zijn dromerige ogen, ontelbare openingszinnen verzonnen puur en alleen om hem erop te attenderen, maar ze had ze nooit van zo dicht bij gezien. En zelfs met de donkere vegen van vermoeidheid die zijn eeuwige strijd tegen Hadeon tekenden. . . beautiful.
          Vee verstijfde in de stilte die was gevallen, voor een luttele seconde bijna bang dat ze het woord dat haar verder doodstille gedachten volledig had opgevuld daadwerkelijk over haar veel te snelle tong naar buiten was gerold—
          ‘Vee luister, het lijstje met mensen die ik waardeer is onwaarschijnlijk lang, maar vijf namen staan op een gedeelde eerste plek en dit zijn de belangrijkste mensen in mijn leven,’ sprak hij terwijl zijn vingers een takje dat haar eigen handen over het hoofd hadden gezien uit haar donkere haar ontfutselden. Hij dacht er waarschijnlijk niet eens bij na, zoals hij een uiteengevallen krul met zorgvuldigheid weer terug achter haar oor streelde, het gebaar zo onverwachts teder dat Vee haar mond wel voelde openen, maar geen woorden produceerde. Ze was zich slechts vaagjes bewust van het feit dat ze haar gezicht volledig in de richting van zijn vingers had gekanteld, totdat de bijna verkoelende aanraking al even vluchtig weer was verdwenen, en de eerste gedachten door de betovering braken die hij onbedoeld over haar had uitgesproken.
          ‘Jij staat natuurlijk op een hele stabiele achtste plaats, onder Harold de postbode.’
    Hij had zijn hand inderdaad laten zakken, maar geen van beide had achterover geleund, waardoor Vee zich nog altijd te overduidelijk bewust was van de kleine tug die was achtergebleven. Hij had haar evengoed kunnen hebben verteld dat de lucht zo roze was als flamingo's, en het had niets veranderd aan de diepe, bijna boze frons die boven haar ogen was ontstaan. De belangrijkste mensen in mijn leven.
    Ze sloot haar ogen, omdat ze niet wist hoelang ze nog naar hem kon kijken, omdat het voelde alsof hij precies kon lezen wat ze dacht. Nee, wist ze, al maakte ze er een punt van om door haar mond te ademen en niet haar neus, hij heeft een gat in je muur ontdekt.
          Zonder haar ogen te openen, leunde Vee nog verder naar voren, tot haar met sproetjes bevlekte neus die van Nox aanraakte en ze dezelfde adem deelden.
    De rest van haar lichaam had evengoed kunnen verdwijnen — want opnieuw werden de stemmen in haar hoofd spookachtig stil.
    Het was alsof haar beide vormen stilzwijgend toekeken, de menselijke jongedame in de ene uithoek van haar lichaam, en het pikzwarte roofdier in de andere.
          Nox bevond zich in grijze gebied waarin ze samenvloeiden, in de vervaagde scheidingslijn die dwars door haar hart en hoofd liep, en waarin de aan elkaar gelijmde stukjes die de huidige Vee voorstelden het ongekende verlangen onderdrukten om hem nog dichter naar zich toe te trekken.
          Vee had geen idee wie ze daarmee wilde redden — Nox van Hadeon? Zichzelf?
    Ze duwde zichzelf overeind op pure wilskracht en weinig anders, waarbij ze de trui ruwer dan nodig recht trok — het schurende gevoel op haar huid als welkome afleiding nemend.
          ‘Kom, het is laat,’ had ze besloten, al maakte ze geen aanstalten om hem overeind te helpen zoals ze normaliter misschien had gedaan, en waren haar handen zodanig verkrampt aan haar zijde dat ze haar nagels in haar vlees kon voelen drukken. Tussen die milde pijn en de knauwende hoofdpijn, kon ze niet wachten op een fles verdovende vodka. ‘Het is nog niet te laat voor die filmavond,’ opperde ze eveneens, al hield ze haar ogen strak op de bosrand gericht, de richting waaruit hij was gekomen.




    Feel the fire, but do not succumb to it.


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔉𝔬𝔯𝔯𝔢𝔰𝔱 𝔈𝔡𝔤𝔢      -      𝔙𝔢𝔢



          Het blauw van haar ogen is niet voor de eerste keer iets waarin Nox zich o zo gemakkelijk zou kunnen verliezen en wanneer ze deze sluit beseft hij pas hoe dicht hij haar persoonlijke ruimte heeft betreden. Ook krijgt hij weer meer aandacht voor de andere facetten van haar gezicht en daarmee eveneens haar wenkbrauwen die een frons hebben gevormd na zijn woorden. Lang krijgt hij echter niet om hier over na te denken, want plotseling overbrugt Vee de weinige afstand tussen hen en leunt haar voorhoofd tegen de zijne, neus tegen neus.
          Voor Nox er beter over na kan denken neemt hij een scherpe ademteug tot zich, alvorens hij versteend en bijna als in een reflex zijn ogen sluit. Eén luttele seconde gaan zijn gedachten met hem op de loop en proberen hem wijs te maken dat ze hem gaat zoenen, hier en nu. Zijn gezonde verstand laat echter niet al te lang op zich wachten en de grinnik van Hadeon overstemt dit.
          'Deze vrouwmens is niet in staat tot zoiets,' kakelt hij, duidelijk plezier belevend aan Nox zijn eigen onzekerheid en de strijd met zijn voortrazende en bijna enige gedachte; kus haar! En hoe graag Nox hem een uitbrander zou willen geven, weet hij ergens ook wel dat dit haar insteek niet kan zijn. Iemand als Vee zou nooit geïnteresseerd zijn in iemand als hem en dus blijft hij als versteend zitten, haar adem als een streling langs zijn gezicht. Maar de gedachte is er nog steeds en drijft hem bijna tot de dapperheid te handelen. Bijna. En dan is ze weg, haar ‘kom, het is laat’ als een koude plens water.
          Hij opent zijn ogen om haar resoluut op te zien staan — die frons nog steeds niet verdwenen— en de onzekerheid slaat zo hard toe dat de negatieven hiervan Hadeon doen gieren. 'Ze wil niet belangrijk zijn voor jou!'
          En het is een voor de hand liggende conclusie, een die zonder Hadeon ook wel door zijn gedachten zou zijn gekruist maar juist met diens stem reëler wordt. Nox voelt een scherpe steek teleurstelling bij wat hij ondertussen interpreteert als een afwijzing en wend zijn blik in een pijnlijk te noemen uitdrukking naar de grond in de hoop dat het Vee niet op zal vallen. Wanneer hij zijn gezicht weer heeft geschoold komt ook hij overeind, maar het wordt er allemaal niet beter op als hij Vee haar houding ziet. Verkrampt en stijf en compleet niet op haar gemak en 'het is jouw schuld! Onze schuld!' krijst Hadeon ondertussen door zijn hoofd op vol volume, zijn aanwezigheid plotseling zo prominent dat Nox gal voelt branden in zijn keel. Hij wend zijn gezicht wederom naar beneden en hoort dat Vee iets zegt, maar weet de woorden niet te plaatsen. Te laat beseft hij wat er gaande is.
          'Pijn, pijn, pijn. Het doet jou pijn. Wij kunnen ook pijn doen.'
          "Wat? Nee, niet doen," fluistert Nox dwingend. "Niet twee keer op één avond."
          'O maar ze wil pijn! Pijn, pijn, pijn. Het maankind straft zichzelf graag, laat ons helpen, laat ons...'
          "Nee! Er bestaat geen ons en we gaan helemaal niemand pijn doen! Vee al hele..." En dan flikkert Nox zijn beeld en is hij weg. Eens blauwe ogen openen zich als zijnde zwarte poelen, een glimlach wordt een grijns en de schaduwen van de nacht lijken op slag duisterder te worden in zijn nabijheid, fluisterend over de gruwelen die hij kan bewerkstelligen. Hadeon laat iets horen wat een lach zou kunnen zijn, maar wat klinkt alsof iemand iets stroperigs gorgelt en blijft staan zoals Nox stond, al oogt het compleet anders. Hoewel hij weinig aan het roer is van dit lichaam, voelt Hadeon zich er vele malen meer in thuis en dat is te zien, valt te lezen van zijn houding.
          "Hallo, maankind," groet hij, de woorden een belofte op problemen.






    Marrow deep, soul deep, essence deep

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Woods, Nox / Hadeon


          De zwartharige jongedame had nog nooit zo hard naar de grond onder haar voeten gekeken in de hoop dat deze open zou breken en haar in zijn volledigheid zou verzwelgen. Voor iemand die weinig schaamte kende, was dat een pijnlijk gegeven.
    Waar was ze in Godsnaam mee bezig? Het had minder en minder als hun gewoonlijke dans gevoeld — een spel dat ze al speelden sinds Vee hem voor het eerst had leren kennen. Het bewijs daarvan was echter pas volledig tot haar doorgedrongen toen ze zich met buitenzinnige moeite van Nox had losgemaakt terwijl een deel van haar bereid was haar klauwen naar hem uit te steken om dat te voorkomen.
          Vee staarde frigide naar haar handen, zich vaag bewust van de halve maantjes die haar vingertoppen in haar palmen maakten, maar niet van plan de druk iets te vieren tot ze Nox iets hoorde fluisteren. Ze hoorde niet wat hij zei, gedeeltelijk doordat ze zich had toegespitst op de snelheid waarmee haar bloed door haar aderen racete — en deels omdat ze niet wilde horen dat hij het zou afdoen als een grapje, een stomme flirtpoging die ze op hem had uitgelaten.
    Wat dat betrof had ze haar eigen graf gegraven. Vee zorgde er met verve voor dat anderen haar nooit te serieus namen, why start now?
          ‘Nee! Er bestaat geen ons en we gaan helemaal niemand pijn doen! Vee al hele—’
    Ze had zich zo snel tot het geluid gewend dat ze haar zicht daadwerkelijk voelde tollen terwijl ze de situatie tot zich nam. Het was alsof het wanhopige geluid in zijn stem haar reset—knop had ingedrukt en haar wolf had het volledig opgenomen: de dreiging, nog voor Vee goed en wel in de gaten kon krijgen wat er precies was — zij voelde het, haar roofzuchtige compaan, die zich had teruggetrokken na de transformatie van eerder, maar nu ook aan het oppervlak borrelde.
    Alsof de aanwezigheid van Hadeon haar eveneens had aangewakkerd.
          Het was diens stem die ze hoorde, de lach waarvan de haren in haar nek overeind gingen staan, terwijl haar binnenste een eigen strijd leek te voeren om een instinct te overhand te geven; fight, fight, fight of flight, flight, flight.
          De jongen voor haar neus was geen mens, anders, en toch dezelfde. Vee klauwde zich in recordtempo uit haar eigen sores, haar gezicht een mat en geïrriteerd vlak waarvan de expressies die ze zojuist nog aan Nox had laten zien spontaan leken af te druipen. Ze had zich, bewust of niet, in een andere positie gedraaid en liet haar ogen geen seconde van zijn gezicht dwalen. Keer een roofdier nooit maar dan ook nooit je rug toe.
    Het was Nox' lichaam, zijn zachte lokken, de volle mond waar ze zoeven zo verhit tegen had gevochten om hem niet te proeven en— nee.
          ‘Hallo, maankind,’ begroette Hadeon haar, op vrijwel hetzelfde moment dat Vee zichzelf tot inkeer had gemaand. De donkere koelte in zijn stem sidderde als spinnenpoten langs haar ruggengraat omlaag. Een voorbode die menig ander waarschijnlijk aan het rennen had gezet.
    De sway waarmee hij zich voortbewoog was verontrustend genoeg, voor iemand die wist hoe Nox in elkaar zat — maar niets bokste op tegen de zwarte leegte die hem leek op te slokken. De doodsangst die ze op dat moment voelde, niet voor zichzelf maar voor Nox, die ze waarschijnlijk rechtstreeks in Hadeons haatdragende armen had gedreven. . . Haar schuldgevoel was een minstens even diepe pit als het gat waaruit de Demoon voor haar neus was gekropen.
          Haar wolvin leek zich enkel te voeden op haar meest ongecompliceerde emoties ; degene die het dier kende — woede en angst.
    Een combinatie van beide zorgde ervoor dat Vee's ogen blauw oplichtten, en haar vingertoppen de beginselen van vlijmscherpe klauwen aannamen. Het was een kunst, een pure kunst op zich, om haar stem remotely menselijk te laten klinken, terwijl ze het schepsel het liefst alle hoeken van haar tanden had laten zien ; een woordeloze belofte dat ze die met alle liefde zou gebruiken om zijn luchtpijp uit zijn hals te trekken.
          ‘Jij.
    Ze kende zijn naam, de verhalen die de ronde deden, welke een waarschuwende blik vanuit haar ogen opleverden wanneer ze in haar bijzijn werden gedeeld — tenzij het vanuit Nox zelf kwam. In zijn geval, had hij altijd laten blijken dat hij sommige dingen bewust niet uitsprak, alsof ze daarmee minder macht over hem hielden. Vee wist niet of ze hem om deze reden niet het genoegen gaf zijn naam uit haar mond te horen, of gewoonweg omdat ze hem wilde laten weten dat het er niet toe deed hoe hij zichzelf noemde. Alsof het te weinig voor haar betekende om te worden herinnerd.
          ‘Waar heb ik dit genoegen aan te danken?’ Het vuur in haar ogen leek zich te hebben aangepast op de ijzige atmosfeer, en ze maakte er een punt van deze op bijna verveelde wijze over hem heen te laten rollen. Vanbinnen deed Vee er alles aan om de misselijkheid die haar was overvallen te stelpen onder de stoïcijnse uitdrukking, of misschien juist gebrek daaraan. Ze kon niet aan Nox denken, gevangen in zijn eigen lichaam, want ze wist niet of haar geperfectioneerde masker bestand was tegen wat dat idee met haar deed.
          ‘Ik wil je geen pijn doen,’ de woorden waren voor Nox, maar ze kreeg zijn naam niet over haar lippen, niet wanneer ze diezelfde lippen in haar gewoonlijke halve grijns had gemodelleerd, ‘maar als jij niet snel terug kruipt naar waar je vandaan kwam, beloof ik je dat ik met heel wat slechtere dingen heb leren leven.’
    Tegen de betere natuurwetten in, zette Vee een afgemeten stap zijn kant op, haar rug zo recht dat het haar niet zou verbazen als hij op slot was gegaan in die positie.
          De volledige daad enkel een herinnering aan het feit dat hier twee monsters tegenover elkaar stonden.





    [ bericht aangepast op 7 feb 2020 - 1:50 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔉𝔬𝔯𝔯𝔢𝔰𝔱 𝔈𝔡𝔤𝔢      -      𝔙𝔢𝔢



          Hadeon is gek op het contrast wat hij vormt met zijn gastheer. Door de eeuwen heen heeft hij nooit iets meer complimenteus gevonden om te dragen dan Nox, buitengewoon in zijn nopjes met niet alleen een aantrekkelijke vessel, maar ook een onschuldige. De spelletjes die gespeeld kunnen worden zijn oneindig en naarmate hij sterker word, word het almaar interessanter. Twee keer op één avond, de eerste keer en zeker niet de laatste. Het helpt vanavond dat het intens duister is. De omstandigheden zijn buitengewoon gunstig en voeden hem tot kracht. Schaduwen die fluisteren over een tragedie die heeft plaatsgevonden eerder op de avond, hem vertellen wat er precies is voorgevallen en dan dit schepsel. Dit wolvenkind met al haar heerlijk gecompliceerde en gekwelde gedachten.
          "Jij." Het enige wat hij krijgt als zijnde begroeting en is dat niet buitengewoon respectloos en precies wat hij had verwacht. Hij lacht dan ook nogmaals. "Waar heb ik dit genoegen aan te danken?"
          "Dat weet je al, Vivianne, want wiens schuld is het nu eigenlijk?" kirt hij zonder een seconde te missen, zijn gezicht iets kantelend zonder zich op te richten, zijn ogen nog steeds nauwlettend op de grond gericht. Heel langzaam zwaait hij heen en weer, armen losjes langs zijn zijde, en zingt zachtjes; "Indelicate is she who loathes, the aspect of her fleshy clothes. The garment neither fur nor hair, the cloak of evil and despair. Yet such is my unseemliness, I love my epidermal dress."
          "Ik wil je geen pijn doen." Buitengewoon zacht en zeker niet tot hem gericht. "Maar als jij niet snel terug kruipt naar waar je vandaan kwam, beloof ik je dat ik met heel wat slechtere dingen heb leren leven."
          En hij voelt haar naderen, silly girl. Hoort hoe ze een stap overbrugt in dreiging, voelt het onderliggende beest. Een jager, net als hem evenals compleet anders. Weerwolven. Uiteraard heeft hij vaker met hen van doen gehad, maar nooit in de getalen die dit dorp aan heeft weten te trekken. Ook nooit packs die hem tolereerden, zoals Nox dat hier wel kent. Hadeon zet eveneens een stap naar voren, blind tot op het punt dat hij in dezelfde beweging zijn gezicht opricht en gitzwarte ogen een ijsblauwe gloeiende variant ontmoeten.
          "Hij kan je niet horen, weet je dat?" fluistert hij op een bijna vriendelijk te noemen toon, ervoor kiezend haar dreigement te negeren. "Zie, ik ben er altijd. Zie wat hij ziet, hoor wat hij hoort en" —zijn ogen glijden heel doelbewust naar haar lippen alvorens haar weer aan te kijken — "voel iedere pijnlijke afwijzing die hij voelt."
          Haar ogen zijn fascinerend om naar te kijken en dat doet hij, hopend op de kleinste indicatie van pijn of twijfel of iets wat die heerlijke innerlijke strijd aan het licht brengt. Hij zet een stap, traag maar zelfbewust en dan nog een. Zoals zij Nox omcirkelde, zo omcirkelt hij nu haar, ziet de klauwen aan haar handen, de manier waarop ze klaar is om toe te slaan.
          "Nox daarentegen. Weet je wat er met Nox gebeurt als ik er ben?" fluistert hij door, de afstand tussen hen met iedere stap net dat beetje kleiner makend. "Nox is afgesloten van de wereld. Complete duisternis en onwetendheid, met slechts één gedachte die hem constant verteerd."
          Hadeon buigt zich richting haar oor, langzaam om het beest niet te doen uitvallen omdat het denkt dat hij iets anders van plan is dan haar geest kwellen. Zo veel beter dan lichamelijke pijnen.
          "Wat doe ik mijn geliefden en de mensen om wie ik geef aan, terwijl ik hier opgesloten zit in mijn eigen lichaam?"




    Marrow deep, soul deep, essence deep


    Scarlett Young
    Lupus Sanguinibus | In the woods with Maddie, Orpheus, Lucas & Jem


    ”Some people are not meant to be tamed."

          Voor Scar ook maar een stap dichterbij kon komen onderbrak Harvey het feestje. "PUPS!" gromde de wolf geïrriteerd. "Had ik jullie georderd om te stoppen met de formatie? Dat jullie hier even plezierig konden ronddollen en spullen aanraken waar je geen weet over hebt?!" Bla, bla bla.. Het was altijd hetzelfde liedje. Halverwege was Scar dan ook gestopt met luisteren. Ze wist toch al dat hij hen weg zou sturen. Ze snapte dat hij de leiding had maar was het zo moeilijk om een enkele keer te vragen of zij enig idee hadden? Aan de waarschuwende blik die Harvey haar schonk te zien was het antwoord daarop ja. De blondine voelde irritatie opborrelen. Ze was er klaar mee om alleen maar bevelen te moeten opvolgen en nooit echt ergens bij betrokken te worden. "VOORTMAKEN!" De wolvin zuchtte even en draaide zich om. Ze stapte al terug richting het bos nog voor de wolf klaar was met zijn gehele verhaal of preek of wat het dan ook was. "Whatever." mopperde ze zacht terwijl ze iets verderop bleef wachten. Ze schonk Jem een klein knikje. Met zijn tweeën was het nog altijd gezelliger dan alleen. De wolf volgde haar en ze kon er niets aan doen maar bleef in een chagrijnige bui hangen.




          "Can you believe that guy? Ugh, ik weet dat hij het beste met ons voor heeft maar waarom worden we altijd weggestuurd?" ”Omdat hij niet wilt dat je eindigt zoals ik Scar..” De stem van Liv haar oudere overleden zus drong tot Scar haar botten door. Het gebeurde vaker dat Scar haar zus leek te horen. Ze wist dat dit haar eigen hersenspinsels waren. Het was haar onderbewustzijn die haar voor slechte keuzes wilde behoeden. Ze was er nog steeds niet overheen. Ze duwde de stem uit haar hoofd. Ze had hier geen zin in, niet nu. Ze wilde zich gewoon afreageren. De blondine had ook helemaal geen zin meer om haar vrije avond hieraan te besteden. "We kunnen ook gewoon weg gaan?" stelde Scar moedig voor. Echter toen de woorden eenmaal uitgesproken waren begon ze te twijfelen. Ze kon Jem niet goed peilen en had het idee dat hij geen voorstander van het idee zou zijn. Ze had geleerd om niet gelijk op haar emoties te reageren of uit een impuls te handelen en dat was precies wat ze dan zou doen. "Hm.. Anders kunnen we ook altijd het tempo verhogen waardoor we sneller klaar zijn?" De blondine schudde haar kop even. Ze wilde weg. Ze keek Jem aan. Toch wilde ze hem niet in problemen brengen. Hij verdiende dat niet. Ze voelde zichzelf tot rust komen. Zonder ook maar een woord te zeggen kreeg hij haar rustig. "Sorry.. Ik heb hier gewoon geen zin meer in.." gaf ze zacht toe.


    ”Spoil me with loyalty."


    Eli 'Bellamy'

    The Magician / Apollo/ With Linden Rose



    "Altijd," sprak Linden Rose. Als sinds we klein waren, waren we een superhecht team. De drie musketeers, en zonder hen weet ik niet wat ik nog zou zijn. Als we dan rondgingen en een lid van ons clubje miste, ja dan viel dat wel op. En zo nu ook "...Ik stond net op het punt weg te gaan voor je naar buiten kwam. Greg -euhm- belde dat hij mijn hulp nodig heeft." Ik tilde mijn hoofd spijtig naar Nox toe. Ik had nog zo gehoopt dat mijn poging om hem tegen te houden zou werken. Een tegenpruttelend geluidje verliet mijn lippen waarna ik met veel moete dan toch Nox los liet. De harde waarheid spreken, om Nox te laten inzien dat hij niet alleen mocht zijn, kon ik niet in het bijzijn van Linden Rose. Dat wist hij ook wel. En haar alleen achter laten wilde ik ook niet doen. Dus moest ik Nox maar vertrouwen sterk genoeg te zijn om zijn demoon tegen te houden voor de rest van de avond. Een bekend wolven gehuil klonk in de bossen. Vee?
    De iets teleurgestelde "Oh" die zacht over Linden Rose's lippen gleed deed me uit mijn gedachten wandelen. "Doe Greg de groeten van me?" vervolgde ze na een korte stilte. Ik hoorde Nox's voetstappen wegebben, waardoor een vederlichte zucht ook mijn lippen verliet.
    Ik hoorde LR zich naar me toedraaien, de manier hoe ze haar voeten zette was rustig, maar twijfelend, dat kon ik merken aan het zachte gesleep op het asvalt. "Ik vind het niet erg als je liever met hem mee gaat," Ik hield mijn hoofd schuin naar mijn vriendin en glimlachte zwak naar haar. "Ik keek eigenlijk wel uit naar een gezeligavondje, met ons tweetjes kan ook gezellig zijn." grinnikte ik , waarna ik mijn arm naar haar uitstak. Asra lag nogsteeds aan haar voordeur, dus ik was op dit moment even onhandig als Linden Rose zelf, alleen was ik dan ook nog eens blind, dus ze moest even ogen voor ons beide spelen. " Daarbij, Mam heeft me een nieuwe thee mix meegegeven dat je echt moet proberen oh en een geurkaars. Met Lavendel, het zou je spiritueele geest moeten reinigen." sprak ik toemoedigend. Ik wilde haar zeker niet kwetsen, daarbij had ik echt oprecht zin gehad in een film avondje. Gewoon het bijzijn bij mijn vrienden kon deugd doen en wetende dat ze veilig zijn, dat luchtte me ook op.
    "Mijn stok heb ik ergens bij je deur laten vallen denk ik, help je me even zoeken?"


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Woods, Nox / Hadeon


          Er was een gering handje aan mogelijkheden, die zich aan begonnen te dienen zodra Vee de controle over haar ledematen had hervonden. Het was een tactiek die ze in haar jeugd had geleerd: wat er gebeurde wanneer de paniek alle rationele gedachten uit het raam dreigde te gooien, en hoe ze hier doorheen moest breken. Denk na. Focus. Luister.
          Ze droeg niets bij zich, geen mobieltje of zaklamp, niets wat tegen de opslokkende duisternis kon vechten. Vee overwoog een tweede maal van huid te verwisselen, maar de bloedstollende gedachte dat ze niet snel genoeg zou zijn en zich in de meest kwetsbare staat aan Hadeon zou tonen deed haar resoluut besluiten dat ze dat onder geen voorwaarde zou doen.
          Hoe beduidend moeilijk hij het ook maakte om aan haar menselijke gedaante vast te blijven houden.
          ‘Dat weet je al, Vivianne, want wiens schuld is het nu eigenlijk?’ Beet hij haar op bijna begripvolle manier toe. Haar bovenlip was onbedoeld omhoog gekruld bij het horen van haar volledige naam, willens en wetens dat Nox haar zo nog nooit had genoemd. Vee was er niet eens helemaal zeker van of ze ooit had verteld waar de afkorting voor stond — waardoor haar bloed in ijs was veranderd.
    Ze had het nog nooit zo koud gehad als op het moment dat zijn blik eindelijk de hare kruiste. Het voelde als een volledige claustrofobie—aanval, alsof de peilloze diepte haar eveneens kon verzwelgen, en Vee drukte één messcherpe nagel diep in haar hand om zich eraan te herinneren dat het een illusie was, het hissende geluid dat hierbij in haar keel opborrelde voor lief nemend. Wat zou het voor goeds doen als ze hem liet winnen?
          ‘Hij kan je niet horen, weet je dat? Zie, ik ben er altijd. Zie wat hij ziet, hoor wat hij hoort en. . . voel iedere pijnlijke afwijzing die hij voelt.’
    Hij had bijna mokkend naar haar mond gekeken, de subtiele notie dat hij hier was geweest, een indringer op het meest intieme moment dat zij en Nox ooit hadden gedeeld. . . Afwijzing. Nox dacht dat ze hem had afgewezen. Vee realiseerde zich te laat dat de verwarring die ze voelde in haar ogen was gekropen.
    Ze was te geconsumeerd door wat hij impliceerde, de reden achter zijn plotselinge verschijning, de mogelijkheid die zij eigenhandig had gecreëerd. Haar aarzeling had hem alle ruimte geboden om dichterbij te komen, een fatale fout aan haar kant, waardoor Hadeon nu degene was die de jacht leidde.
          ‘Nox daarentegen. Weet je wat er met Nox gebeurt als ik er ben? Nox is afgesloten van de wereld. Complete duisternis en onwetendheid, met slechts één gedachte die hem constant verteerd.’
    Hij was nu zo nabij dat ze de bijna zwavelachtige geur in haar neus kon voelen branden die ze voor altijd zou associëren met de vleesgeworden Demoon. Haar maaginhoud rebelleerde hevig tegen de slepende woorden die lang nadat ze haar hadden bereikt als haken in haar gedachten bleven hangen.
    Ze was als een uit marmer gehouwen beeld blijven staan, maar de bloeddorstige expressie die elke millimeter van haar gezicht vulde, stak contrasterend af tegen de glazige glans die over haar kijkers was geslopen — misschien wel de enige zichtbare barst in haar verder zo grimmige omhulsel.
          ‘Wat doe ik mijn geliefden en de mensen om wie ik geef aan, terwijl ik hier opgesloten zit in mijn eigen lichaam?’
    Het was de manier waarop hij de gedachte verwoordde, alsof hij Nox' meest persoonlijke en vertrouwelijke moment uit zijn hoofd had getrokken en deze klakkeloos hardop uitsprak, een laaghartige inbreuk op wie hij was. De withete woede die Vee tot dan toe zorgvuldig naar de achtergrond had verbannen, laaide op voordat de acties in haar brein registreerden. Alsof de circuit breakers spontaan waren gesprongen.
          Op onmenselijke snelheid schoot de hand die ze zoeven nog tot pijnlijke vuist had gebald omhoog, waar zijn keel zich binnen handbereik had bevonden, haar klauwen een ijzeren greep tegen de zwart geaderde huid eronder. Het was een ziekelijke combinatie; zwart, ivoorwit en het karmijnrood van haar eigen bloed.
          ‘Het is bijna volle maan,’ haar tanden kwamen amper van elkaar, waardoor ze nauwelijks harder sprak dan het gorgelende geluid van zijn honende lach, ‘en jij hebt ervoor gekozen je waardevolle tijd te verspillen aan mij.’
    Haar vingers trilden, de kracht die het haar kostte om zijn nek niet te voelen kraken aanzienlijk groter dan de grip zelf, maar het was de ziekelijke glimlach die hij haar schonk, die haar vertelde dat ze hem precies in de kaart had gespeeld. Idioot. Idioot. Idioot.
          Haar ogen flikkerden terug naar de menselijke tint van lapis lazuli, en ook haar klauwen waren verdwenen zodra Vee de muur tussen haar en haar ongedurige wolvin had opgetrokken.
          ‘Hij is niet alleen.’ elke cel in haar lichaam vocht afzijdig van de weerzinwekkende mogelijkheid die Vee uiteindelijk had gekozen. ‘Ik zal met Nox in het donker zitten en zijn hand vasthouden en in zijn oor fluisteren tot het licht wordt.’
    Ze hoopte dat hij zich ziek voelde en terug zou deinzen in de duisternis terwijl ze zijn gezicht ruw in haar handen nam, haar mond over de zijne vouwend voor hij inzag wat haar bedoeling was geweest.


    [ bericht aangepast op 7 feb 2020 - 19:53 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.