• BESTIALISSIMOS


    Fulgur Falls - Maine, USA

    In de regenachtige, dicht beboste omgeving van Maine ligt het stadje Fulgur Falls. Het kreeg zijn naam vanwege de onmetelijke blikseminslagen die het al gekend heeft, die wonder boven wonder nog geen enkel dodelijk slachtoffer gekend hebben. Dat is echter niet het meest bizarre aan deze vreemdsoortige plaats.
    Het is de thuishaven van vele bovennatuurlijke wezens en half-mensen. Aan de absolute top van deze eeuwenoude hiërarchie behoren de Lycantropen - de weerwolven.
    Deze zijn zich doorheen de jaren gaan onderscheiden in twee geheel tegenovergestelde Roedels; Lupus Sanguinibus en Versipellis.
    De eerste bestaat uit aristocratische families, die hun bloedlijn al generaties lang zo zuiver en intact mogelijk willen houden. Ze zijn de bewaarders van alle kennis omtrent hun soort en de bewakers van de regels. Zij staan bekend om hun intelligentie en gecontroleerde vechttechnieken.
    De Versipellis zijn dan weer een relatief jonge Roedel. Zij hebben zelf hun familie samen gesteld en verwelkomen iedereen die nergens anders terecht kan. Ze worden veelal gezien als beschermers, zowel van hun eigen Roedel als van de Lupus leden. Hun kwaliteiten bestaan onder ander uit compassie en mededogen, waardoor ze het vaak minder strikt met de regels nemen.

    Toch dient de strikte code in acht genomen te worden, zeker nu een onbekend gevaar zich heeft aangediend in de eens zo veilige haven; een burger heeft tegen hun wil De Beet ontvangen. Dat druist in tegen het meest voorname principe van elke weerwolf. De Lycantropische Raad heeft reeds bepaald dat geen van beide Roedels met het voorval gemoeid zijn, en er een derde partij in het spel is. Het onderzoek is reeds ingezet, terwijl men in afwachting van de volle maan het slachtoffer nauwlettend in de gaten houdt, hopend dat De Beet niet gewerkt heeft.


    De Roedels

    Lupus Sanguinibus
    Aristocraten, plichtsbewust. Eén Alfa.
    Wolven
    ♰ Orpheus Spencer Grey • m • 23 • Bloed • Council Member/Student • Hanson • 1
    ♰ Harvey Lowel Armistead • m • 37 • Bloed • Alfa/Houthakker • Witcher • 3
    ♰ Maddie Grace Travers • v • 22 • Bloed • Cleverness • 3
    ♰ Scarlett Young • v • 25 • Bloed • Joy_x • 4
    ♰ Oliver Louis Desrosiers-Grey • m • 21 • Bloed • KIaus • 5
    ♰ Evelyn Finley Gardner • v • 25 • Beet • Dierenarts • Witcher • 6

    Mensen
    (beperkt)
    ♰ Dove Lazaroth • fluid • 22 • Onbewust • FreeThyself • 2


    Versipellis
    Personen boven regels. Duopositie Alfa.
    Wolven
    ☮Vivianne "Vee" Laurier • f • 21 • Bloed • Bartender • Dreamweaver • 2
    ☮ Lucas Alexander Sanders • m • 20 • Bloed • Venustic • 3
    ☮ Jérémie ‘'Jem’' Matthias Dubois • m • 22 • Bloed • Fika • 4
    ☮ Laurel Tallmund • v • 25 • Bloed • Alfa • Elentiya • 4

    Mensen
    ☮ Linden Rose Orbin • v • 21 • Onbewust • Bibliothecaresse • Hanson • 1
    ☮ Asher Ambrose Steele • m • 27 • Bewust • High School leraar • Venustic
    ☮ Soren Virtanen • m • 25 • Bewust • Guardian • Quinlan

    Ander
    ☮ Nox "Hadeon" Zion • m • 22 • Half Demon • Cleverness • 2
    ☮ Eli Bellamy • m • 24 • Magiër • Theezaak • Witcher • 2
    texttextexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttext





    [ bericht aangepast op 14 mei 2020 - 19:17 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔉𝔬𝔯𝔯𝔢𝔰𝔱 𝔈𝔡𝔤𝔢      -      𝔙𝔢𝔢 𝔞𝔫𝔡 𝔏𝔞𝔲𝔯𝔢𝔩


          Zijn beeld op Laurel word hem ontnomen wanneer Vee voor zijn neus stapt, waardoor hij geen idee heeft hoe de alfa van zijn pack reageert. Hij staakt zijn stroom aan 'het spijt me's' niet en bij het wederom aanschouwen van de staat waarin Vee verkeerd krijgt zijn toon een wanhopigere, smekende klank. In een bijna resolute beweging omhelst de zwartharige hem, waarop hij ogenblikkelijk het gebaar beantwoord en zijn hoofd in haar krullen begraaft. Voor iedere 'het spijt me' die hij uit, krijgt hij een 'het is oké' terug.
          Maar terwijl ze daar zo staan en hij langzaam kalmeert door haar aanwezigheid — haar armen stevig om hem heen en de subtiele geur van haar shampoo ondanks alles in zijn neus — gaat het langzaam bezinken dat het helemaal niet oké is. Het gevoel in zijn lichaam kruipt langzaam terug en hoewel hij geen idee heeft wat er allemaal is voorgevallen, verteld Vee haar staat hem de grove lijnen. Zelf voelt hij op een beurs gevoel bij zijn sleutelbeen en de bekende pijntjes na een bezoek van Hadeon na helemaal niets en dat klopt gewoonweg niet.
          Zijn vingers, welke onbewust kalmerende cirkeltjes waren gaan trekken over Vee haar rug, stillen en hij neemt — hoewel hij nog eeuwen zo zou kunnen staan — heel voorzichtig iets afstand van haar, beseffend dat Laurel ook nog steeds aanwezig is. Vee voelt veel te instabiel naar zijn smaak en Nox vraagt zich af in hoeverre ze op hem aan het leunen was in de laatste minuten. Wetend dat het hem nog wel eens protest op kan leveren, maar er niets om gevend op het moment, maakt hij gebruik van het feit dat haar armen nog steeds om hem heengeslagen zijn. Hij buigt snel door zijn knieën, draait Vee haar lichaam een kwartslag in diezelfde beweging en lepelt haar zonder moeite van de grond voor ze kan protesteren. Hij weet vrijwel zeker dat ze luidkeels gaat protesteren, maar bijt zijn kaak resoluut op elkaar en neemt zich voor haar koste wat het kost te negeren.
          "Je hebt niet terug gevochten! Ik had er dan veel slechter aan toe moeten zijn. Waarom heb je hem niet gewoon uitgeschakeld?!" Zijn stem klinkt schor, maar de paniek is er uit verdwenen en laat de woede die hij langzaam tegenover zichzelf begint te voelen doorschemeren. "De volgende keer als zoiets ooit gebeurt dan bijt je van je af, begrepen?"
          Hij kan zich niet voorstellen dat Vee — of iemand anders dan Susan en Greg — deze kant van hem ooit heeft gezien. Deze kordatere versie van Nox is iets zeer zeldzaams, maar verdomme hij heeft Vee zowat omgelegd en hij moet deze situatie recht zien te trekken, moet voor haar zorgen al wil ze hem daarvoor het liefst wat aandoen. Deed ze hem maar wat aan!
          "Laurel! Ik breng Vee naar huis, zij heeft vast wel kleding die je mag lenen zodat je kan shiften," oppert hij richting de wolvin, er van uitgaande dat de alfa nog wel een hartig woordje met hem wil spreken. Hij verstevigd zijn grip op Vee, trekt haar zo dicht tegen zijn borst als mogelijk en zet dan een zo snel mogelijk tempo in richting de garage. Ze hebben geluk dat Vee strak aan het bos woont, waardoor de kans op ongewilde toeschouwers zo laag mogelijk blijft. Nox vervalt in stilte tijdens het lopen, niet wetend wat te zeggen tegen Vee, de angst dat het besef bij haar nog moet indalen en dat ze hem dan zal haten. Bang dat zijn stem haar dit zal doen beseffen.
          Eenmaal aangekomen opent hij wat onhandig de deur, weigerend Vee neer te zetten voor ze binnen zijn. Hij manoeuvreert hen naar binnen en wijst vervolgens richting de trap naar boven.
          "Daar kan je veilig shiften en kleding pakken," zegt hij tegen Laurel, alvorens naar de werkbank te lopen, wat dingen aan de kant te schuiven en Vee er op neer te zetten.
          "Verbanddoos?" vraagt hij haar zacht.


    Marrow deep, soul deep, essence deep


    HARVEY LOWELL ARMISTEAD

    Alpha of the Lupus Sanguinibus clan || At Linden Rose's place



    Wat ongedurig stond ik voor het appartement complex. Ik had hier beter over moeten nadenken. Nu ik had aangebeld, ik kon nu niet meer weg gaan. Ik zag het licht branden door het kleine ruitje van de deur waardoor ik mezelf herpakte. De deur werd geopend door Linden Rose, in dit licht leken haar rode haren nog feller te kleuren. "Harvey! Wat een leuke verrassing!" Het enthousiasme van de dame deed me automatisch glimlachen, waarna ik mijn armen ook om haar heen sloeg toen ze me zoals gebruikelijk begroette met een korte knuffel. "Toe kom binnen," sprak ze snel "Ik stoor hopelijk toch niet?" vroeg ik der met een zwak glimlachje eens ze me los liet en plek maakte zodat ik binnen kon. We liepen samen de trappen op naar de tweede verdieping waar ze woonde. "Eli en ik zouden een film kijken. Je bent meer dan welkom mee te kijken. Niet, Eli?" sprak Linden eens ik haar plekje binnen liep. "Oh." klonk het , natuurlijk had Linden Rose een gast. Ik stak mijn handen even in mijn broekzakken, waarna ik de blinde magiër begroette met een korte "hoi". Hij keek me even aan, ik vond zijn blik toch altijd maar ongemakkelijk. Beetje eng dat hij zo door me heen leek te kijken, ookal was hij blind. Ik meed zijn blik echter en snoof de geur in de ruimte op. Lavendel, dat was iets nieuw. Ik keek even rond, niet meteen wetend wat ik moest doen. Erg veel kwam ik niet naar Linden Rose's plek, zij was eerder te vinden bij mij thuis. Zeker nu de Magiër er ook was. Ik had het niet echt op zijn soort, goed ze waren helers en vrienden van ons, maar ik vond ze soms wat beterweters... Ik snoof even kort...
    Nu de tovenaar had misschien wel wat kennis van planten, of misschien niet.. gezien hij blind was.. Dat kind verwarde mij,... "Ga zitten, ga zitten," onderbrak Linden Rose's haar stem mijn gedachtegang. waardoor ik aan de andere kant van de sofa zette als de Magier , welke rustig van zijn kopje thee aan het sippen was. Ik scheurde mijn blik weer van de jongen af en keek op naar Linden Rose, die me een biertje aangaf welke ik dankbaar aannam. Dit kon ik wel gebruiken. Meteen nam ik dan ook een slok van het goede spul. "Vertel het eens," sprak ze nieuwsgierig waardoor ik haar weer even aankeek en daarna mijn blik op het flesje richtte. Mijn vingers tikten wat ongedurig tegen de flessenhals aan. "Well." begon ik mijn wenkbrauwen fronsten zicht licht en ik blikte even kort naar de Magiër voordat ik weer naar Linden Rose keek. Ik krabbelde even in mijn haar, nadenkend hoe ik het dit het beste kon verwoorden dat ik gek zou klinken. " Ik was in de buurt en eh, dacht eraan dat nog een vraag had over iets dat ik gevonden had." sprak ik dan bedenkelijk. "Je had toch nog ergens zo'n oud boek over planten liggen?" vroeg ik vervolgens rustig aan haar.



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    ——————————————————————————

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    Laurel Tallmund

    ”She craved the type of passion that even brought the Devil down to his knees..”

    • 25 • Alpha Versipellis • Nox & Vee •

    De zware spanning, welke beladen in de lucht leek te hangen op de plek waar het drietal zich bevond, leek voor een groot deel direct verdwenen zodra Hadeon zijn shift terug naar Nox maakte. Een golf van opluchting spoelde kortdurend door Laurel's hele wezen heen, maar maakte al gauw plaats voor mengeling aan verschillende gevoelens — boosheid, een vlaag aan onbegrip, maar ook verdriet bij het zien van de uitdrukking op Nox zijn gezicht zodra hij door had wat er gebeurd was. Het was elke keer hetzelfde geweest, zij het nu echter een stuk erger dan normaal.
          "Ik ben het! Hij is al weg, ik ben het. Ik ben het echt! Het spijt me. Het spijt me. Het spijt me!"
    In haar menselijke vorm had haar gezicht betrokken geweest, nu wist Laurel enkel haar houding iets losser te maken en schudde ze licht haar kop. Ze vond het vreselijk om Nox te zien nadat Hadeon aan zet was geweest, hetgeen waarin ze vast niet de enige was — afgaande op de reactie die Vee had. Nauwlettend hield ze het tweetal in de gaten, waarbij de jonge Alfa vooral Vee met haar blik volgde daar deze op haar laatste restjes energie leek te teren terwijl ze ondertussen sussende woorden al raspend liet klinken. Ze liet hen begaan, wetende dat dit iets was waar zij zich nu op dit moment nog niet mee moest bemoeien, maar het feit sprak voor zich dat Laurel dit niet aan haar voorbij kon laten gaan.
          "Laurel! Ik breng Vee naar huis, zij heeft vast wel kleding die je mag lenen zodat je kan shiften."
    Laurel reageerde nauwelijks op Nox en wendde haar blik af van het tweetal om hen alvast voor te gaan op de weg naar huis. In haar hoofd brak een oorlog uit over wat gebeurd was en peinsde ze zich opnieuw suf over wat er aan gedaan moest worden. Het was teveel op dit moment — een extra zorg die vooral nu niet welkom was en welke zij noch de roedel er bij konden gebruiken. Echter wist Laurel ook wel dat dit niet geheel aan Nox te verwijten was, hoe moeilijk dat ook leek. Diep van binnen wilde ze gillen en smeken om haar vader, een die vast wel weet had gehad met deze situatie nu.
          Eenmaal bij Vee's huis aangekomen en binnen, hield Laurel stil en blikte strak op Nox. Nog altijd met de jonge wolvin in zijn armen wees hij in de richting waar Laurel kon gaan; wat hem een afkeurend geluidje opleverde alvorens ze de trap opliep om te gaan shiften. Ze had er geen problemen mee dit te doen waar de rest bij was, maar verkoos toch liever haar privacy zodat ze zich kon aankleden.
    Een diepe zucht verliet haar lippen eens Laurel terug in menselijke vorm was en terwijl ze zich in een oude set kleding van Vee hees dwong ze haar gedachten tot kalmte, hopende dat dit soort dingen haar ooit gemakkelijker afgingen. Haar eerste instinctieve reactie was geweest Nox een uitbrander te geven die hij wellicht niet geheel verdiende, maar het feit niet weghaalde dat ze hem erop aan moest spreken. Op de weg terug naar het tweetal beneden nam de brunette een extra set kleding mee zodat Vee zich kon ontdoen van het hare.

          "Verbanddoos?"
    Ondanks zijn zachte toon was het Laurel door haar scherpe gehoor niet ontgaan en vond ze na het openen van enkele kastjes al gauw de witte doos waar Nox om gevraagd had. Met een ondoorgrondelijke blik duwde ze deze in zijn handen en verlegde haar aandacht heel even naar Vee. De wonden die zichtbaar waren, waren erg diep en hadden langer de tijd nodig om te helen dan dat ze normaliter bij hun soort zouden doen. "Het meeste zal allemaal schoongemaakt en verbonden moeten worden," bracht ze uit nadat ze heel voorzichtig een van de wonde van dichtbij bekeek. "Moet ik je helpen met je kleding?" Laurel negeerde de huivering die door haar ruggengraat heen trok bij het zien van de schade die Hadeon's klauwen hadden aangericht en wierp een verzachtende blik op Vee. Haar eens zo sterke en krachtige roedelgenoot leek nu op een instorten te staan. Ze vervloekte Hadeon erom — om de schade die hij wist aan te brengen, maar ook om de kolkende onzekerheid die de Demoon met zich meebracht.
          Er moest iets gebeuren. Iets moest er veranderen om te voorkomen dat dit nog een keer ging gebeuren en wel liever gisteren dan vandaag.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Home, Nox, Laurel


          Het was alsof de het allerlaatste restje aan kracht uit haar lichaam was verdwenen op het moment dat Nox zijn armen eveneens om haar had heen geslagen. Ze hield zich voor dat ze even nodig had, gewoon heel even, om zichzelf bij elkaar te rapen.
          Ongemerkt was ze tegen hem aan gaan leunen, alsof haar eigen gewicht te zwaar was geworden om te kunnen dragen, en had ze zich op niets anders gefocust dan de bijna troostende figuren die hij over haar rug trok. Vee voelde zijn hartslag tegen haar ribben, dwars door de barrière aan kledingstukken tussen hen in.
          Haar gezicht was blanco toen ze voelde hoe Nox haar iets van zich af hield, een blik op haar gezicht wierp en haar zonder enig overleg van de grond tilde.
    Hij had haar opgetild alsof ze niets woog, alsof het hem helemaal niets kon schelen dat ze hem gemakkelijk een kopstoot zou geven voor iets wat ze met heel haar ziel haatte. Alhoewel ze niet de kracht kon vinden om uit zijn armen te springen, waren haar wenkbrauwen een donkere, boze frons boven haar ogen. Waag het niet.
          ‘Je hebt niet terug gevochten! Ik had er dan veel slechter aan toe moeten zijn. Waarom heb je hem niet gewoon uitgeschakeld?!’ Eiste hij boos, slim als hij was had hij ongetwijfeld genoeg van de situatie geanalyseerd om te bevatten dat Vee hem bewust buiten gevaar had willen houden. Die tactiek had haar niet veel goeds gedaan.
          ‘Zet me neer. Zet me nu neer,’ beet Vee terug, alsof de woede in zijn stem aanstekelijk had gewerkt. Nox schudde enkel zijn hoofd, haar weigerend in de ogen aan te kijken, zelfs niet toen ze een waarschuwende grauw over haar lippen liet rollen.
          ‘De volgende keer als zoiets ooit gebeurt dan bijt je van je af, begrepen?’ Vee staarde hem enkel met die moordzuchtige blik in haar ogen aan, de diepe krassen in haar ego misschien wel pijnlijker dan die op haar lichaam, maar de woorden die ze had willen spreken waren ergens halverwege haar tong blijven hangen, want vanaf hier had Vee een perfect uitzicht op zijn eigen hals, op de plek die ze wel degelijk te pakken had gehad.
          ‘Laurel! Ik breng Vee naar huis, zij heeft vast wel kleding die je mag lenen zodat je kan shiften.’
    Deze assertieve kant van Nox had ze nog niet eerder meegemaakt, de manier waarop hij leiding nam van de situatie en gewoonweg besloot dat hij haar naar huis zou brengen. . .
          Vee had weinig inbreng in de beslissing, gezien hij direct na de mededeling in de richting van de garage begon te lopen die ze zich had toegeëigend nadat ze bij de pack was aangesloten. ‘Ik heb hem onderschat. Dat gebeurt geen tweede keer,’ was alles wat ze zei.
          Het was moeilijk om haar gedachten niet te laten dwalen terwijl ze de bewuste plek achter zich lieten. Elke keer als ze zich tevergeefs uit zijn resolute grip wilde wurmen, streelden Hadeons haatdragende woorden als een echo langs haar oren omlaag en verzekerden Nox' gespannen spieren haar ervan dat het haar niet zou lukken.
          Haar frustratie had zo goed als zijn kookpunt bereikt toen het bekende aanzicht van haar thuis voor hen opdoemde en hij hen met enige strubbelingen binnen liet, nog steeds niet van plan om haar neer te zetten, waardoor de scowl op haar gezicht enkel groter werd.
    Vee kon zich de laatste keer dat ze zich zo beroerd had gevoeld niet heugen, terwijl haar ogen terloops door de ruimte gleden die dienstdeed als haar werkplaats. Het was een georganiseerde chaos, de laatste motor waar ze aan was gaan sleutelen in het midden van de ruimte, en haar rommelige werkbank prominent langs de muur.
          ‘Daar kan je veilig shiften en kleding pakken.’ hij wees de wolf de houten trap die naar de open leefruimte leidde, een plek waar ze meer dan één filmavond hadden doorgebracht. Ze had op het punt gestaan om hem van zich af te duwen of hij nu wilde of niet, toen hij haar naar de werkbank bracht en tussen de rondslingerende schroevendraaiers en motoronderdelen neerzette, zonder zich te beseffen dat hij zich daarmee tussen haar benen had geplaatst.
          Vee deed haar best de irritatie op haar gezicht te houden, hoewel haar mond kurkdroog was geworden door dat irrelevante gegeven.
          ‘Verbanddoos?’ Ze knipperde, haar blik verplaatsend naar het bloed dat hier en daar aan zijn trui was opgedroogd, en de wonden die ze daaronder begon te voelen. Ze had een vluchtige indicatie gedaan van haar verwondingen, maar waar haar sterke genezingsproces langzaam op gang was gekomen, had ze het meeste al weer laten gaan. Pijn was niet iets waar ze niet aan gewend was.
          ‘Ik genees,’ ze gebruikte een lui gebaar van haar betere arm om zichzelf aan te duiden, ‘jij niet.’ Haar ogen waren bijna donkerblauw terwijl deze op zijn sleutelbeen bleven hangen. Ze hoorde Laurel boven transformeren, en vervolgens door de kastjes snuffelen om de verbanddoos te vinden waar Nox om had gevraagd. Vee had ijdele hoop dat haar alfa deze niet zou vinden, al was het alleen maar omdat ze zich het liefst de trap op zou slepen om zowel de wonden op haar lichaam als daarbinnen te spoelen met vodka in haar bed.
          ‘Het meeste zal allemaal schoongemaakt en verbonden moeten worden,’ adviseerde de jongedame in kwestie. Vee's afweer mechanisme leek zelfs onder uitputting te presteren, want de zwartharige wolvin knikte haar enkel droogjes toe. ‘Moet ik je helpen met je kleding?’ bood ze vervolgens aan, nadat haar blik was blijven hangen op de snee die ze in haar gezicht voelde trekken.
          Vee liet haar blik voor het eerst vallen, om de aan flarden gereten trui in zich op te nemen, waarna ze één van haar mondhoeken cynisch omhoog voelde kruipen.
          ‘De enige keer dat iemand anders mij hoeft uit te kleden, is voor mijn begrafenis’ antwoordde ze haar alfa, alhoewel ze het niet kon laten om Nox hierbij een steelse knipoog te schenken. Ze greep naar de EHBO—kit om deze naast zich te openen, hierbij de rest van de gereedschappen in haar pad klakkeloos naar de grond schuivend.
          ‘Laurel, ik heb Nox het bos in laten komen, ik deed iets doms. Dit is geen pack kwestie. Dit was iets tussen mij en Hadeon.’
    Ze had zichzelf gedwongen de naam achteloos uit te spreken, al voelde ze haar maag samentrekken en klemde ze haar kaken stevig op elkaar terwijl Vee door de verbanddoos groef, zonder daadwerkelijk naar de inhoud te kijken.








    Feel the fire, but do not succumb to it.


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔙𝔢𝔢'𝔰 𝔊𝔞𝔯𝔞𝔤𝔢      -      𝔙𝔢𝔢 𝔞𝔫𝔡 𝔏𝔞𝔲𝔯𝔢𝔩


          "Ik genees, jij niet," sneert Vee hem met een loom armgebaar toe, haar ogen gericht op de plek waar hij weet dat er een blauwe plek tekent. Nox voelt de betreffende plek kloppen, weet dat het gevoelig zal zijn bij aanraking. Zij kan dan pissig zijn dat hij haar naar huis heeft gedragen alsof ze een damsel in distress is, hij is nog heel veel pissiger dat hij in staat was dat te doen — dat hij überhaupt in staat was te lopen.
          "Jij bent daadwerkelijk gewond, ik niet," sneert hij op eenzelfde toon terug, de boodschap maar al te duidelijk. Toch schuwt hij niet het nog even onder woorden te brengen. "Ik hoop van harte dat het niet nog eens gebeurt, maar zo wel wordt ik beter wakker zonder mijn tanden in mijn mond en al mijn ledematen gebroken. Zoals. Ik. Verdien."
          "Het meeste zal allemaal schoongemaakt en verbonden moeten worden." Laurel is beneden voor Vee met een ongetwijfeld scherp antwoord kan komen en ze wisselen enkel een veelzeggende blik. Een blik die hem eindelijk doet beseffen hoe dicht hij op haar staat, aangezien hij iedere afwijkende spikkel binnen haar irissen kan zien. Vee heeft nauwelijks kleren aan en hij staat tussen haar benen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Zijn blos bloeit warm tot leven en hij stapt onder een ongemakkelijk kuchje twee stappen naar achteren, zijn rechter hand door zijn haren halend in dezelfde beweging. Laurel haar vraag om te helpen bij het omkleden staat nergens aan bij en de knipoog van Vee wanneer hij weer opkijkt na diens lugubere opmerking doet hem enkel verder verschieten. De Versipellis alpha reikt haar de verbanddoos aan, welke Vee in ieder geval aan pakt en achteloos op de werkbank plaatst.
          "Bedankt Laurel," zegt Nox op overdreven toon, in een poging Vee er op te attenderen dat ze lomp omgaat met de hulp die ze willen bieden. Omdat ze om haar welzijn geven. Omdat ze er toe doet. Leer hem Vee echter kennen, wat enkel wordt bevestigd door de giftige blik die hij krijgt alvorens ze zich tot de verbanddoos richt en zonder op te kijken het woord neemt.
          "Laurel, ik heb Nox het bos in laten komen, ik deed iets doms. Dit is geen pack kwestie. Dit was iets tussen mij en Hadeon," zegt ze alsof ze een lijstje uit haar hoofd opleest. Nox krimpt zelf ineen bij het horen van de naam alvorens de rest van haar woorden te interpreteren. Met een ruk draait hij zich tot de donkerblonde in Vee haar kleding gehulde dame, zijn woorden klaar als in reflex.
          "Onzin! Ik was met Eli en we hoorden haar huilen. Ik ben degene die ervoor koos een donker bos in te lopen, wetend dat de sfeer daar op het moment naargeestiger was dan anders, in plaats van Eli te sturen of ook hem mee te nemen. Ik ben degene die beter had moeten weten." Dat hij nooit had verwacht dat Hadeon weer op zou duiken laat hij achter wegen, niet bepaald gewillig te vertellen dat dit de eerste keer was dat de Demon twee keer op één dag zijn kop op heeft gestoken. Wie weet wat hij dan los maakt. Hopelijk is Vee niet zo boos dat ze hier iets over laat vallen, voor hij straks nog meer spanning creëert binnen de packs dan hij nu al doet. Vee en Eli zijn de enigen die weten dat Hadeon al eerder aan het roer is geweest deze avond. "Mijn acties hebben haar bijna een verstikkingsdood bezorgd en alleen ik sta in voor de consequenties."


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    ——————————————————————————

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    Laurel Tallmund

    ”She craved the type of passion that even brought the Devil down to his knees..”

    • 25 • Alpha Versipellis • Nox & Vee •

    ”De enige keer dat iemand anders mij hoeft uit te kleden, is voor mijn begrafenis.”
    Het cynische trekje wat Vee aan haar woorden toevoegde ontging Laurel niet. Het was daarom dat ze ietwat afkeurend haar wenkbrauw optrok en het setje kleding ergens langs de donkerharige neer gooide. Als ze geen hulp wilde, dan mocht ze het ook helemaal zelf doen. “Bedankt, Laurel,” hoorde ze bijna gelijktijdig Nox uitbrengen, wellicht net op tijd om te voorkomen dat ze een bijtende opmerking in de richting van Vee wierp. “Laurel, ik heb Nox het bos in laten komen, ik deed iets doms. Dit is geen pack kwestie. Dit was iets tussen mij en Hadeon.” Opnieuw trok de Alfa haar wenkbrauw op. Moest deze verklaring het beter maken? Waren deze woorden bedoeld om het hele gebeuren van tafel af te vegen alsof het niet gebeurd was? Een waarschuwende grom borrelde op in haar keel, maar nog voor ze verder iets kon zeggen onderbrak Nox haar.
          ”Onzin! Ik was met Eli en we hoorden haar huilen. Ik ben degene die ervoor koos een donker bos in te lopen, wetend dat de sfeer daar op het moment naargeestiger was dan anders, in plaats van Eli te sturen of ook hem mee te nemen. Ik ben degene die beter had moeten weten. Mijn acties hebben haar bijna een verstikkingsdood bezorgd en alleen ik sta in voor de consequenties.”
    Laurel schudde haar hoofd, dwong de onrustig wordende wolvin in haar tot kalmte en liet haar blik vervolgens tussen het tweetal heen gaan. “Jullie zijn beide stom geweest,” bracht ze vervolgens ferm uit — deze keer geen rekening houdende met eventuele verzachtende omstandigheden. Nu Laurel een ontmoeting had gehad met het spul van eerder was ze des te meer vastberaden haar handen ineen te slaan met Harvey. Ze weigerde de gedachten door haar heen te laten gaan wat er gebeurd zou zijn als Hadeon degene was geweest die de geur binnen had gekregen. Vee had dan wel degelijk hulp nodig gehad met haar kleding, omdat ze er inderdaad niet toe in staat zou zijn geweest.
          ”Wanneer er gewonden vallen binnen mijn roedel, is het wel degelijk een pack kwestie. Laat ik dat even duidelijk voorop stellen.”
    Een donkere blik verscheen in haar ogen toen ze haar woorden op Vee richtten, duidelijk niet blij met de simpele afwimpeling die de jonge wolvin had gekozen haar voor te werpen. “En hoe haalde je het in je hoofd om Nox het bos in te halen als je wist dat het een stom idee was?” Nog voor een van beide haar kon onderbreken richtte Laurel zich tot Nox. “En jij, jij weet als geen ander wat de triggers kunnen zijn voor Hadeon. Wat bezielt je in hemelsnaam om zonder Eli het bos in te gaan, denk je dan helemaal niet na?”
          Wellicht liet Laurel haar emoties te veel meespelen, maar het dreigende gevaar om hen heen — de onwetendheid van wat er gebeurd was, of wie het veroorzaakte — maakte het dat haar onredelijke trekken naar de oppervlakte zwommen. Wilde ze haar familie veilig houden, dan kon ze ook van hen geen fouten veroorloven.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Home, Nox, Laurel


          Sneller dan ze van Nox gewend was, gezien hij normaal gesproken nog wel eens zocht naar de juiste woorden, vuurde hij terug; ‘Jij bent daadwerkelijk gewond, ik niet. Ik hoop van harte dat het niet nog eens gebeurt, maar zo wel wordt ik beter wakker zonder mijn tanden in mijn mond en al mijn ledematen gebroken. Zoals. Ik. Verdien.’
    Haar mond was verstrakt tot een smalle, rechte lijn en Vee wachtte enkele seconden, waarin het tot haar doordrong dat hij het absoluut meende.
          ‘Zou dat ervoor zorgen dat je dan je mond hield?’ alhoewel er geen atoom in haar lichaam over peinsde om zijn woorden als uitnodiging te beschouwen, was haar toon toch akelig koeltjes geweest. Vee negeerde hem dan ook volledig toen hij Laurel exorbitant bedankte voor de verbanddoos. Zij was niet degene die erom had gevraagd en ze weigerde hem aan te kijken zolang hij deed alsof hij degene was die hier had moeten zitten.
          Het was allesbehalve verbazingwekkend dat Nox vrijwel direct tegen haar statement inging, hoewel haar wenkbrauwen zo mogelijk nog verder naar elkaar toekropen in ongenoegen.
    Ik was met Eli was het enige dat daadwerkelijk bleef hangen. Ongewild flitste Hadeons misselijkmakende grijns aan haar ogen voorbij, waardoor Vee scherp inademde en in één kordate ruk de opgedroogde mouw van haar onderarm trok. De pijn die hierbij vrijkwam was genoeg om de sterretjes voor enkele seconden in haar zicht te laten dansen. Goed. Afleiding.
          ‘Mijn acties hebben haar bijna een verstikkingsdood bezorgd en alleen ik sta in voor de consequenties,’ eindigde hij zijn pleidooi. Vee vouwde haar vingers om de fles rum die verderop op de werktafel had gestaan en opende deze met haar tanden, voor ze een slok nam en een gedeelte van de inhoud over de drie diepe lijnen liet klotsen die in haar vlees waren achtergelaten. Zelfs met opeen geklemde kaken kon ze de kermen achterin haar keel niet smoren, of de stroom aan zachte fucks die ze onder haar adem uitstootte terwijl ze iets zocht om er tegenaan te drukken. Alles leek veel te small om de diepe krassen volledig te kunnen bedekken, dus Vee hoopte maar dat het snel zou genezen zodat ze er niet te veel op zou hoeven te letten.
          ‘Jullie zijn beide stom geweest,’ luidde het oordeel van haar alfa, na beide, vage omschrijvingen te hebben aangehoord. Zowel Vee als Nox hadden niet gezegd waarom Hadeon precies op dat moment zijn kans had gegrepen. Het was voor het eerst sinds Vee zich op haar verwondingen had proberen te richten dat ze haar blik omhoog sloeg, naar Laurel. ‘Wanneer er gewonden vallen binnen mijn roedel, is het wel degelijk een pack kwestie. Laat ik dat even duidelijk voorop stellen.’
    Vee was instinctief rechter op gaan zitten, haar zintuigen ondanks alles op scherp, en haar innerlijke roofdier een stille aanwezigheid achter haar ondoorgrondelijke masker. Haar bruinharige alfa en diens onrustige wolvin waren moeilijk te negeren, waardoor Vee deze dan ook trakteerde op haar onverdeelde aandacht. ‘En hoe haalde je het in je hoofd om Nox het bos in te halen als je wist dat het een stom idee was?’
    Het was de manier waarop Laurel haar toesprak, die ervoor zorgde dat Vee haar gezicht langzaam opzij kantelde. Ze zette haar handen aan weerszijden van haar lichaam, de sneer die haar gezicht tekende de enige reactie die ze haar alfa had gegeven. Voorzichtig. Laurel zag de waarschuwing in haar ogen waarschijnlijk niet eens toen ze zich vol op Nox richtte; haar tirade ver van voorbij.
          ‘En jij, jij weet als geen ander wat de triggers kunnen zijn voor Hadeon. Wat bezielt je in hemelsnaam om zonder Eli het bos in te gaan, denk je dan helemaal niet na?’
    De lage grom was al over haar lippen nadat Vee de werkbank onder haar vingertoppen had voelen splinteren van de onbedoelde druk waarmee ze het oppervlak had vastgegrepen. Waar haar wolvin enige aarzeling ondervond tegenover haar alfa, was dit niet de eerste keer dat Vee zwakte rook, en na de avond die ze had gehad had ze geen enkele leash meer op haar meedogenloze mond.
          Nox' vingers waren haar scherpe tong voor geweest. Ze had haar ogen nog steeds op Laurel gericht, maar de rest van haar zintuigen hadden zich volledig toegelegd op die subtiele onderbreking.
          ‘Als hij me had willen doden, was ik dood geweest, alfa, en dan was het volledig jouw kwestie geworden,’ de glimlach bij deze woorden was misschien wel ijzingwekkender dan haar gewoonlijke, lege uitdrukking. Vee's gezicht viel na een klein moment alweer terug in de plooi, gezien de snee in haar jukbeen strak trok bij elke, minieme beweging.
          ‘Als je het niet erg vind, ik ben moe, vies en hongerig.’ Vee hield haar goede hand, waarmee ze opnieuw de rum had vastgepakt, veelbetekenend richting de deur.
    Het was niet nodig geweest daaraan toe te voegen dat ze eveneens op haar laatste nerve was aanbeland.



    [ bericht aangepast op 11 feb 2020 - 18:06 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Linden Rose Orbin
    21 | Human | Librarian | Never been kissed | Eli & Harvey


    Ze deed haar best zich toe te spitsen op wat Harvey te vertellen had, maar dat bleek zo verdomd moeilijk toen hij met zijn vingers op het flesje ging tikken. Als gehypnotiseerd dwaalden Linden Rose's ogen af, tot de stem van de gigantische houthakker haar weer bij de les wist te brengen. Helaas werd hij alweer net zo snel stil als hij gesproken had.
    Onbewust leunde ze wat naar hem toe, hoopvol dat hij haar snel van haar brandende nieuwsgierigheid zou verlossen. Geheel automatisch speelden haar eigen vingers met haar ingevlochten lokken toen ze zijn hand door zijn wilde bos zag gaan.
    "Ik was in de buurt en eh, dacht eraan dat nog een vraag had over iets dat ik gevonden had." Mocht de bibliothecaresse niet beter weten dan had ze bijna geloofd dat Harvey er met opzet de spanning inhield. Hij moest het niet veel langer rekken, wilde hij voorkomen dat ze het uitschreeuwde van curiositeit. Het was haar eeuwige vloek; Linden Rose's hele lijf bevatte slechts een theelepeltje geduld. Zo was ze als kind een ramp geweest om verjaardagsfeestjes voor te plannen, of kerstcadeautjes voor te verstoppen. Ze moest en zou weten hoe en wat, en dan nog liefst waarom en wanneer erbij. Het was sterker dan zichzelf.
    "Je had toch nog ergens zo'n oud boek over planten liggen?" Ze knipperde even en fronste vanzelf haar wenkbrauwen. Zelden had ze zo'n anticlimactische zin te horen gekregen.
    "Uh..." bracht ze slechts uit, terwijl ze probeerde haar gedachten op een rijtje te krijgen. Bijna elk boek dat ze al in huis had gehad was er eentje van de bibliotheek geweest, behalve het stapeltje bodice rippers dat ze ergens diep in de kast verborgen had liggen - maar dat zou ze niet aan hem vertellen. Haar hele gezicht liep rood aan bij het idee dat Harvey hier ooit zou achter komen. Eli daarentegen had uren in de slappe lach gelegen nadat ze puur per toeval een exemplaar vergeten opruimen had, hij het van het salontafel gepikt had en haar vroeg of ze voor wilde lezen. Stamelend was ze aan de eerste alinea begonnen, voor ze zelf de lachstuipen kreeg. Ook nu wist ze zichzelf amper serieus te houden bij de herinnering en bracht ze een nasaal geluid voort omdat ze haar lippen op elkaar geperst had in een poging niet luidop te lachen.
    "Het spijt me. Sorry Harvey, mijn gedachten dwaalden even af," verontschuldigde ze zichzelf bij man die net zo goed zelf het hoofdpersonage uit één van haar geheime romannetjes had kunnen zijn. "Planten zei je toch?" deed ze een poging wat tijd te rekken terwijl ze zichzelf weer onder controle kreeg. "Dat was vast een boek dat ik ontleend had." Ze had hem willen vragen of het dringend was, maar dat leek haar overbodig. Ze kende hem genoeg om te weten dat hij geen persoonlijk bezoekje zou brengen om een boek over planten op te halen als hij het niet meteen nodig had.
    "Alle boeken over plantenkunde staan gesorteerd in één sectie in de bib. We kunnen het na de film wel even gaan zoeken?" stelde ze voor. Het handige aan haar job was dat ze op elk uur toegang tot de bib had. Ze had natuurlijk wel haar tijd aan Eli beloofd, en zij was niet het type persoon dat haar staart introk wat gemaakte afspraken betrof.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Lucas Alexander Dubois



    The pup | 20 years | In the woods | With Maddie

    Om heel eerlijk te zijn was Lucas wel een beetje moe geworden van het bos doorkammen, het was niet perse dat ze zo ongeveer het hele bos door hadden gewandeld. Lucas had een prima conditie, hij zou waarschijnlijk nog wel drie rondjes door het bos kunnen lopen, maar het was inmiddels al best laat. Hij had het wel weer een beetje gezien voor vandaag, toch had hij er voor gekozen Maddie nog even bij hem thuis uit te nodig voor een grote mok warme chocolade melk. Lucas mocht dan wel moe zijn, hij had toch nog niet meteen de behoefte om te gaan slapen. Eigenlijk wou hij nog even wachten tot Jem ook thuis kwam, maar Lucas wist niet precies waar zijn oudere broer bleef.
    'Wil je slagroom?' vroeg Lucas terwijl hij een bus slagroom uit de koelkast haalde en zich terug naar Maddie om draaide. Hij stond al een tijdje te roeren in een pannetje met de bruine vloeistof, inmiddels rook het al redelijk naar chocolade in de keuken. 'Heb je al contact gehad met je pack? Is iedereen oké?' ging Lucas verder terwijl hij de mouwen van zijn sweater iets verder over zijn handen heen trok om zich zelf warm te houden. 'En heb je misschien gehoord wat ze nou hebben gevonden?' voegde Lucas nog aan zijn vragen vuur toe, Lucas zelf wist niet echt of hij contact moest zoeken met de andere leden van zijn pack. In principe vermoedde hij dat geen bericht goed bericht was en niemand was alleen voor zover hij wist. Lucas vond het soms toch een beetje moeilijk om het initatief te nemen in zulke situaties en hoopte maar dat iemand anders zo iets van zich liet weten.
    'Als iemand alleen achterblijft of zo, mag je ze hier best uitnodigen. The more the merrier of zoiets.' zei Lucas waarna hij even grinnikte. 'We hebben genoeg warme chocolade melk om een heel weeshuis mee te kunnen voeren.' Warme chocolade melk was één van Lucas zijn favoriete drankjes, vooral als het wat kouder werd en hij zijn handen om de mok kon klemmen om ze warm te houden.


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.


    M A D D I E       G R A C E       T R E V E R S

    -      Little Red Riding Hood Became The Wolf      -

    Little Red      -      Lucas Kitchen      -      Lucas

          Gelukkig had het niet meer lang geduurd of Harrvey had medegedeeld dat ze mochten stoppen voor de avond. Maddie had zich niet bepaald op haar gemak gevoeld in het bos — ondanks Lucas zijn aanwezigheid — en voelde zich enkel ongeduriger vanaf het moment dat Orpheus uit haar zichtveld was verdwenen. Ze wist dat hij nog wat zaken af te handelen had met betrekking tot de gebeurtenissen van deze avond en had zelf dus ja gezegd op Lucas zijn uitnodiging, nog lang geen behoefte hebbend om alleen te zijn. De roodharige had zich thuis razendsnel gedoucht en omgekleed en staat nu met haar nog vochtige haren in een hoge knot tegen het aanrecht te leunen, toekijkend hoe hij warme choco voor hen maakt. De oversized trui die ze aan heeft is er een die ze van Orpheus heeft gepikt en zijn vertrouwde geur zit nog prominent genoeg in de stof om haar meer op haar gemak te stellen in zijn afwezigheid.
          "Wil je slagroom?" vraagt Lucas haar, zich wegdraaiend van de koelkast met de betreffende bus al in zijn handen. Maddie giechelt en knikt, om zichzelf er op te betrappen dat ze de mouwen van de trui aan het toetakelen is met haar zenuwachtige handen.
          "Is dat überhaupt een vraag? Geen warme chocomelk zonder slagroom," preekt ze, alsof ze de meest belangrijke regel uit het handboek van het leven citeert. Lucas zet de bus alvast klaar bij de mokken en roert nog eens in het pannetje, alvorens weer naar haar te kijken.
          "Heb je al contact gehad met je pack? Is iedereen oké? En heb je misschien gehoord wat ze nou hebben gevonden?" Waarop Maddie knikt en zich vervolgens herinnert wat voor vermoeden ze kreeg bij de laatst gecommuniceerde orders.
          "Mijn pack wel, binnen die van jou weet ik het niet. Als ik het goed begreep was Hadeon los, maar er is niet om back up gevraagd dus het zal wel onder controle zijn." Het heeft lang geduurd voor Maddie die naam weer uit durfde te spreken en zelfs nu is de herinnering van zijn klauwen rond haar keel iets wat haar kippenvel bezorgd. Ze kruipt onbewust verder weg in Orpheus zijn trui en schraapt haar keel. "En nee, ik heb geen idee. Ik hoopte Orpheus nog te zien vanavond, hij weet vast meer."
          Wat ze niet verteld is dat ze hem al op de hoogte heeft gebracht van waar ze is en dat ze stiekem hoopt dat hij haar op komt zoeken, al is het maar om haar naar huis te lopen later. Alsof hij haar gedachten kan lezen oppert Lucas dat ze andere mensen uit mag nodigen, aangezien hij chocomelk heeft voor een heel weeshuis.
          "Doe maar niet of het je om de chocomelk gaat! Ik weet wel dat je stiekem alleen op die bus slagroom aast," grinnikt Maddie hem gespeeld streng toe, ondertussen dat ze haar telefoon uit haar zak vist. "Je houdt niemand voor de gek."
    Hot coco @ Lucas? X           
    Ze stuurt het berichtje zo snel mogelijk, niet alleen om niet onbeleefd te zijn tegenover Lucas, maar ook omdat ze hem zo veel meer wil sturen dan dit en niet zeker weet of hij momenteel de tijd heeft dat te lezen. Kort en bondig dus.
          "Kijk je trouwens uit dat je je niet brand? Ik ken je langer dan vandaag." Wat Maddie makkelijk tegen hem kan zeggen, aangezien ze beiden uit hetzelfde hout zijn gesneden; een hele onhandige variant.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2020 - 1:10 ]


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Jéremie ‘'Jem’' Matthias Dubois


    Versipellis – In the Woods – With Scarlett
          ’’Je hebt zo erg gelijk!’’ Knikte de wolvin instemmend. In ieder geval iemand die het met hem eens was. De meeste mensen konden wel omgaan met de alfa, hoe ze dat precies deden was voor hem ook een raadsel. Het voelde fijn om de frustratie er even verbaal uit te gooien, maar er was niets beter dan het eruit te rennen. De grond in een waas onder zich zien langsgaan, het voelen van de wind door zijn vacht. Niets was beter dan dat.
          In eerste instantie had hij niet door wat er allemaal door Scar heen ging. Hij was te opgeslokt in zijn eigen emoties. Dat was echter totdat ze een binnensmondse grom produceerde die hem uit zijn eigen gedachten haalde. Verbaasd draaide hij zich om naar haar. Er leken wel honderden emoties door haar heen te gaan, afleidend van de uitdrukkingen op haar gezicht. En dat zei heel wat gezien hun tweede vorm niet evenveel expressie had als hun eerste vorm.
    ’’Scar, alles oke?’’ Zijn vraag werd beantwoord toen ze plotseling tot stilstand kwam en een huil liet horen die door merg en been ging. De rillingen gleden over zijn rug en ook hij kwam slippend tot stilstand om vervolgens met een sprintje de afstand te overbruggen tussen de twee. Er moest wel iets aan de hand zijn, maar hij wist niet wat.
          Net zo snel als dat ze tot stilstand kwam verving ze haar vacht voor een menselijk lichaam. Ze zag er onnatuurlijk uit, zittende in het bos als mens. Alsof ze hier niet helemaal thuishoorde maar verdwaald was in een onbekend terrein.
          Het was voor hem nutteloos om wolf te blijven, hij kon haar immers niet helpen met 4 poten en een staart. Met op elkaar geklemde kaken onderging ook hij de transformatie. Het was een proces dat hoogstens enkele seconden duurde, maar het waren wel de langste seconden van zijn leven. Botten die braken en zichzelf weer heelden in een nieuwe vorm. Het was geen pretje, en het kostte hem ook moeite om de nodige kreten te onderdrukken. Maar toen zijn grijze vacht eenmaal was ingeruild voor donkerblonde rommelige lokken, rechtte hij zijn rug en haalde een diepe teug adem voordat hij een stap naar Scar toe zette. De blondine was echter afgeleid door iets totaal anders. Een geluid van iets wat allesbehalve menselijk klonk. Met zijn zintuigen op scherp liet hij zijn blik rond glijden door de omgeving. Het geluid kwam niet van dichtbij en het was dus ook niet vreemd dat er niets te zien viel. ’’Hoorde jij dat ook? Wat was dat?" Verbrak de blondine de stilte. ‘’Ja..’’ Antwoordde Jem zacht in de verte starend, het gevoel hebbende dat er elk moment iets uit de bosjes zou springen. Hij voelde zich allesbehalve prettig in het bos, zeker als mens zijnde. Hij voelde zich kwetsbaar. Harvey had dan ook geen betere timing uitgekozen om te vragen of alles oké ging. En dat ging het eigenlijk niet. Tenminste niet met Scar. Jem richtte zijn grijze ogen op de blondine en vroeg zich af of dit misschien het moment was om Harvey in te schakelen. Maar toen galmde haar geïrriteerde woorden weer door hem heen.
          ’’Jem… Ik voel me…raar.’’ De woorden kwamen er voorzichtig uit, alsof ze twijfelde over haar woordkeuze. Bezorgdheid vertekende zijn gezicht en hij keek haar onderzoekend aan. Geen verwondingen niets. ‘’Wat gebeurde er net? Heb je ergens last van?’’ Hij wist niet zo goed wat hij met zichzelf aan moest op dit moment. Hij wilde haar helpen, sterker nog hij wilde niets liever dan dat, maar hoe kon je helpen zonder te weten wat er aan de hand was? Het kwam niet vaak voor, maar op dat moment kwam Harvey met de perfecte woorden; ‘’Pups, de speurtocht is uitgesteld. Ik wil niet dat jullie nog langer in de bossen blijven." Na die boodschap pakte hij Scar haar hand en trok haar voorzichtig mee. ‘’Kom, je kan niet hier blijven. Je gaat mee naar mijn huis, voor op z’n minst één kop chocolademelk.’’


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔙𝔢𝔢'𝔰 𝔊𝔞𝔯𝔞𝔤𝔢      -      𝔙𝔢𝔢 𝔞𝔫𝔡 𝔏𝔞𝔲𝔯𝔢𝔩



          ”Wanneer er gewonden vallen binnen mijn roedel, is het wel degelijk een pack kwestie. Laat ik dat even duidelijk voorop stellen," uit Laurel fel, waarop Nox zijn ogen kort afslaat aangezien hij niet om weet te gaan met het feit dat hij zowel tot haar pack behoort, als dat hij de aanstichter van genoemde wonden is.
          “Hoe haalde je het in je hoofd om Nox het bos in te halen als je wist dat het een stom idee was?” vraagt de alfa zich vervolgens hardop af tegenover Vee, waarop hij zich meteen verder opricht en zijn mond al opent om hier tegenin te gaan. Vee wist niet dat Nox zou komen toen ze riep, wist niet dat zijn zelfcontrole te belabberd aan het worden is om zijn eigen lichaam onder controle te houden, zijn geest te blijven beheersen. De woorden krijgen echter niet de kans te vormen want Laurel richt zich scherp tot hem en hij is dan misschien geen weerwolf, hij is ook niet gek. Haar ogen leggen hem het zwijgen op nog voor haar woorden dat kunnen doen.
          “En jij, jij weet als geen ander wat de triggers kunnen zijn voor Hadeon. Wat bezielt je in hemelsnaam om zonder Eli het bos in te gaan, denk je dan helemaal niet na?” vraagt ze hem, wat — waarschijnlijk onbedoeld — als een klap in zijn gezicht is. Ja, hij wil gestraft worden voor wat hij heeft gedaan, is bereid te doen wat ze van hem vraagt en vind het niet erg al preekt ze dagen tegen hem, laat maar komen. Haar woorden zijn in dit geval echter niet gericht tot wat hij heeft gedaan, maar meer tot wie hij is. Ja, hij weet wat de triggers zijn, weet dat het duister een valkuil is. Moet hij daarom voor eeuwig binnen blijven en Hadeon laten winnen? Iedereen ontlopen omdat hij bij extreme emoties eventueel de controle kan verliezen? Ze vraagt hem of hij niet nadenkt, terwijl dat het enige lijkt te zijn wat hij altijd doet, te veel, tot ellende aan toe.
          Vee haar grom belooft niet veel goeds en zijn hand ligt al op haar knie nog voor zijn hersenen dit commando kunnen geven, alsof hij haar woorden daarmee kan tegenhouden. Als ze haar tong nu bedwingt dan laat Laurel haar misschien met rust en richt ze zich enkel tot Nox, zoals het hoort te zijn. Vee kan er niets aan doen dat ze tot pulp is geslagen door hem. Dit is niet het moment om te proberen Laurel inzicht te geven op Nox zijn innerlijke strijd, zoals hij dat nooit heeft hoeven doen bij Kurt. Hij ziet de man terug in haar ogen, wat het enkel moeilijker maakt dat zijn dochter en hij niet op dezelfde golflengte zitten.
          "Vee had dood kunnen zijn en dat is mijn schuld, niet die van haar. Het spijt me dat ik niet beter na heb gedacht over mijn acties," waarmee Nox misschien niet alles zegt wat hij tegen Laurel zou willen zeggen, maar desalniettemin de waarheid spreekt. Laat het echter aan Vee over om geen boodschap te hebben aan zijn poging de gehele schuld op zich te nemen en de gemoederen te sussen. De aandacht van haar weg te trekken.
          "Als hij me had willen doden, was ik dood geweest, alfa, en dan was het volledig jouw kwestie geworden," sneert de zwartharige vanaf haar plek op de werkbank en Nox kijkt eindelijk weer met een gladgestreken gezicht in haar richting, niet wetend welke uitdrukking aan te nemen. Verwonderd, omdat ze het lef heeft tegen Laurel? Vermoeid, omdat hij allang weet dat ze het lef heeft en had gehoopt dat ze het kon beteugelen? Boos, omdat ze niet gewoon dimt en — op een normale manier voor haar wonden zorgt!
          "VEE! Er zit desinfectans in die koffer!" roept hij verontwaardigd zodra hij door krijgt wat ze met de fles rum heeft gedaan, zijn gezicht daadwerkelijk zijn variant van boos aannemend. Nog even en ze probeert de wond schoon te deppen met een door olie doordrenkte doek, de idioot. Hij grist in de richtig van de fles, welke zij sneller te pakken krijgt en buiten zijn bereik houdt al wijzend richting de deur.
          "Als je het niet erg vind, ik ben moe, vies en hongerig." Wat uiteraard gelijk staat aan een 'oprotten nu'. Nox voelt zijn hart een slag overslaan bij het idee haar in deze staat achter te laten, niet alleen omdat het zijn schuld is, maar überhaupt. Ook omdat Vee weer eens lijkt te denken haar boontjes zelf te moeten doppen, wat ongetwijfeld niet de gehele reden is maar wel een groot deel. Hij wil eigenlijk helemaal nog niet weggaan, voelt de drang te weten wat er precies is voorgevallen toen Hadeon aan bod was en wil zichzelf eerst verzekeren dat ze in goed genoege staat is om alleen gelaten te worden. Hij weet dat ze het zou haten als hij het uitspreekt, maar hij maakt zich zorgen om haar en gaat niet eerder weg dan dat ze oké is.
          Hij werpt een hopeloze blik richting Laurel, zich afvragend hoe zij hierop zal reageren, hopend dat ze hem niet opdraagt weg te gaan. Niet voor hij misschien iets van duidelijkheid heeft in een van die kwesties.


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Ollie Grey
    21 • Very French • Lupus Sanguinibus / Babysitter / Restaurantmedewerker • The Diner • Please, come and save me • Eli


    Het was een trage dag in de diner. Ik had pas enkele nieuwe kannen koffie gezet en na het ontbijt was er amper nog iemand gekomen. Inmiddels had ik meer donuts gegeten dan de klanten en was alles al spik en span. Het was ook niet vreemd, want bijna geen enkele wolf was er. Mijn ouders waren met de roedel mee, maar hadden mij verplicht hier te blijven want 'Iemand moet toch op de diner en het dorp letten, Ollie. Anders merken de normale mensen toch ook dat er iets gaande is, Ollie.'. Ik vond het echt verschrikkelijk. Vooral omdat ik voor mijn idee ook net iets te ver van de actie en de informatie werd gehouden. Ik schonk dus maar nog een kopje koffie ik voor een van de oudgedienden die hier ieder uur een nieuwe bak kwam halen, en plofte doen neer in een van de zitjes. Ik begon aan mijn zoveelste donut van de dag en scrolde door mijn mobiel. Ik kende zelfs na enkele jaren nog amper mensen buiten mijn roedel, in elk geval mensen van hier. Er was wel een iemand: Eli. Ik mocht hem echt heel erg, wat sowieso al vreemd voor mij was. Ik hoopte dat hij mijn dag in elk geval een beetje kon opleuken. Ik wist namelijk niet hoeveel langer ik dit ging overleven.
    Terwijl ik het overgebleven deel van de vettige suikerhap mijn mond in propte, opende ik onze chat en stuurde Eli een spraakberichtje:
    "Zin om me te komen redden van dood door verveling in de diner? Ik heb donuts."
    Ik hoopte maar dat ik hem kon overhalen met zoetigheid en dat hij niet heel druk was. Als we alle donuts zouden opeten, moest ik wel nieuwe bakken, maar ik had ook al tijd gehad om een boel nieuw deeg te maken. Alles wat niet nodig was zou ik invriezen, dan konden we er weer even tegenaan. Rustige dagen waren goed om weer orde op zaken te stellen, achterstallige klusjes te doen, en voor te bereiden op drukke dagen, maar ze waren ook echt ongelofelijk saai. Zeker als er niemand was om samen de tijd mee te doden. Ik keek even naar buiten. Je zou zo niet zeggen dat er net een van de ergste overtredingen onder de wolven was gepleegd. Dat was maar goed ook. De mensen hoefden niet nog banger te zijn dan ze al waren door de aanval. Hopelijk konden we dit alles snel uitvogelen en vergaten de mensen het ook snel weer. Het was alleen maar hopen dat dit geen extra weerwolf zou betekenen. Door het piekeren had ik bijna niet gemerkt dat er nog iemand binnen was gekomen, dit keer voor koffie en twee donuts on the go. Ik maakte haar spullen klaar en rekende af. Ik kon in elk geval zeggen dat ik een paar van de lekkernijen had verkocht. Ik ging mijn ouders alleen echt niet vertellen hoe veel ik er stiekem had verslonden, want dan had ik echt een probleem.


    [ bericht aangepast op 13 feb 2020 - 10:06 ]


    Bowties were never Cooler

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    ——————————————————————————

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    Laurel Tallmund

    ”She craved the type of passion that even brought the Devil down to his knees..”

    • 25 • Alpha Versipellis • Nox & Vee •

          "Vee had dood kunnen zijn en dat is mijn schuld, niet die van haar. Het spijt me dat ik niet beter na heb gedacht over mijn acties."
    Heel even keek ze naar Nox; vertwijfelend, gespannen en vervuld met zorgen. Emoties die ze buiten haar blikken hield, maar welke wel door haar heen stroomde — haar uitdrukking gladgestreken terwijl ze opnam wat hij zei, of probeerde te zeggen. Later, wanneer Laurel de tijd had om er eens goed over na te denken, dan zou de brunette door hebben dat de manier waarop ze het nu aanpakte, niet de juiste was. Haar zorgen golfde door haar lichaam heen en besloten in grote lijnen met haar redelijkheid aan de wandel te gaan. Daar waar haar wolvin allang het Alfa wezen op had gepakt, was Laurel nog altijd zoekende. Ze haatte het dat het tijd kosten om zichzelf aan te passen — hetgeen waarvan ze het vermoeden had dat niet iedereen haar dit ook gunde, vooral niet op een moment als deze.
          "Als hij me had willen doden, was ik dood geweest, alfa, en dan was het volledig jouw kwestie geworden," klonk het in een sneer vrijwel direct vanuit Vee. Een nieuwe grom rommelde in Laurel's keel en ze klemde haar kaken kortdurend stevig op elkaar. Ze mocht dan in een tirade hangen, ze was niet blind en wilde alleen maar het beste voor haar roedel. "Het is te voorkomen dat dat überhaupt staat te gebeuren, Vee."
          "VEE! Er zit desinfectans in die koffer!"
    Voor luttele seconden was de jonge Alfa Nox dankbaar voor de korte afleiding die hij bood, alsof een vingerknip haar uit een soort trance haalde, en dwong ze zichzelf te kalmeren zodat ze rationeler kon gaan denken. Vee zou echter zichzelf niet zijn als ze nog een laatste tactvolle opmerking trachtte te maken nadat ze net haar wonden vol alcohol had gegoten. "Als je het niet erg vind, ik ben moe, vies en hongerig." Licht trok Laurel een van haar wenkbrauwen op, haar wolvin duidelijk niet gecharmeerd van de manier waarop haar de deur gewezen werd, maar het was Nox wie haar aandacht uiteindelijk ving en waarom ze besloot er niet even scherp op in te gaan. De hopeloze blik in zijn gezicht ontging haar niet en het was duidelijk dat hij streed voor nog een paar minuten met de donkerharige alleen.
          "Hiermee is het laatste nog niet gezegd," bracht ze koeltjes uit tegen Vee, haar blik nog altijd op Nox gericht omdat ze ergens diep van binnen bang was voor nog een onredelijke reactie vanuit haar kant. Het was voor een deel hierom dat ze het tweetal de paar minuten nog gaf die ze wilde, omdat ze normaliter niet zo was dan hoe ze nu deed en de strijd nu aangaan allesbehalve realistisch zou zijn. Vee was altijd al degene geweest die scherper reageerde, wie Laurel's instincten een extra zetje gaven als ze er weer eens niet goed bij was en haar zo corrigeerde — ze was dan wellicht de enige van wie de brunette het accepteerde, het had eveneens wel een grens. Voor de roedel zelf hadden de twee bijna altijd nog wel op één lijn gezeten.
          "En wij moeten nog eens praten," sprak Laurel tegen de jongen voor haar. Hoe wanhopig graag ze ook wilde, het was duidelijk dat de twee niet op gelijke hoogte kwamen binnen de relatie die ze hadden. Ergens ging het dan ook mis. Haar innerlijke zelf vocht soms behoorlijk met de ideeën van Harvey, maar ook met de wens en het beeld van haar vader; hij had Nox en Hadeon niet zomaar opgenomen in de roedel, in de familie waarvan hij wel vond dat het duo thuishoorde. Het was dan ook dat beeld waar Laurel het meeste waarde aan hechten en zich aan vast klampte toen ze het tweetal besloot alleen te laten.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2020 - 18:20 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Home, Nox, Laurel


          ‘Vee had dood kunnen zijn en dat is mijn schuld, niet die van haar. Het spijt me dat ik niet beter na heb gedacht over mijn acties,’ onderbrak Nox nog voor Vee zichzelf bijeen had geraapt. In zoverre dat nog mogelijk was.
    Het was echter niet zijn stem die ze in haar gedachten hoorde terwijl hij zijn best deed om de aandacht van haar af te leiden. Hadeon had een reden gehad om haar leven niet de beëindigen toen hij de kans schoon had. Enkel een dwaas zou denken dat Vee hem op het allerlaatste moment had kunnen afschudden. Ze wist dondersgoed dat ze dood was geweest, nu, als dat was wat hij gewild had. Die gedachte alleen al maakte dat het gal bijna weer naar boven rees.
          ‘Het is te voorkomen dat dat überhaupt staat te gebeuren, Vee.’ Het was Laurel die door haar gedachten brak, er voor zorgend dat Vee een diepe ademteug nam en haar hoofd schudde. Haar alfa wilde het beste voor de roedel, de diepe voetsporen van haar vader vullen. De zwarte wolvin begreep dat, bewonderde dat aan de jongedame. In tijden als deze, waarin ze al zoveel om handen hadden, kon ze zich zelfs tot zekere mate verplaatsen in de zorgen die Laurel tot zichzelf rekende.
    Maar niets telde op aan de wijsheid die Hadeon met haar had gedeeld, de woorden waarmee hij Vee's onderbewustzijn had vergiftigd.
          ‘VEE! Er zit desinfectans in die koffer!’ riep Nox uit. Vee knipperde enkele malen traag, omlaag kijkend naar haar onderarm. Hij was gestopt met bloeden, en voor zover ze kon ruiken was de alcohol genoeg verdampt door haar lichaamstemperatuur. Als het zo zou helen, zou ze er op z'n minst een goed litteken aan overhouden. Gezien ze totaal niet van plan was de boel te laten hechten, of de kracht bezat om zelf naald en draad in handen te nemen, zag Vee dat als een win—win situatie: een permanente herinnering.
          ‘Eigenlijk hetzelfde, dus,’ prevelde ze schouderophalend, zich afvragend of ze de snee in haar gezicht effectief kon schoonmaken en de excessieve alcohol daarbij in haar mond zou kunnen opvangen. Vanuit de juiste hoek, misschien.
          ‘Hiermee is het laatste nog niet gezegd.’ Laurel keek haar autoritair toe. Vee bracht haar wijs— en middelvinger naar een wenkbrauw, een typisch begroetend gebaar. Het was niet zo dat ze het haar alfa kwalijk nam, maar de brute waarheid was dat de zwarte wolvin niet wist hoelang ze de inhoud van haar maag nog kon bedwingen, of haar ogen open kon houden. Zelfs de kloppende pijn van haar verwondingen was een achtergrondzorg geworden, waardoor ze de fles nog eens naar haar mond bracht en een sloppy slok nam, waarvan de helft weinig charmant langs haar mondhoeken omlaag droop.
          ‘Slaaplekker, Laurel,’ knikte de zwartharige haar toe, een scheve grijns op haar gezicht geplakt.
    Vee bracht een hand omhoog, onderzoekend over haar gezicht vegend, om daar ogenblikkelijk spijt van te hebben. Het was waarschijnlijk een zeldzaam moment waarop haar gelaat vertrok van pijn, en ze overwoog nog een paar slokken drank achterover te tikken voor ze zich aan de rest van haar letsel zou wagen.
          ‘Als je me niet van plan bent naar bad te dragen. . .’ Vee gniffelde, omdat ze het voorheen waarschijnlijk zonder enige bedoeling tegen hem had gezegd, maar nu nog niet zo zeker was of het lege woorden waren. Ze keek hem dan ook niet aan terwijl ze zichzelf achterover op de werkbank liet zakken, verschillende boutjes en kleiner gereedschap hierbij in haar rug drukkend. Haar ogen gleden nietsziend over de gelige lamp boven hun hoofd, de enige lichtbron van de garage die was aangezet. ‘Je had hem moeten zien, Nox, hij was ziedend. Volledig buitenzinnen. Hoogstwaarschijnlijk walgend van de mogelijke ziektes van een wolvenzoen.’
    Vee hief haar arm, degene die de rum vasthield, alsof ze toostte — maar ze kon het niet opbrengen te glimlachen. Het was de waarheid, niet?
          Bovendien had het helemaal niets gedaan.




    Feel the fire, but do not succumb to it.