• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^

    Speeltopic 4: Klik^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 maart 2020 - 12:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Gelukkig leek Gerrit in een goede bui en stond Jester binnen een mum van tijd zonder kleerscheuren weer buiten. Met zijn handen in zijn zakken gestoken, slenterde hij kalm de eetzaal weer in alsof er niets aan de hand was. Yara gaf zoals altijd geen blijk van enig goed humeur en met een dienblad vol eten plofte hij tussen Onyx en 8102 neer en kreeg nog net de opmerking van Vienna mee.
          "Zulke dingen moet je niet onder druk zetten, Vi," knipoogde hij en daarmee was de kous voor hem af. Als hij er namelijk nog langer over moest gaan nadenken dan wist hij vrij zeker dat hij niet zo goed meer zou weten wat hij precies moest denken en dat kon hij natuurlijk niet hebben. Het was een grapje, en daar ging het om. Een leuk grapje, dat wel.
          Jester begon aan zijn sandwich. "Trouwens," zei hij met halfvolle mond tegen 8102, "heb je gisteren nog geoefend? Met je gave?"
          Terug naar de orde van de dag, right? Zo'n big deal was dit nu ook allemaal niet geweest en hij was oprecht benieuwd naar het antwoord.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    Nou – daar ging Yrla’s plan om 8175 te laten geloven dat homo’s een kwaad waren dat volgens het schoolbestuur uitgeroeid moesten worden. Twee van zijn afdelingsgenoten hadden zojuist samen op de tafel gestaan en elkaar geen plagerig kusje gegeven, maar een heuse – toch wel hartstochtelijke – zoen, onder het toeziend oog van de hele school. En natuurlijk kon het niemand wat schelen, er waren in het verleden immers wel meer homostellen geweest. Maar op dit moment niet – niet openlijk in elk geval – en dus was het een mooie manier geweest om de nieuwe knul op de stang te jagen. En te oordelen naar de paniekaanval die hij had gekregen tijdens het ontbijt doordat Yrla alleen maar bínnen was gekomen, waren ze goed op weg geweest.
    Als Onyx en Jester wérkelijk een koppel werden, dan viel dat hele plan echter in het water. Nu waren het natuurlijk wel Onyx en Jester, dus ze kon moeilijk geloven dat die echt wat voor elkaar voelden. Waarschijnlijk zagen ze het eerder allemaal als één grote grap, maar niettemin was het zorgelijk en ze hoopte maar dat ze 8175 er op de een of andere manier in konden laten geloven dat ze juist de spot dreven met andere geaardheden. Een klein voordeel was dat de jongen zelf zijn gezicht nog niet had laten zien en dit misschien ook helemaal niet zou horen. Yrla zelf was ook nog nergens te bekennen, ze vroeg zich af wat hij hiervan gevonden zou hebben.
    Inmiddels had iedere afdeling zich weer op zichzelf gefocust en ze leunde iets naar Persephone toe. ‘Ik ben bang dat alleen Yrla nog voor je overblijft,’ zei ze met een flauwe grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Vienna trok met een vermakelijke grijns haar wenkbrauw op. Dat zal, dacht ze bij zichzelf. Hoewel ze het zelf nog niet wilde geloven, ging dit toch echt te ver om nog een grapje te zijn. Ze stootte Fayr naast zich aan, die verstoord van haar eten opkeek. "Zullen we een weddenschap doen," fluisterde ze zo zacht, wetende dat de rest hun niet kon horen door al het rumoer. "Ik geef ze een een maand, binnen een maand zijn die twee samen." Ze keek met een grijns naar Fayr.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    Hij had eerst netjes in de richting van de eetzaal moeten lopen, de argwanende blik van de andere kneus op zijn rug, voor hij rechtsomkeer had kunnen maken. Op supersnelheid was hij zo weer bij het lokaal en kneus nummer 2 was er nog niet uitgekomen. Perfect... Op het moment dat kneus 2 het lokaal uit kwam, verstijfde de jongen zodra hij Yrla zag. Ergens wilde hij een voldaan lachje opzetten, omdat hij dat effect nu blijkbaar had. Maar die lach zou hem geen ene meter verder helpen. Hij wenkte de jongen dichterbij, in de richting van een bankje, zodat ze even konden zitten. Tot Yrla's grote vreugde gehoorzaamde de jongen door dichterbij te komen. Yrla ging zitten, terwijl hij de jongen aankeek. "Ik heb zo'n vermoeden dat ik je gisteren behoorlijk heb laten schrikken, is het niet?"

    [ bericht aangepast op 18 maart 2020 - 12:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    8102

    8102 staarde Jester eventjes sprakeloos aan voordat ze haar gedachten weer bij elkaar had. Het hele schouwspel had haar nogal van haar stuk gebracht en even was ze bang geweest dat het voor háár was geweest, om één of andere reden. Ze vond Jester best... aardig, zo nu en dan. Als ze 7223 mocht geloven was hij echter niet altijd zo.
          8102 knipperde met haar ogen. Of ze had geoefend. Wel... ja? Haar ogen schoten naar Vienna, die verderop met Fayr aan het smoezen was en ze haalde ongemakkelijk haar schouders op.
          "Ik heb gedaan wat je zei. Tijdens mijn gavelessen had mijn docent het wel eens gehad over een kaars, dus ik heb er eentje meegenomen en aangestoken." 8102 verschoof een beetje op de bank. "Mijn hoofd leegmaken lukte."
          Jester gebaarde met zijn hand dat ze verder moest gaan.
          "Nouja, ik zag..." grijze wolken? Bestek? Jesters haar? Daar schoot niemand veel mee op. "Het was heel wazig," mompelde ze. 8102 onderdrukte de neiging om om te draaien en te kijken waar Adam bleef. Die was tenminste net als zij ook nieuw.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr Fixfault

          Fayr keek Vienna met grote ogen aan. "Je wil wedden?" Ze keek voorzichtig richting de twee jongens. Bij Jester leek haar niets onmogelijk, maar Onyx... "We hebben het hier wel over Onyx, hè?" fluisterde ze met opgetrokken wenkbrauwen terug. Ze keek Vienna serieus aan, maar bij het zien van Vienna's gezicht moest ze toch giechelen. "Waar wedden we om?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Vanaf het moment dat hij Yrla zag, bevroor zijn maaginhoud. Wetend dat de jongen sneller was dan hij en zich niet zou laten afschepen, was hij naast hem gaan zitten. Hij scheurde zijn blik van Yrla los toen die begon te praten en boog zijn hoofd. 'Natuurlijk liet je me schrikken. Wat had je dan verwacht?' mompelde hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    7223 schrok van de stem achter zich, waardoor hij een gek hupsje maakte. Toen hij omkeek en in de ogen van Fox keek, slaakte hij een opgeluchte zucht. Fox was tot op dit moment nog niet erg geweest. Had Vienna geholpen, maar Adam bespioneert. Wantrouwig keek 7223 op hem neer. Wat moest hij nu van deze jongen denken? Pas toen drong de vraag tot hem door. Nieuwe vriend? Wie? Vienna? "Ja, ze gaat naar het bal met mij," zei hij een tikkeltje gepikeerd. Nu hij Vienna eindelijk gevraagd had en ze wonderbaarlijk ja had gezegd, voelde hij een soort beschermingsdrang opkomen. Mijn date, daar blijf je vanaf.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox grinnikte toen hij de bijna bezitterige klank van zijn stem hoorde. 'Ik geloof dat je gisteren de hele school al duidelijk hebt gemaakt hoe graag je Vienna in je armen wilt houden.' Hij gaf hem een knipoog. 'Nee, ik bedoel je andere vriend. Die nieuwe jongen. Er is iemand die heel graag met hem naar het bal wil.' Hij pakte de kleine envelop uit zijn binnenzak en hield hem tussen zijn wijs- en middelvinger. 'Maar als hij al iemand heeft, is het ook zo sneu...'

    [ bericht aangepast op 18 maart 2020 - 12:48 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Wazig? Hoe bedoel je wazig?" Als ze wat had gezien, in de verre toekomst, op commando (ish) na drie weken dan was dat haast een record. "Wat heb je precies gezien?" vroeg hij, kalmer dan hij zich voelde.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Een bak ijs? Een week lang andermans klusjes doen? 5 dollar?" opperde Vienna als mogelijkheden. Vienna knikte op Fayr haar vraag, maar ze was alsnog vrij zeker van haar zaak. Er was een verandering, in zowel Jester als Onyx. En Vienna had een onderbuikgevoel. "Oké, wat denk jij dan?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

    Fayr knikte langzaam. "Een bak ijs. Dat past wel goed bij de eh... romantische ondertoon van deze weddenschap," zei ze zachtjes en ze keek weer richting de twee jongens. Nu moest zij alleen nog een gokje doen binnen welke tijd de twee wél bij elkaar zouden komen. Officieel. Als dat ooit al zou gebeuren. Schattend keek ze van de een naar de ander.
          Verbeeldde ze zich het nou, of was Jester een heel klein beetje rood?
          Onyx was zoals altijd een gesloten boek.
          "Niet binnen een maand. Als ze bij elkaar komen, dan pas óver een maand." Fayr knikte, tevreden met haar keuze. "Pas na half oktober tot half november, dan worden ze officieel een stel," fluisterde Fayr. "We wedden voor een bak ijs."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    7223 voelde zich ongemakkelijk bij de woorden van Fox. "Nou, ja... Ik weet niet of.." Hij wist niet precies wat hij wilde zeggen. "Vien en ik.. We .." En hij zweeg weer. Wilde hij Vienna in zijn armen houden? Was dat zo? Hij wist dat hij veel om haar gaf, maar deze gevoelens waren zo verwarrend. Hij schudde de gedachte uit zijn hoofd en nam het briefje aan. Ietwat onhandig keek hij ernaar, alsof het briefje brandde in zijn hand. Hij zuchtte. "Ik weet niet of 8175 in de stemming is om naar het feest te gaan," zei hij zachtjes. "Maar ik zorg ervoor dat hij het krijgt," vervolgde hij met een glimlach. Michiel stopte het briefje in zijn broekzak en gaf zijn nummer door aan Yara. Om een of andere reden brandde het briefje in zijn broekzak, het voelde alsof er een zware steen in zat. Wat was er zo bijzonder aan?


    It's never gonna happen, Guys.

    8102

          "Nouja, zoals ik het zeg. Ik heb een uur stil gezeten en toen werd alles plotseling grijs." Zonder het zelf door te hebben dempte ze haar stem. "Ik zag alleen hier en daar maar wat flarden. Volgens mij was het in de eetzaal. Ik herkende jou aan je haren." 8102 maakte een vaag gebaar naar Jesters rode krullen. "En ik zag dat het bestek ging zweven, alles, van wat ik door die mist heen zag en in de verte stonden ook oppeens twee mensen, volgens mij. Donkere silhouetten, geen idee wie het waren. Daarna riep iemand Vienna's naam en toen was het visioen voorbij." Ze haalde haar schouders op. "Niet heel nuttig."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    Fox' grijns werd groter toen de knul begon te stamelen. Wat schattig. Hij leek z'n vriend wel.
    Maar nee - niet echt concurrentie om zich druk om te maken, dacht hij zo.
    'Hé tof man, thanks. En maak je maar niet drukt, hij krijgt een leuke date.' Grijnzend slingerde hij een arm om zijn schouder en hij viste met zijn andere hand een stukje appel uit zijn bakje fruit. 'Maar 't moet wel een verrassing blijven van wie het komt hè?'

    [ bericht aangepast op 18 maart 2020 - 13:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.